OVer je reiservaringen in juni 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Dexter »

Is er nog geen nieuw topic voor de maand juni? Dan geef ik graag de aftrap! :wink:

Na een paar (leuke) vrije dagen ben ik weer begonnen en wel met vroege dienst, dus dat was aardig afzien. Gelukkig verliep het treinverkeer gladjes vandaag, dus echt veel bijzondere reiservaringen heb ik niet te melden. Maar wel waren er een aantal bijzondere, schokkende en leuke reizigerservaringen, die ik jullie niet wil onthouden:

De dag begon al meteen met een bijna-ongeluk. Toen ik s'ochtends vroeg met de s2200 spoor 9 op Rtd kwam binnenrijden, zat er een groepje van 2 jongens en 2 meisjes met hun benen over de perronrand aan het begin van het perron. Ze zaten een beetje te dromen in het zonnetje en keken richting Sdm en zagen mij niet aankomen. Ik kwam vanuit Rtb en reed via een engels wissel met een boogje op spoor 9 binnen, dus zag ik hen ook pas op het laatste moment. Dus ik ben voluit in de ankers gegaan en bovenop mijn typhoonpedaal gaan staan om een gevaarsein te geven, wat tot op Post T en het gebouw van de bijsturing te horen was. Ze konden gelukkig nog net op het laatste moment terug het perron op rollen en het scheelde echt maar een haartje, dus ik schrok enorm. :shock:

Ik heb meteen de trdl gebeld, die het lawaai al had gehoord en die vroeg of ik erg geschrokken was. Er werdt door de CTA/Omroepman meteen een vermanend omroepbericht omgeroepen: "Hier volgt een bericht voor de reizigers op spoor 9: Als uw benen u lief zijn..." Daarna nam ik contact op mijn hc, die naar het groepje (dat nota bene achterin mijn eigen trein was gestapt) ging om verhaal te halen en ze vermanend toe te spreken. De trdl regelde dat de Wachtdienst zou bellen, wat al voordat ik in Sdm aankwam gebeurde. Die vroeg ook of ik erg geschrokken was en of ik van de trein af wilde, maar dat vond ik niet nodig en ik heb dus gewoon mijn rit en mijn dienst vervolgt.

Later op de dag wilde ik tijdens het keren even naar de wc in mijn trein en toen ik het toilet in de eerste bak opende, stond daar een jongen zijn tanden te poetsen. Met een mond vol schuim probeerde hij te vragen of er water was, maar dat was op of niet bijgevuld. Ik probeerde nog duidelijk te maken, dat dat water niet bepaald aan te raden is om je mond mee te spoelen, maar nog altijd met een mond vol schuim (dus schuimbekkend) en scheldend liep hij weg.

Tijdens het passagieren met de s9200 zat ik een paar stoelrijen achter een gezin dat een paar dagen naar Londen ging. Toen de hc's kwamen knippen, vroeg het bijdehandte kleine dochtertje: "Waar is jouw fluit en wie van jullie is nou de baas?" De hc's (een in Fyra-uniform en een in het oude Internationaal uniform) deden hun best om zich er uit te redden en dat leverde een aardig gesprek (en een fluitconcert) op. :D

Kort voordat ik s'middags met de s2100 vanaf Asd vertrok, stond ik nog even buiten naast mijn cabine in het zonnetje. Een stelletje bestaande uit een meisje in een wit zomerjurkje en een jongen met af!-grij!-se!-lijke! teenslippers :x die naast mij stonden, hadden overduidelijk ruzie met elkaar en probeerden wanhopig om zo discreet mogelijk ruzie te maken. Na wat gesis en gescheld over en weer, stapten ze in en vanuit de onderste verdieping van de kopbak hoorde ik overduidelijke verwijten en geschreeuw komen. Niet veel later stapte de jongen stampvoetend weer uit en flip-flopte weg zonder om te kijken. Toen ik via het balkon mijn cabine wilde binnengaan, hoorde ik snikken en zag ik dat het meisje beneden zat te huilen. Ik kon dat echt niet aanzien en besloot om haar ongevraagd van een papieren zakdoekje en (ook ongevraagd) van relatieadvies te voorzien. Dus liep ik naar haar toe en vroeg: "Hey, gaat alles wel goed met jou?" Veel meer dan: "Mannen zijn hufters!" kwam er niet uit en het was inmiddels vertrektijd, dus moest ik terug naar mijn cabine. Maar niet zonder haar ongevraagd van relatieadvies te voorzien, een one-liner van mijzelf (A): "Je moet niet vechten met elkaar, je moet vechten voor elkaar!"

Zo zie je maar: Treinen rijden is mensenwerk. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Suus »

Mijn vriendin heeft het ooit uitgemaakt in de bioscoop tijdens de film. :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Thom91 »

Morgenochtend trouwt er toch een stel in de Fyra?
Las dat in de Metro woensdag
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Klaasje »

Met een beetje geluk ziet die trein er nog speciaal uit ook... *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Toch 'n apart gezicht, zo'n 8200'je met scrollende LED-filmbak...
Afbeelding

Nog 'n leuk plaatje uit Nijkerk...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Klaasje »

Tjah, eentje uit de Almeerse ombouwserie. Als je dit een vreemd gezicht vindt zou ik niet op het busstation van Almere Centrum gaan staan als ik jou was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Dacht dat die Almeerse ombouwserie Amba's met wat hogere nummertjes betrof? En vooral ook met een totaal afwijkend lettertype op de film wat de bus op de foto niet heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door lamar »

Spijtig dat er precies vandaag weer een slt moest falen richting Hlds -o-
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Raymond »

De mensen van het reizigersonderzoek scannen tegenwoordig ook al de chipkaarten in om het reisproduct te kunnen zien. Wist niet dat het mogelijk was, maar die kaartlezers lijken nog net iets slomer te zijn als die van de huidige railpockets van NS :shock:

Doet me wel afvragen hoe dat juridisch eigenlijk in elkaar zit. Synnovate werkt weliswaar in opdracht van NS, maar betekent dat ook dat ze toegang mogen hebben tot de gegevens.. Of is de toestemming die je geeft op het moment dat ze vraagt of ze de chipkaart onder haar scanner mag houden voldoende om toegang te krijgen?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door webguy »

Het is bij mij inderdaad ook een keer gebeurd, maar later niet meer. Lijkt me geen goed idee dat ze het wel doen: ik laat meestal m'n kaart zien, scannen zou ik weigeren...
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Bart »

@Dexter: krijg je geen grote gehoorbeschadiging tot doofheid als je zo dicht bij een volle claxon staat?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Dexter »

Stel ik jou gelijk een tegenvraag: Mis je liever je benen of je gehoor? Je denkt toch niet dat ik voor mijn plezier mensen dooftoeter? Als ik niet zo op mijn typhoon was gaan staan, hadden ze nu alle vier dood geweest, want met remmen red je het niet. :?
Laatst gewijzigd door Dexter op do 02 jun 2011, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door microshit »

Recent nog meegemaakt, kans op een hartverzakking is groter dan gehoorschade :P

(Mcn 'begroette' een weglopende collega)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Caspar »

Dexter schreef:Stel ik jou gelijk een tegenvraag: Mis je liever je benen of je gehoor? Je denkt toch niet dat ik voor mijn plezier mensen dooftoeter? Als ik niet zo op mijn typhoon was gaan staan, hadden ze nu alle vier dood geweest, want met remmen red je het niet. :?
Bedoelt ie niet dat jij zelf als machinist gehoor problemen kan krijgen als je vaak die toeter hoort in je cabine? Of is dat redelijk geluidsdicht? Zo had ik het opgevat :oops:
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door MdJ »

Daniel schreef:Dacht dat die Almeerse ombouwserie Amba's met wat hogere nummertjes betrof? En vooral ook met een totaal afwijkend lettertype op de film wat de bus op de foto niet heeft.
Alle ombouwers hebben deze displays. Er zijn wel ex-almeerders (8826-8828) die nu bij Breng rondom Arnhem rijden, met een "afkijkende" display...

Die hebben dezelfde als de Novio-aardgaswagens; hetzelfde lettertype als de 24xx-25xx-26xx Alliances van Connexxion, maar dan met LED'jes ipv LCD. Dat alleen aan de voorzijde, aan de zijkant en de achterkant hebben ze dezelfde als de andere 8400+ amba's.
Bij twijfel: gebruik beton.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door STF »

Zet Dexter ineens zijn gehoorbeschermers op, zal dat tyfoonconcert zo ook wel beginnen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Bedoelt ie niet dat jij zelf als machinist gehoor problemen kan krijgen als je vaak die toeter hoort in je cabine? Of is dat redelijk geluidsdicht? Zo had ik het opgevat :oops:
Als dat zo is dan vat ik het misschien wel verkeerd op. Ik vond het al erg ontactvol dat ie over een gehoorbeschadiging begon, terwijl ik hierboven toch duidelijk schrijf dat ik me dood schrok omdat ik bijna 4 mensen onder mijn trein had.
Vallend blad maakt rails glad.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Klaasje »

Die gehoorbeschadiging van de machinist zal wel meevallen. Ik heb één keer zo'n tyfoon in mijn oor meegemaakt van een inmiddels tot stilstand gekomen trein. Ik voelde hem zitten terwijl ik buiten stond, maar heb er geen last meer van gehad. (Denk ik :X )
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door find_your_spot »

Raymond schreef:De mensen van het reizigersonderzoek scannen tegenwoordig ook al de chipkaarten in om het reisproduct te kunnen zien.
Dat is niks nieuws, dat heb ik vier keer eerder zien gebeuren.
De eerste keer dat dat mij overkwam was mei 2010 in een stoptrein (ik geloof) Sittard - Heerlen (toen de InterCity niet verder mocht rijden door werkzaamheden).

Die vrouw met zo'n rood jasje scande toen onze kaarten waarna ik ook van haar een opmerking kreeg dat ze geen studenten product kon vinden, waarna ik er helemaal klaar mee was met die reizigersonderzoeken en hun uitleesgedrag.

Sindsdien weiger ik het structureel en zeg ik zwart te reizen.
For Your Railroad Adventures
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Raymond »

Connexxion maakte niet zo'n heel goede beurt: De laatste ochtendritten op lijn 160 (Almere - Nijkerk vv) hebben niet gereden. De eerst volgende bus naar de Eemhof (waar die lijn vooral voor rijdt) rijdt slechts 4 uur later... Slecht getimed met een Eemhof die nu goed druk zal zijn. Die mensen zullen de auto dus wel gepakt hebben. Weer een stukje imagoverslechtering... :?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Klaasje »

Laatste ochtendritten als in het laatste slagje? Dan zou het ook zo kunnen zijn dat het tweede slagje vanmiddag ook uitvalt -o-
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Raymond »

Vertrek 10.00 uur in Almere, 11.00 uur in Nijkerk.. Is dat 's middags dan nog dezelfde chauffeursdienst met die kans op uitval?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Klaasje »

Ik weet het niet zeker.. maar schat het zo ongeveer wel zo in. :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Suus »

Eindelijk had ik de mogelijkheid een ritje te maken met de Haagse tramlijn 10, gebeurt er een ongeluk bij de Van Musschenbroekstraat recht voor onze tram. Politie, Ambulance, Brandweer erbij...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Wel een heel korte verstoring... wilde de trein van 17.38 van Den Haag naar Amersfoort nemen maar die werd opgeheven wegens een versperring bij Voorburg. Gelukkig was ik niet zo snel met het omreisadvies via Rtd opvolgen... zit nu alsnog in eerstgenoemde trein die met +15 in het s2000 pad op weg naar Utrecht e.v. is. Hopelijk nemen ze ons in Utrecht wel op het goeie spoor binnen :p
'tis in ieder geval wel lekker rustig met 10 bakken en deels nog omreizende reizigers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten