Weerberichten-gekwek #4

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Weerberichten-gekwek

Bericht door Woepje »

Zo. Op een niet nader te noemen forum mocht je alleen (licht) spoorgelateerde topicjes openen, maar die regel is hier van de baan. Dus ga ik los :twisted: :twisted: :twisted:

Enfin, we gooien er maar meteen een waarschuwing in:

Voorwaarschuwing Wegverkeer
Waarschuwing: VERKEERSOVERLAST DOOR ZWARE NEERSLAG
Toelichting: In de loop van de nacht en zondag overdag kan het verkeer hinder ondervinden van overvloedige regenval.
Bericht nummer: 1
Opgesteld: zaterdag 15 maart 2008 19.03 uur
Volgend bericht: Zondag 01 uur

bron
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door BR628 »

Eigenlijk ook wel terecht zo'n topic. Het weer is een van de belangrijkste oorzaken van het wel of niet doen slagen van een fototour. Zoals iedereen wel weet, maakt de zon je foto gewoon veel mooier. Daarom doop ik dit topic dan ook om in het Algemene-weer-topic 8-)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Aking »

Ik mag toch hopen dat ik morgen droog amersfoort bereik (en ja ik ga op de scooter)
Noof
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:34

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Noof »

Wat een pauperweer.

Ik ga wel via Zwolle en Deventer richting Almelo denk ik maar zo, iets meer beschutting dan 30-40 minuten wachten in Mari
DVL Ut / Amf @ ProRail.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Daantje »

Hier (westen) is het inmiddels droog maar heeft het vannacht echt keihard geregend (werd er wakker van). Ik hoef vandaag nergens heen dus mij maakt het weinig uit eigenlijk.
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Woepje »

Waarschuwingen zijn ingetrokken, dus geen overvloedige regenval met als gevolg dat het wegverkeer er hinder van heeft. Maar voorlopig blijft het nog wel even regenen, zie buienradar. Spul trekt vanmiddag wel geleidelijk naar het zuidoosten weg, maar dat gaat niet al te snel.

@ BR628

Je camera mag je vandaag thuis houden! :lol:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door webguy »

Ook leuk van die KNMI: eerst gaven we geen waarschuwingen, kregen we kritiek... Nu geven we waarschuwingen om ze een paar uur later weer in te trekken.
Ach ja, de KNMI: de vader van een vriend/klasgenoot van me zit nu thuis, en is meteoroloog, omdat 'ie overbodig was op vliegveld Maastricht... Alles wordt daar met de computer (met fouten...) gedaan.
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Woepje »

Er wordt tegenwoordig ook veel met de computer gedaan. Een computer is ook een heel handige hulpmiddel. Maar een meteoroloog moet toch ook wel enigszins ervaring hebben om het een en ander in te schatten. En de kennis uiteraard. Als blijkt dat het Amerikaanse weermodel regelmatig nogal overdrijft in het verwachte aantal mm regen, dan moet je er als meteoroloog ook een beetje rekening mee houden dat je die uitdraai van dat model niet al te serieus moet nemen en eerst de overige uitdraaien moet afwachten (Europees model, Engels model enzovoorts). En dus je eigen ervaring / kennis er op los laten.

Verder houdt het weer zich natuurlijk niet aan een paar computerberekeningen vast. Een kleine wijziging qua temperatuur of een kleine wijziging van de positie van een lagedrukgebied, kan de hele computerberekening overbodig maken omdat er weer een nieuwe berekening moet worden gemaakt die wel bij de veranderde temperatuur / positie lagedrukgebied past.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Wubbo »

De bekende vlinder in China, die hier een orkaan kan veroorzaken ;-).
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Justin »

Door de flinke regen van vandaag, ook maar niet naar Rhenen gegaan... Jeetje, een treinloosweekend voor mij, dat is mij nog nooit gebeurd!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door ODRAIL »

Hier motregende het ook zo'n beetje de gehele dag :cry: . Ben tussen de buien door even een luchtje gaan scheppen. Nu is het weer droog.
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Woepje »

Deze week maartse buien met kans op hagel en natte sneeuw :). En donderdag en vrijdag wordt het weer een kwestie van verzuipen :lol:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Wubbo »

Ah, maartse buien in maart. Eindelijk eens weer dat zich aan de spreekwoorden houdt ;-)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Justin »

Gelukkig deed april toch altijd al wat zij wilde ;).
Dit jaar zal vast niet anders zijn ;)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Woepje »

Wubbo schreef:Ah, maartse buien in maart. Eindelijk eens weer dat zich aan de spreekwoorden houdt ;-)
Ja :). In Groningen zijn er al een paar maartse buien voorbij gezoefd. Daarbij dus ook vlokjes sneeuw zien dwarrelen ;)
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Woepje »

Wat dachten jullie hier van? Best aardig niet?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Geert »

Hier was het uitzicht zo:
Afbeelding

Voor vijf minuten dan, want daarna ging het weer regenen...
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Sebastiaan »

Best aardig ja, is weer eens anders dan de disco :mrgreen:
mvg,
Sebastiaan
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Daniel »

@Geert: ach, da's maar een halve... ik keek vanmiddag vanuit m'n trein naar huis uit op een complete regenboog tussen Den Haag Moerwijk en Delft :)
Ook wel 'n apart gezicht trouwens dat rechts van m'n treintje de zon scheen en het links hagelde...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Geert »

Die bij mij was ook wel groter, maar dat paste niet meer op de foto :P
Al met al vond ik het maar raar weer vandaag, hier heeft het geregend, gehageld, was het bewolkt, was het opgeklaard... Het heeft alleen niet gesneeuwd vandaag volgens mij. :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Daniel »

Heel irritant weer ja... uiteindelijk maar de lamellen op 't werk 'n beetje dichter gedaan. Als de zon net begon weg te gaan ging het zonnescherm omlaag en vlak voor 'ie weer terug kwam ging 't weer omhoog :P En 't zonnetje staat al zo lekker recht in m'n gezicht daar als 'ie schijnt 's ochtends...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Mark »

Komt er vrijdag veel sneeuw? Kan weerman Woepje mij het verlossende antwoord geven? :wink:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Caspar »

Zou er in bv de Harz in Duitsland ook sneeuw liggen nu? Zit heel erg hard te twijfelen of ik die kant op ga met een Niedersachsen ticket een dezer dagen.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door tsov »

In Amsterdam heb ik vanmorgen wel (natte) sneeuw gezien! :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Woepje »

Het wisselende weerbeeld (dan regenbui, dan opklaring, dan hagelbui, dan opklaring, dan bewolkt, dan dit, dan dat) blijft morgen doorgaan. Afwisseling van (brede) opklaringen en enkele maartse buien met dus kans op hagel en natte sneeuw. Er staat een aardig windje uit het noorden. Tijdens opklaringen temperatuur rond de 7 graden.

Donderdag wordt het weerbeeld anders. In de loop van de ochtend / begin van de middag gaat het vanuit het noordwesten regenen. En dat gaat vervolgens de hele middag en avond door. Net als afgelopen zondag kan er lokaal weer heel veel regen vallen, dus ga er maar vanuit dat het op de meeste plaatsen een natte bedoeling wordt. In de nacht trekt het regengebied weg en maakt plaatsen voor een heleboel buien. Deze buien worden ook weer winters van karakter met kans op sneeuw en hagel. Dit zet door in het Paasweekend. De buien kunnen witte plaatjes opleveren, zeker 's nachts omdat het dan ook kan gaan vriezen. Bij aanhoudende buien kan er een redelijk sneeuwdekje onstaat, maar verwacht niet dat er overal een pak sneeuw gaat vallen. Maart roert zijn staart in elk geval en van lenteweer is er voorlopig geen sprake van.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten