Inderdaad, bij de aanbesteding van de HSA waren die zeer geïnteresseerd.Thom91 schreef: VIRGIN.
Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Wie heeft het over investeren door de gemeente?Bee schreef:En welke stad/stadsregio moest het diepst snijden in het OV, vanwege de "opgelegde" bezuinigen? Ook Den Haag. Het is pure verspilling van publiek geld wat die gemeente gewoon in haar eigen bewoners moet investeren, niet in een treinverbinding
En volgens die logica zijn er heel, heel veel dingen die je niet kan doen omdat andere dingen nog niet goed gebeuren.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
De logica is hier heel simpel: Een gemeente hoort in zijn eigen gemeente te investeren, niet in een treinverbinding naar het buitenland. Zodra hier lokaal gemeenschapsgeld in verdwijnt lijkt mij dit erg zorgelijk voor het overgrote deel van de inwoners van Den Haag die hier geen belang bij hebben t.o.v. een paar ambtenaren die er wel belang bij hebben (en die vaak niet eens in Den Haag wonen)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Is Hispeed ook een van de gegadigden?
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Een gemeente die een open-accesvervoer-dienst wil opstarten. Dat is wel heel bijzonder ja. Maar waarom ook niet, in het IR segement zijn de nodige gaten gevallen zo was de conclusie op zo'n beetje alle treinfora.
Ik waag overigens wel te betwijfelen of het een levensvatbare verbinding is. Ik zit niet te wachten op een nieuw subsidie-slurpend-prestigeproject dat weer de nodige hoeveelheid belastinggeld naar de galamiezen gaat helpen.
Ik waag overigens wel te betwijfelen of het een levensvatbare verbinding is. Ik zit niet te wachten op een nieuw subsidie-slurpend-prestigeproject dat weer de nodige hoeveelheid belastinggeld naar de galamiezen gaat helpen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Maar als we heel eerlijk zijn. Is dit niet het begin van het onderuit halen van het concessie-stelsel in Nederland. Als iedere secundaire overheid zijn eigen spoorweg-plannen gaat maken dan is het einde zoek natuurlijk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Dat zal er vooral aan liggen of de potentiële reizigers helemaal verspreid over de dag te vinden zijn of juist rond bepaalde tijden. In het laatste geval zijn een paar ritten per dag vast goed te doen. Maar of ze de hele dag door iedere twee uur of zelfs ieder uur kunnen rijden is de vraag. Per richting ben je ongeveer drie uur kwijt aan rij- en keertijd, dus met twee stellen kan je maximaal zes ritten per dag maken.Vinny schreef:Ik waag overigens wel te betwijfelen of het een levensvatbare verbinding is.
Je zou zeggen dat iedere twee uur mooi complementair is aan de fyra. Misschien is 15 minuten na de fyra vertrekken het best, dan kan je mooi in Rotterdam al die kwaaie gestrande reizigers meepikken. :-)
Het scheelt ook nogal wat voor prijzen ze willen hanteren. De interrailers zijn natuurlijk zo bij fyra en thalys weggehaald met een lage prijs. En een deel van de dagjesmensen. Maar om het rendabel te maken zou je de zakelijke reizigers een hoger tarief moeten vragen, en dus goede voorzieningen moeten bieden onder het mom dat je iets langer onderweg bent, maar meer werk gedaan kan krijgen zonder overstap.
Ik kan me zelfs combikaartjes voorstellen: heen zonder overstappen, terug snel met de fyra.
Ik vraag me overigens af hoe ze dit op CS willen oplossen, uitgaande van een getrokken trein die niet meer dan een half uur een perron bezet kan houden. Driehoeken via HS en Voorburg?
Jeffrey: stel je voor! straks huurt de provincie zo maar een vervoerder in om met treinen over onrendabele lijnen te rijden!
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Nee, geniaal initiatief namelijk. Je mag namelijk binnen Nederland geen treinverbinding opzetten in verband met concessies. Maar een buitenlandse verbinding gericht op het buitenland is wel toegestaan. ;)JeffreyMeijer schreef:Maar als we heel eerlijk zijn. Is dit niet het begin van het onderuit halen van het concessie-stelsel in Nederland. Als iedere secundaire overheid zijn eigen spoorweg-plannen gaat maken dan is het einde zoek natuurlijk.
Komt wel goed schatje.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Ja dat begrijp ik wel, maar ik op doel is dat dit wel een wake-up call is dat het huidige concessie-systeem grove gaten laat.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Ik zie het probleem niet... iedere gek die een vliegtuig kan betalen kan toch ook tussen schiphol en heathrow heen en weer gaan vliegen? Daar hebben wij als reizigers alleen maar voordeel van.JeffreyMeijer schreef:dat dit wel een wake-up call is dat het huidige concessie-systeem grove gaten laat.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Ik vraag me af in hoeverre dit plan serieus is of dat het slechts als pressiemiddel dient voor NS Hispeed. Overigens wel een verrassende wending moet ik zeggen
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Trenitalia natuurlijk. :D Dat is ook de eerste buitenlandse vervoerder die het gelukt is om op het Franse spoor reizigersvervoer aan te bieden.Thom91 schreef:VIRGIN.Karl schreef:Site van de gemeente Den Haag:
Het is een persbericht, dat mag je toch helemaal overnemen? Welke zes a zeven bedrijven zullen dit zijn?
- DB/Arriva
- SNCF
- NSR/NSH
- Veolia/CXX
- First
- ...
Keolis.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Nou ik hoop dat het serieus wordt genomen. Fyra reizigers verdienen in ieder geval een beter product. Die arme reizigers worden elke dag geconfronteerd met vertragingen en uitval van treinen.Geert schreef:Ik vraag me af in hoeverre dit plan serieus is of dat het slechts als pressiemiddel dient voor NS Hispeed. Overigens wel een verrassende wending moet ik zeggen
Laat ze lekker concureren :)
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Volgens de onderstaande link ziet de stad Mechelen de IC Den Haag - Brussel ook wel zitten.
Trendstop
Trendstop
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
@Alle bovenstaande mensen die het alleen maar over HTM hebben.
Lezen jullie eigenlijk wel het gehele artikel goed? Volgens mij niet! Er staat helemaal niets in over HTM, er staat juist iets in over zes á zeven vervoerbedrijven, maar HTM wordt daar niet specifiek in benoemd. Overigens zie ik eerder Virgin of Arriva mee doen, aangezien die ook al op de HSL-lijn wouden rijden. Als ik Den Haag was, had ik NS buiten gesloten, aangezien zij juist mede ervoor gezorgd hebben dat de Benelux is opgeheven en er geen goed alternatief is voor richting België. Maar dat is mijn mening.
Lezen jullie eigenlijk wel het gehele artikel goed? Volgens mij niet! Er staat helemaal niets in over HTM, er staat juist iets in over zes á zeven vervoerbedrijven, maar HTM wordt daar niet specifiek in benoemd. Overigens zie ik eerder Virgin of Arriva mee doen, aangezien die ook al op de HSL-lijn wouden rijden. Als ik Den Haag was, had ik NS buiten gesloten, aangezien zij juist mede ervoor gezorgd hebben dat de Benelux is opgeheven en er geen goed alternatief is voor richting België. Maar dat is mijn mening.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
@Michael 1988
Wel eens van het concept "grap" gehoord? Vast wel.
Wel eens van het concept "grap" gehoord? Vast wel.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
De tram die te zien is op de zwart-witfoto van (ik vermoed) station HS staat op een wagon. Je ziet dat de onderkant van de deuren ongeveer op perronhoogte is en met een perron van om en nabij de 80 centimeter hoog is dat erg moeilijk zonder een wagen onder de tram :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Stadstrams hebben doorgaans ook een ander wielprofiel t.o.v. treinen.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Beter gaan we terug naar het onderwerp ipv die onzin over die trams, kan het beheer die onzin verwijderen?
@mijack, had ook niets amders verwacht, ze zijn hun snelle verbinding met antwerpen en brussel kwijt, en ook met Nederland.
@mijack, had ook niets amders verwacht, ze zijn hun snelle verbinding met antwerpen en brussel kwijt, en ook met Nederland.
Komt wel goed schatje.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Hier staat een interview op radio 1 dat zonet werd gedaan met de wethouder voor mobiliteit uit Rotterdam.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Nee, "schepen voor verkeer" in Den Haag.
Re: Den Haag regelt eigen trein naar Brussel
Inderdaad, zo noemen wij die in BE ;-)
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
"Den Haag zet treinplan door, ondanks Fyra-alternatief"
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... tief.dhtml
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... tief.dhtml
'We weten niet of dat permanent is en we vinden de frequentie veel te laag', aldus wethouder Smit. Hij gaat daarom door met zijn plan voor een Lage Landen Lijn, zoals de verbinding gaat heten. Het is de bedoeling dat deze trein elk uur gaat rijden.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Hij voert de druk lekker op :pos:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten