Is er al wat meer bekend over wanneer de bussen in zullen stromen, en is er überhaupt al wat meer over bekend? Verder vernam ik in de krant dat dit jaar ook de opvolger voor de Zilvermeeuwen wordt besteld, ik ben benieuwd.

Zo logisch is dat anders niet. Die gelede Citaro's kunnen ook bij Mercedes bestelt zijn omdat Berkhof immers geen geledes meer meer maakt. Ik had als vervanger voor de lage Jonckheertjes toch een Berkhof-brouwsel verwacht (Citea?), zoals al jaren gebruikelijk is.Bee schreef:Zat er dik in natuurlijk, die keuze voor Citaro's, na de Citaro geledes die al eerder in dienst zijn gekomen.
Daar heb je een punt. Maar het kan toch dat die Citaro's toevallig gewoon goed bevallen, en ze het daarom dus ook een goede keus vinden voor nieuwe niet-gelede bussen? Het is onzin om bussen steeds maar bij een bepaalde fabrikant te blijven bestellen, alleen maar omdat dat 'gebruikelijk' is (dit even los van het feit dat men door de Europese aanbestedingsregels het niet altijd voor het kiezen heeft). En is de ontwikkeling van de Citea eigenlijk al verder dan het prototype?klaxxon schreef:Die gelede Citaro's kunnen ook bij Mercedes bestelt zijn omdat Berkhof immers geen geledes meer meer maakt.

Dankje, dit verklaart al een hoop. De fora van tegenwoordig zijn ook al niet meer wat ze geweest zijntsov schreef:Volgens mij heb ik trouwens gelezen dat een deel van de serie 101-155 vervangen wordt door 30 (of iets in die orde van grootte) gelede Citaro's...
. Tuurlijk, je hebt volkomen gelijk. Maar ik vond het op zn minst noemenswaardig/opmerkelijk dat na al die jaren Hainje/Berkhof er een ander merk bus zou komen.reisthijs schreef:Het is onzin om bussen steeds maar bij een bepaalde fabrikant te blijven bestellen, alleen maar omdat dat 'gebruikelijk' is (dit even los van het feit dat men door de Europese aanbestedingsregels het niet altijd voor het kiezen heeft).
Keer terug naar OV in West-Nederland
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], matje82, VIRM en 3 gasten