dienstregeling Lijn 84 V'daaldeKlomp-EDE z'huis

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
greenfrogg
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 08 mar 2013, 12:59

dienstregeling Lijn 84 V'daaldeKlomp-EDE z'huis

Bericht door greenfrogg »

Weet iemand waar ik de dienstregeling kan vinden van lijn 84 Veenendaal de Klomp - Ede ziekenhuis v.v.. Syntus verwijst naar http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Overl ... station/NS . Daar kan ik alleen vinden dat de bus overdag op werkdagen 2x per uur rijdt. Elders op internet staat een dienstregeling die geldig is t/m 2008.

Reden voor deze zoektocht is dat OV9292 alleen lijn 84 op de heenreis van V'daaldeKlomp naar het industrieterrein (neonstraat) inzet. Terug kan ik volgens OV9292 alleen als ik 18 minuten loop naar een bushalte van de stadsbus, terwijl lijn 84 voor de deur van het bedrijf stopt.

Op zich kan ik in V'daal de Klomp een OV fiets huren, maar daar past mijn bagage niet op.

Frits
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: dienstregeling Lijn 84 V'daaldeKlomp-EDE z'huis

Bericht door Aking »

Ik weet niet wat je precies wilde weten maar hij staat inderdaad niet online.

Ik heb de klantenservice even gebeld en hij de ritten zijn als volgt:

Ede - Veenendaal 7:16-7:46 tot 18:16
Veenendaal - Ede 7:20-7:50 tot 18:20

Als je meer wilt weten kun je het beste de klantenservice even bellen:
0800-7968 870 (gratis) of 0800-7968 871 (gratis)
greenfrogg
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 08 mar 2013, 12:59

Re: dienstregeling Lijn 84 V'daaldeKlomp-EDE z'huis

Bericht door greenfrogg »

Dankjewel. Wat wil ik?

Ik ben op zoek naar de dienstregeling. Een met de tijden bij de halteplaatsen. De rit is pas voor over enkele dagen. Omdat ik het verloop van de dag niet ken wil ik op alles voorbereid zijn. Helaas heb ik de dienstregeling nodig omdat de OV reisplanner bij de terugreis lijn 84 niet kent. Het zou in deze tijd toch te gek zijn als ik, eerst als ik daar ben op de vertrekstaat van de halte aan de overkant de vertrektijden van de bus terug kan noteren of nu een reeks van per telefoon doorgegeven vertrektijden op moet schrijven. Dat laatste is iets waar ik slechte ervaringen mee heb.....

Ik wil ook weten hoe de OV bedrijven met dit soort vragen omgaan.
Ik heb gisteren dezelfde vraag gesteld op mijnsyntus. Dat antwoord was onbevredigend en gaf geen mogelijkheid om te reageren. Daarom zoek ik nu de forums op. Het antwoord van syntus behelsde alleen een verwijzing naar de website van ovinnederland, waar ik met enige creativiteit iets over lijn 84 kon ontdekken.

Frits
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: dienstregeling Lijn 84 V'daaldeKlomp-EDE z'huis

Bericht door Suus »

Ik zou 9292 proberen. Met de haltenamen die je van de wikipagina haalt kan je een dienstregeling plannen en dan de tussentijden opvragen.

Verder is dit natuurlijk wel een beetje een treurig gebeuren, een vervoerder die haar eigen dienstregeling niet op de website publiceert. We leven hier niet in het Oostblok :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: dienstregeling Lijn 84 V'daaldeKlomp-EDE z'huis

Bericht door Xanland »

Heb er zelf ook al voor gepleit en Syntus op hun beurt ook bij de provincie. Ze krijgen geen toestemming om de dienstregeling op en nette manier te publiceren als op syntusoverijssel.nl staat. Ideetje als iemand even een voorbeeldbrief hiervoor opstelt en allemaal mailt richting de provincie? :D

De dienstregelingTABEL van lijn 84 zou overigens als volgt te vinden moeten zijn, maar is die momenteel inderdaad niet: http://syntusgelderland.nl/ -> Dienstregeling Syntus Gelderland (links) -> Streeklijnen en dan lijn 84.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: dienstregeling Lijn 84 V'daaldeKlomp-EDE z'huis

Bericht door Suus »

Xanland schreef:Heb er zelf ook al voor gepleit en Syntus op hun beurt ook bij de provincie. Ze krijgen geen toestemming om de dienstregeling op en nette manier te publiceren als op syntusoverijssel.nl staat
Wat een bullshit weer, liggen ze te slapen daar in Arnhem?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: dienstregeling Lijn 84 V'daaldeKlomp-EDE z'huis

Bericht door Ronald »

In de "OV-gids" van december 2012 staat de lijn wel vermeld.

Afbeelding
greenfrogg
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 08 mar 2013, 12:59

Re: dienstregeling Lijn 84 V'daaldeKlomp-EDE z'huis

Bericht door greenfrogg »

Dank jullie wel. Ik ben er uit!

Goede tip Bee om via de halteplaatsen op de wiki en 9292 de tijden te achterhalen. Dat lukt. Begrijp nu ook het probleem achter 9292. De bus rijdt 's avonds niet. Ronald dank voor de tabel! De neonstraat ligt tussen het station en de celciusstraat in. Ik kan na het opvragen van één tijd de rest wel extrapoleren.

vraag opgelost

Frits
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: dienstregeling Lijn 84 V'daaldeKlomp-EDE z'huis

Bericht door webguy »

Ik heb nog even gekeken in de digitale bestanden van Syntus - daar staat de lijn wel in.
Hierbij een link naar de volledige dienstregeling met de officiele halteplaatsen en tijden.

Hij is nog bezig met laden, komende uur kan je rare resulaten zien op andere lijnen
greenfrogg
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 08 mar 2013, 12:59

Re: dienstregeling Lijn 84 V'daaldeKlomp-EDE z'huis

Bericht door greenfrogg »

Klasse! Dat is hem helemaal.

dank

Frits
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: dienstregeling Lijn 84 V'daaldeKlomp-EDE z'huis

Bericht door Freek »

Xanland schreef:Heb er zelf ook al voor gepleit en Syntus op hun beurt ook bij de provincie. Ze krijgen geen toestemming om de dienstregeling op en nette manier te publiceren als op syntusoverijssel.nl staat. Ideetje als iemand even een voorbeeldbrief hiervoor opstelt en allemaal mailt richting de provincie? :D

De dienstregelingTABEL van lijn 84 zou overigens als volgt te vinden moeten zijn, maar is die momenteel inderdaad niet: http://syntusgelderland.nl/ -> Dienstregeling Syntus Gelderland (links) -> Streeklijnen en dan lijn 84.
huh? de provincie bemoeit zich met de indeling van de website? lijkt me toch niet, of is het een het een hele bijzondere manier zoals ze het in overijssel doen?
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: dienstregeling Lijn 84 V'daaldeKlomp-EDE z'huis

Bericht door Xanland »

Jups, dat lees je inderdaad goed.
Om het iets beter te zeggen is het zo dat er akkoord moet worden gegeven door de provincie.

Zelf vind ik dit (Overijssel) duidelijker dan zo'n kl*tePDF (Gelderland) (let op: verschillende lijnen 1, puur als voorbeeld) waarbij de helft van de haltes er niet vermeld staat. De dagjesreiziger die denkt alleen dat die haltes er zijn en that's it.

Dit is gewoon zo reizigersonvriendelijk als het maar kan!

Om even nog een reizigersvriendelijk voorbeeld te noemen: Van Overijssel mogen de HOV-bussen van Gelderland op de overijsselse lijnen worden ingezet. Dagelijks keren aankomende ritten van 201 van 10 over 8 en half uur later op lijn 9 richting Deltion. Er staat ook wekelijks/maandelijks een afgevaardigde van de provincie op station Zwolle te kijken of aanvragen van Syntus wel reëel zijn. Dat Veolia er in Apeldoorn nooit een verbeterde stadsdienst door heeft mogen voeren zegt alweer genoeg over Apeldoorn/Gelderland. Want het is meerdere malen geprobeerd.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: dienstregeling Lijn 84 V'daaldeKlomp-EDE z'huis

Bericht door Freek »

Eens, die van Overijssel is veel omvattender. Maar provincie hoeft volgens mij echt geen toestemming te verlenen aan de wijze waarop de vervoerder haar reisinfo beschikbaar stelt via haar eigen website. Vind de overige voorbeelden die je noemt niet heel erg aansprekend om Gelderland slechter te verklaren dan Overijssel. Zou kan ik wel een aantal voorbeelden de andere kant op bedenken ;-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten