De mini aanbesteding

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Falcon
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 19:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Falcon »

DrechtBlub schreef:Ik wist dat ik nog wat was vergeten in het PvE. Ik had 't wél opgeschreven voor de opslag s'nachts maar niet voor normaal gebruik overdag. - Het antwoord is 2 voor alle 3 de steigers in deze concessie. Ik zal het meenemen in de volgende versie van het PvE.
Bijzonder dat er dan tijdens het hoogseizoen in het weekend tussen 10:18 en 10:30 3 veren van alleen al Tremalines zijn aangemeerd in Haringe. Dienen wij rekening te houden met deze boten bij de capaciteit van de kade?

En de concessietijden zijn tot en met middernacht. Moet er conform eis 1 rekening gehouden worden met de veer die in het weekend na middernacht aankomt?

Trouwens m'n complimenten. Momenteel heb ik weinig tijd voor dit spel. Maar dit oogt op een gemakkelijke, kleine en dus overzichtelijke aanbesteding. Hulde! Ik ga kijken of ik een bieding kan gaan plaatsen.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Falcon schreef:Bijzonder dat er dan tijdens het hoogseizoen in het weekend tussen 10:18 en 10:30 3 veren van alleen al Tremalines zijn aangemeerd in Haringe. Dienen wij rekening te houden met deze boten bij de capaciteit van de kade?
Nee, die stoppen op het auto-veer gedeelte van dezelfde haven, welke 3 aanmeer locaties heeft.
Falcon schreef:En de concessietijden zijn tot en met middernacht. Moet er conform eis 1 rekening gehouden worden met de veer die in het weekend na middernacht aankomt?
Er staat duidelijk vermeld dat dit om ALLE afvaarten gaat die zowel in de zomer als winter varen. - Ook degenen die vóór en na de tijdsvakken vallen dus.
Falcon schreef:Trouwens m'n complimenten. Momenteel heb ik weinig tijd voor dit spel. Maar dit oogt op een gemakkelijke, kleine en dus overzichtelijke aanbesteding. Hulde! Ik ga kijken of ik een bieding kan gaan plaatsen.
Heel erg bedankt voor het compliment.

Ik heb mijn best gedaan, maar uit eigen ervaring bij het proberen in te vullen: hij kan nog verrassend lastig uitvallen met de 3 verschillende soorten reizigersaantallen, de deels aparte zomer en winterdiensten en de onregelmatigheid van de aansluitingen. Vergis je niet in het feit dat deze concessie nog best zijn moeilijkheden heeft.

Ik schat de moeilijkheidsgraad en de benodigde tijd vergelijkbaar in als Calariusdam óf net iets kleiner.
Ik blub in het Drecht.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

bys1 schreef:Bij deze nog enkele vragen:
- Wordt een extra boot ook meegeteld voor reservescore?
Er is alleen een score voor reservebussen én er staat duidelijk in de eisen dat er geen nodigheid is voor een reserve boot.
bys1 schreef:- Nog even voor de duidelijkheid: Ik mag dus bijvoorbeeld (theoretisch gezien) van Haringe naar Heekland varen als vaste afvaart, van Heekland naar Tremabergen op afroep ("belbus"), en dan van Tremabergen naar Haringe als vaste afvaart?
Ja, dit mag in theorie, maar ik raad het ten zeerste af. Als je het tóch doet: wees voorzichtig, zoals voorheen: matritten gebruiken om DRU te drukken of DRU gebruiken ipv matritminuten door matritten in de dienstregeling te zetten is niet toegestaan. De grens tussen wat je op deze manier wél en niet kan doen is dus aardig krap en ik ga hier dus ook strikt op controleren en ik zal hier flink voor straffen als er ook maar de verdenking bestaat dat je één van die twee dingen aan het doen ben door met belbusritten te klieren.
Meerdere Mensen schreef:Meerdere mensen hebben gevraagd over FlexOV in verschillende vormen en Flexibele reistijden.
Als het al niet overduidelijk was: Het hele DRU systeem wat wij hebben in de mini-aanbesteding werkt op basis van solide cijfers die altijd het zelfde zijn. Er zou eerst een systeem moeten zijn om DRU en matritminuten hiervoor te berekenen en die is er simpelweg niet voor FlexOV op dit moment. (Dit is waarom belbussen vast een DRU van 0,3* hebben en niet een variabel afhangend van verwacht gebruik.)

Het is dus niet mogelijk om FlexOV aan te bieden. (Inclusief andere ideeën over OV die resulteren in variabele reistijden of DRU's onder de huidige rekenmethodes voor DRU en matritminuten.)

Tevens zijn alle drie de gemeentes in deze Eilanden Regio tegen de invoer van FlexOV vanwege de hoge drempel tot gebruik die FlexOV geeft voor reizigers, de hoge kosten én de onhandigheid van dit soort systemen in de praktijk zoals gedemonstreerd in nagenoeg alle plekken waar dit is getest en/of is ingevoerd. Over belbussen zijn de meningen méér verdeeld binnen de gemeentes maar er is besloten om voor de extreem laag-gebruikte verbindingen dit tóch toe te staan.
Ik blub in het Drecht.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Wat ik bij deze (en de voorgaande) aanbesteding mis, is de mogelijkheid voor de vervoerder om meer dru's te bieden dan uitgevraagd zijn. Als een vervoerder het dru-limiet wel overschrijdt, dan wordt dit tot nu altijd bestraft met strafpunten. Ik snap wel dat er een limiet wordt gehanteerd, er moet immers een manier zijn om het budget te verwerken in de berekening, maar het biedt wel een beperking op wat de vervoerder als extra's kan bieden. Het maakt de aanbesteding ook iets minder realistisch. Een oplossing hiervoor kan zijn om, als er materieelbudget over is, dat te gebruiken om extra dru's aan te bieden. Als een vervoerder onder het materieelbudget zit, dan zou deze dat moeten kunnen gebruiken om bovenop de eisen en wensen extra dru's te bieden. Bijvoorbeeld: voor elke 100 euro die de vervoerder onder het materieelbudget zit, mag de vervoerder 1 extra dru inzetten. Uiteraard moet de vervoerder dit duidelijk in zijn bod zetten. Indien een vervoerder hiervan gebruik maakt, dan gelden de strafpunten voor het overschrijden van het dru-limiet niet voor de extra dru's die gefinancierd worden door het overgebleven materieelbudget. Voor de extra dru's daarboven kunnen de strafpunten wel weer gelden. Zo geef je de vervoerder een prikkel om efficiënt met zijn materieel om te gaan en biedt je de vervoerders de mogelijkheid om extra dru's te bieden. Dat is voor de reizigers beter dan dat de vervoerder punten krijgt voor elke dru dat deze onder het dru-limiet zit. Dat laatste zou wat mij betreft eerder bestraf moeten worden, aangezien hiervoor nog extra ritten aangeboden hadden kunnen worden. De puntentelling is momenteel wat mij betreft te veel gericht op welke vervoerder kan het gevraagde het goedkoopst mogelijk aanbieden, in plaats van welke vervoerder het meeste kan bieden voor het beschikbare budget.
Laatst gewijzigd door Lijn65 op wo 11 mar 2020, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Basislijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Daniel »

Dat lijkt mij inderdaad ook wel een interessante toevoeging op het geheel ja. Bij eerdere aanbestedingen ben ik er ook eigenlijk altijd wel tegenaan gelopen dat ik niet het product kon aanbieden wat ik zou willen aanbieden op basis van de reizigersvraag en de reizigersstromen, waardoor er vervolgens weer gesneden moest worden om de strafpunten te voorkomen.
En dat terwijl het snijden me uiteindelijk juist inefficiëntere omlopen opleverde, waardoor het zomaar gebeurd kan zijn dat de extra DRU's met het bespaarde budget voor materieel te bekostigen waren inderdaad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Net zoals in de vorige concessie is hier een deel van de toelichtingsscore wél beschikbaar voor. (Al garandeert de gemeente niet dat het voorstel daarin geaccepteerd wordt en de extra DRU wordt toegewezen.)

Voor het overhevelen van DRU en Materieelbudget: Ik zal dit in ieder geval niet toestaan in EilandOV-1. De balans van de budgetten en puntentelling zijn hier niet op gemaakt en het is wellicht mogelijk om hiermee compleet die telling uit zijn gewricht te halen en dus met een slechter bod te concessie binnen te slepen. Het is té kort-dag om hier nog goed naar te kijken.

Ik vind het idee wél goed, ik zal kijken of ik het idee kan meenemen in EilandOV-3. Of ik dat in Eiland-OV2 nog wil gaan veranderen weet ik niet. In EilandOV-1 houd ik het in ieder geval zoals het nu is.
Ik blub in het Drecht.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

Vraag:
Moet de halteertijd bij de eindhalte meegenomen worden in de dienstregeling?

Dus bijvoorbeeld een vaart van Klaester naar Heekland is 6 minuten varen.
Stel je boot ligt daar een half uur stil voordat deze terugkeert, is de totale DRU-tijd dan 12 minuten voor een retour?
Of 2x 6 minuten + 2 x 4 minuten halteren (20 minuten).

Dit is dus niet een boot die direct doorvaart en waar Heekland een tussenhalte is.
Falcon
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 19:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Falcon »

DPDelft schreef:Vraag:
Moet de halteertijd bij de eindhalte meegenomen worden in de dienstregeling?

Dus bijvoorbeeld een vaart van Klaester naar Heekland is 6 minuten varen.
Stel je boot ligt daar een half uur stil voordat deze terugkeert, is de totale DRU-tijd dan 12 minuten voor een retour?
Of 2x 6 minuten + 2 x 4 minuten halteren (20 minuten).

Dit is dus niet een boot die direct doorvaart en waar Heekland een tussenhalte is.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er voor iedere halte 0.5 minuten voor de bus en 4 minuten voor de voetveer geteld diende te worden, behalve de beginhalte. Dus in dit geval houdt ik inderdaad rekening met 20 minuten.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

DPDelft schreef:Vraag:
Moet de halteertijd bij de eindhalte meegenomen worden in de dienstregeling?

Dus bijvoorbeeld een vaart van Klaester naar Heekland is 6 minuten varen.
Stel je boot ligt daar een half uur stil voordat deze terugkeert, is de totale DRU-tijd dan 12 minuten voor een retour?
Of 2x 6 minuten + 2 x 4 minuten halteren (20 minuten).

Dit is dus niet een boot die direct doorvaart en waar Heekland een tussenhalte is.
Beantwoord dit je vraag?
DrechtBlub schreef:
bys1 schreef:Verder nog de vraag: wordt er bij halteertijd ook onderscheid gemaakt tussen boten? Het spreekt immers voor zich dat een mini-boot met 12 man een stuk sneller gevuld is dan een grote boot waar 100 of zelfs 165 mensen op kunnen.
Nee. - Dit verschil zit in dit geval al meegerekend in de snelheidsverschillen van de boten. - Deze zijn afgesteld op basis van het bekijken van de optrek-snelheid, de inlaad-snelheid én de daadwerkelijke snelheid van de boot, op basis van de gemiddelde ritlengte van de voetveren op de kaart. - De 4 minuten wachttijd is de tijd die nodig is om de boot (ongeacht de grootte) aan de kade te krijgen, veilig aan te leggen en/of weer los te maken en veilig uit te manoeuvreren voor vertrek. Dat zou bij alle 6 deze boten ongeveer even makkelijk moeten zijn.

Er zit wél een nadeel aan: Bij de Austal 35 Mono is performance op hele korte stukjes misschien iets uit balans en de langzame boten doen het ietsje beter dan de bedoeling is op lange stukken.

Qua halteertijden buffertijden hanteer ik verder nog steeds het zelfde systeem als voorheen:

Bij de beginhalte (of de halte waarop je net buffertijd hebt gehad) reken je geen halteertijd, daarna op alle haltes wél (inclusief de aankomsthalte of halte waar je buffertijd gaat hebben). - Dit is identiek aan hoe dit ingevuld in Zilverduinen, Klokbekerstad en Calariusdam. Er is éénmaal haltetijd per halte die je bediend, ongeacht of er ook buffertijd is en ongeacht of die buffertijd zit tussen 2 verschillende ritten of zelfs 2 verschillende lijnen.
Basislijn
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

Lijn65 schreef:
DPDelft schreef:Vraag:
Moet de halteertijd bij de eindhalte meegenomen worden in de dienstregeling?
Beantwoord dit je vraag?
DrechtBlub schreef: Qua halteertijden buffertijden hanteer ik verder nog steeds het zelfde systeem als voorheen:
Bij de beginhalte (of de halte waarop je net buffertijd hebt gehad) reken je geen halteertijd, daarna op alle haltes wél (inclusief de aankomsthalte of halte waar je buffertijd gaat hebben). - Dit is identiek aan hoe dit ingevuld in Zilverduinen, Klokbekerstad en Calariusdam. Er is éénmaal haltetijd per halte die je bediend, ongeacht of er ook buffertijd is en ongeacht of die buffertijd zit tussen 2 verschillende ritten of zelfs 2 verschillende lijnen.
Dit was het antwoord inderdaad, gewoon overheen gelezen :oops: .
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

DPDelft schreef:Dit was het antwoord inderdaad, gewoon overheen gelezen :oops: .
Geeft niet, Iedereen is wel eens kippig. *O*

Bedankt Lijn65 voor het antwoorden nar Delft, dat haalt voor mij wat druk van dit hele proces af.
Ik blub in het Drecht.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Lijn65 »

Bij eis 1 staat "Er moet op alle afvaarten die zowel in het laagseizoen als hoogseizoen varen van de autoveer van/naar Sint Gallius". Hoe moet men dit lezen? Als in dat op afvaarten die enkel in het hoogseizoen varen het niet verplicht is om aan te sluiten, of in dat op alle afvaarten in het laagseizoen en alle afvaarten in het hoogseizoen aangesloten moet worden?

Eerder is gesteld dat de 4 minuten halteertijd voor boten nodig is "om de boot (ongeacht de grootte) aan de kade te krijgen, veilig aan te leggen en/of weer los te maken en veilig uit te manoeuvreren voor vertrek". Kan dit verduidelijkt worden? Geldt die 4 minuten voor zowel het afmeren als het ontmeren of voor een van de twee? Betekend dit dat een boot aan het einde van de vaart 4 minuten nodig heeft of slechts 2, aangezien de boot dan enkel hoeft aan te meren en het ontmeren dan niet van toepassing is.

Geldt wens 3 voor zowel het hoofdseizoen als voor het laagseizoen?
Basislijn
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Vraag 1
Lijn65 schreef:Bij eis 1 staat "Er moet op alle afvaarten die zowel in het laagseizoen als hoogseizoen varen van de autoveer van/naar Sint Gallius". Hoe moet men dit lezen? Als in dat op afvaarten die enkel in het hoogseizoen varen het niet verplicht is om aan te sluiten, of in dat op alle afvaarten in het laagseizoen en alle afvaarten in het hoogseizoen aangesloten moet worden?
Die antwoord ik met je eigen quote: "Als in dat op afvaarten die enkel in het hoogseizoen varen het niet verplicht is om aan te sluiten" - Ik zal in de komende dagen proberen de verwoording van deze eis te verbeteren zoals al eerder genoteerd.

Vraag 2
Lijn65 schreef:Eerder is gesteld dat de 4 minuten halteertijd voor boten nodig is "om de boot (ongeacht de grootte) aan de kade te krijgen, veilig aan te leggen en/of weer los te maken en veilig uit te manoeuvreren voor vertrek". Kan dit verduidelijkt worden? Geldt die 4 minuten voor zowel het afmeren als het ontmeren of voor een van de twee? Betekend dit dat een boot aan het einde van de vaart 4 minuten nodig heeft of slechts 2, aangezien de boot dan enkel hoeft aan te meren en het ontmeren dan niet van toepassing is.
Halteertijd is Halteertijd, ongeacht mijn redenering waarom die halteertijd langer of korter is bij verschillende soorten voertuigen. Dus:
DrechtBlub schreef: Qua halteertijden buffertijden hanteer ik verder nog steeds het zelfde systeem als voorheen:
Bij de beginhalte (of de halte waarop je net buffertijd hebt gehad) reken je geen halteertijd, daarna op alle haltes wél (inclusief de aankomsthalte of halte waar je buffertijd gaat hebben). - Dit is identiek aan hoe dit ingevuld in Zilverduinen, Klokbekerstad en Calariusdam. Er is éénmaal haltetijd per halte die je bediend, ongeacht of er ook buffertijd is en ongeacht of die buffertijd zit tussen 2 verschillende ritten of zelfs 2 verschillende lijnen.
Al zou je in theorie kunnen zeggen dat het logischer is als er 2 minuten bij vertrek en 2 bij aankomst gerekend wordt maakt het in de dienstregeling invullen eigenlijk geen verschil, én is dit duidelijker voor de DRU berekeningen, tevens houd ik het zo simpel door het systeem voor halteertijd identiek te houden tussen bussen en Voetveren zo.

Vraag 3
Lijn65 schreef:Geldt wens 3 voor zowel het hoofdseizoen als voor het laagseizoen?
Deze geldt het hele jaar door.
Ik blub in het Drecht.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

DrechtBlub schreef:
Geeft niet, Iedereen is wel eens kippig. *O*
In de reizigersaantallen per bootaansluiting weekend Hoogseizoen komt de boot uit Sint Galius om 0:18 aan ipv 0:08.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

DPDelft schreef:
DrechtBlub schreef:
Geeft niet, Iedereen is wel eens kippig. *O*
In de reizigersaantallen per bootaansluiting weekend Hoogseizoen komt de boot uit Sint Galius om 0:18 aan ipv 0:08.
( Pok ) :wink: :lol:

Dit is al opgelost in de ge-update informatie die hopelijk maandag online komt. - Ik had zelf ook nog wat foutjes opgemerkt in de afgelopen dagen :P
Ik blub in het Drecht.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

DrechtBlub schreef: Dit is al opgelost in de ge-update informatie die hopelijk maandag online komt. - Ik had zelf ook nog wat foutjes opgemerkt in de afgelopen dagen :P
Mooi, ik heb het idee dat het materieelbudget vrij krap is. Zou de overheid hier naar kunnen kijken?
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

DPDelft schreef:
DrechtBlub schreef: Dit is al opgelost in de ge-update informatie die hopelijk maandag online komt. - Ik had zelf ook nog wat foutjes opgemerkt in de afgelopen dagen :P
Mooi, ik heb het idee dat het materieelbudget vrij krap is. Zou de overheid hier naar kunnen kijken?
Als je een goede uitleg kan geven waarom/hoe je tot deze conclusie bent gekomen dan kan ik hier naar kijken.

De nieuwe versie van het PvE laat iets langer op zich wachten, mijn excuses, ik heb de mogelijkheden niet gehad de afgelopen paar dagen om de aanpassingen te doen.
Ik blub in het Drecht.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

De update van het PvE zal wat langer op zicht laten wachten, Daarom zal de vragenronde een week langer doorgaan. Er kwamen gezondheidsproblemen in de weg. (Néé, geen Corona gelukkig.)

Mijn excuses voor enig ongemak of planningsproblemen die dit veroorzaakt.
Ik blub in het Drecht.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

DrechtBlub schreef:
DPDelft schreef: Mooi, ik heb het idee dat het materieelbudget vrij krap is. Zou de overheid hier naar kunnen kijken?
Als je een goede uitleg kan geven waarom/hoe je tot deze conclusie bent gekomen dan kan ik hier naar kijken.
Er is op sommige momenten een grote piek in reizigers, enkele 12 meter wagens zijn hiervoor nodig.
Daarnaast zijn er minimaal 2 kleine veerboten nodig of 1 grote waar ook een prijskaartje aan zit.
Tot slot nog wat klein materieel om niet onnodig lucht te vervoeren.
Met het huidige budget is het haalbaar maar is de kwaliteit van het materieel wel minder (laag comfort),
dat kan natuurlijk een keuze zijn van de overheid maar met 50.000-100.000 kan er meer kwaliteit geboden worden.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: De mini aanbesteding

Bericht door Wannes »

Vandaag zou de aanbesteding moeten starten. Is deze vertraagd of komt er vandaag nog een nieuwe versie van het PvE met onder andere het aantal DRU?
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

Het aantal DRU staat ook al in de huidige versie van het document :)
Maar een definitieve versie van het PvE is zeker welkom.
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 24 mar 2020, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Ik heb nog steeds gezondheidsproblemen, Als de definitieve PvE komt zal daarna de vragenronde nog 5 dagen doorgaan voordat de aanbesteding begint. Mijn excuses voor deze situatie. (Ik vind 't ook niet leuk.)

Wanneer deze komt? Ik ben nu halverwege de aanpassingen aan het PvE, maar ik weet niet hoe lang dit nog gaat duren om op te lossen met mijn huidige problemen.
Ik blub in het Drecht.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

Beterschap! 8)
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 24 mar 2020, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DPDelft »

Inmiddels ruim een maand verder, hoe gaat het met je gezondheid @DrechtBlub?
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De mini aanbesteding

Bericht door DrechtBlub »

Niet bepaald beter, maar ik heb inmiddels wél het grootste deel kunnen herschrijven. Ik heb nog steeds geen idee hoe lang dat gaat duren maar er zit wel schot in de zaak.
Ik blub in het Drecht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten