OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Wubbo »

Nieuwe maand, nieuwe kansen! ;-)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Justin »

Eergisteren zat ik in de 5100 van Zwijndrecht naar Rotterdam en het ging om stel T 526. En wat viel me op aan een rugleuning?

Dat ik een stille aanbidder/aanbidster heb?!

Afbeelding
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

Everybody loves Justin? ;)

Heerlijk rustig vanmorgen in de ochtendspits, de meeste mensen waren toch wel duidelijk vrij vanmorgen. En als je vaste trein dan gewoon op volle sterkte rijdt is het wel rustig 8-)
De bus kwam ook al met -15 aan op het station :shock:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door deadlock »

gisteren de Railion 189 099 met daarachter een zeer fraaie 2200 in fonkelnieuwe bruine kleurstelling in Utrecht gezien :cool:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Daan »

Was de 2225 van de SMMR ;)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door deadlock »

Daan schreef:Was de 2225 van de SMMR ;)
Ja dat mailde mijn vader me al :d
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Bijna hele verse lams-shoarma vanavond... tussen Kesteren en Tiel liep een lammetje op het spoor wat daar door de machinist van verwijderd werd. De eveneens toegesnelde politie ondervond daarbij namelijk wat hinder van een spoorsloot :P
En in Geldermalsen stond de toezichthouder van Arriva Dordrecht (in uniform, dus kennelijk had'ie wel dienst) op 't perron, samen met nog een andere controleur. Kennelijk vertrouwden ze de steward niet, dat Arriva Bus zelfs met de trein mee komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Marc »

Vanmiddag vond ik in de Intercity naar Maastricht een folder van gewijzigd treinverkeer. Niets bijzonders zou je zeggen, maar het was er eentje van 20 tot 26 augustus. Je gaat me niet wijs maken dat niemand het klaptafeltje sinds augustus omlaag heeft gehad :wink:...
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door playertwo »

Vandaag in een erg drukke 3600 vanuit Tilburg richting Den Bosch, 6 bakken mat'64, i.p.v. ICRm (waarvan 476 voorop reed, heel erg druk druk was en waar de helft van de verlichting aan was). De 2e bak van dit stelletje heeft wat vierkante wielen en schomelde goed. Ook de stopper uit Boxtel en Eindhoven was bij aankomst te Tilburg erg goed gevuld met 4 bakken mat'64.

De bussen heb ik in Tilburg wel gezien, deze veroorzaakten een iets wat langere file op de 'spoorlaan' richting het station. Fietsen en bagage kon gewoon mee, in het ruim en er waren ruim voldoende bussen gepland. Maar toch goed druk.

Op de terugweg in Den Bosch had de CTA op spoor 7 wat extra stops in gedachte voor de 3600, na Tilburg namelijk Tilburg West, Tilburg Reeshof en Gilze-Rijen, en daarna door naar Breda, Etten-Leur en Roosendaal. Ook wist deze te melden dat er op een deel van het traject bussen reden. Dat was dan weer wel waar.

Bij vertrek in Den Bosch kwam ik nog ICM(m) tegen in de 800 richting Utrecht/Amsterdam. Kon niet zien op het ICM of dat het toch ICMm was, omdat ik al in de 'sneltrein/stoptrein' zat richting Roosendaal. Bij aankomst in Tilburg, zag ik dat je een stam ICK was gestald op de werkplaats van Nedtrain. Onderhoud van ICK is normaliter toch in Maastricht?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Wubbo »

Trein 865 (Utrecht 18.08 richting zuiden) reed volgens Somda met ICMm+ICM.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door playertwo »

Het ICM(m) kwam ik tegen rond 21.50 uur in Den Bosch, dus als tegentrein zou dat deze formatie kunnen zijn.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Mark »

Hmm... ik zag gisteren ook 2x ICM-III in trein 1933 rijden, waarvan de voorste een ICMm was. Dezelfde stellen wellicht?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

Volgens Somda bestond die vervangende 800 uit 7 bakken ICM, dat strookt niet echt met twee drietjes ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Wubbo »

Bovendien kom je van de 1900 (gisteren en dit weekend Den Haag - Lage Zwaluwe) niet zo makkelijk in de 800 (Alkmaar - Utrecht - Maastricht)...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Justin »

Vandaag weer een typisch geval van: voor jan doedel zo hard gefietst :evil: .

Fietste ik naar Driebergen-Zeist binnen 13 minuten kneiter hard, om de IC van 11.15 te halen naar Arnhem, was dat ding met +8 toen ik op het station aankwam.

Had het kunnen weten als ik onderweg de AV had geraadpleegd :oops:

Verder zag ik nog een los V'tje in de 3685 ([V 22.56] Arnhem - Tilburg), dezelfde die eerder die dag in de 7500 Ede-W - Zutphen had gereden.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Jurjen »

Vrijdag was de IC van 7:12 Alkmaar>Amsterdam ook wel erg rustig, de stoptrein Zaandam>Schiphol van 7:39 was daarentegen behoorlijk vol. Blijkbaar was de spits naar Schiphol niet zo gevoelig voor mensen die zo'n rare dag maar vrij nemen. Het werk gaat daar immers toch door.

Verder was zowel de Beneluxtrein op de heenweg (rond 8 uur Amsterdam>Brussel Zuid) op vrijdag, en op de terugweg 20:15 Brussel Zuid > Amsterdam behoorlijk vol. In allebei de treinen een flink aantal staanplaatsen, op het trajectdeel Brussel Noord-Rotterdam C.

Verder viel me op dat de dienstregeling toch niet zo symmetrich is: de stopper Zaandam>Schiphol sluit best goed aan op de IC naar Brussel: precies genoeg tijd voor een peukje en een bestelling bij Starbucks, waardoor de krappe 7-minuten-aansluiting op Amsterdam C met 1 extra overstap vermeden kan worden. Op de terugweg bestaat diezelfde overstap echter niet. De wachttijd op Schiphol is dan ongeveer 3 kwartier, waardoor we toch maar kozen voor de overstap op Amsterdam C, en dat hebben we geweten. Uiteindelijk maar 1 minuut voor vertrektijd van de trein naar Alkmaar ingestapt, en dus niet eens tijd voor een peuk, laat staan voor koffie... Uursdiensten sluiten in een perfect symmetrische dienstregeling toch ook gewoon in beide richtingen op elkaar aan? Is de BNL-trein of de Hemboog-stopper dan een half uur verschoven in symmetrie?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Wubbo »

De Hemboog-stopper ligt niet goed in symmetrie (.15/.45 in plaats van .00/.30). Wordt volgend jaar beter ;-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

Gisteren wilde ik de intercity van 23.32 van Rotterdam naar Utrecht nemen, wordt er twee minuten voor vertrektijd omgeroepen dat er een stroomstoring tussen Gouda - Woerden - Utrecht is... :evil: Mijn trein zou worden opgeheven en reizigers werd aangeraden om de Benelux van 0.08 te nemen naar Schiphol en daar over te stappen op het nachtnet naar Utrecht. Zo gezegd, zo gedaan: een dikke +90... :( Achteraf bleek er overigens ook een intercity nog te hebben gereden via Gouda - Woerden - Breukelen - Utrecht, maar die kwam ook maar een kwartier eerder aan in Utrecht. Laat was het nu toch al ;-)
Overigens kwam de conducteur in de nachtnettrein nog netjes langs met een briefje om op te schrijven waar iedereen naar toe moest, zodat er in Utrecht taxi's en bussen geregeld konden worden. :)
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Cookie »

Bij Groningen waren ze zaterdag weer hard aan het werk: deze keer was spoor 1b/2b onbereikbaar. De stoppers naar Winschoten/Nieuweschans/Leer vertrokken daarom van spoor 6b, de intercity's gingen vanaf spoor 3b.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door M57 »

Je loopt om 00.35 Amsterdam Centraal binnen om daar de Sprinter naar het Amstelstation te nemen, normaal gesproken vertrekkende om 00.55. Het vertrekspoor van late treinen is altijd een Russische roulette. Maar even op het actuele tijdenbord kijken. FOUT! Die is natuurlijk al uitgeschakeld sinds Koninginnedag.

Dan maar de good old vertrekstaat. Deze vertelt mij dat ik op een zondagavond kan rekenen op een trein van spoor 7b. Opvallend genoeg staat deze trein niet aangegeven op de mini-CTA's in de tunnel bij spoor 7/8, maar ook niet op enige andere mini-CTA. Wat te doen? Ik besluit even het perron op te gaan om te kijken. De vriendelijke Securitas-meneer wenst mij een fijne avond en ik hem insgelijks. Op spoor 7/8: Geen treinstel dat aanstalten maakt om de Sprinter van 00.55 te zijn. Nog maar even naar beneden.

Ik spot welgeteld 1 NS-medewerker op het station. Deze vertelt mij dat mijn trein normaal gesproken van spoor 5b gaat. Ik zeg hem dat ik dat weet, maar dat het 's avonds laat vaak anders is. Hij pakt zijn railpocket en vertelt mij dat mijn trein om 00.56! zal vertrekken van spoor 7b.

Ondertussen was ik aardig overtuigd geraakt van 7b, het was nu ongeveer 00.45. Dus ik weer naar perron 7/8, en op 7b komt net mooi 4 bakken SGM aanschuiven. Echter, op de CTA's staat Niet instappen en vooral Do not board! Nog maar even aan de machinist vragen hoe het zit. Deze bevestigt nu de vertrektijd op 00.56!, maar volgens hem van spoor 8b?! Hij laat het nog even zien op zijn schermpje. Dat zal dan wel, denk ik maar. Ik wacht braaf op 8b, en zie rond 00.53 dat de CTA op 7b nu wél mijn trein naar Amstel toont!

Ik laat mij niet uit het veld slaan en denk nu 3 minuten tevoren dit mooi op tijd door te hebben. Mij krijgen ze niet zo gauw klein, hoor! Echter, we vertrekken toch om 00.55! en ik slaak een diepe zucht waarna de lichten van het CS als slierten vingerverf verdwijnen.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door waldo79 »

En heb je nu ook daadwerkelijk in die trein van 0.55 uur gezeten?
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Linkerspoor »

Ik laat mij niet uit het veld slaan en denk nu 3 minuten tevoren dit mooi op tijd door te hebben. Mij krijgen ze niet zo gauw klein, hoor! Echter, we vertrekken toch om 00.55! en ik slaak een diepe zucht waarna de lichten van het CS als slierten vingerverf verdwijnen.
Ja dus. ;)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Chauf21 »

Oftewel, precies volgens planning :lol:
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Marc »

Vanmorgen geklooi bij Prorail:

Trein t823 had +15. Tegenwoordig moet de stoptrein naar Maastricht Randwyck in Roermond wachten en deze (trein t6823 ) kreeg dus ook +15. Hierdoor was er niet meer genoeg tijd om door te rijden naar Maastricht Randwyck en werd de trein in Maastricht opgeheven. Opvallend was dat de kerende trein naar Roermond (trein t6838 ) als niet-rijdend bij de AV stond, maar toch gewoon vertrok (er was personeel, het materieel voor de trein stond klaar, dus waarom opheffen).

In Maastricht hoorde ik nog een omroepbericht over de vertraagde IC: "Dames en Heren, over enkele minuten komt binnen op spoor 2 de vertraagde IC uit Alkmaar. Herhaling, ... Over ongeveer 10 minuten komt binnen de vertraagde IC uit Alkmaar."
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door dvdhoven »

Gistermorgen, 5 mei, leek het niet op een maandagmorgen. In Deventer Colmschate was de belangstelling voor trein t7028 beperkt, terwijl er meestal een drom mensen staat. Trein t7023 naar Almelo reed met 2 Victors, 911+900, toch wat overbemeten voor het aantal mensen. En er lag geen één krantje. :(
Ook in Almelo geen grote drukte. In de trein van 9:44 naar Marienberg, Lint 38, was ik vanaf Vriezenveen de enige reiziger, maar dat is vaker zo in deze trein.
's middags was het op station Zwolle poepie druk ivm het bevrijdingsfestival. Ik heb overigens met de fiets een vliegende tocht door Zwolle gemaakt, 14:27 was ik nog bij Berlicum, een deel van de route afgezet ivm dat Bevrijdingsfestival, dus om de binnenstad heen en toch nog 14:45 op het station. Snel lift in, lift uit (2x), trein t3757 nnar Nijmegen werd gereden door een IRM VI, stel 8740, fietsplek vlakbij de lift was nog vrij, snel fiets erin. Op de vierzitter zat iemand, die zijn spullen pakte toen ik de fiets neerzette. Ik had geen bezwaar, had ik de vierzitter voor me zelf. De man was kennelijk bang voor fietsen :P
Dick van den Hoven
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten