Kwaliteit bussen TCR

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
OV Hoekschewaard
Berichten: 282
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Kwaliteit bussen TCR

Berichtdoor OV Hoekschewaard » zo 30 okt 2016, 12:22

marvinkok schreef:Dat mag niet meer toch? Indien er ov gereden wordt moet er ook ov betaald worden..


Officieel moet zo'n bedrijf als TCR zich aan de CAO OV houden als ze lijndiensten rijden maar TCR is zo'n bedrijf die daar gewoon maling aan heeft en zijn eigen regeltjes verzint. Vandaar ook mijn hekel aan die taxi boer uit Renesse. En bedrijven als Connexxion en Arriva weten donders goed dat TCR zich niet altijd aan de CAO houdt maar die grijpen niet in omdat TCR op die manier lekker goedkoop hun ritjes uitvoert.

Volgens mij is Tourquase in 2008 opgericht door onder andere Connexxion en inderdaad een bedrijf uit Oss maar daar kan ik niks meer over terug vinden op hun website.

busfanNL
Berichten: 1994
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor busfanNL » zo 30 okt 2016, 13:32

Ja dat is zo. Zoiets had ik van een brabantse TCR chauffeur ook gehoord ja. Er wordt ook amper gecontroleerd volgens mij.

Bushobby
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 20:00

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Bushobby » zo 30 okt 2016, 16:37

OV Hoekschewaard schreef:
marvinkok schreef:Dat mag niet meer toch? Indien er ov gereden wordt moet er ook ov betaald worden..


Officieel moet zo'n bedrijf als TCR zich aan de CAO OV houden als ze lijndiensten rijden maar TCR is zo'n bedrijf die daar gewoon maling aan heeft en zijn eigen regeltjes verzint. Vandaar ook mijn hekel aan die taxi boer uit Renesse. En bedrijven als Connexxion en Arriva weten donders goed dat TCR zich niet altijd aan de CAO houdt maar die grijpen niet in omdat TCR op die manier lekker goedkoop hun ritjes uitvoert.

Volgens mij is Tourquase in 2008 opgericht door onder andere Connexxion en inderdaad een bedrijf uit Oss maar daar kan ik niks meer over terug vinden op hun website.


Ik werk bij TCR (al 8 jaar) en kan niet anders zeggen dat ze alles correct uitbetalen. Sommige dingen kunnen altijd beter (maar waar is alles nu 100% op de wereld?) ik zou geen seconde willen ruilen met het reguliere OV. Wij kunnen altijd een extra klusje mee pakken. Je wilt het of niet. Doen ze niet moeilijk over. Daarmee heb je gewoon een financieel leuk extraatje aan het einde van de maand wat er in het reguliere OV echt niet in zit. Onderschat niet wat TCR betekend voor de OV bedrijven. Zonder TCR zijn er echt gebieden die dik in de problemen komen door nota bene de eigen chauffeurs. Er zijn periodes dat ze meer chauffeurs leveren dan menig uitzendbureau omdat er om wat voor reden dan ook tekorten zijn. Ik ben er trots op dat ik er mag en kan werken bij een 100% nederlands bedrijf zonder buitenlandse invloeden. Een directie die weet wat een bus is en zelfs gewoon mee rijdt als het er op aan komt maar ook gewoon tussendoor rijdt om gevoel met de werkvloer te houden. Ze zeggen waar het op staat en handelen daar ook naar. Met ruim 200 bussen in Nederland doen ze het zeer goed. Iedereen mag er wat van vinden. Maar ik heb er diep respect voor. Ik zie enkele negatieve reacties gewoon als jaloezie. Als iedereen gewoon lekker zijn werk doet wat hij moet doen en niet zo loopt te roddelen dan zou de wereld er een stuk gezelliger uitzien.

Bushobby
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 20:00

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Bushobby » zo 30 okt 2016, 16:46

busfanNL schreef:RTM en rechtsopvolgers. :wink: En denk dat dat ook goedkoper is want je kan personeel onder de cao besloten busvervoer betalen. Of zoals TCR doet taxi cao.


Niet oordelen als je er niks van af weet. Ik werk zelf 8 jaar bij TCR en op de bus heb ik nog nooit taxiloon ontvangen hoor.

busfanNL
Berichten: 1994
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor busfanNL » zo 30 okt 2016, 17:32

Zo doe eens even rustig zeg. Ik ga af op wat ik gehoord heb. Dan ga ik ervan uit dat dat zo is.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7837
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor regenmaker » zo 30 okt 2016, 17:35

Het betekent ook niet als één werknemer een bepaalde ervaring heeft bij een bedrijf dat het bij alle andere werknemers automatisch ook zo is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

busfanNL
Berichten: 1994
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor busfanNL » zo 30 okt 2016, 17:36

Nee zeker. Maar een aantal op het ov forum roepen het ook.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 43295
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Suus » zo 30 okt 2016, 17:42

De vraag is waar het op gefundeerd is. Als er structureel iets niet in de haak zou zijn zou de arbeidsinspectie al snel ingrijpen, zeker bij een bedrijf waarvan het aantal werknemers inmiddels in de honderden loopt en in een sector waar de vakbonden nog functioneren.
Rame à l'approche

busfanNL
Berichten: 1994
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor busfanNL » zo 30 okt 2016, 17:48

Nee nou ja als het niet zo is ook goed. Beter zelfs. :pos: Dan weet ik dat ook. Bushobby mijn excuses voor de ongefundeerde opmerking.

PatrickM
Berichten: 1689
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Bruinisse (Zeeland)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor PatrickM » zo 30 okt 2016, 19:11

Bushobby schreef:Ik werk bij TCR (al 8 jaar) en kan niet anders zeggen dat ze alles correct uitbetalen. Sommige dingen kunnen altijd beter (maar waar is alles nu 100% op de wereld?) ik zou geen seconde willen ruilen met het reguliere OV. Wij kunnen altijd een extra klusje mee pakken. Je wilt het of niet. Doen ze niet moeilijk over. Daarmee heb je gewoon een financieel leuk extraatje aan het einde van de maand wat er in het reguliere OV echt niet in zit. Onderschat niet wat TCR betekend voor de OV bedrijven. Zonder TCR zijn er echt gebieden die dik in de problemen komen door nota bene de eigen chauffeurs. Er zijn periodes dat ze meer chauffeurs leveren dan menig uitzendbureau omdat er om wat voor reden dan ook tekorten zijn. Ik ben er trots op dat ik er mag en kan werken bij een 100% nederlands bedrijf zonder buitenlandse invloeden. Een directie die weet wat een bus is en zelfs gewoon mee rijdt als het er op aan komt maar ook gewoon tussendoor rijdt om gevoel met de werkvloer te houden. Ze zeggen waar het op staat en handelen daar ook naar. Met ruim 200 bussen in Nederland doen ze het zeer goed. Iedereen mag er wat van vinden. Maar ik heb er diep respect voor. Ik zie enkele negatieve reacties gewoon als jaloezie. Als iedereen gewoon lekker zijn werk doet wat hij moet doen en niet zo loopt te roddelen dan zou de wereld er een stuk gezelliger uitzien.


Zit je op de afdeling PR toevallig?

Maar even zonder dollen, het materieelonderhoud is letterlijk om te janken. Kijk naar de collega's in zierikzee, het materieelonderhoud is daar uitermate goed geregeld.
Laatst gewijzigd door PatrickM op zo 30 okt 2016, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
06-03-2017: Trein: 2185,3 km
23-01-2017: Bus: 255,0 km · Metro: 1,6 km · Tram: 0,0 km · Boot: 0,5 km · OV-fiets 34,2 km

busfanNL
Berichten: 1994
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor busfanNL » zo 30 okt 2016, 19:13

Welk materieel doel je dan op? De Amstelland Citaro's zijn prima onderhouden hoor.

JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor JWM » zo 30 okt 2016, 19:14

Pas nou op voor de quote-politie...

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 6136
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Chrysa » zo 30 okt 2016, 19:23

Ik word moe van het scrollen.

Die Amstelland Citaro's waren prima inderdaad, maar hier in Breda is het erg hit or miss. Er rijdt een paarse volvo op lijn 625/627 's ochtends die best netjes is, maar lijn 617 is echt het afvoerputje volgens mij.

PatrickM
Berichten: 1689
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Bruinisse (Zeeland)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor PatrickM » zo 30 okt 2016, 19:25

Zo ongeveer alles wat hier door HWGO boemelt is slecht onderhouden, bijvoorbeeld jankende veringen,slecht schoongemaakt en losliggende glasplaten.
06-03-2017: Trein: 2185,3 km
23-01-2017: Bus: 255,0 km · Metro: 1,6 km · Tram: 0,0 km · Boot: 0,5 km · OV-fiets 34,2 km

Bushobby
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 20:00

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Bushobby » zo 30 okt 2016, 19:35

busfanNL schreef:
henk1234 schreef:Zit je op de afdeling PR toevallig?

Maar even zonder dollen, het materieelonderhoud is letterlijk om te janken. Kijk naar de collega's in zierikzee, het materieelonderhoud is daar uitermate goed geregeld.

Welk materieel doel je dan op? De Amstelland Citaro's zijn prima onderhouden hoor.

Nee hoor ben gewoon lekker een chauffeur. In het verleden heb in een andere functie gehad bij een ander bedrijf. Geloof me bevalt me zo goed. Had 20 jaar eerder op de bus moeten stappen. Discussies zoals deze heb ik nu hobbymatig gelukkig. Sorry dat ik het zeg maar lach mezelf een breuk. Citaro's vind je wel goed onderhouden bij TCR en de rest niet. Alles vind in dezelfde werkplaats plaats qua onderhoud. Ze onderhouden het ene gebied niet anders dan het andere hoor. TCR heeft de grootste werkplaats uit heel Nederland denk ik zo met echte buskennis in plaats van een truckdealer of iets dergelijks.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7837
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor regenmaker » zo 30 okt 2016, 19:36

JWM schreef:Pas nou op voor de quote-politie...


Ik vermoed een heterdaadje. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

busfanNL
Berichten: 1994
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor busfanNL » zo 30 okt 2016, 19:44

Klopt. Die MAN's zijn verschrikkelijk. Ik heb er ingezeten op de zomerlijnen rond Renesse in een woord verschrikkelijk. Die paarse Volvo is dat toevallig de 442? En wat voor bussen zijn het afvoerputje dan? Ik dacht dat je Zo'n Integro fan was.

busfanNL
Berichten: 1994
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor busfanNL » zo 30 okt 2016, 19:52

Bushobby schreef:Nee hoor ben gewoon lekker een chauffeur. In het verleden heb in een andere functie gehad bij een ander bedrijf. Geloof me bevalt me zo goed. Had 20 jaar eerder op de bus moeten stappen. Discussies zoals deze heb ik nu hobbymatig gelukkig. Sorry dat ik het zeg maar lach mezelf een breuk. Citaro's vind je wel goed onderhouden bij TCR en de rest niet. Alles vind in dezelfde werkplaats plaats qua onderhoud. Ze onderhouden het ene gebied niet anders dan het andere hoor. TCR heeft de grootste werkplaats uit heel Nederland denk ik zo met echte buskennis in plaats van een truckdealer of iets dergelijks.

Als jij t zegt geloof ik het zo.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 6136
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Chrysa » zo 30 okt 2016, 19:59

busfanNL schreef:Klopt. Die MAN's zijn verschrikkelijk. Ik heb er ingezeten op de zomerlijnen rond Renesse in een woord verschrikkelijk. Die paarse Volvo is dat toevallig de 442? En wat voor bussen zijn het afvoerputje dan? Ik dacht dat je Zo'n Integro fan was.


Ik kijk nooit naar nummers, interesseert me niet echt. Paarse volvo volvo met 6 wielen en gordijntjes. :p
Lijn 617 rijdt van alles op, niet alleen Integro's. Heb al van alles voorbij zien komen van oude harmonica-Citaro's tot aan touringcars.

Oh, en ik ben geen fan van een bepaald soort bus. ;) Die integro's zitten alleen een stuk beter dan waar ik normaal in zit.

PatrickM
Berichten: 1689
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Bruinisse (Zeeland)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor PatrickM » zo 30 okt 2016, 20:02

Bushobby schreef:Nee hoor ben gewoon lekker een chauffeur. In het verleden heb in een andere functie gehad bij een ander bedrijf. Geloof me bevalt me zo goed. Had 20 jaar eerder op de bus moeten stappen. Discussies zoals deze heb ik nu hobbymatig gelukkig. Sorry dat ik het zeg maar lach mezelf een breuk. Citaro's vind je wel goed onderhouden bij TCR en de rest niet. Alles vind in dezelfde werkplaats plaats qua onderhoud. Ze onderhouden het ene gebied niet anders dan het andere hoor. TCR heeft de grootste werkplaats uit heel Nederland denk ik zo met echte buskennis in plaats van een truckdealer of iets dergelijks.

Jij zegt dat TCR het enige bedrijf is met echte buskennis? Ga kijken bij Van Oeveren, daar hebben ze Citaro's die er een stuk netter uitzien dan die van TCR (de Rnetters dan).
Ook voldoet het materieel soms niet aan de concessie-eisen.
06-03-2017: Trein: 2185,3 km
23-01-2017: Bus: 255,0 km · Metro: 1,6 km · Tram: 0,0 km · Boot: 0,5 km · OV-fiets 34,2 km

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10474
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Hainje » zo 30 okt 2016, 20:10

Elk huisje heeft zijn kruisje.
Details blijf je houden.

busfanNL
Berichten: 1994
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor busfanNL » zo 30 okt 2016, 20:14

henk1234 schreef:
Bushobby schreef:Nee hoor ben gewoon lekker een chauffeur. In het verleden heb in een andere functie gehad bij een ander bedrijf. Geloof me bevalt me zo goed. Had 20 jaar eerder op de bus moeten stappen. Discussies zoals deze heb ik nu hobbymatig gelukkig. Sorry dat ik het zeg maar lach mezelf een breuk. Citaro's vind je wel goed onderhouden bij TCR en de rest niet. Alles vind in dezelfde werkplaats plaats qua onderhoud. Ze onderhouden het ene gebied niet anders dan het andere hoor. TCR heeft de grootste werkplaats uit heel Nederland denk ik zo met echte buskennis in plaats van een truckdealer of iets dergelijks.

Jij zegt dat TCR het enige bedrijf is met echte buskennis? Ga kijken bij Van Oeveren, daar hebben ze Citaro's die er een stuk netter uitzien dan die van TCR (de Rnetters dan).
Ook voldoet het materieel soms niet aan de concessie-eisen.

Soms...kuch... kijk naar Brabant.

PatrickM
Berichten: 1689
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Bruinisse (Zeeland)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor PatrickM » zo 30 okt 2016, 20:18

In HWGO komt het erop neer dat er geen rolstoelplaats in zit, wat volgens de eisen wel zou moeten.

Kan een moderator dit lijntje even verplaatsen naar "kwaliteit bussen van TCR"? Anders wordt het hier zo'n zootje.
06-03-2017: Trein: 2185,3 km
23-01-2017: Bus: 255,0 km · Metro: 1,6 km · Tram: 0,0 km · Boot: 0,5 km · OV-fiets 34,2 km

Durashift
Berichten: 4435
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Durashift » zo 30 okt 2016, 20:18

JWM schreef:Pas nou op voor de quote-politie...


:) :')

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10474
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Hainje » zo 30 okt 2016, 20:19

henk1234 schreef:Kan een moderator dit lijntje even verplaatsen naar "kwaliteit bussen van TCR"? Anders wordt het hier zo'n zootje.
Klik hiervoor a.u.b. even op het uitroeptekentje naast de quoteknop en plaats daar het verzoek om te splitsen. :wink:
Details blijf je houden.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten