mb90 on Tour #46: Op excursie naar Dubai met veel foto's

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

mb90 on Tour #46: Op excursie naar Dubai met veel foto's

Bericht door mb90 »

Het is alweer een paar weken geleden, maar van 14 tot 19 juni ben ik met school in Dubai geweest. Omdat het zo’n apart land is heb ik er nog een verslag van gemaakt met wel een flink aantal (zo’n 90 stuks) foto’s. Desondanks hoop ik dat het wel de moeite waard is ondanks de kleine hoeveelheid aan OV. :wink:

Het begon op maandag de 14e met een reisdag. Na verzamelen op school ging het per bus naar Schiphol, om daar nog 2,5 uur te wachten tot de instapprocedure van het vliegtuig. Het was voor mij de eerste keer dat ik in een groot vliegtuig zou vliegen, dus alles was nieuw en spannend. 8-) We vlogen om 14:05 uur, dus onder Nederland – Denemarken. Om 13:00 uur kon de laatste controle van de bagage bij de gate beginnen en kon ik nog ons vliegtuig vastleggen:
Afbeelding

Om 13:50 uur konden we pas instappen, dus dat betekende ook dat we later zouden vliegen. Binnen werd ook duidelijk waarom: de airco’s werkten deels. Het was dus aardig warm. Met 30 minuten vertraging en een stuk aangenamere temperatuur gingen we de lucht in. Het opstijgen ging me eigenlijk best goed af met snoepjes voor het slikken. Al snel vlogen we over Apeldoorn:
Afbeelding

En binnen no-time waren we het land uit. We gingen naar 11 kilometer hoogte en buiten was het zo’n -50 graden. Het was een rustige vlucht, alleen boven Polen en Oekraine was er turbulentie door deze bloemkolen:
Afbeelding

Om exact 17:00 uur Nederlandse tijd vlogen we vanaf Roemenie de Zwarte Zee op voor de oversteek naar Oost-Turkije. Inmiddels had de gezagvoerder overigens ook de uitslag van het voetbal doorgegeven. Was erg leuk om te horen :) :
Afbeelding

Na Turkije, met mooi besneeuwde bergtoppen, kwam we boven het grensgebied tussen Irak en Iran en ging de zon, nadat deze op de grond al een uur onder was, ook voor ons om 18:38 uur Nederlandse tijd onder:
Afbeelding

Na de Perzische Golf (waar mooi de boorplatformen te zien waren), werd de landing ingezet en na een soepele landing konden we om 23:10 uur lokale tijd (dus 21:10 uur Nederlandse tijd) uitstappen. Na een tocht door de al luxe ogende aankomsthal gingen we per bus naar het hotel en iets na twaalven kwamen we daar aan. Het was nog 35 graden buiten en dat was ook wel te werken. Het leek wel een hittemuur.

Om 9 uur vertrokken we naar het wat oudere deel van Dubai. Maar eerst kwam nog de nieuwe Freezone in beeld:
Afbeelding

En het werd nog moderner, want er werd nog een tussenstop gemaakt bij de Burj al Arab en het Jumeirah Hotel. De Burj al Arab heeft 7-sterren zegt men. Ik ben er zelf niet in geweest, want dat kon alleen tegen een consumptie wat minimaal 80 euro zou kosten. :P
Hier staan beide hotels:
Afbeelding

Hier nog een keer de Burj al Arab. Hier is ook goed te zien dat deze een stuk in zee gebouwd is. Hierdoor valt de schaduw niet op het strand, zodat iedereen altijd zon heeft. Ja, er wordt overal op gelet:
Afbeelding

Via de Jumeirah Mosque kwamen we in Old Dubai uit. Hier ligt ook de Creek met een traditioneel schip wat goederen vervoert:
Afbeelding

Toen gingen we naar een complex met nauwe steegjes en windtorens wat als eerste manier van een airco gebruikt werd:
Afbeelding

Afbeelding

Deze steegjes brachten bij een temperatuur van 45 graden toch niet echt veel verkoeling. De zon staat hier namelijk nu zo hoog dat er ook bijna geen schaduwen meer zijn. De pet die ik dus op had was geen overbodige luxe.
Na een bezoek aan het Dubai Museum werd de Creek overgestoken met een Dhow. Een vorm van belangrijk OV hier in Dubai om de drukke bruggen en tunnels te vermijden. Dit is zo’n Dhow:
Afbeelding

Er varen echter ook nieuwere en dichte modellen rond:
Afbeelding

Hierna werd de overkant bereikt. Onder luide geluiden uit de minaretten in de omgeving voor het gebed kwam deze welbekende Citea (met 2 airco-units) uit Heerenveen langs. Een leuk gezicht om ook hier iets Nederlands te zien :) :
Afbeelding

Voor ons zat de wandeling er toen op, want dat werd een slooptocht. Vanuit de bus waren de wachtruimtes van de bushaltes ook goed te zien. Deze zijn hier gewoon afgesloten met deuren en worden met airco koel gehouden:
Afbeelding

Ook kwam de Burj Khalifi van maarliefst 828 meter toen ook goed in beeld. Donderdag de 17e wordt deze beklommen 8-) :
Afbeelding

Het ging toen over de beroemde snelweg Sheikh Zayed Road terug naar ons hotel bij de Mall of the Emirates. Langs die weg loopt ook de voorlopig enige metrolijn met hier een metro op die lijn:
Afbeelding

De metrostations hebben langs deze weg allemaal ditzelfde uiterlijk:
Afbeelding
In de avond wordt er een ritje met de metro gemaakt. :wink:

Er werd nu eerst geluncht in de mall om daarna naar het skicentrum te gaan wat ook in de Mall of the Emirates te vinden is. Zo stond ik dus ’s middags ineens in de echte sneeuw die er ook nog viel:
Afbeelding

We hadden een echt skipak gekregen en dat was maargoed ook. Het was hier namelijk -3 graden. Een bizar idee dat het in het winkelcentrum gewoon +20 is en buiten zelfs +45 :shock: :
Afbeelding

Er zijn ook nog liftjes waar je in kon, maar omdat ik niet kan skiën mocht ik daar niet in. Wel heb ik een foto ervan met links achter de raampjes het winkelcentrum:
Afbeelding

Na wat opfrissen in het hotel ging het daarna met de metro naar de Dubai Mall. Om 19:00 uur wordt het direct goed donker en zo zien de stations er dan binnen uit:
Afbeelding

En zo van buitenaf, dit is station Dubai Mall – Burj Khalifi:
Afbeelding

Het station ligt dus vlakbij de Burj Khalifi en die was hier al goed te zien, maar ondanks dat maar net op de foto te krijgen:
Afbeelding

Het ging dus naar de Dubai Mall. Dit is een luxe winkelcentrum en dat is direct wel te zien met de nodige dure winkels:
Afbeelding

En natuurlijk veel winkels:
Afbeelding

Na het eten sloot de mall om 22:00 uur. Buiten ziet het er echter net zo fraai uit:
Afbeelding

Met een taxi ging het toen terug naar het hotel. Dat is het meest gebruikte vervoermiddel hier. Niet zo gek ook, want een ritje van 20km kostte ongeveer 5 euro. In mijn geval was dat dus 1,25 de man. Niks dus. :P

Na een goede nacht werd er vroeg vertrokken. Om 7 uur. Het ging namelijk naar een nieuw palmeiland wat gebouwd wordt door de Nederlandse baggeraar Van Oord en door de hitte wordt er na 12 uur niet gewerkt daar. Om 8 uur kwamen we aan en ook toen liep het al naar de 40 graden. Het zou vandaag ook de warmste dag van de week worden bleek later met 48 graden.
Eerst kwamen de sleephopperschepen aan bod met ook nog eens bekende namen erop, zoals hier de Rotterdam:
Afbeelding

Vanaf dit eiland ging het met een bootje naar het eiland waar op dit moment gewerkt wordt. Dat ging eerst door een woestijnlandschap, waar alleen alvast een weg naar een toekomstige brug ligt:
Afbeelding

Bij de boot aangekomen was aan de andere kant van dat water een iets grotere te vinden. Het cruiseschip Queen Elizabeth II. Eind 2007 was deze nog 1 dag in Rotterdam te vinden, maar nu wordt het hier opgeknapt om als hotel te dienen bij het eerste palmeiland Palm Jumeirah:
Afbeelding

Dan het werkeiland. Dat was op wat materieel na nog erg kaal en bloedheet. Je moest namelijk ook nog eens een lange broek, een helm en een vestje aan. Het uitzicht in de verte was echter wel fraai:
Afbeelding

Toen was het tijd om terug te gaan naar het hotel. Na wat opfrissen heb ik even een rondje gemaakt en kon ik nog mooi de skibaan van buiten op de foto zetten:
Afbeelding

Hierna was het tijd om naar de echte woestijn te gaan. Het was een rit van 2 uur, dus er was even een tussenstop bij wat handelaars waar je alleen met afdingen wat leuks kon vinden:
Afbeelding

Niet veel later stond ik dus in de woestijn 8-) :
Afbeelding

Na een geweldige scheurrit door dit soort zandduinen:
Afbeelding

Kwam dit geweldige uitzicht tevoorschijn:
Afbeelding

Na weer een half uur kwam er een einde aan de mooie rit en stond er een BBQ klaar. Eerst werd de mooie zonsondergang vastgelegd:
Afbeelding

Na de BBQ met niet al te best vlees ging het terug naar het hotel en de volgende morgen gingen we pas om half 10 weg om naar het strand te gaan. Dat zorgde voor een lekkere afkoeling en vooral de Perzische (in Dubai zeggen ze Arabische) Golf die ‘maar’ 33 graden was. Na een uurtje of 2 werd het ook daar warm en zochten we de verkoeling op. Die vonden we na een taxirit in de vorm van de monorail:
Afbeelding

Bij het Atlantis hotel begon onze rit voor ongeveer 3 euro. Dit is het perron:
Afbeelding

En niet veel later begon de rit. Hier de baan met een deel van de Palm Jumeirah en daarachter de skyline van Dubai Marina:
Afbeelding

Zo zien de meeste huizen op het eiland eruit. Hier wonen een aantal sterren, zoals bijvoorbeeld ergens de familie Beckham:
Afbeelding

Afbeelding

De 2 tussenstations zijn nog gesloten, omdat de stationsomgevingen nog niet klaar zijn. Na het eerste station volgde de enige tegenligger van de dag:
Afbeelding

Al snel kwam ons eindpunt in zicht, station Gate Tower:
Afbeelding

En daar houdt het spoor echt op:
Afbeelding

Toen ging het met de bus vanaf het hotel naar Dubai Marina. Hier heeft Roger Federer ergens een appartement. Of hier ook z’n boot tussen ligt weet ik niet :P :
Afbeelding

Zoals te zien is wordt er nog druk verder gebouwd:
Afbeelding

Afbeelding

Dan een laatste rondje over de palm. Nu met onze bus. Hier was een mooi uitzicht te zien over de golf met de Burj Al Arab:
Afbeelding

Een monorail komt het station binnengereden:
Afbeelding

En natuurlijk het Atlantis Hotel met dezelfde monorail:
Afbeelding

Als laatste nog een blik over Dubai Marina:
Afbeelding

Toen kwamen we uiteindelijk uit bij de hoge Burj Khalifi:
Afbeelding

Met een lift gingen we in 54 seconden naar het uitzichtpunt op 450 meter. 8-) Verder naar boven is nog niet alles klaar zei men. Dit is de rest van de toren:
Afbeelding

Rondom het platform stonden ruiten voor de wind, dus niet alles was goed te fotograferen. Deze skyline langs de Sheikh Zayed Road wel:
Afbeelding

De wereld, ook gemaakt door het Nederlandse Van Oord, is door de ruit en ook door het weer lastiger te zien:
Afbeelding

Dit deel was echter goed te zien. Gebouwen van zo’n 200 meter lijken zo gewoon klein:
Afbeelding

Nadat we weer naar beneden gingen met dezelfde snelheid kwamen we weer in de Dubai Mall uit. Dit zou voor de rest van de dag de thuisbasis zijn. In de mall ligt ook nog dit grote aquarium:
Afbeelding

Van binnen zijn alle vissen mooi te zien, zoals haaien en wat roggen:
Afbeelding

Buiten begon vanaf 19:00 uur een geweldige show met gigantische fontijnen. Een filmpje hiervan is hier te zien:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6Q337AAYNqo[/youtube]

En natuurlijk wat foto’s van deze show:
Afbeelding

Afbeelding

Daarna ging het weer met een taxi terug en werd alles ingepakt. De volgende dag was namelijk de laatste dag. In de nacht zouden we namelijk weer terugvliegen. Eerst gingen we echter naar het nog luxere Abu Dhabi. De hoofdemiraat van de Verenigde Arabische Emiraten. Het was een rit van 150 kilometer die door een grotendeels woestijnlandschap ging over deze brede weg:
Afbeelding

Langs deze weg staan in Abu Dhabi deze mooie hekken om kamelen tegen te houden:
Afbeelding

Bij elke rustplaats is ook een openbare moskee te vinden. Hier is er eentje te vinden, terwijl onze bus (de linker) vol wordt getankt:
Afbeelding

Het was een rustige rit verder. Vlak voor Abu Dhabi werd het wat interessanter. Dit ronde en platte gebouw bijvoorbeeld. Erg apart om te zien 8-) :
Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard wordt er ook hier flink gebouwd, zoals deze brug:
Afbeelding

Toen kwamen we uit bij de Sheiky Zayed Bin Sultan Al Nayan Mosque uit. Een lange naam, maar wel een heel groot ding wat hier wel mooi staat:
Afbeelding

Omdat het vrijdag was mochten we er niet in, maar de buitenkant is al erg mooi:
Afbeelding

Ook hier rijden bussen. Dit zijn dit allemaal MAN Lion’s City’s en het OV is hier gratis:
Afbeelding

Toen kwam dit schuine gebouw tevoorschijn. Het schijnt nog wat schuiner te staan dan de toren van Pisa:
Afbeelding

Het is echter nog niet klaar:
Afbeelding

Dan nog een 7-sterrenhotel, want ook hier is er eentje te vinden. De poort ziet er ook al fraai uit:
Afbeelding

En het hotel zelf. Men zegt dat de koepel op het dak groter is dan die van het Vaticaan:
Afbeelding

Na ook hier een IKEA gezien te hebben :P :
Afbeelding

Was er een tussenstop langs de golf met uitzicht op de skyline:
Afbeelding

Ook staat hier de hoogste vlaggenmast met een grote vlag:
Afbeelding

En nog meer van de skyline:
Afbeelding

Vlak voor vertrek legde ik nog even onze bus vast met de al genoemde skyline:
Afbeelding

Een van de dingen wat hier veel geld oplevert is een booreiland voor olie. Hier staat er eentje aan land:
Afbeelding

Toen ging de weg naar een eiland wat binnen nu en 15 jaar compleet volgebouwd wordt tot een cultureel eiland met een kopie van het Louvre uit Parijs bijvoorbeeld. Nu is er nog niks te zien, alleen de al bestaande skyline:
Afbeelding

De snelweg is ook alvast lekker breed aangelegd:
Afbeelding

Toen kwamen we uit bij een pretpark in aanbouw. Een heus Ferrari-pretpark waar het bekende logo genoeg te vinden is:
Afbeelding

Het park ligt naast het F1-circuit van Abu Dhabi (Yasmarina Circuit) waar de races alleen onder kunstlicht gereden worden, omdat het anders te warm is:
Afbeelding

Daarna ging het weer terug naar Dubai, want het liep al tegen de avond. Bij de Burj Al Arab heb je een soort klein-Venetie waar veel restaurantjes zitten. Hier hebben we gegeten en kon ik een laatste foto maken:
Afbeelding

Toen gingen we weer vliegen. Om exact 1:05 uur lokale tijd stegen we op en om 5:50 uur Nederlandse tijd landden we weer op Schiphol. Onderweg kwam om 4:33 uur de zon al op:
Afbeelding

En toen de welbekende De Hoek langs de A4 in beeld kwam tijdens de landing wist ik echt dat de reis voorbij was en dat ik weer in het koude Nederland was:
Afbeelding
Het ging bijvoorbeeld van 39 graden in Dubai naar 9 graden en een regenbui op Schiphol. Dat was dus wel wat kouder. Ondanks de hitte was Dubai echter een fantastische ervaring. :D
YC2009
Berichten: 19
Lid geworden op: di 06 jul 2010, 01:52

Re: mb90 on Tour #46: Op excursie naar Dubai met veel foto's

Bericht door YC2009 »

je mag op vrijdag wel in moskee komen , alleen op 1 van deze 2 voorwaarden :P

- Je ben moslim en je wilt bidden.
- Je wilt je bekeren tot de islam


dusdat *bus* *bus* *bus* *O* *O* *O*
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: mb90 on Tour #46: Op excursie naar Dubai met veel foto's

Bericht door Karl »

Leuk om dat eens te zien.

Staan er veel gebouwen leeg? Het gaat met UAE toch niet zo heel goed, in financieel opzicht? Hoe zit het met de vrouwen op straat en in die winkelcentra?
Het is een spectrum.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: mb90 on Tour #46: Op excursie naar Dubai met veel foto's

Bericht door Dexter »

Wauw, gave foto's! Volgens mij is alles daar mega. :shock: Ik weet waar ik heen moet op vakantie.
Vallend blad maakt rails glad.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: mb90 on Tour #46: Op excursie naar Dubai met veel foto's

Bericht door Daan »

Wauw, wat een prachtig gebied daar. :shock: Leuk verslag! :P
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #46: Op excursie naar Dubai met veel foto's

Bericht door tsov »

Mooi verslag! :pos:
Die uitzichtfoto vanuit de Burj Khalifi heb je niet stiekum vanuit een vliegtuig genomen? :P :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #46: Op excursie naar Dubai met veel foto's

Bericht door Suus »

Het is lang geleden, maar van 1987 tot 1996 hebben mijn opa en oma in Dubai gewoond. Ik ben zelf van 1989 dus ik heb het nooit echt heel bewust meegemaakt, maar ik weet wel dat ik er in twee keer geweest ben, maar bijna alles wat je nu ziet bestond toen nog niet, zelfs het Burj Al Arab was nog niet geopend.

Dubai was een redelijk beetje ouderwets dorp langs de Creek, waar het geld toen ook al niet op kon. In het winkelcentrum had je toen wedstrijden met bizarre prijzen zoals een goudstaaf of een hele verzameling auto's, maar voor de rest voornamelijk winkels. Nu is het kapitalisme helemaal doorgedrongen tot de heersers en lijkt alleen de temperatuur buiten nog niet te koop :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: mb90 on Tour #46: Op excursie naar Dubai met veel foto's

Bericht door mb90 »

Karl schreef:Staan er veel gebouwen leeg? Het gaat met UAE toch niet zo heel goed, in financieel opzicht? Hoe zit het met de vrouwen op straat en in die winkelcentra?
Er staan inderdaad aardig wat gebouwen nog leeg of zijn nog niet helemaal afgebouwd. De kranen staan er nu ook vaak voor de sier lijkt wel. In financieel opzicht gaat het beter zegt men en er schijnt ook nog een gigantisch aantal olievaten die miljarden waard zijn als reserve beschikbaar te zijn.
De vrouwen lopen er wisselend bij. Sommige lopen er compleet gesluierd bij met alleen een opening bij de ogen (die zag ik ook vooral in de winkelcentra waar ook de rijkste Arabieren komen), maar de meeste vrouwen lopen er vrij normaal gekleed bij. Wel vaak met een lange broek.
tsov schreef: Die uitzichtfoto vanuit de Burj Khalifi heb je niet stiekum vanuit een vliegtuig genomen? :P :mrgreen:
Haha nee, die vraag heb ik al eerder gehad, maar we vlogen telkens 's nachts, dus uitzichtsfoto's waren helaas niet te doen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: mb90 on Tour #46: Op excursie naar Dubai met veel foto's

Bericht door Justin »

Holladiejee, al die hitte... 48 graden, wow... Wel gaaf verslag hoor. Die van de *******-hotel (Jumeirah) was ik al bekend mee; vriendin van me heeft er een keertje ontbeten, en het zag er wel erg goed en lekker uit in wat ze serveerde! Hoe zou dat zijn, leven in een woestijnstaat...

Hoe is het vliegveld van Dubai? Ik heb er over 12 dagen een overstap van bijna 3 uur daar...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #46: Op excursie naar Dubai met veel foto's

Bericht door JeePee »

Leuke reportage mb90! Ik ben of op de heenweg of op de terugweg van mijn vakantie ook nog 2 dagen in Dubai. Ff lekker skieën :) Andere keer de door Justin al genoemde paar uur vliegveld, dus dat wordt niet veel.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: mb90 on Tour #46: Op excursie naar Dubai met veel foto's

Bericht door WSM »

Mooie foto's. Ben voor mijn werk een keer via Dubai naar de Perzische Golf gegaan en terug, je kijkt echt je ogen uit daar :).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: mb90 on Tour #46: Op excursie naar Dubai met veel foto's

Bericht door mb90 »

Justin schreef: Hoe is het vliegveld van Dubai? Ik heb er over 12 dagen een overstap van bijna 3 uur daar...
Het ziet er luxer uit dan Schiphol. De gates lagen in mijn geval bijvoorbeeld veel dichterbij. Wel is er een aparte hal voor alle Emirates-vluchten en eentje voor de overige vluchten. Ik vloog zelf met KLM en had dus de laatstgenoemde hal. Dat was een hal van 2 verdiepingen met 2 tax-free supermarkten en een beetje de gebruikelijke winkeltjes en restaurantjes. Wel vond ik dat er meer bagagecontrole was dan op Schiphol, maar ik kwam dan ook helemaal van buiten en had geen overstap ofzo. :wink:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: mb90 on Tour #46: Op excursie naar Dubai met veel foto's

Bericht door Karl »

mb90 schreef:(...) Wel is er een aparte hal voor alle Emirates-vluchten en eentje voor de overige vluchten. Ik vloog zelf met KLM en had dus de laatstgenoemde hal. (...)
Dat is toch niet zo heel vreemd? Iberia heeft in Madrid ook een 'eigen' terminal... Die overigens mijn inziens niet beter/luxer/whatever is.
Het is een spectrum.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: mb90 on Tour #46: Op excursie naar Dubai met veel foto's

Bericht door Justin »

mb90 schreef:Het ziet er luxer uit dan Schiphol. De gates lagen in mijn geval bijvoorbeeld veel dichterbij. Wel is er een aparte hal voor alle Emirates-vluchten en eentje voor de overige vluchten. Ik vloog zelf met KLM en had dus de laatstgenoemde hal. Dat was een hal van 2 verdiepingen met 2 tax-free supermarkten en een beetje de gebruikelijke winkeltjes en restaurantjes. Wel vond ik dat er meer bagagecontrole was dan op Schiphol, maar ik kwam dan ook helemaal van buiten en had geen overstap ofzo. :wink:
Thanks. Ik land er zelf om 23:59 en moet dan tot 02:40 wachten. Vlieg zelf met Emirates, maar denk dat Transfer passagiers een iets andere route afleggen? Ik denk niet dat er dan veel winkels open zijn, of is dat nie zo?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: mb90 on Tour #46: Op excursie naar Dubai met veel foto's

Bericht door mb90 »

Ik was toen tot 0:30 uur in de terminal en toen waren alle winkels nog open. Ik denk dat ze daar gewoon 24 uur open zijn.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: mb90 on Tour #46: Op excursie naar Dubai met veel foto's

Bericht door Justin »

En nog een vraagje - zijn er veel stopcontacten daar :P?

Maar verder hartstikke bedankt, ik kan me nu goed voorbereiden.

Vraag me soms af - wat gaat er gebeuren met de economie van die rijke oliestaten, als de olie op is...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: mb90 on Tour #46: Op excursie naar Dubai met veel foto's

Bericht door Karl »

Daarom wordt nu ook geïnvesteerd in hotels en dergelijke. Verder hebben ze het goed voor elkaar met hun ligging, tussen Azië en Europa is veel handel en daar proberen ze een graantje van mee te pikken. En dat is niet alleen met mensen die nu met Emirates vliegen en dan in de UAE overstappen. ;-)
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: mb90 on Tour #46: Op excursie naar Dubai met veel foto's

Bericht door mb90 »

Justin schreef:En nog een vraagje - zijn er veel stopcontacten daar :P?
Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb er tijdens het wachten niet op gelet. Wel hebben ze in Dubai de Engelse stekkers, dus ook andere stopcontacten.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: mb90 on Tour #46: Op excursie naar Dubai met veel foto's

Bericht door Vinny »

Justin schreef:
mb90 schreef:Het ziet er luxer uit dan Schiphol. De gates lagen in mijn geval bijvoorbeeld veel dichterbij. Wel is er een aparte hal voor alle Emirates-vluchten en eentje voor de overige vluchten. Ik vloog zelf met KLM en had dus de laatstgenoemde hal. Dat was een hal van 2 verdiepingen met 2 tax-free supermarkten en een beetje de gebruikelijke winkeltjes en restaurantjes. Wel vond ik dat er meer bagagecontrole was dan op Schiphol, maar ik kwam dan ook helemaal van buiten en had geen overstap ofzo. :wink:
Thanks. Ik land er zelf om 23:59 en moet dan tot 02:40 wachten. Vlieg zelf met Emirates, maar denk dat Transfer passagiers een iets andere route afleggen? Ik denk niet dat er dan veel winkels open zijn, of is dat nie zo?
Het vliegveld is 's nachts drukker dan overdag, dus ik zou me niet veel zorgen maken. Verder is alles er relatief goed betaalbaar. Voor slechts 20 euro heb je al een hapje kaviaar. Als je je echt even Oom Dagobert wilt voelen ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: mb90 on Tour #46: Op excursie naar Dubai met veel foto's

Bericht door Fles »

Bliksem jantje :shock: Doe mij zoeen schoolreisje :lol: In mijn tijd vond je de Flevohof al een belevenis :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten