Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Ruben »

Waarom worden er nooit Combino's beplakt? :?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Suus »

robert55 schreef:'t is een oud beestje hoor [1979]
Vandaag echt op 3 te zien, komt ie alvast langs het Museumplein
Morgen 12? Kan ie in een bepaalde situatie snel naar binnen :cry:
Zover ik weet zijn er in de zondagsdienst geen blokkendozen nodig. Misschien dat ze een uitzondering maken en hem de straat op sturen in de Lekstraat, maar ik ga er niet van uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door webguy »

NS-Reiziger schreef:Waarom worden er nooit Combino's beplakt? :?
Met die ruiten blijft er toch amper wat over om te beplakken?
of ze hebben geen Combino stencil in Photoshop en wel een Blokkendozen stencil ;)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Ruben »

Ruiten kunnen natuurlijk ook best deels beplakt worden, met van dat van binnenuit deels doorkijkbare folie. Ik vind het geen argument van de kant van GVB, want het zou het nabije einde van het beplakken van trams betekenen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Suus »

Dat is in principe al geweest. Met het afleveren van de Combino's is besloten reclame op de voertuigen uit te faseren omdat het er vaak slordig uitzag. Er hebben lange tijd helemaal geen reclamevoertuigen meer gereden, pas een paar jaar geleden kwam het langzaam weer op gang met de kersttram, voetbaltram en chipkaarttrams. Nu is er in principe één wisselende reclametram en je hebt nog de evenemententram. En daarnaast is bus 177 nog steeds volledig roze beplakt, ik zag hem afgelopen donderdag nog.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Ruben »

Vanwege het terugkeren van die oude besjes als totaalbeplakte trams verwachtte ik dat men op dat besluit was teruggekomen voor wat betreft bijzondere beplakkingen. Dat wil zeggen: dus geen pure reclame meer, maar wel positieve aandacht voor bepaalde zaken.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Oud forumgebruiker

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Zover ik weet zijn er in de zondagsdienst geen blokkendozen nodig.
Jawel, op lijn 7 staat er zondags een gepland. Maar ja, als er voldoende Combino's zijn, wordt er meestal een Combino ingezet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door STF »

Hij staat voor zondag op lijn 9 ingeroosterd, maandag op lijn 3 en dinsdag op lijn 12, lees ik net op een ander forum.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Caspar »

Even een on-topic vraagje tussendoor: rijdt bus 48 wel gewoon vanaf Sloterdijk naar Centraal station dinsdag? Dat was afgelopen Koninginnedag mijn redding geweest, om toch op mijn werk te kunnen komen uiteindelijk.
Oud forumgebruiker

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Oud forumgebruiker »

GERJAAAAN
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 16:42

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door GERJAAAAN »

Bij gvb zoals ziggy schryft is alles gratis en omgeleid, connexxion is niet gratis maar komt ook niet in de binnenstad
en bij ns weet ik niet zoveel van:P
Maar alle arrivalijnen die het centraal aandoen hebben een uitstaphalte bij de PH-kade om zo de drukte op het cs tegen te gaan keren enzo doen ze wel maar uitstappen moet op de ph-kade en in noord, word er een pendeldienst opgezet van arriva om de mensen naar de vaarroute te brengen (rtichting buiksloterwegveer)/

Myn vraag is dan eigenlijk, want de bestuurders zijn nog niet ingelicht over de omleidingen (daar bedoel ik mee qua rijtijden) maar als je dus je normale rijtijd hebt, heb je dus op lijn 7 12 dienstwagens.
24 , als je de 12 dienstwagens van lijn 14 ook meetelt die allebei naar het frederiksplein rijden, maar er maar ongeveer een kwartier over doen (lijn 7 geschatte tijd op gvb.nl) dan is dat toch veel te veel?
En hoe doen ze dat met bufferen op frederiksplein? Lijn 4 en 24 moeten het rondje ook maken doordat er geen wissel naar links ligt..
Laatst gewijzigd door Daniel op zo 11 jul 2010, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: dubbelpost samengevoegd en bericht wat leesbaarder gemaakt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Suus »

Het lijkt alsof de vaarroute is ingekort, want het eindpunt van lijn 16/24 is verlegd van het Tropencircuit naar het Azartplein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Oud forumgebruiker »

De website van GVB is al overbelast:

Helaas is de normale GVB website op dit moment niet bereikbaar.
Het openbaar vervoer in Amsterdam is vandaag gratis.
In het centrum wordt niet gereden in verband met de huldiging van het Nederlands elftal en de verwachte drukte.
Oud forumgebruiker

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Oud forumgebruiker »

Beetje lullig Connexxion overigens niet gecompenseerd wordt door de SRA, daar is reizen namelijk níet gratis :idea:
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door robert55 »

Bee schreef:Het lijkt alsof de vaarroute is ingekort, want het eindpunt van lijn 16/24 is verlegd van het Tropencircuit naar het Azartplein.
Zou de vaartocht dan eerst tot bij de Verbindingdam komen, of heeft het gvb in de uitwerking bedacht dat er wel naar het Azartplein gereden kon worden.
Er wordt trouwens [iig deels] onder de lijnnummers op de kaart gereden. Ik zag zojuist de 2010 als een lijn 13 'van Hallstraat via omleiding' door de Staatsliedenbuurt rijden. Bij de Giro was er wel tijd geweest om prachtige combinaties als 12 Leidseplein in te programmeren.
De website is nu weer in de lucht
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Ardan »

Trapwagens met '16' of '24 Azartplein' op Weesperplein zien doorkomen :D
'7 Frederiksplein' :D
'14 Frederiksplein' :D
'4 Plantage Parklaan via omleiding' :D

En de M53 en M54 konden nu wél ineens met drie bakken rijden.. maar ja dat krijg je met vakantiedienstregeling.
Ik doe ook maar wat
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door FLJ »

En een CAF-driewagentrein op lijn 53/54, bestaand uit stel 71+86+94.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Ruben »

Heerlijk die open poortjes bij de metro, en idd 3 LHB's aan elkaar, en dat terwijl het rustiger was dan op een normale werkdag :P.
Morgen weer terug naar de bussen, kan mijn straat niet uit kijken zonder tenminste 1 bus te zien. Weer eens wat anders, toch? :pos:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Oud forumgebruiker

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door Oud forumgebruiker »

robert55 schreef:
Bee schreef:Het lijkt alsof de vaarroute is ingekort, want het eindpunt van lijn 16/24 is verlegd van het Tropencircuit naar het Azartplein.
Zou de vaartocht dan eerst tot bij de Verbindingdam komen, of heeft het gvb in de uitwerking bedacht dat er wel naar het Azartplein gereden kon worden.
Er wordt trouwens [iig deels] onder de lijnnummers op de kaart gereden. Ik zag zojuist de 2010 als een lijn 13 'van Hallstraat via omleiding' door de Staatsliedenbuurt rijden. Bij de Giro was er wel tijd geweest om prachtige combinaties als 12 Leidseplein in te programmeren.
De website is nu weer in de lucht
Hoezo? De 13 ging toch ook naar de Van Hallstraat? Lijn 10 was immers opgeheven.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door midnet »

als grote fan van het fenomeen gratis er van geprofiteerd-de door mij nog niet bereden lijnen 66, 60 en 40 (lus Sciencepark) kunnen weggestreept van de lijst ''nog niet bereden''.
Die in/uitsjekdingen bleven het dus gewoon doen-dus heel veel mensen (sochtends wist zeker 60/70% van de reizigers er niets van) hadden al ingesjekt (en 78 ct, kwijt als op saldo) voor het hun verteld kon worden. Sommige trams hadden wel stencils over die dingen, andere weer niet. Bussen van garage west hadden een stencil op de voorruit. Van garage Oost hadden sommige chauffeurs er wat aangedaan (plastic tasje of krant), sommige geprobeerd, maar niet gelukt en andere helemaal niet. Blijkbaar is dat chipsysteem niet eens zo geavanceerd dat het gewoon centraal uitgezet kan worden (of vrezen ze de enorme problems als alles dan opnieuw zou moeten worden opgestart).
In de SPITS van hedenochtend al meteen klacht: hele vroege metroreizigers hadden pech-poortjes nog niet uitgezet-dat was wel het geval aan einde reis-uitsjekken onmogelijk-dat kost je weer 4€! Hoezo gratis?
De omleidingen vielen nogal mee. ROnd 14.30 reed de 3 nog langs Museumplein-en rond 19.30 kwamen bijna alle trams al weer de binnenstad in (1/2/5 in ieder geval). Tot dan/erna normale dienst. Veel bussen (bvb in Noord) angstwekkend precies op tijd-zo ken ik het GVB haast niet. NS had -zoals wel gebruikelijk schijnt op dat soort hoogtijdagen- meer pech-draadbreuk in de Schipholtunnel-trein moest ontruimd, vanwege ook kapotte ruiten en reizigers door de tunnel wandelen naar station Schiphol.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mogelijk geen trams en bussen bij Oranjefeest Amsterdam

Bericht door STF »

Garage Oost bestaat overigens niet; je hebt Noord, West, Zuid.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten