OVer Missers in de Reisinformatie #4

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Milco »

Bij http://www.connexxion.nl staan de dienstregelingen van de Zwolse stadslijnen er gewoon nog in tot december, terwijl vanaf eind augustus Syntus de dienst overneemt... En hetzelfde geldt voor Deventer.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door webguy »

Ten eerste over de s3100 die maar tot Utrecht reed... In Arnhem komt s3100 aanrijden met doodleuk op de displays "Schiphol Airport", en de CTAs tonen op geen enkele manier dat er een storing is. Na 2 min komt er over de omroep dat de treinen naar Schiphol van 16 en 46 over het hele uur niet verder rijden dan Utrecht, waar overgestapt kan worden. Terwijl de deuren worden gesloten wordt het nog een keer omgeroepen, en als we wegrijden wordt het nog een keer omgeroepen in de trein met speakers die piepen en kraken.
Het kon erger, maar waarom worden die CTAs nou niet aangepast? Je zou maar doof zijn, of net niet op het perron staan als het wordt omgeroepen... En dan klagen dat reizigers niks weten en boos worden...

Verder hangen er in Ede schermen van de Provincie Utrecht met vertrekende bussen en treinen. Vorige week reden Valleilijntreinen niet tussen Ede en Barneveld. De vervangende bussen van Besseling stonden ook netjes op het scherm, met vertrektijd en als lijn '0'. Dat laatste was een beetje lelijkm maar wel netjes. Vandaag echter met de storing naar schiphol stond er bij de treinen wisselend "Trein Schiphol " en "Trein Rijdt maar tot |", oftewel dat lijntje was het begin van het woord Utrecht, maar dat paste niet. Wel mooi dat ze storingen ook daarop kunnen aangeven...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Ardan »

Dus als je naar Hoofddorp Opstel wilt...
Afbeelding

Utrecht C: de extra stop in Duivendrecht snap ik nog, maar wat heeft Tiel Passewaaij daar mee te maken? :?:
Afbeelding

Op het spoor ernaast, spoor 8, lijkt er niets mis...
Afbeelding
...even afgezien van het feit dat deze trein vandaag helemaal niet rééd. Wat nog verwarrender was: hier stond juist de s2800 naar Rotterdam!

(excuses voor de mindere kwaliteit: mijn telefoon kan alleen perfecte foto's maken als het licht ook meewerkt..)
Ik doe ook maar wat
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Milco »

Dat vanaf Amersfoort de IC's verder rijden naar Hoofddorp, dat klopt, omdat de 3300 naar Amsterdam Centraal rijdt, en de 3900 reed alleen Lelystad - Amsterdam v.v. Daarom rijden de IC's vanuit Amersfoort - Hilversum extra door naar Hoofddorp. Trouwens, de 3700 rijdt ook niet, alleen deze komt sowieso niet op Hoofddorp. En de 2100 rijdt om via Haarlem en stopt extra op Amsterdam Sloterdijk, en de 2600 stopt extra op Hoofddorp.
Trouwens, gisteren was er ook al een storing op Schiphol, en vandaag weer. Of is de storing van vandaag dezelfde storing van gisteren?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Ardan »

Zelfde storing, ze zijn nu met herstelwerken bezig. Daarom reed de s3100 uit Nijmegen niet verder dan Utrecht en maakten de s800 en/of de s3000 een extra stop op Duivendrecht om zo een overstap op de NO of stoppertjes te geven.
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Dexter »

webguy schreef:Het kon erger, maar waarom worden die CTAs nou niet aangepast?
De oude paletten-CTA's kunnen bij incidenten of ongeplande inkortingen niet aangepast worden. Het beleid is dan om maar gewoon het oorspronkelijke plaatje voor die trein te tonen, maar wat ze ook vaak doen is: 'Let op omroepbericht' erin draaien. Het flapje met: 'Op een deel van het traject vindt busvervoer plaats' wordt alleen gebruikt bij geplande werkzaamheden. Gelukkig is er met de nieuwe InfoPlus-schermen in de toekomst veel meer mogelijk.
Vallend blad maakt rails glad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door webguy »

Maar dat duurt nog eeuwen voordat BEPAC is vervangen en we eindelijk InfoPlus hebben. Overigens: in Den Bosch en Maastricht waar ze het al wel hebben kunnen ze er ook niks van: typfouten, onjuistheden, etc, etc.

Als er dus inderdaad "Let op omroepbericht" had gestaan dan had ik niet geklaagd inderdaad, maar dat stond er ook niet. Verder is het gewoon onzin dat ze niet kunnen worden aangepast, Prorail wil niet, "werkdruk blah blah blah", als ze willen kan het wel. Als je reisinformatie goed wil doen moet je ook de middelen gebruiken die je hebt. En alle middelen, niet alleen de omroep die een keer in het kwartier tettert, en moet je geluk hebben dat je op tijd bent en het hoort.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

Dexter schreef:Gelukkig is er met de nieuwe InfoPlus-schermen in de toekomst veel meer mogelijk.
M'n berichtje van gisteren over de TBP's in Amersfoort gemist? D'r is meer mogelijk ja, maar dat moet je die mogelijkheden wel gebruiken en niet zoveel mogelijk verwarring proberen te zaaien zoals gisteren.

Vanmiddag dacht ik eens de SMS-service voor actuele haltetijden van Connexxion te proberen... ik wacht nu nogsteeds op 't berichtje met de vertrektijd (terwijl ik omstreeks 16.05 uur SMS'te) :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Michael »

Daniel schreef:Vanmiddag dacht ik eens de SMS-service voor actuele haltetijden van Connexxion te proberen... ik wacht nu nogsteeds op 't berichtje met de vertrektijd (terwijl ik omstreeks 16.05 uur SMS'te) :roll:
Dat dacht ik afgelopen vrijdag ook ik stuurde een berichtje en kreeg een berichtje terug met daarin alleen maar de halte en geen tijden
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Suus »

Ik heb er nooit last van gehad, maar ze hebben bij de bushalte bij mijn ouders nu een aangepast bord voor de vertrektijden met daarin de vertrektijden van de komende drie bussen, en dat alles werkend op zonne-energie 8-) Dat is techniek die ze van mij overal in het land wel kunnen gebruiken in plaats van alleen de provincie Zuid-Holland (Stefan heeft er al eerder een foto van gepost uit de Hoekse Waard) :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Stefan »

Inderdaad, werkt prima! Je ziet in 1 oogopslag hoelaat de bus komt, lijnnummer plus (dynamische) vertrektijd, meer heb je niet nodig vind ik. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Suus »

Leuk detail is het busje rond vertrektijd dat verschijnt :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Geert »

webguy schreef:Maar dat duurt nog eeuwen voordat BEPAC is vervangen en we eindelijk InfoPlus hebben. Overigens: in Den Bosch en Maastricht waar ze het al wel hebben kunnen ze er ook niks van: typfouten, onjuistheden, etc, etc.

Als er dus inderdaad "Let op omroepbericht" had gestaan dan had ik niet geklaagd inderdaad, maar dat stond er ook niet. Verder is het gewoon onzin dat ze niet kunnen worden aangepast, Prorail wil niet, "werkdruk blah blah blah", als ze willen kan het wel. Als je reisinformatie goed wil doen moet je ook de middelen gebruiken die je hebt. En alle middelen, niet alleen de omroep die een keer in het kwartier tettert, en moet je geluk hebben dat je op tijd bent en het hoort.
Sowieso is een ongeplande verstoring een lastige discussie, omdat reizigers in Arnhem toch de intercity naar Schiphol zullen nemen om naar Driebergen-Zeist af te reizen. Is het dan handig om Schiphol in het geheel niet te tonen en alleen maar Utrecht Centraal te vermelden?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door webguy »

Mwah, ik had het liefst Utrecht Centraal gezien, dan weet iedereen waar 'ie aan toe is... Maar als je Schiphol laat zien, ook goed, maar draai dan iig "Amsterdam Bijlmer Arena en Amsterdam Zuid" weg en een flapje met storingen...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Geert »

Beste zou natuurlijk een flapje zijn met "Door een verstoring rijdt deze trein niet verder dan Utrecht Centraal", maar ik kan me voorstellen dat die flapjes niet voor elk mogelijk tussenstation in een CTA zitten. Laten we maar hopen dat gauw overal TFT-schermen hangen én dat Bepac wordt afgeschaft, dan kan er eens wat nuttigs op de CTA's komen te staan...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door webguy »

Het probleem daarmee wat je dus nu al ziet is dat het niveau van de omroepers/mensen die die reisinformatie leveren niet bepaald geweldig te noemen is. Hoevaak zie ik niet dat er iets aangepast is en dat er staat "den bosch" in plaats van "Den Bosch" of "'s Hertogenbosch". In dit topic staan genoeg voorbeelden dat het in Maastricht ook mis gaat. Allemaal alleenstaande incidenten, maar het is duidelijk dat het allemaal beetje onprofessioneel gebeurt...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Geert »

Valt wel op te lossen met een training. De teksten op de ARGOS-borden waren eerst ook onhandig (pagina's die ongelukkig werden afgebroken enzo), dat is toen ook met training verholpen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Dexter »

Geert schreef:Beste zou natuurlijk een flapje zijn met "Door een verstoring rijdt deze trein niet verder dan Utrecht Centraal"
Ik hoor tijdens verstoringen tussen Rtd en Ddr al wel enkele jaren een standaard-bandje dat speciaal daarvoor is gemaakt.
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door VIRM »

Er circuleren nu diverse automatische omroepen over het vermijden en de werkzaamheden rondom station Arnhem. Voor meer informatie wordt door de omroepsters verteld dat je de folder op www.ns.nl moet downloaden. Ondanks dat wij in de 221ste eeuw leven, heeft nog niet iedereen toegang tot het internet. Wat moeten die mensen dan?
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Dexter »

Op het station op de aankondigingsposters voor werkzaamheden of de landelijke spoorkaart kijken. En op de grotere (bemensde) stations naar de servicebalie gaan en een 'ouderwets' foldertje halen. Die bestaan nog steeds hoor. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Justin »

@VIRM: De 221e eeuw?... Cool!!!

Ja ik zoek het foldertje... gewoon voor de heb :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Wubbo »

De CTA van Delft Zuid spoor 1 heeft het aan een zijde begeven: ding is blanco, er mist een boekje en twee andere boekjes zitten met losse flapjes in elkaar gedraaid. De andere kant doet het wel gewoon, op de gehandicapte kant staat dat volgens mij ook (er hangt in ieder geval een briefje op dat ik slecht kon lezen).

Toen ik in Delft op spoor 1 uitstapte zag ik dat de trein waar ik uit kwam verder ging naar Rijswijk, Den Haag Moerwijk, Den Haag HS en vertrekt van spoor 1. Kan iemand mij vertellen waar dat ligt? ;-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Geert »

Op een CTA in Rotterdam was een flapje blijven hangen, waardoor de NO richting Leeuwarden aangekondigd werd met als tekst 'Achterste treindeel tot Den Haag HS'. (Er stond overigens een losse ICM klaar voor de rit.) Dat leverde de nodige verwarring op bij twee jongens die naar Zwolle wilden, moesten ze dan in Den Haag overstappen? Ze zaten immers in het achterste treindeel. Twee bejaarde dames wisten het ook niet... Toen zei ik maar dat dat flapje niet klopte en dat de hele trein wel verder zou rijden richting Utrecht en verder.

Is de topokennis van de gemiddelde Nederlander nou echt zo slecht? -o-
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door VIRM »

Het ging er meer om dat er bij de omroepen alleen werd verwezen naar het internet. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

Eigenlijk juist een oplossing van een misser dit: gisteren maakte ik onderstaande foto en nu viel me op dat deze bus "Wijk bij Duurstede" er scrollend op heeft staan i.p.v. "Wijk b Duurstede" :)

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten