Forum geupdate

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Forum geupdate

Bericht door Daniel »

Hoe onzinnig die verkorting ook is (voor Luik geldt hetzelfde trouwens) kan die er niet uit: de treinseries staan namelijk met de route in verkortingen in de database. Dan moeten die verkortingen er natuurlijk wel ook in staan, anders gaat 't script de mist in :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: Forum geupdate

Bericht door math1985 »

Maak er anders Leer (Ost-Friesland) van ;).
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Forum geupdate

Bericht door tsov »

En dan zonder streepje, want zo schrijven de Duitsers het (Ostfriesland; of nog vaker Ostfriesl). Bovendien staat er nu Olst-Friesland als je het kringeltje bekijkt :P
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Forum geupdate

Bericht door Fles »

tsov schreef:En dan zonder streepje, want zo schrijven de Duitsers het (Ostfriesland; of nog vaker Ostfriesl).
Mwoa, discussiepuntje ;)

Afbeelding

Maar:

Afbeelding

Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Forum geupdate

Bericht door Caspar »

Die man ligt er wat ongemakkelijk bij op die foto in die dubbeldekker in Leer. :lol:

Maar zoals ook in het 'Mag ik even kwijt' topic al ter sprake kwam kan ik geen foto's posten vauit Photobucket, aangezien mijn album t291 in de naam heeft staan, en deze site dan een ICE van Amsterdam naar Frankfurt eraan koppelt. Ik heb al eens gekeken daar op de site bij Photobucket of dat aangepast kan worden, maar dat lukt me niet tot dusver.
Meer mensen die Photobucket gebruiken en tips hebben?
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Forum geupdate

Bericht door Dubbele P »

Volgens mij is dat niet aan te passen, aangezien dat een map betreft die PB zelf aanmaakt. Bij mij staat er jj85 en dan pas de map van mijn gebruikersnaam.

Wat mij betreft mag die treinserie wel uit de database. Het is namelijk toch geen verbinding die ontzettend veel gebruikt wordt en eentje minder kan geen kwaad. Maargoed, dat is mijn mening, ik weet niet hoe de andere medewerkers/gebruikers erover denken en daarnaast heb ik ook geen toegang tot de database dus kan het niet veranderen. :)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Forum geupdate

Bericht door Karl »

Ik vind het juist wel fijn om uitleg bij niet vaak gebruikte treinseries te zien, iedereen weet wel wat er met 800 bedoeld wordt, juist omdat die serie zo vaak gebruikt wordt. En als je één uitzondering gaat maken, dan komt er zo nog een tweede bij, et cetera...

Kan het niet zo zijn dat het script wordt uitgeschakeld tussen img-codes?
Het is een spectrum.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Forum geupdate

Bericht door Wubbo »

Geert is er mee bezig, met dat Photobucket-probleem. Treinseries eruit vissen heeft niet mijn voorkeur, wat mij betreft moet dat scriptje gewoon van iedere willekeurige hyperlink afblijven. Maar goed, dat is verder voor Geert om uit te zoeken ;-)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Forum geupdate

Bericht door Daantje »

Karl schreef:Ik vind het juist wel fijn om uitleg bij niet vaak gebruikte treinseries te zien, iedereen weet wel wat er met 800 bedoeld wordt, juist omdat die serie zo vaak gebruikt wordt. En als je één uitzondering gaat maken, dan komt er zo nog een tweede bij, et cetera...

Kan het niet zo zijn dat het script wordt uitgeschakeld tussen img-codes?
Ik ben het met je eens. Geert is bezig met het vinden van een oplossing :)
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Forum geupdate

Bericht door Dubbele P »

Ja, als dat een oplossing is, is dat natuurlijk de meest ideale... Daar had ik geen rekening mee gehouden, vandaar dat ik voorstelde om die ene treinserie dan maar te schrappen. :)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Forum geupdate

Bericht door Jurjen »

Worden die IMG-tags na posten in HTML omgezet, of doet het forum dat pas bij weergeven van het bericht?

In casus 1: het treinserie-script simpelweg als laatste handeling voor het opslaan van het bericht in de database uitvoeren.
In casus 2: in plaats van elk bericht te exploden in arrays, kan je niet een complexe regexp gebruiken om e.e.a. uit de berichten te vissen en te vervangen?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Forum geupdate

Bericht door Geert »

Jurjen schreef:In casus 1: het treinserie-script simpelweg als laatste handeling voor het opslaan van het bericht in de database uitvoeren.
Dit gebeurt nu al;
Jurjen schreef:In casus 2: in plaats van elk bericht te exploden in arrays, kan je niet een complexe regexp gebruiken om e.e.a. uit de berichten te vissen en te vervangen?
Het splitsen en vervangen gebeurt ook met regexes, maar deze voldoet nog niet. Hier wordt aan gewerkt ;-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Forum geupdate

Bericht door Fles »

Overigens vind ik het eigenlijk wel okee als verkortingen zoals Op, Ns, Na en Ah er gewoon in blijven. Steek je onderweg nogeens wat van Op :idea:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Forum geupdate

Bericht door deadlock »

Inderdaad. Ik heb er nu al veel van geleerd. Alleen andersom moet ik ze nog even leren :p
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Forum geupdate

Bericht door Cookie »

Ik heb daarvoor eens een Teach2000-bestandje gemaakt, PB maar als je belangstelling hebt: dan stuur ik 'm per mail toe :) .
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Forum geupdate

Bericht door deadlock »

Ik ben te druk met andere dingen om me er op te storten, sorry, ik vang het zo wel op. Naast Deens, Duits en diverse netwerktechnische infrastructurele cursussen hou ik het er vooralsnog op dat ik hier ontspan ;)

Over een half jaar kijk ik verder :p
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Forum geupdate

Bericht door Geert »

Fles schreef:Overigens vind ik het eigenlijk wel okee als verkortingen zoals Op, Ns, Na en Ah er gewoon in blijven. Steek je onderweg nogeens wat van Op :idea:
Precies, zo denken wij er als beheer ook over :)
Aan de bug met treinnummers-in-URLs wordt nog gewerkt overigens, maar ik heb niet bijzonder veel tijd gehad deze week. Wordt ongetwijfeld vervolgd! ;-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Forum geupdate

Bericht door Fles »

Geert schreef:
Fles schreef:Overigens vind ik het eigenlijk wel okee als verkortingen zoals Op, Ns, Na en Ah er gewoon in blijven. Steek je onderweg nogeens wat van Op :idea:
Precies, zo denken wij er als beheer ook over :)
Alleen wel jammer dat er niet zo gek veel van dat soort dingen zijn ;) Je kan iemand uitmaken voor Ass hole maar dat is dan meteen foei en stout en zo :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Forum geupdate

Bericht door Daniel »

Zojuist is het forum weereens geupdate, naar phpBB-versie 3.0.5 dit keer. Mocht je ergens problemen ondervinden laat het me dan even weten!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Forum geupdate

Bericht door Daniel »

Vanavond zijn enkele kleine aanpassingen in de vertaling van treinseries gedaan, dit naar aanleiding van een melding over het onjuist vertalen hiervan bij de CityNightLine-treinnummers.

De nieuwe/gewijzigde serienummers zijn:
Serie s400 = CNL Köln - Amsterdam Centraal (gezien het grote aantal bestemmingen staat deze er met het gemeenschappelijke traject in)
Serie s450 = IC Maastricht - Brussel

Treinnummers van 400 t/m 449 krijgen het CNL-traject als mouse-over, treinnummers van 450 t/m 499 het IC-traject.

Met deze aanpassing werkt ook de doorverwijzing naar de wiki weer volledig correct.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten