willy84 schreef:Ik heb het gelezen. Het ziet er niet best uit voor het OV in Fryslan. Aan de andere kant: er rijden daar toch behoorlijk wat lege of nauwelijks bezetten bussen rond. Dat moeten we dan ook maar onder ogen zien en de gevolgen accepteren. Jammer maar het is niet anders.
Wat een slecht geschreven stuk trouwens, die Nota.
Roelof88 schreef:willy84 schreef:Ik heb het gelezen. Het ziet er niet best uit voor het OV in Fryslan. Aan de andere kant: er rijden daar toch behoorlijk wat lege of nauwelijks bezetten bussen rond. Dat moeten we dan ook maar onder ogen zien en de gevolgen accepteren. Jammer maar het is niet anders.
Ja, viel mij ook al op, zo'n standaard Word-documentje.
willy84 schreef:Roelof88 schreef:willy84 schreef:Ik heb het gelezen. Het ziet er niet best uit voor het OV in Fryslan. Aan de andere kant: er rijden daar toch behoorlijk wat lege of nauwelijks bezetten bussen rond. Dat moeten we dan ook maar onder ogen zien en de gevolgen accepteren. Jammer maar het is niet anders.
Ja, viel mij ook al op, zo'n standaard Word-documentje.
Het boeit mij niet of het in word, pdf, open office of wat dan ook staat. Ik doelde meer op het slecht leesbare verhaal:
-geen kop-romp-staart opbouw waardoor het verhaal moeilijk is te volgen.
-vreemde zinsopbouw wat gewoon slecht leest.
-spelfouten, dat staat gewoon onprofessioneel.
-afkortingen die niet eerst één keer voluit worden geschreven.
Al met al een slecht geschreven stuk dat niet uitnodigd om te lezen. De burger bij de politiek betrekken lukt ook niet makkelijk als je niet door een stuk heen komt zonder ingevoerd te zijn.

Flevolander schreef:Vreemde, achterhaalde redenatie dat Leeuwarden te klein zou zijn voor een aparte concessie. Lelystad heeft duidelijk gemaakt dat er wel degelijk veel belangstelling is voor concessies van middelgrote steden. Grote concessies als Stadsregio Arnhem-Nijmegen zijn daarentegen helemaal niet zo gewild. Trouwens: ook Almere had door de samenvoeging van stads- en streekvervoer maar 1 inschrijver, en BRU (stad en streek Utrecht samengevoegd) twee.
Lijkt me eerder een gezocht argument van de provincie Fryslan om de concessiebeheertaken van de gemeente Leeuwarden over te nemen. Voor Leeuwarden een groot risico, want de stadsdienst zal dan ongetwijfeld in moeten leveren voor het streekvervoer. Dat ging bij de samengevoegde concessie IJsselmond (waar ook stadsvervoer Lelystad en tram Zwolle-Kampen bijgevoegd waren) ook niet goed. Misschien kan Fryslan binnen de concessie toch beter met aparte percelen werken voor streeklijnen, stadsvervoer Leeuwarden, Schiermonnikoog (en andere Wadden) en kleinschalig vervoer.
En als er nu veel overlap tussen stad en streek zit, een ander gebruikt argument, dan kun je dat ook in je PvE goed regelen. Daar hoef je concessies niet voor samen te voegen.

Keer terug naar OV in Noord-Nederland
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten