OVer je Reiservaringen in juli 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Suus »

Er rijden al de hele dag treinen van negen bakken ICM of meer door Diemen.,
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Geert »

Daar wel :N
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door M57 »

Ik denk dat dat omgeleide treinen uit de NoordOost zijn; er is een wisselstoring op de Zuidtak.
edit: onee het is 'natuurlijk' de oranjedienstregeling waarin de NO naar Amsterdam CS rijdt.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Dexter »

Geert schreef:Geel en blauw houden van Oranje, maar Nederland houdt denk ik vanochtend niet zo van geel en blauw...
Dat zeg je nog heel diplomatiek. Ik had vanmorgen nog geen voet op het perron gezet of ik kreeg al de volle laag van een meneer die (nadat de halve medische encyclopedie aan ziekten was gepasseerd) een halfuur vertraging had opgelopen, omdat zijn trein in de zaterdagse dienstregeling blijkbaar niet reed. En dan waren er nog veel reizigers die hun eerste trein eerder hadden verwacht en treinen die korter waren (zoals bv de s1900, die met veel losse VIRMs reed).

Met de oranjedrukte richting Amsterdam vond ik het wel meevallen, ik ben geen uitpuilende treinen tegengekomen en slechts her en der wat plukjes oranje uitgedost volk. Ik vraag me af of die drukte nog komt en of dat er überhaupt wel 1.000.000 mensen naar Amsterdam zijn gegaan. En zo ja, dan in ieder geval niet per trein.

Maar voordat iedereen nu gaat afgeven op NS en gaat roepen dat die Oranjedienstregeling zwààr overdreven en volkomen onnodig was (wat voor de hand ligt en natuurlijk ook wel begrijpelijk is) bedenk dan even dat het al helemaal niet goed was geweest als er geen aangepaste dienstregeling was ingevoerd en het was wél ontzettend druk geworden... :idea:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Geert »

Dexter schreef:Maar voordat iedereen nu gaat afgeven op NS en gaat roepen dat die Oranjedienstregeling zwààr overdreven en volkomen onnodig was (wat voor de hand ligt en natuurlijk ook wel begrijpelijk is) bedenk dan even dat het al helemaal niet goed was geweest als er geen aangepaste dienstregeling was ingevoerd en het was wél ontzettend druk geworden... :idea:
Allicht had de materieelinzet wel wat beter gekund, treinen rijden op 1/3 van de gebruikelijke lengte is volgens mij vragen om problemen in de ochtendspits. Wat dat betreft had NS er misschien beter aan gedaan om een scenario achter de hand te houden voor het geval dat Oranje zou verliezen, dat was denk ik niet een irreële kans geweest. Aan de ene kant is het goed dat NS zich heeft voorbereid met een aparte dienstregeling en alles (zeker wanneer er wel was gewonnen), maar aan de andere kant heb ik toch ook het idee dat NS iets te veel aandacht had voor de bezoekers van de huldiging en daarbij de meeste andere treinreizigers uit het oog verloren is...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Klaasje »

Vanmiddag was het gebruik van de bus niet zo'n succes voor mij. Wou eerst met de bus op lijn 10 (9138) in Almere reizen. Jammer genoeg was de bus zo dood als een pier.... Alleen de infoxx bij de bestuurder werkte (gedeeltelijk) voor de rest werkte helemaal niets. Vervolgens leek het mij wel zo handig om dat maar met lijn 152 te reizen die net aan kwam rijden. Jammer genoeg was de airco van deze bus defect (5718). Als de chauffeur dan op het idee komt om de dakluiken omhoog te zetten is het nog uit te houden met een redelijk gevulde bus met dit weer. Jammer genoeg was de chauffeur niet op dat idee gekomen :neg:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Milco »

Dat heb ik vorige zomer meegemaakt, toen was het ook zo warm, kwam er op lijn 1 een korte 12 meterbus aangereden, normaal zit een gelede bus al goed gevuld, laat staan een korte... En ja hoor, alle dakluiken potdicht...
En de chauffeur zat onder het rijden met zijn collega te praten die naast hem stond, dus die twee hadden schijnbaar niks in de gaten, terwijl het buiten zeker wel 30 graden was... :roll:

En in de categorie 'te groot materieel': ik zag net in de Vaart de 9111 rijden, met 1 passagier erin... :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Klaasje »

Ik snap niet dat ze die bussen die niet aan de concessieeisen voldoen niet aan de kant houden tijdens de zomerdienstregeling. Je zou toch zeggen dat 112 bussen voldoende zijn voor het rijden van die dienstregeling...
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Raymond »

Slechts 700.000 mensen naar Amsterdam gekomen in plaats van de verwachte 1 miljoen. Ja, dat merk je. Wat NS vergeten was te schrappen was dat de stoptrein Den Bosch - Deurne met koninginnedag doorreed naar Venlo en je zodoende Eindhoven - Venlo 4x per uur kon doen. Ook vandaag is dat weer mogelijk (kwartiersdienst tot 0:00 uur!) Zonde van het materieel en personeel wat je daarmee verspild.

In de s1900 was het goed te doen. De t1957 reed met een VIRM VI en dat ging prima. Het scheelt dat het normaal een goed gevulde trein met studenten is en die hebben nu zo'n beetje allemaal wel vakantie. De t1934 was met een VIRM IV wat krapper, maar het leverde geen staanplaatsen op.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door JWM »

Wat is er zo bijzonder aan Venlo op Koninginnedag waardoor er 4x per uur een trein naartoe gaat :?:
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Raymond »

Niet zozeer Venlo, maar vooral Eindhoven trekt op Koninginnedag veel mensen. En die komen ook uit Horst Sevenum, Blerick en Venlo wat blijkbaar niet met de reguliere losse VIRMpjes gaat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Daar wel :N
Ook in de andere NoordOost-tak hoor... de t533 was in Amersfoort met 11 bakken vanuit Utrecht aangekomen (wel 'n los viertje naar Lw, dus 'n korte Rtd-tak geweest). Dat kreeg in Zwolle ook nog 'n aangepaste splitsing: zeven bakken naar Gn, vier naar Lw i.p.v. vier naar Gn, drie naar Lw en vier naar het opstelterrein.

De t566 was vanavond 't andere uiterste in inzet: zes bakken uit Gn en zeven uit Lw waarvan er volgens de omroep maarliefst 10 naar Rotterdam zouden gaan (tegen drie naar Den Haag). Dat was toch wel weer vrij aan de ruime kant...

Al met al vandaag vooral last gehad van irritant in de weg lopende oranjefans die persé allemaal naast elkaar wilden lopen op de trap in Amf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Wubbo »

Ik heb er op zich niks tegen dat NS aanpassingen doet om een verwachte grote stroom reizigers te accomoderen. Waar ik wel ernstig moeite mee heb is dat er kennelijk geen manier is om dat op een normale manier te doen. Met de manier die nu gekozen is dupeer je heel veel mensen. Kennelijk is 'het spoor' te inflexibel om op een normale manier in te spelen op onverwachte maar toch verwachte gebeurtenissen. Dat merk je het meest als een gebeurtenis echt onverwachts is, en nu het toch verwacht werd leverde het vooral heel veel paniekvoetbal op waarbij alles en iedereen moest wijken voor het Evenement.

Tijd om eens een organisatie zo in te richten dat het goed in kan spelen op allerlei onverwachte zaken.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Chauf21 »

Klaasje schreef:... Jammer genoeg was de chauffeur niet op dat idee gekomen :neg:
Heb je dan wel gevraagd aan de chauffeur of de dakluiken open mochten? Een chauffeur heeft vaak wel airco en voelt niet of nauwelijks hoe warm het in de bus is of kan zijn.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Klaasje »

Als de Airco juist niet werkt heeft die daar zelf ook last van lijkt me. Tenzij het raampje open staat natuurlijk. De ventilatie hielp jammer genoeg niet voldoende. Nou heb ik het zelf niet gevraagd omdat de bus juist van het streekgedeelte afkwam en de deuren toch de helft van de tijd openstaan op het stadsgedeelte ivm uitstappers. Volgende keer toch ff vragen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Chauf21 »

Een chauffeur kan de temperatuur in/rondom de cabine anders afstellen dan de temperatuur in de bus. Het kan dus zijn dat de werkruimte van de chauffeur prima voldoet, terwijl het in de bus erg heet of juist erg koud is.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door VIRM »

Gisteren op pad gegaan van Zaandam naar Waterland:
1. Bijna op m'n muil gegaan bij Station Zaandam. Er was kennelijk een hekje gesloopt, maar er stond nog een paaltje overeind... Daar ging ik bijna tegen de vlakte. :( Je zou toch verwachten dat in het kader van de bouwput daar de gemeente beter haar best zou doen om alles een beetje netjes te houden...
2.Overigens kwam ik daarna op het station van Wormerveer. Opvallend: zo te zien wordt er daar haar weinig opgeruimd (de tunnel was erg smerig), geen CTA's, geen gele vertrekstaten...
3. Daarna met Arriva-buurtbusje 88 verder. Opvallend dat die dingen gewoon een automatische halte-afroep hebben. :D
4. De Sprinter-dienst terug werd uitgevoerd met een DDM1...

Vandaag weer eens met de trein.
1. Ik weet niet of ik het goed hoorde, maar volgensmij hoorde ik vanaf Zaandam een ICM richting Amsterdam vertrekken.
2. Treinen waren zowat leeg.
3. Kapotte brug tussen Zaandam en Kogerveld. In Zaandam werd er omgeroepen dat je met de bus moest, maar toen ik op Sloterdijk was werd er omgeroepen dat je voor Purmerend in Zaandam moest wezen (niets verteld over een bus, slordig!) en voor Hoorn en verder moest je via Alkmaar. Beetje niet helemaal volledige info allemaal.
4. En vlak voor de bovenleidingstoring voorbij Schiphol gegaan. :D Ik hoore pas op Leiden een omroepbericht dat er wat was gebeurd, dus net op tijd!
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Dexter »

VIRM schreef:Overigens kwam ik daarna op het station van Wormerveer. Opvallend: zo te zien wordt er daar haar weinig opgeruimd (de tunnel was erg smerig)
Ik kwam daar eergisteren 4x voorbij en toen viel mijn oog op een pittoresk boerderijtje naast het spoor. Althans dat dacht ik, want toen ik wat beter keek zag ik een bord boven het toegangsbruggetje: "Pin-Up Club" :?
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door VIRM »

Dexter schreef:
VIRM schreef:Overigens kwam ik daarna op het station van Wormerveer. Opvallend: zo te zien wordt er daar haar weinig opgeruimd (de tunnel was erg smerig)
Ik kwam daar eergisteren 4x voorbij en toen viel mijn oog op een pittoresk boerderijtje naast het spoor. Althans dat dacht ik, want toen ik wat beter keek zag ik een bord boven het toegangsbruggetje: "Pin-Up Club" :?
Hmmm, geen idee. Ik was toen meer bezig naar het zoeken van de bushalte op de heenweg of het zoeken naar (niet-bestaande) reisinformatie op de terugweg. :P
Ik heb even voor je gezocht, maar ben vooralsnog van de website niet veel wijzer geworden. :s

Ik neem aan dat je daar gewoon in je VIRM'pje richting Alkmaar of Amsterdam voorbijscheurde? :P
Laatst gewijzigd door VIRM op wo 14 jul 2010, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Caspar »

Ik kwam daar eergisteren 4x voorbij en toen viel mijn oog op een pittoresk boerderijtje naast het spoor. Althans dat dacht ik, want toen ik wat beter keek zag ik een bord boven het toegangsbruggetje: "Pin-Up Club" :?
Ow die valt van ellende in elkaar bijna. Dat is volgens mij nog wel een boerderij. Iedere keer als ik daar langs rijd denk ik aan die tv show met gelijknamig nummer: Cheer you up cheer you up, cheer you up in the pin up club. :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vxCP-2q_wYE[/youtube]
Deze dus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Suus »

Je hebt er in Hazerswoude-Rijndijk ook zo'n soort achtig iets, waar ook een bushalte met de naam Scheepjeskerk precies voor de deur van het pand ligt. Anoniem blijven uitgesloten :P

(Even googlen op rijndijk en de club is meteen de eerste optie uit de zoeksuggesties (A) )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Dexter »

VIRM schreef:Ik neem aan dat je daar gewoon in je VIRM'pje richting Alkmaar of Amsterdam voorbijscheurde? :P
Nee, met 5 bakken SGMm (terwijl er Mat´64 op mijn dienstkaartje stond). Ik zat juist te denken dat er smaak nog kraak aan de stationsomgeving van Wormerveer zat, toen mijn oog op dat boerderijtje viel. Goh, toch nog iets pittoresk hier, dacht ik. Dus dat was even een eh... verrassing.

Hahaha Caspar, nou kan ik moet ik ook telkens aan dat nummer denken als ik langs Wormerveer kom en dan heb ik gelijk de slappe lach. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door VIRM »

Dexter schreef:
VIRM schreef:Ik neem aan dat je daar gewoon in je VIRM'pje richting Alkmaar of Amsterdam voorbijscheurde? :P
Nee, met 5 bakken SGMm (terwijl er Mat´64 op mijn dienstkaartje stond). Ik zat juist te denken dat er smaak nog kraak aan de stationsomgeving van Wormerveer zat, toen mijn oog op dat boerderijtje viel. Goh, toch nog iets pittoresk hier, dacht ik. Dus dat was even een eh... verrassing.
Dan raad ik je aan om niet al te veel om je heen te kijken bij station Zaandam... :P

Overigens had ik op de heenweg de trein van 10:59 uitgevoerd door Mat'64 (blergh) en terug rond 13:10 uitgevoerd door DDM1. Wie weet heb je mij wel als passagier gehad. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Ardan »

Paar dagen geleden kwam ik terug uit Apeldoorn.... eerst even een plaatje van de situatie.
Afbeelding
Ik zat dus achterin het rechterrijtuig, als enige. Naja goed, ik dacht dat de trein nog wel een stukje verder zou gaan staan, maar toen ik mensen de trein uit zag lopen op het perron, besefte ik dat ik moest máken dat ik naar voren heen liep! Aan het eind van de volgende bak uitgestapt. Stond een meneertje (die ook op de foto staat). 'Wel voorzichtig he' Ja hoor, als de mcn in het vervolg op zijn treinlengte let..
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Dexter »

Hulde aan deze geweldige vakbroeder... -o-

Al zou het ook zomaar kunnen dat deze trein te lang was om via het kruis te worden binnengenomen en in dat geval heeft er een treindienstleider zitten slapen. Is mij ook weleens overkomen in Rsd, met 12 bakken VIRM door het kruis gaat daar niet passen.
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten