OV Tips

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
umbusko
Donateur
Berichten: 5409
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OV Tips

Bericht door umbusko »

České dráhy hebben tegenwoordig ook een online Fanshop met merchandise: https://www.cd.cz/fanshop/ *O* Nederland staat helaas niet in de lijst van landen waar ze leveren, alleen Tsjechië, Slowakije, Polen, Oostenrijk en Duitsland. Maar in ieder geval kun je zien wat ze hebben en wie weet, misschien willen ze ook wel wat voor je klaarleggen op een station.

Ik ben nu al fan van de veldfles, inclusief vier bekertjes in een leren hoes, voor een tientje. Die moet ik ooit te pakken zien te krijgen. :mrgreen:
ZO6176
Donateur
Berichten: 6078
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: OV Tips

Bericht door ZO6176 »

Wiener Lokalbahn heeft ook een fanshop. Nederland stond er niet bij. Was geïnteresseerd in de kerstbal en sokken. Hun gemaild en toen stond Nederland er wel bij.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8929
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OV Tips

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb voor de gein eens gekeken in de fanshop van de SBB. Die zijn nog beperkter in waar ze bezorgen met alleen Zwitserland en Liechtenstein, maar de officiële stationsklokken zijn wél te verkrijgen als buitenlander. Dan moet je alleen wel op een Zwitsers station zijn en een eurootje of 200 tot 300 meenemen. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13255
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OV Tips

Bericht door Z2N »

Op 10 juni wordt de Oosterspoorweg tussen Amsterdam en Amersfoort 150 jaar, en dat wordt op zaterdag 8 juni gevierd. De grootste festiviteiten zijn in Baarn, waar onder andere de Koninklijke Wachtkamer geopend is en op spoor 1 de Mat '24 Blokkendoos 9002, Motorpost 3029 en de Mat '64 904 te zien. Ook rijdt de VSM een paar ritten tussen Hilversum, Baarn, Amersfoort en Utrecht Maliebaan. Meer informatie onder andere bij de gemeente Baarn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
teun
Berichten: 1531
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: OV Tips

Bericht door teun »

Weet iemand toevallig of er in de extra treinen tegen NS tarief gereisd kan worden of dat er een bijzonder vervoerbewijs nodig is?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13255
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OV Tips

Bericht door Z2N »

Die plekken zijn vergeven via de Gemeentes en de Baarnse VVV, op de 100 plekken na die in Baarn met een prijsvraag te winnen zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39295
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV Tips

Bericht door Daniel »

Klopt ja, je kunt dus geen speciaal kaartje kopen. Alleen geluk hebben en uitgenodigd worden door de wethouder mobiliteit zoals ikzelf :D
(Nu ik lees dat er verschillende treinen rijden wel benieuwd welke het in mijn geval wordt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 6035
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OV Tips

Bericht door Bemined »

Je kunt wel kaartjes kopen bij de VSM voor de aanvoer en afvoerritten van Apeldoorn naar Hilversum: https://stoomtrein.org/product/240608-treinticket/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten