OVer je treinreiservaringen in december 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Wubbo »

Een vers topic voor de koude decembermaand!
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Marc »

In Maastricht deden ze vanmorgen niet aan informatievoorziening: trein t478 stond zonder vertraging aangekondigd op de CTA en AV. Om 07:10 was nog steeds geen spoor van een Belgische trein en ook rond 07:23 gaf de CTA geen vertraging aan (op de AV was de trein inmiddels spoorloos verdwenen). Uiteindelijk volgde om 07:32 een bericht dat trein t478 (en t5356, de trein uit Luik, natuurlijk ook) niet reed...
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Woepje »

De stoptrein naar Nieuweschans van 14.20 uur uit Gn vertrok vandaag van spoor 7b te Groningen. De aankomende trein uit Zuidbroek kwam gewoon op spoor 1b aan en hoort normaal gesproken te worden afgesloten door de machinist. Vandaag dus niet (bedankt machinist! :roll: ) waardoor reizigers gewoon in de trein gestapt zijn. En dat terwijl de CTA aangeeft dat je niet mag instappen en dat de stoptrein van 7b vertrekt + 3 omroepberichten :roll: . Gevolg: een deel van de reizigers vertrok dus niet om 14.20 uur naar Nieuweschans :P.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door M57 »

Waarom gaat die ene trein van 7b?
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Woepje »

De trein uit Winschoten van 13.34 uur is op 7b binnengekomen en dat is een drietje. Om 14.14 uur komt er altijd een tweetje binnen en deze wordt omgeruild met een drietje. Dat drietje is dus het drietje wat al op 7b stond, dus vandaar dat hij van spoor 7b vertrok.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Zojuist in de t1783 naar huis was de stroomafnemer volgens mij een beetje versleten (of de draad). Die zat geloof ik recht boven de plek waar ik zat. Toen we de Veluwe af reden vonkte hij als een gek, de berm lichtte er gewoon van op door de blauwe vonken, je kon er haast de krant bij lezen, over een afstand van enkele honderden meters. Ook bij Teuge was dit weer het geval.
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Dexter »

Prorail begint de decembermaand met prioriteiten stellen: Vanmorgen toen ik met de s9800 uit Gvc vertrok, moest ik even buiten het station bij de Bkh wachten op een s2000 die me via het linkerspoor inhaalde: +5. Daarna op Gdg bijna tien minuten staan wachten op het passeren van twee IC's uit Rtd en Gvc én nog een vertraagde goederentrein die er met alle geweld nog voor moest, want de treindienstleider zei dat ie al blij was dat het ding op gang was.

Na Wd bij Hmla nog eens bijna 5 minuten staan wachten op de passeren twee IC's van een kwartier later (s2800 uit Rtd en s2000 uit Gvc) die inmiddels alweer achter me zaten. Gevolg: +18 bij aankomst in Ut en dus ook meer dan 10 minuten vertraging voor de kerende s17400, waar je in Ut op keert. Conclusie: Als stoptrein ben je het kind van de rekening... :x
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Caspar »

Als je dan ook mag doorrijden naar Amsterdam met die t17400 wordt er doorgaans geen tijd ingelopen. De kering is dan (te) krap in Amsterdam centraal, en bij +5 of meer schrijft de TAD voor dat hij leeg naar Breukelen rijdt, en dus Duivendrecht tot en met Abcoude overslaat. Grappig om te zien hoe zoiets helemaal doorloopt. :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Dexter »

Ja, idd grappig om te weten, want ik wist alleen dat ie zou keren op de 17400. De verdere consequenties daar hoor je eigenlijk niets over. Maar het blijft vreemd, want ik ben gewoon op tijd uit Gvc vertrokken. De vertraging heb ik onderweg opgelopen en was helemaal buiten mijn schuld om. Het leven is niet eerlijk. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Er reed zojuist een Fyra voorbij op de boog vanaf Diemen Zuid naar de Watergraafsmeer.

In de s4700 is een VIRM-4 actief, hij vertrok iets voor tweeën uit Diemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door mb90 »

Vanmiddag rond 16:30 uur stond er een Beneluxstam tussen de ICM'en in de tuin van Rtd met loc 186 116 aan de westkant en de 2801 aan de oostkant.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Dexter »

Pfff, het is niet alleen Prorail die er wat van kan, vlak ook vooral NS zelf niet uit...

Ik was vandaag vrij en dacht even naar Alexandrium te gaan. Kom ik rond 15:30 in Ddr, staat de 1900 van 15:29 er nog. Die moest nog gecombineerd worden, dus dat was boffen. Maar door een defecte trein tussen Sdm en Dt reden er daar geen treinen en ook tussen Ddr en Rtd vielen er treinen uit. De 1900 op spoor 1 bleef ook in Ddr, dus ik naar spoor 5 om de 2100 van 15:42 te nemen. Die kwam echter niet, dus dan maar de stoptrein op spoor 3 van 15:37 proberen. Die bleef staan en de CTA's waren blanco.

Toen werd er omgeroepen dat de 1900 op spoor 1 die inmiddels was gecombineerd toch zou gaan rijden, dus ik weer naar spoor 1 en daar ingestapt. Maar die achteraf toch staan, dus ik er weer uit. Toen werd er omgeroepen dat er een 2200 uit Bd van 15:52 zou binnenkomen, die zou wel rijden en dus ik weer naar spoor 2. Dat tochtje spoor 1-5-3-1-2 heb ik overigens niet alleen gemaakt, maar samen met nog zo'n 150 mensen. Die 2200 bestond uit een VIRM zesje+viertje waarvan het viertje nog in opzending was en gelukkig wel werd geopend. Ondertussen vertrok de 1900 op spoor 1 als leeg materieel naar Rtst.

Overigens wist het personeel op Ddr ook niet veel meer dan wat de reizigers zelf wisten, want de bijsturing en de knooppuntcontrole gaven weinig info en de info die ze kregen werdt vrijwel meteen weer teruggedraaid.

Ben je een dagje vrij en neem voor je eigen plezier eens met de trein... :|
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Eentje in de categorie asociaal reizigersgedrag: in de t2856 kon ik vanmiddag nog net zien dat er daadwerkelijk twee zitplaatsen aanwezig waren achterin het voorste rijtuig van het achterste treinstel. Ze waren namelijk verstopt onder de koffers van iemand :P En dat in een trein waarin al mensen op de balkons zaten/stonden.

Maargoed, verder niet moeilijk gaan doen en een rijtuig verder nog één (tja, da's genoeg :P ) vrij plekje gevonden. Dat bleek een stiltecoupé te zijn waarin het daadwerkelijk stil was :o Misschien iets te stil... bij Woerden in slaap gevallen en toen ik weer wakker was reden we net een station binnen. Dacht eerst Gouda, maar het bleek Rotterdam Alexander al te zijn. Gelukkig was ik nog niet op de terugweg :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Ging vandaag terug met de s3000 van Arnhem naar Nijmegen, en tegenwoordig is het steeds vaker als ik vertrek vanaf Arnhem (18.36) dat ik om 18.46 al in Nijmegen aankom. Ze rijden goed door tegenwoordig :P
3 0 7 9
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Caspar »

Niet echt bijzonder ofzo, maar zat vandaag zowel heen als terug van mijn werk (Hoorn- Amsterdam- Hoorn) in het enige Ddar 3tje wat in NL rondrijdt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Over de belevenissen van Dexter van vandaag kan ik ook een beetje meepraten. Ik was al lang niet meer ten zuiden van de rivieren geweest, dus ik vond het hoog tijd worden dat weer eens te gaan doen. Ik volgde de route Deventer-Utrecht-Ht-Breda-Rtd. Ik kwam om 15 15 aan in Breda, de 2200 naar Amsterdam stond daar op spoor 5 klaar. Dat was het VIRMpje 6+4 die Dexter later ook zou zien ;), van het voorste treinstel waren de lichten uit en stond er 'Niet instappen' op. Maar omdat ik geen zin had in een sneltreinding maar met de 1900 wilde, liet ik die aan mij voorbij gaan en koekeloerde ik wat rond op het busstation. Weer boven op spoor 6 wilde ik de keurig aangekondigde 1900 van 15 44 nemen. Die werd al snel gespoorwijzigd naar spoor 8, en zou een onbekende vertrektijd hebben in verband met een defecte trein tussen Schiedam en Delft.
Vraag 1: waarom zou die trein een onbekende vertrektijd hebben cq lang stil blijven staan omdat er 80 km verder een defecte trein is?
Vraag 2: waarom bleef die trein ontzettend lang voor het inrijsein staan gapen terwijl er geen enkele trein in de weg zat en voor zover ik zag de wissels ook nog goed stonden?
De trein vertrok uiteindelijk met +15 en zou in eerste instantie tot Rtd rijden. Bij Rtdl werd echter omgeroepen dat deze trein toch doorreed naar Gvc. (aldus de hc, die het constant over Centraal Station Rotterdam en Centraal Station Den Haag had ipv andersom. Eens wat anders)
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:In de s4700 is een VIRM-4 actief, hij vertrok iets voor tweeën uit Diemen.
Was de 9596.

Een greepje van de afwijkingen die ik vandaag zag:
- VIRM in de IC naar Zvt: de 9579.
- VIRM in de stopper naar Amersfoort: de 9596.
- Mat'64 in de stopper naar Almere: de 526 + 914. Later zag ik ze nog in de "Intercity" Hoofddorp-Amsterdam(-Amersfoort) (t3983).
- DDM Uno in de IC naar Enkhuizen (4554) ipv DDAR: 1844+6913 (normaal 2xDDAR), in Enkhuizen nog gekeerd op t4569.
- ICR op Hfdo terwijl daar op dat tijdstip (19.30) geen ICR hoort te staan (!) (mogelijk dus 3100/3500).
- VIRM in de stoptrein naar Den Haag Centraal: de 9562 (t5164)
- VIRM in de stoptrein naar Den Haag Centraal take 2: 9569 (t5166)
- DDM Uno in de IC naar Den Haag Centraal: 1857+6905 (t1968) (!)
- ICM in de stoptrein uit Gouda Goverwelle: de 4067 (t19868)
- SGM in de stoptrein naar Haarlem: de 2989 + 2133 (t6368) (i.p.v. DDAR)

Oftewel: Een rommelig dagje.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Caspar schreef:Niet echt bijzonder ofzo, maar zat vandaag zowel heen als terug van mijn werk (Hoorn- Amsterdam- Hoorn) in het enige Ddar 3tje wat in NL rondrijdt.
Dan had je zeker de t4552 (v. Asd 16.09)? Die zag er gezellig uit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen met de t12723 enkele minuten bij Harmelen staan wachten om de t8823 te laten passeren... lijkt me een TRDL die nog niet wakker was, want wat het nu voor zin heeft een op tijd rijdende IC op een vertraagde IC te laten wachten.
Wij pasten kennelijk achter die vertraagde s8800, dan paste het andersom ongetwijfeld ook :wink:
Opvolging bij binnenkomst in Utrecht ging trouwens 'n stuk sneller, daar reden we naast elkaar het station in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Justin »

Gisteren reed de t1969 met een DDM-1, die scheen i.v.m. de storing op Bd-Tb op Bd weer te keren als t301968. Nog komischer was dat bij de machinistwissel op Ddr, de nieuwe machinist nog nooit met DDM-1 had gereden, dus dat ding vertrok nog eens met +11 uit Ddr :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Dexter »

Ardan schreef:Vraag 1: waarom zou die trein een onbekende vertrektijd hebben cq lang stil blijven staan omdat er 80 km verder een defecte trein is?
Er werden ook in Ddr (toch ook nog een eindje weg van de versperring) al veel treinen richting Rtd bijvoorbaat opgeheven, de PLP (procesleider perron) vertelde dat dat was omdat ze in Rtd die treinen niet meer kwijt konden. Er kwam ook een tijdlang ook niets vanuit Rtd richting het zuiden, dus in Ddr was een tijdlang de chaos compleet.

Op vraag 2 kan ik je geen antwoord geven, daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Maar raar is het wel.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Tja, als Rtd vol staat en ze sturen niks naar het zuiden dan wordt het daar natuurlijk ook nooit leger he :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

ziggy schreef:
Bee schreef:In de s4700 is een VIRM-4 actief, hij vertrok iets voor tweeën uit Diemen.
Was de 9596.
Is ook vandaag weer actief, en smerig van binnen. Bah.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door playertwo »

Rond 17u30 kwam er een SLT door bij Vg-aansluiting uit Ehv richting Ht. Gespot vanuit de file.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door JeePee »

De t12767 bestaat vandaag uit 6 bakken. Das wel erg krap. Tussen Rtd en Ut staanplaatsen in de gangpaden. Vanaf Ut naar Amf alleen op de balkons. Daarnaast leek het erop dat de mcn bijna vergat te stoppen te Rta. Met een snelremming werd toch nog op tijd gestopt, maar de binnenkomst snelheid lag verdacht hoog :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten