fogeltje schreef:
Eventueel zou je voor Vierlingsbeek nog iets anders kunnen verzinnen. Ik heb er geen zicht op hoeveel reizigers daar dagelijks opstappen en vooral wanneer. Als het vooral in de spitsuren druk is en daarbuiten nog geen handvol per uur, zou ik zeggen, laat de spitstreinen er stoppen en buiten de spits kunnen ze prima met de buurtbus naar Boxmeer of Venray.
Dan is de reistijd buiten de spits dus twee minuten sneller dan in de spits, mits je alle tijden op de tussenstations aanpast. Anders staat die IC gewoon twee minuten stil in Boxmeer en Venray.
Daarnaast een buurtbus nou niet bepaald een goed alternatief. Als er nou een echte bus zou rijden...
Beter kan die IC gewoon altijd stoppen te
Vlb en dat het dan buiten de spits eigenlijk nauwelijks nodig is, is dan een bijzaak.
Roeland schreef:De vele reizigers van Tegelen naar Cuijk moeten dan inderdaad 2x overstappen (evenals voor 2007, en evenals de reizigers van Hoogeveen naar Schipgol sinds dit jaar), maar je maakt de Maaslijn voor 90% van de reizigers toch wel een stuk sneller.
Dat was t/m eind 2005. In het laatste jaar dat NS de exploitatie verzorgde, reed er 1x/uur een stoptrein en 1x/uur een sneltrein over het traject, waarbij laatstgenoemde
niet in
Vlb,
Tg en
Sm stopte.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.