Metro Amsterdam toch niet dicht
Metro Amsterdam toch niet dicht
Metro Amsterdam toch niet dicht
Geplaatst op: woensdag 14 juli 2010 21:25
Laatst bijgewerkt: woensdag 14 juli 2010 21:26
De werkzaamheden aan de metrotunnel in Amsterdam tussen het Centraal Station en Station Amstel die voor deze zomer stonden gepland gaan niet door.
De gemeente en de aannemer zouden ruzie hebben over de tijd waarbinnen het werk af zou moeten zijn. Het plan was om de tunnel brandveilig te maken maar de periode wordt nu gebruikt om roltrappen te vervangen en kleine renovatiewerkzaamheden uit te voeren.
Lees verder
Geplaatst op: woensdag 14 juli 2010 21:25
Laatst bijgewerkt: woensdag 14 juli 2010 21:26
De werkzaamheden aan de metrotunnel in Amsterdam tussen het Centraal Station en Station Amstel die voor deze zomer stonden gepland gaan niet door.
De gemeente en de aannemer zouden ruzie hebben over de tijd waarbinnen het werk af zou moeten zijn. Het plan was om de tunnel brandveilig te maken maar de periode wordt nu gebruikt om roltrappen te vervangen en kleine renovatiewerkzaamheden uit te voeren.
Lees verder
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
Komen ze nú pas mee. Gaat de metro dan ook eerder weer normaal rijden?
Ik doe ook maar wat
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
Denk het niet, er is zoveel personeel op vakantie gestuurd dat de dienstregeling tot aan CS niet meer te halen is ofzoiets Verklaard ook dat er nog geen enkel vorm van werkzaamheden te bespeuren is op de metrostations
Er is vandaag toevallig een onderzoek aangekondigd naar de "blunderdienst" DIVV, daar kunnen ze dit meteen ook onder stoppen want dit is al het derde faalproject :X
Er is vandaag toevallig een onderzoek aangekondigd naar de "blunderdienst" DIVV, daar kunnen ze dit meteen ook onder stoppen want dit is al het derde faalproject :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
Ik hoop dat dit gewoon een Telegraaf-foutje is en dat er brandveiliger had moeten staan...De gemeente en de aannemer zouden ruzie hebben over de tijd waarbinnen het werk af zou moeten zijn, meldt stadzender AT5. Het plan was om de tunnel brandveilig te maken maar de periode wordt nu gebruikt om roltrappen te vervangen en kleine renovatiewerkzaamheden uit te voeren.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
Je kan toch gewoon alleen lijn 54 door de tunnel sturen met 4x zilvermeeuw ofzo? Laat je lijn 50 naar Gaasperplas rijden en de 51 tot Spaklerweg. Dat moet met evenveel personeel haalbaar zijn als waar ze nu de dienst mee uitvoeren. In ieder geval heb je dan een betere situatie dan de huidige en scheelt het de inzet van die zeer vervuilende bussen
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
Is DIVV niet ook verantwoordelijk voor de railinfra van de gemeente Amsterdam?Bee schreef: Er is vandaag toevallig een onderzoek aangekondigd naar de "blunderdienst" DIVV, daar kunnen ze dit meteen ook onder stoppen want dit is al het derde faalproject :X
Voor NZ lijn projecten zijn ze dat dacht ik wel.
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
Dat van de tramsporen weet ik niet zo zeker, aangezien daar alleen het GVB over informeert, terwijl de renovatie van de metrotunnel wel vermeld staat op de website van DIVV.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
Wat een prutserts :N
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
Dus dan moeten de buschauffeurs die nu op de 59 rijden de hele dag koffie drinken in de remise of zo?JWM schreef:Je kan toch gewoon alleen lijn 54 door de tunnel sturen met 4x zilvermeeuw ofzo? Laat je lijn 50 naar Gaasperplas rijden en de 51 tot Spaklerweg. Dat moet met evenveel personeel haalbaar zijn als waar ze nu de dienst mee uitvoeren. In ieder geval heb je dan een betere situatie dan de huidige en scheelt het de inzet van die zeer vervuilende bussen
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
Opleiden tot metrobestuurder.ziggy schreef:Dus dan moeten de buschauffeurs die nu op de 59 rijden de hele dag koffie drinken in de remise of zo?JWM schreef:Je kan toch gewoon alleen lijn 54 door de tunnel sturen met 4x zilvermeeuw ofzo? Laat je lijn 50 naar Gaasperplas rijden en de 51 tot Spaklerweg. Dat moet met evenveel personeel haalbaar zijn als waar ze nu de dienst mee uitvoeren. In ieder geval heb je dan een betere situatie dan de huidige en scheelt het de inzet van die zeer vervuilende bussen
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
Voor die paar weken die het nog duurt? Eer dat die klaar zijn met die opleiding (in hoeverre er nog ruimte is voor zo'n opleiding) is die tunnel al open.
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
Ja, dIVV is de eigenaar van alle railinfra (tram en metro) die door het GVB gebruikt wordt (dus in Amsterdam, Amstelveen, Ouder Amstel en Diemen).robert55 schreef:Is DIVV niet ook verantwoordelijk voor de railinfra van de gemeente Amsterdam?
Voor NZ lijn projecten zijn ze dat dacht ik wel.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
Kennen ze in Amsterdam geen mensen die zowel buschauffeur als metrobestuurder zijn? Dan kun je namelijk doorschuiven uit die poule.
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
Misschien een aantal van de oude stempel (die inmiddels al het hele bedrijf gezien hebben), maar reken niet op grote aantallen.
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
Wethouder razend over gedoe met metro
"Mijn broek zakt er vanaf!" Dat zegt wethouder van Verkeer Eric Wiebes over de problemen bij het onderhoud van de metrotunnel tussen Amstel en het Centraal.
Gisteren werd bekend dat geplande werkzaamheden aan de brandveiligheid van de tunnel niet doorgaan wegens een ruzie tussen de gemeente en de aannemer. Het is al de zoveelste tegenvaller bij een infrastructuurproject van de gemeente. Voor Wiebes is de maat nu vol.
Bekijk ook de video op AT5
"Mijn broek zakt er vanaf!" Dat zegt wethouder van Verkeer Eric Wiebes over de problemen bij het onderhoud van de metrotunnel tussen Amstel en het Centraal.
Gisteren werd bekend dat geplande werkzaamheden aan de brandveiligheid van de tunnel niet doorgaan wegens een ruzie tussen de gemeente en de aannemer. Het is al de zoveelste tegenvaller bij een infrastructuurproject van de gemeente. Voor Wiebes is de maat nu vol.
Bekijk ook de video op AT5
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
Gaat-ie er ook nog wat aan doen?
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
Er is een extern onderzoek ingesteld naar de professionaliteit van de ambtenaren van DIVV.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
Paar weken? Allicht te kort voor een opleiding tot metrobestuurder, maar bijna anderhalve maand geen metro door het centrum laten rijden terwijl er geen moer gedaan wordt aan die tunnel lijkt me ook niet helemaal te rechtvaardigen. Waarom zou er geen nooddienstregeling gemaakt kunnen worden?ziggy schreef:Voor die paar weken die het nog duurt? Eer dat die klaar zijn met die opleiding (in hoeverre er nog ruimte is voor zo'n opleiding) is die tunnel al open.
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
Mooi, dan kun je dus in ieder geval een noodbedrijf met lijn 54 rijden. Kost je maar een paar bestuurders extra, die compenseer je ruimschoots doordat je buschauffeurs overhoudt, en het leed is in ieder geval weer verzacht. Dat het GVB kennelijk wel bij kan sturen voor de huldiging maar niet voor de komende 5 weken om in ieder geval iets aan te bieden kan er bij mij niet in.ziggy schreef:Misschien een aantal van de oude stempel (die inmiddels al het hele bedrijf gezien hebben), maar reken niet op grote aantallen.
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
Voor de huldiging zijn bestuurders die op vakantie waren in Nederland met taxi's naar Amsterdam gebracht om de dienstregeling te kunnen rijden. Je kan natuurlijk niet van al het personeel vakanties in gaan trekken, dan krijg je een opstand
Voor het GVB is dit ook overmacht natuurlijk, het is hier de gemeente die aan het falen is.
Voor het GVB is dit ook overmacht natuurlijk, het is hier de gemeente die aan het falen is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
Ja lekker makkelijk. Daar heb ik als reiziger toch niks aan?
Volgens mij moet je lijn 54 door kunnen leggen met 1 of 2 metrobestuurders per dagdeel extra. Dat zijn pak 'em beet 6 diensten op een dag, maal 7 dagen per week, is 42 diensten. In een werkweek gaan 4,5 dienst, dus dat is zo'n 9 FTE. Dat moet je volgens mij kunnen maken op je aantal metrobestuurders. Maar waar geen wil is is geen weg.
Volgens mij moet je lijn 54 door kunnen leggen met 1 of 2 metrobestuurders per dagdeel extra. Dat zijn pak 'em beet 6 diensten op een dag, maal 7 dagen per week, is 42 diensten. In een werkweek gaan 4,5 dienst, dus dat is zo'n 9 FTE. Dat moet je volgens mij kunnen maken op je aantal metrobestuurders. Maar waar geen wil is is geen weg.
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
Met het doortrekken van lijn 54 en 50 naar Gaasperplas sturen moet je de dienstregeling drastisch verbouwen. Ten eerste omdat de normale diensten voorzien in een lijnovergang tussen 53 en 54 op CS vanwege de overstap op Van der Madeweg. Er moeten dus in een paar dagen volledig nieuwe dienstregelingen gemaakt worden terwijl een aanzienlijk deel van het personeel op vakantie is.
Daarnaast moet je nu aan mensen die eerst helemaal geen last hadden van de werkzaamheden (lijn 50) gaan uitleggen waarom juist zij worden getroffen met een aangepaste dienstregeling naar Gaasperplas, alsof de huidige situatie al niet vervelend genoeg is.
Het is ook niet ondenkbaar dat een deel van de voertuigen nu extra onderhoud krijgt bij de werkplaats, vorig jaar is het aangepaste metronet gebruikt om alle voertuigen binnen van een nieuwe laag verf te voorzien omdat er minder materieel nodig was.
Daarnaast is de capaciteit van 4x zilvermeeuw elke 10 minuten nog altijd lager dan 2x zilvermeeuw, 2x zilvermeeuw en 2x sneltram elke tien minuten. In de vakantie rijden er geen extra metro's in de spits, dus dan zijn capaciteitsproblemen niet ontdenkbaar.
De huidige situatie is ook niet best, misschien dat de tunnel een paar dagen of weken open kan maar ik verwacht niet dat het volgende week allemaal voorbij is.
Daarnaast moet je nu aan mensen die eerst helemaal geen last hadden van de werkzaamheden (lijn 50) gaan uitleggen waarom juist zij worden getroffen met een aangepaste dienstregeling naar Gaasperplas, alsof de huidige situatie al niet vervelend genoeg is.
Het is ook niet ondenkbaar dat een deel van de voertuigen nu extra onderhoud krijgt bij de werkplaats, vorig jaar is het aangepaste metronet gebruikt om alle voertuigen binnen van een nieuwe laag verf te voorzien omdat er minder materieel nodig was.
Daarnaast is de capaciteit van 4x zilvermeeuw elke 10 minuten nog altijd lager dan 2x zilvermeeuw, 2x zilvermeeuw en 2x sneltram elke tien minuten. In de vakantie rijden er geen extra metro's in de spits, dus dan zijn capaciteitsproblemen niet ontdenkbaar.
De huidige situatie is ook niet best, misschien dat de tunnel een paar dagen of weken open kan maar ik verwacht niet dat het volgende week allemaal voorbij is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
Wat een amateurs. Ik verwacht wederom een langjarige rechtszaak tussen de gemeente en die aannemer. Als de Noord-Zuidlijn open is weten we de uitkomst. En de reiziger maar balen.
Moet nu iedere dag met lijn 9 terwijl er geen extra's rijden. Het kost me zeker 20 min extra per dag. Amateurs!
Om deze blunder te verbloemen geeft men aan dat de roltrappen vervangen worden. Net alsof dat niet tegelijk had gekund of zelfs tijdens de dienst/weekends. Prutsers 1ste klas. Zie je iemand op at5 heel leuk met zijn poetsdoek door de tunnel heen lopen en de 3e rail oppoetsen. Durf te wedden dat de graffity nog op de muren zit over 4 weken. Laat ze dat eens doen. Prutsers.
Moet nu iedere dag met lijn 9 terwijl er geen extra's rijden. Het kost me zeker 20 min extra per dag. Amateurs!
Om deze blunder te verbloemen geeft men aan dat de roltrappen vervangen worden. Net alsof dat niet tegelijk had gekund of zelfs tijdens de dienst/weekends. Prutsers 1ste klas. Zie je iemand op at5 heel leuk met zijn poetsdoek door de tunnel heen lopen en de 3e rail oppoetsen. Durf te wedden dat de graffity nog op de muren zit over 4 weken. Laat ze dat eens doen. Prutsers.
immer kwaliteits posts
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
nja zo erg is het helemaal niet hoor. Er rijden in de zomervakantie geen metros. Is het dan relevant om te weten of er wat gedaan wordt in de tunnels? Volgens mij niet. Volgend jaar is er weer een zomervakantie en dan is er alle tijd om de tunnels echt brandwerend te maken. Er is al 40 jaar niets gebeurd, dus dat het nu ineens wel fout gaat - die kans lijkt me verwaarloosbaar eerlijk gezegd. Daarnaast is de tunnel als het goed is vorig jaar ook al opgeknapt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Metro Amsterdam toch niet dicht
Natuurlijk is het relevant om te weten of er iets gedaan wordt. Als je langdurig geen gebruik kunt maken van de metro en daardoor 5 weken lang 20 minuten extra reistijd per dag hebt, dan heb je liever dat dat ook een goede reden heeft. Een metrotunnel waar niks in wordt gedaan maar desalniettemin geen metro's door heen rijden, dat is gewoon ergerlijk...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 198 gasten