Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
sirvinniei
Berichten: 1952
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Ma 15 Jan 2018, 23:53

MarkHul schreef:Yes
Afbeelding

Hoe douw je daar rolstoelen in?

dennistd
Berichten: 2777
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dennistd » Di 16 Jan 2018, 00:23

Volgens mij zie ik hier achterin een rolstoelplank:
Afbeelding
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 3635
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor isadora » Di 16 Jan 2018, 12:47

Wie is dat? :shock:
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

dennistd
Berichten: 2777
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dennistd » Di 16 Jan 2018, 12:56

Laatst gewijzigd door dennistd op Di 16 Jan 2018, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 3635
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor isadora » Di 16 Jan 2018, 13:04

Gaaf, in ieder geval dan dus een bronvermelding.
Nu nog hopen, dat die buurtchauffeur blij is met ongevraagde publicatie van zijn (niet onopvallende) verschijning.
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

Gebruikersavatar
Mdk
Berichten: 839
Lid geworden op: Ma 15 Mei 2017, 12:20

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Mdk » Di 16 Jan 2018, 13:05

Als zijn foto op de website van syntus staat zal dat wel geregeld zijn hoor :)
Bij twijfel altijd klagen

dnmw2705
Berichten: 1411
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dnmw2705 » Za 10 Feb 2018, 20:43

Wouter15 postte een bijlage over de uitgangspunten van Syntus en U-OV voor dienstregeling 2019.

Hierin staat dat U-OV een bepaalt aantal DRU's krijgt op basis van groei etc, terwijl Syntus altijd een vaste hoeveelheid DRU's heeft 'omdat ze zelf verantwoordelijk zijn voor winstgevendheid'

Syntus heeft een vaststaand subsidieplafond en is geheel opbrengstverantwoordelijk. Dit betekent dat Syntus zelf
verantwoordelijk is voor inzet van capaciteit bij hoge reizigersgroei. Syntus is, geredeneerd vanuit een
vraaggericht voorzieningenniveau zoals opgenomen in het bestek, verantwoordelijk zich actief in te spannen om
gedurende de concessie steeds meer reizigers te vervoeren. Dit zal vanwege het vastgestelde financiële kader
ten koste kunnen gaan van lijnen en/of ritten die minder reizigers trekken.
De hoogte van de exploitatiebijdrage voor het dienstregelingsjaar 2019 is gelijk aan die over 2018. Op de bijdrage
is de LBI (landelijke bijdrage index) index van toepassing.


Is dit iets wat ze zelf hebben 'aangeboden' in de offerte of had Connexxion dit ook omdat het concessie gebonden was?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30418
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Za 10 Feb 2018, 21:19

Het is iets wat gebonden is aan de huidige concessie, kan in de vorige dus prima anders geweest zijn. Maar als Connexxion de huidige concessie gewonnen zou hebben hadden ze hetzelfde gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

AK-student
Berichten: 79
Lid geworden op: Ma 22 Jan 2018, 15:09

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor AK-student » Za 24 Feb 2018, 17:31

Mij valt het de laatste tijd op dat chauffeurs naar mijn mening regelmatig geïrriteerd overkomen. Daarnaast als ik in de bus van Wageningen naar Rhenen zit, dan rijden de Chauffeurs behoorlijk asociaal. Want ter hoogte van de Gamma gooien chauffeurs regelmatig de bus zo de rotonde op, en moet het verkeer dat op de rotonde zit in de ankers. Daarnaast rijden wij volgens mijn satelliet app als de chauffeur vertraging heeft de bus soms met 70-80 KM/h door het 50 gebied van Wageningen. Het is niet altijd zo dat ik me echt veilig voel in die bussen. Zijn er meer mensen die dit is opgevallen? Of licht dit aan mij?
Ik reis regelmatig met: Syntus Utrecht (bus), Breng (bus), Arriva Rivierenland en achterhoek (bus en trein) en NS.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30418
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Za 24 Feb 2018, 17:34

Het verschilt heel erg per chauffeur. Ik had er laatst ook een die als een gek aan het scheuren was terwijl de bus keurig op tijd was, maar de meerderheid rijdt toch echt normaal in mijn ervaring.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

AK-student
Berichten: 79
Lid geworden op: Ma 22 Jan 2018, 15:09

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor AK-student » Za 24 Feb 2018, 19:58

Ik reis voornamelijk in de middagspits vanuit wageningen richting Utrecht. Vaak komen de bussen tegen of zelfs na vertrektijd binnen door de file bij de brug in Rhenen. Mischien dat dit ook een oorzaak kan zijn.
Ik reis regelmatig met: Syntus Utrecht (bus), Breng (bus), Arriva Rivierenland en achterhoek (bus en trein) en NS.

Durashift
Berichten: 2722
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Durashift » Za 24 Feb 2018, 23:23

Dat zal wel enigszins meespelen, denk ik.

Op welk stuk rijden ze dan wat sneller? Is dat op het eerste stuk langs het park, net na vertrek, of dat stuk langs de dijk (langs de autobedrijven zeg maar).

'Voorrang' pakken op de rotonde is misschien niet netjes.. maar.. het alternatief zal zijn, zeker in de spits, om lange tijd te wachten omdat de verkeersstroom namelijk nét vanuit Rhenen komt en juist 3/4 rond wilt..
Dat je als chauffeur dan je voertuig 'nog wat groter maakt'.. is niet zoals het geleerd is.. maar in de praktijk soms 'noodzakelijk'.

Want laten we eerlijk zijn.. als andere automobilisten nu allemaal eens beginnen met netjes richting naar links aan te geven indien men 3/4 rond wil op de rotonde.. maakt het daarop anticiperen voor andere verkeersdeelnemers aan de rotonde al een stukje makkelijker.

Geen idee hoe lang jij in de bus zit (aan je onderschrift te zien niet verder dan Rhenen.. :wink: ) maar de 30 km/h zone in Elst in net zo'n punt.. Daar houdt veel verkeer, ook lokale transportbedrijven( :neg: ) zich niet aan die snelheidsbeperking.. en denderen rustig door.. soms ook de Setra's / Citea's.

Zelf probeer ik daar niet boven de 40 km/h op de teller te komen.... soms heb je er een mede burger tussen zitten die dan vindt dat er ingehaald kan worden.. :twisted: :roll: :N

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5076
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Chrysa » Zo 25 Feb 2018, 00:17

Wat is die weg bagger ingericht zeg...
Een doorgaande provinciale weg inrichten als 30-zone met ongelijkwaardige kruisingen. :') Niet heel verrassend dat er sneller gereden wordt dan.

Durashift
Berichten: 2722
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Durashift » Zo 25 Feb 2018, 01:42

Jij zou voor gelijkwaardige kruisingen pleiten? Komt de veiligheid / doorstroming geheel niet ten goede, lijkt mij.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5076
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Chrysa » Zo 25 Feb 2018, 13:27

Dat is deel van de ontwerprichtlijnen van een ETW.
Ik zou er voor pleiten dat die weg gewoon weer naar 50 gaat. :wink:

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 4637
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor ArrivaBas » Zo 25 Feb 2018, 14:08

Voordat er een vraag over komt: ETW staat voor Erftoegangsweg.
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37767
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Suus » Zo 25 Feb 2018, 20:21

Chrysa schreef:Ik zou er voor pleiten dat die weg gewoon weer naar 50 gaat. :wink:

Kan zo te zien niet. Men wil geen fietsstroken op doorgaande wegen waar 50 km/uur wordt gereden. De weg is daar echter zo smal dat fietspaden niet mogelijk zijn, dus heeft men besloten de snelheid op het smalste deel te verlagen. Zodra de weg breder wordt gaat de snelheid ook weer omhoog, al is het soms dan nog steeds te smal om een fatsoenlijk trottoir in te richten.
Rame à l'approche

AK-student
Berichten: 79
Lid geworden op: Ma 22 Jan 2018, 15:09

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor AK-student » Ma 26 Feb 2018, 15:13

Durashift schreef:Dat zal wel enigszins meespelen, denk ik.

Op welk stuk rijden ze dan wat sneller? Is dat op het eerste stuk langs het park, net na vertrek, of dat stuk langs de dijk (langs de autobedrijven zeg maar).


Op het eerste stuk na vertrek wordt de 70 met enige regelmaat wel gehaald. Als bij zo'n oversteekpunt een kind vanachter de bosjes komt rennen, dan heeft een chauffeur nooit genoeg tijd om te remmen.
Het stuk langs de dijk halen sommige chauffeurs zelfs de 80 km/h. Ik snap dat 50 geen doen is op die weg, maar voor 80 moet de inrichting van de weg wel even iets anders.

Durashift schreef:'Voorrang' pakken op de rotonde is misschien niet netjes.. maar.. het alternatief zal zijn, zeker in de spits, om lange tijd te wachten omdat de verkeersstroom namelijk nét vanuit Rhenen komt en juist 3/4 rond wilt..
Dat je als chauffeur dan je voertuig 'nog wat groter maakt'.. is niet zoals het geleerd is.. maar in de praktijk soms 'noodzakelijk'.

Want laten we eerlijk zijn.. als andere automobilisten nu allemaal eens beginnen met netjes richting naar links aan te geven indien men 3/4 rond wil op de rotonde.. maakt het daarop anticiperen voor andere verkeersdeelnemers aan de rotonde al een stukje makkelijker.

Ik begrijp dat het soms noodzakkelijk is om de rotonde gewoon op te gaan, maar ik zie het ook vaak genoeg gebeuren dat een auto moet wachten, en achter die auto staat niks. Dan had de chauffeur best een paar seconden kunnen wachten.

Durashift schreef:Geen idee hoe lang jij in de bus zit (aan je onderschrift te zien niet verder dan Rhenen.. :wink: ) maar de 30 km/h zone in Elst in net zo'n punt.. Daar houdt veel verkeer, ook lokale transportbedrijven( :neg: ) zich niet aan die snelheidsbeperking.. en denderen rustig door.. soms ook de Setra's / Citea's.
Zelf probeer ik daar niet boven de 40 km/h op de teller te komen.... soms heb je er een mede burger tussen zitten die dan vindt dat er ingehaald kan worden.. :twisted: :roll: :N


Mijn busreis met de keolis bussen gaat nooit verder dan Rhenen, maar met de auto kom ik ook wel eens in elst en ook daar ken ik de situatie.
Ik reis regelmatig met: Syntus Utrecht (bus), Breng (bus), Arriva Rivierenland en achterhoek (bus en trein) en NS.

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 3635
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor isadora » Ma 26 Feb 2018, 16:10

Hoe meet je die snelheid?
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

AK-student
Berichten: 79
Lid geworden op: Ma 22 Jan 2018, 15:09

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor AK-student » Ma 26 Feb 2018, 17:48

isadora schreef:Hoe meet je die snelheid?

Op basis van een GPS-tracker op mijn telefoon. Ik zie ook wel eens dat mensen Flitsmeister hiervoor gebruiken.
Ik reis regelmatig met: Syntus Utrecht (bus), Breng (bus), Arriva Rivierenland en achterhoek (bus en trein) en NS.

dnmw2705
Berichten: 1411
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dnmw2705 » Za 03 Mar 2018, 19:36

Realtime in de nacht lijkt eindelijk te werken! *O*
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6526
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor regenmaker » Ma 12 Mar 2018, 08:51

Rijden de bussen van Besseling onder de naam van Pouw? Of rijden ze nog steeds onder hun eigen naam?
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe).

Belangrijke dienstregelingswijzigingen NRW (update 12 november 2018)
Wuppertal 25 november 2018
Lohmar 9 december 2018

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30418
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Ma 12 Mar 2018, 12:45

Heb nog geen Besseling wagens gezien sinds de overname, dus geen idee eigenlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Lijn 45
Berichten: 2005
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Lijn 45 » Ma 12 Mar 2018, 17:19

Ze rijden nog met briefjes met een Besseling-logo erop achter de voorruit rond.

Tom523
Berichten: 98
Lid geworden op: Ma 01 Aug 2011, 20:06

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Tom523 » Ma 12 Mar 2018, 22:20

Besseling blijft inderdaad voorlopig onder eigen vlag rijden!
Vervoersplanner Pouw Vervoer
Volg @plannertom op Instagram voor een kijkje in het leven van de vervoersplanner!


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten