Minder treinen rond Schiphol door kapotte bovenleiding

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Minder treinen rond Schiphol door kapotte bovenleiding

Bericht door VIRM »

Minder treinen rond Schiphol door kapotte bovenleiding
Rond Schiphol rijden minder treinen doordat de bovenleiding defect is en hierdoor een trein is beschadigd. Er was onder meer een gat in een treindeur ontstaan. De inzittenden van de beschadigde trein hebben bijna 1,5 uur vastgezeten in de trein.

http://nos.nl/artikel/171810-minder-tre ... iding.html

Toch wel opvallend dat er een langdurige storing optreedt op een plaats waar regelmatig werkzaamheden plaatsvinden...
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Minder treinen rond Schiphol door kapotte bovenleiding

Bericht door Dexter »

Dat is dezelfde foto van Twitter die Fles al eerder postte in het WK-topic. Geloof je het nu wel Fles? :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Minder treinen rond Schiphol door kapotte bovenleiding

Bericht door VIRM »

En ze zijn nog steeds bezig met herstelwerzaamheden. Nog geen prognose hoe lang dit gaat duren.
Beul van de blindegeleidelijn
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Minder treinen rond Schiphol door kapotte bovenleiding

Bericht door Michael »

VIRM schreef:En ze zijn nog steeds bezig met herstelwerzaamheden. Nog geen prognose hoe lang dit gaat duren.
gisteren werd er omgeroepen dat het nog tot vrijdag zou duren
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Minder treinen rond Schiphol door kapotte bovenleiding

Bericht door VIRM »

Ik vraag mij toch echt af of iemand meer nieuws heeft dan alleen het woordje 'draadbreuk'. Het is dan wel vrij ernstig is het zolang duurt, toch?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Minder treinen rond Schiphol door kapotte bovenleiding

Bericht door Ardan »

Schijnt toch nogal heftig te zijn geweest. Ik reed juist van Schiphol naar Asd, we vertrokken om 20 08 uur +4 uit Shl vanaf spoor 4. We reden dus door de tunnel waar normaal juist het verkeer náár Schiphol rijdt, in rijrichting gezien het rechterspoor. Op het linkerspoor stond halverwege de tunnel een werktreintje met hoogwerker, we mochten slechts 40 rijden. Stukje verder stond iemand met een apparaatje langs de tunnelwand, en vlak voor het einde van de tunnel stond nog een werktreintje. Eenmaal bovengronds zag ik dat boven dat spoor de hele bovenleiding was weggehaald tot aan het eerste wissel/aansluitpunt :shock: (hoe noem je het punt waar een draad eindigt en een nieuwe erop komt??)
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Minder treinen rond Schiphol door kapotte bovenleiding

Bericht door Dexter »

Ardan schreef:(hoe noem je het punt waar een draad eindigt en een nieuwe erop komt??)
Begin/einde van een bovenleidingsectie. En daarachter wordt die draad naar de zijkant geleid en met contragewichten strakgetrokken, dat heet een afspaninrichting.
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 173 gasten