Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Stijngeluk
Berichten: 68
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Stijngeluk »

Volgens mij is dat een trolley van stichting trolleymaterieel Arnhem. Ook het logo van hun zit in de Koersrol.
https://www.trolleymaterieel-arnhem.nl/gent-11.php
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5306
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Hij is van een particulier en ondergebracht bij de STA. De De Lijn uitvoering is overigens historisch correct , men heeft een tijd bussen van De Lijn gehuurd.
gkw1969
Berichten: 1803
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Wageningen1998 schreef: di 14 mei 2024, 20:00 Regelmatig verbaasde en soms zelfs angstige gezichten tijdens het (ont)koppelmoment bij D’oude Herbergh in Oosterbeek :') Niet iedereen lijkt zich er al helemaal van bewust dat het toch echt om een trolleybus gaat.
Op lijn 352 zijn ze het niet gewend. Op de normale trolley lijnen kijkt niemand meer vreemd op wanneer de bus midden op de weg stil gaat staan en de chauffeur uitstapt als er gebeugeld moet worden of als ontspoort is. Kwestie van wennen.
When you're tired of London, you're tired of life
Stadsbus
Berichten: 1153
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Stadsbus »

Ik was woensdag in Arnhem, viel me op dat er geen bufferplek is voor de bussen van lijn 352 bij Velperplein.
Na het keren bij de rotonde om het Airborneplein kunnen de bussen niks anders dan bij de aankomen bij de halte, de stroomafnemers weer omhoog doen en doorrijden, de volgende bus van een andere lijn staat namelijk dan er achter al te wachten. Die houdt je anders op. Meerdere bussen van lijn 352 rijden dan 2-3 minuten te vroeg weg bij de beginhalte.

Meltrain schreef: di 14 mei 2024, 22:22
Wageningen1998 schreef: di 14 mei 2024, 20:00 Regelmatig verbaasde en soms zelfs angstige gezichten tijdens het (ont)koppelmoment bij D’oude Herbergh in Oosterbeek :')
Heeft iemand toevallig een filmpje gemaakt (of gevonden) hiervan?
Ik ben namelijk wel benieuwd hoe dat eruit ziet. :)
Filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=jSj7WrTHy1k&t=96s
albertjan96
Berichten: 568
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

Is het dan niet zo dat deze 2-3 minuten op Centraal Station weer ingehaald kunnen worden?
Gebruikersavatar
Fris44
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 08 feb 2023, 19:19

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Fris44 »

Dan gaat de bus nogsteeds te vroeg weg voor mensen die bij Velperplein willen instappen
JothamvW
Berichten: 1237
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JothamvW »

Zou men niet de tijd kunnen afwachten bij Stadstheater Arnhem?
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
willie
Berichten: 41
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 21:02

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door willie »

Bij het Stadstheater staat zo'n wachtende 352, hoewel afgekoppeld van de draad, dan wel lelijk in de weg voor de bussen richting Arnhem Zuid/Arnhem Oost.

Het lijkt me handiger om bussen die - komend vanuit Wageningen - te vroeg zijn, op het station even vast te houden totdat er op schema een rondje naar het Airborneplein gemaakt kan worden.

= Wil
ge88
Berichten: 19
Lid geworden op: do 01 nov 2012, 10:56

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ge88 »

gkw1969 schreef: di 14 mei 2024, 21:53Inmiddels is de 9283 ontdaan van de boordcomputer en kaartlezers, de 9280 is terug naar Nijmegen en de 9281 en 9284 staan in de tuin te wachten op wat komen gaat. De bussen hebben nog APK tot december 2024, of ze blijven tot dan weet ik niet.
9281, 9283, 9284 en 9285 zijn volgens het RDW op 18 mei van eigenaar veranderd, neigt sterk naar allemaal exit. De gelede gasbussen hebben al met al dan nog precies 1 dag (13 mei) bijgereden naast de nieuwe trolleys.
gkw1969
Berichten: 1803
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

willie schreef: do 16 mei 2024, 19:26 Bij het Stadstheater staat zo'n wachtende 352, hoewel afgekoppeld van de draad, dan wel lelijk in de weg voor de bussen richting Arnhem Zuid/Arnhem Oost.

Het lijkt me handiger om bussen die - komend vanuit Wageningen - te vroeg zijn, op het station even vast te houden totdat er op schema een rondje naar het Airborneplein gemaakt kan worden.

= Wil
Dit is een keuze van de chauffeur. Zelf doe ik heel rustig aan, wacht op Velperplein iets langer, als dat kan, en rij dan heel rustig rond. Als ik dan terug op Velperplein ben hoef ik nog hooguit een minuutje te wachten. Ik zag hem zaterdag ook staan. Zelf heb ik zondag 2 ritten gehad en beide ritten gewoon rustig aan gedaan en overal op tijd geweest.
When you're tired of London, you're tired of life
Wageningen1998
Berichten: 998
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Wageningen1998 »

Voor mijn gevoel wordt er wel echt minimaal gebruik gemaakt van de uit-/opstapmogelijkheid bij Willemsplein/Velperplein.
gkw1969
Berichten: 1803
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Het moet allemaal nog even wennen denk ik. We rijden dit net een week, dus kun je er nog niet veel van zeggen. Overigens was het zaterdagmiddag al wel wat drukker vanaf Velperplein en Willemsplein richting Wageningen.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Vanmiddag was er ook nog wel wat verwarring bij een buswissel. De lege 5280 kwam vanuit de stalling naar centraal en de 5277 er nog achteraan vanaf het Velperplein om te eindigen op het Stationsplein. Gezien daar nog wat tijd tussen zat en de chauffeur ook van bus moest wisselen vroegen sommige reizigers zich nog af wanneer hij nu zou vertrekken.

Overigens ook wel knap verwarrend dat de haltes in de busbunker en op het Stationsplein (inclusief het perron ri. Wageningen) allebei "Centraal Station" heten in OVinfo. Ik zag oorspronkelijk toch echt de halte op het plein over het hoofd toen ik wilde kijken wanneer de volgende bus kwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gkw1969
Berichten: 1803
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Het uitruilen van de 5277 kan ik me voorstellen omdat de voordeur een storing had en de helft van de kaartlezers niet werkten.

Uitruilen kan alleen op CS omdat je anders in de weg staat.
When you're tired of London, you're tired of life
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8786
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Er gaat iets niet helemaal goed met de dienstregeling van lijn 60 die om 19.30 uur uit Tolkamer vertrekt. Tot aan station Zevenaar hebben de haltes dezelfde vertrektijd en bovendien ligt de aankomsttijd in Arnhem om 20.14 uur, terwijl de rit van 18.30 uur om 19.38 uur in Arnhem arriveert…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
gkw1969
Berichten: 1803
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Dat klopt. Tussen Tolkamer en Zevenaar heeft de bus bij alle haltes dezelfde vertrektijd, dat is bij het laden van het pakket 12 mei verkeerd gegaan. Dat wordt per 2 juni hersteld.
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1803
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

https://www.rtvconnect.nl/nieuws/artike ... ijdt-super

Uitgebreid artikel over de nieuwe trolleybussen op lijn 352.
bron: rtvconnect.nl
When you're tired of London, you're tired of life
Heel_Holland_Spot
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Er zijn in totaal zeven nieuwe bussen die de huidige bussen van buslijn 352 tussen Arnhem en Wageningen gaan vervangen.
Alleen jammer dat het er geen 7, maar 10 zijn...
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen dit onderschrift en het volgende onderschrift. U kunt ook omlezen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8786
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

9, de laatste staat nog in Polen ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
gkw1969
Berichten: 1803
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Volgens de laatste berichten komt die volgende week aan in Arnhem.
Er zijn wel wat storingen nog aan deze bussen, zo wil de instapdeur niet altijd open, valt de ventilator van het accupakket uit en valt soms het rooster van de airco uit het dak. De instapdeur is nog niet duidelijk wat de oorzaak is, ventilatoren zijn vervangen en het rooster zit vast met dezelfde bevestiging als de luiken in de MAN's dus bij trillingen trilt dat los. Dat probleem hebben ze na 16 jaar MAN nog niet opgelost, dus zal bij de Solaris ook niet zo snel opgelost worden.
When you're tired of London, you're tired of life
albertjan96
Berichten: 568
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

Als het na 16 jaar nog steeds niet opgelost is zal het ook wel niet zo'n hele hoge prio hebben denk ik? Kan dat luik niet op reizigers vallen dan?
dennistd
Berichten: 5571
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

gkw1969 schreef: do 23 mei 2024, 10:48 zo wil de instapdeur niet altijd open
Toevallig dezelfde deuren als de (ook in Polen gebouwde) Volvo's in Twente? Daar hebben we bij een enkele bus ook problemen met de voordeur die niet open wil. Een reset helpt dan even maar na een paar minuten hetzelfde euvel.
Wageningen1998
Berichten: 998
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Wageningen1998 »

Ik vind de airco van de Solarissen ook niet echt geweldig tot nu toe. Meerdere malen meegemaakt dat het buiten prima te doen is (graadje of 20) en dat je binnen wegdrijft in het zweet.
gkw1969
Berichten: 1803
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Dat klopt, op de een of andere manier blijft de kachel branden. Wat er exact gebeurt weet ik niet, of dat vanaf uitruk al is of dat collega's in de ochtend kachel aanzetten en deze niet meer uit gaat. Ik zal vanmiddag eens informeren en zondag en maandag heb ik zelf weer Solaris.
When you're tired of London, you're tired of life
Wageningen1998
Berichten: 998
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Wageningen1998 »

Is de 5284 al aanwezig?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 32 gasten