Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
In het vervoersplan wordt gesproken over 5 nieuwe elektrische bussen die minstens 250km kunnen rijden op een volle accu. Deze zullen begin 2020 instromen. Worden dit weer BYD K9's (van het nieuwe model) of heeft Syntus bij een ander merk besteld?
2 van de nieuwe bussen komen in Bunnik te staan, de rest in Amersfoort.
2 van de nieuwe bussen komen in Bunnik te staan, de rest in Amersfoort.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
De nog steeds witte Ambassador 4049 staat in Amersfoort. Hij zal waarschijnlijk worden gebruikt om het gat in het wagenpark dat wegens de omstickering van de U-linkwagens zal ontstaan op te vullen.
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: wo 15 feb 2017, 18:39
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
En dan in het vervoersplan plaatsen (in reactie op iemand, rocov volgens mij, die zijn zorgen uit over of dit exploitatief haalbaar is) dat het geen probleem zal opleveren, maar tegelijkertijd wel oude ex-Connexxion troep uit de mottenballen halen omdat er een gat ontstaat. Tja.Lijn 45 schreef:De nog steeds witte Ambassador 4049 staat in Amersfoort. Hij zal waarschijnlijk worden gebruikt om het gat in het wagenpark dat wegens de omstickering van de U-linkwagens zal ontstaan op te vullen.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
In het normale dienstregeling zal het wellicht geen problemen opleveren, maar tijdens het proces van omstickeren, is er steeds minstens één bus minder beschikbaar. Dat duurt dus ongeveer 2 maanden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Ja, zo kun je wel op alle slakken zout leggen. Zoals je kunt lezen gaat het om exact één oudere bus, die tijdelijk ingezet wordt tijdens het omstickeren. Als je het daar niet mee eens bent: welke alternatieve oplossing(en) stel je voor?Flippylosaurus schreef:En dan in het vervoersplan plaatsen (in reactie op iemand, rocov volgens mij, die zijn zorgen uit over of dit exploitatief haalbaar is) dat het geen probleem zal opleveren, maar tegelijkertijd wel oude ex-Connexxion troep uit de mottenballen halen omdat er een gat ontstaat. Tja.Lijn 45 schreef:De nog steeds witte Ambassador 4049 staat in Amersfoort. Hij zal waarschijnlijk worden gebruikt om het gat in het wagenpark dat wegens de omstickering van de U-linkwagens zal ontstaan op te vullen.
F.k.a. Bollenstad
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Zo oud is de 4049 toch niet, aan het nummer te zien een stadswagen van MO, een van de laatst gebouwde Ambassadors....
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: wo 15 feb 2017, 18:39
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Oh, dan begreep ik het verkeerd... Duidelijk! Wist trouwens niet dat dat stickeren 2 maanden duurtMeltrain schreef:In het normale dienstregeling zal het wellicht geen problemen opleveren, maar tijdens het proces van omstickeren, is er steeds minstens één bus minder beschikbaar. Dat duurt dus ongeveer 2 maanden.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
De 4049 komt uit 2010, dus 9 jaar oud. Niet heel jong, maar ook geen "oude ex-Connexxion troep". En stickeren duurt natuurlijk geen 2 maanden per bus, maar als je 1 bus tegelijk wil aanpakken (zeg elke dag (ma-vr) eentje) dan ben je wel twee maanden bezig denk ik.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Gelukkig hoeft het interieur van de bussen niet omgebouwd te worden, dat is immers al rood. (U-link 50 is rood volgens het vervoersplan)
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Plakken ze dan niet in de nacht een bus rondom?
Eerst ff wassen.. is ie lekker schoon en vochtig.. heb je minder last van bubbels volgens mij.
Wel wat duurdere uren natuurlijk.. maar hé, wat maakt dat nou uit op het hele budget van dit besluit. (A)
Eerst ff wassen.. is ie lekker schoon en vochtig.. heb je minder last van bubbels volgens mij.
Wel wat duurdere uren natuurlijk.. maar hé, wat maakt dat nou uit op het hele budget van dit besluit. (A)
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Fake news.Lijn 45 schreef:De nog steeds witte Ambassador 4049 staat in Amersfoort. Hij zal waarschijnlijk worden gebruikt om het gat in het wagenpark dat wegens de omstickering van de U-linkwagens zal ontstaan op te vullen.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Als je het netjes wilt doen zal je waarschijnlijk ook diverse kleine schade's eerst moeten wegwerken wil je een goed resultaat van je werk hebben. Haastige spoed is dan zelden goed.Durashift schreef:Plakken ze dan niet in de nacht een bus rondom?
Eerst ff wassen.. is ie lekker schoon en vochtig.. heb je minder last van bubbels volgens mij.
Wel wat duurdere uren natuurlijk.. maar hé, wat maakt dat nou uit op het hele budget van dit besluit. (A)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Ook niet geheel irrelevant: de provincie Utrecht heeft alleen buitenstallingen dus de bus zal er fysiek voor naar de werkplaats toe moeten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Staat er weer, de 1204.AK-student schreef:Ik zag gisterenavond tegen een uur of 9 dat die bus geparkeerd werd in Rhenen. Er staat daar wel vaker een nachtje een bus van Syntus Utrecht. (..).
Ongeveer om 20:30 gespot.
Lijkt mij niet dat die bus nu 'z'n tijd staat af te wachten'. :?
Wat ik mij afvroeg: zal de bus gemodificeerd zijn en deursloten hebben? Reguliere lijnbussen hebben dat toch niet? Luchtdruk eraf en open, is het toch?
Wellicht start de chauffeur morgen wel in Tiel met treinvervangend vervoer?
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Ik vermoed dat je hem zo kan meenemen als je wilt ja.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Moet haast wel een vaste chauffeur zijn dan die dat ding elke keer op de 680 mee heeft, geeft toch een stukje extra efficiency op die schoolritten (vraag is wel een beetje waar ze dat ding dan tanken, niet op de stalling blijikbaar).Durashift schreef:Staat er weer, de 1204.
Ongeveer om 20:30 gespot.
Lijkt mij niet dat die bus nu 'z'n tijd staat af te wachten'. :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Bus staat er niet altijd. Vorig weekend niet gezien. Denk dat het echt 'incidenteel' is, als het zo uitkomt qua planning, lijkt mij.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Tja, als dezelfde chauffeur uit Rhenen dus op vrijdagmiddag en maandagmorgen de 680 in z'n dienst heeft lijkt me dan
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Zo zie ik soms in Hooglanderveen ook een (Utrechtse) Syntus-bus geparkeerd staan in de woonwijk.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Rond 3 uur reed de chauffeur met roze bloemetjesketting aan de binnenspiegel 'm.Daniel schreef: Moet haast wel een vaste chauffeur zijn dan die dat ding elke keer op de 680 mee heeft, geeft toch een stukje extra efficiency op die schoolritten.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Ah... Die heb ik vaker aan de binnenspiegel zien hangen als de bus 680 reed en de nacht ervoor in Rhenen gespot was. Ik zie een trend ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Tussen 7 en 11:15 uur is de bus vertrokken. *bus*
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Heb al minstens een week geen Citea in Amersfoort op andere lijnen dan X80 zien rijden. Normaal rijden er meerdere rond op omlopen waarin de X80 niet voorkomt.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Misschien wel op tijden dat jij niet in Amersfoort was? Volgens OVzoeker rijdt er nu eentje op lijn 74 overigens...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Op 298 heb ik deze week ook Citea's zien rijden en van de week waren er nog wat Citea's actief op korte ritten van de X80 (dus die tot Scherpenzeel) waar meestal Setra's op zitten.
Maar staan er niet gewoon Citea's ergens in een werkplaats om verU-linkt te worden voor lijn 50?
Maar staan er niet gewoon Citea's ergens in een werkplaats om verU-linkt te worden voor lijn 50?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten