Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31486
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor Suus » Di 06 Okt 2009, 13:29

Op dit moment wordt deze concessie aanbesteed. Syntus, Connexxion en Arriva hebben een offerte ingeleverd, en in november moet de winnaar bekend worden.

De ingangsdatum is ergens in het derde kwartaal volgend jaar als ik mij niet vergis.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor Ruben » Di 06 Okt 2009, 15:18

Goh, Veolia had geen interesse meer in nieuwe concessies? :) Ben benieuwd of ze Veluwe wel willen houden volgend jaar.En ben ook benieuwd wat Syntus dán doet, aangezien ze de gedoodverfde winnaar is voor de Gelderland Railconcessie waar Zutphen - Apeldoorn straks onder valt. Niet dat die lijn nu zoveel aanvoerroutes kent, maar wat niet is kan komen natuurlijk.

Hier zie ik ook geen Qbuzz, gezien NS in zowel dat als Syntus belang heeft, wordt e.e.a. op elkaar afgestemd kennelijk?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31486
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor Suus » Di 06 Okt 2009, 15:20

Ik geloof dat het moederbedrijf niet blij is met de Nederlandse tak, zowat alle concessiegebieden van hun rijden met een flink verlies.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor Ruben » Di 06 Okt 2009, 15:21

Dan moeten ze vooral de indruk gaan wekken Connexxion in te willen lijven, al zit daar misschien meer winst in.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11132
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor Meltrain » Di 06 Okt 2009, 16:13

Misschien heeft Veolia juist niet ingeschreven op deze concessie, omdat ze binnekort toch eigenaar zijn van Connexxion? :wink:
Het is immers niet slim om de prijs op te drijven door met twee dochters te bieden.

Over Qbuzz: andere bronnen zeggen dat Qbuzz zich wel heeft ingeschreven. Misschien kan JeePee daarop een antwoord geven? :)
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 603
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor Bastiaan » Di 06 Okt 2009, 18:11

Nee, Qbuzz heeft zich niet heeft ingeschreven. Dit is uit meerdere mediaberichten vandaag bekend geworden.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9547
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor Wubbo » Di 06 Okt 2009, 18:44

Heeft er iemand een link? Een zoektocht op Google Nieuws levert alleen iets op RTV Oost op, waar je wel uit op zou kunnen maken dat alleen Arriva, Connexxion en Syntus nog in de race zijn maar niet of Qbuzz zich ooit ingeschreven heeft of niet.

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor JeePee » Di 06 Okt 2009, 18:55

Qbuzz heeft inderdaad niet ingeschreven. De bronnen van Meltrain zullen wel weer de bekende kantinefabels zijn.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor Freek » Di 06 Okt 2009, 21:30

Puur speculatief: maar misschien heeft Veolia wel bewust niet ingeschreven. Achterhoek/rivierenland is natuurlijk op de markt, dat mooi aansluit op concessie Veluwe die bovendien ook op markt komt. Een tender kost natuurlijk ook geld, misschien dat Veolia met betere biedingen wil komen in deze concessies en daarom het geld uitspaart.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9260
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor Ardan » Wo 07 Okt 2009, 00:24

Midden-Overijssel... gaat het hierbij om het gebied rond Nijverdal, Rijssen, Delden, Goor en Holten? Nu in handen van Syntus-Twents?
Overigens hoorde ik wel in de wandelgangen dat het concessiegebied Deventer-Salland misschien per december Veolia wordt ipv Goneksjon. (ja, ik vang nog wel eens wat op van gesprekken tussen chauffeurs. En 'De Directeur' natuurlijk.)
Ik ben erg benieuwd wat het allemaal gaat worden...
Overigens liep de Achterhoek toch ook af dit jaar? Als Syntus dat verliest, kan ze het schudden... zonde! (Syntus 4 life! 8-) )
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Oud forumgebruiker

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Wo 07 Okt 2009, 00:34

Volgens Wiki:

Midden-Overijssel
NO Overijssel, Zwolle en Salland Bus provincie Overijssel ..-..-2010 01-01-2019 8 jaar

Belachelijk eigenlijk van Zwolle.... Daar rijden bussen van nog nieteens 4 jaar oud.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31486
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor Suus » Wo 07 Okt 2009, 11:58

De aanbesteding is vervroegd omdat de concessie waar Zwolle en Noord-Oost Overijssel bijhoorde doormidden is geknipt. Het deel wat in Drenthe lag gaat namelijk over naar de GD-concessie van Qbuzz.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4438
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor JWM » Wo 07 Okt 2009, 12:26

Apart dat de NS de Syntus troefkaart hier speelt terwijl het toch alleen maar om bussen gaat? Ik neem aan dat de inschrijving van Syntus dé reden is dat QBuzz niet meedoet?

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor Karl » Wo 07 Okt 2009, 13:31

Maar omdat het geen multimodale concessie is, zou je als NS redenerende, toch juist verwachten dat Qbuzz wel inschrijft en Syntus niet. Aan de andere kant, kan me zeer goed voorstellen dat Qbuzz niet te snel wil groeien om geen misstappen te maken. GGD lijkt me, gezien de omvang, een behoorlijke klus.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

gkw1969
Berichten: 328
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:40

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor gkw1969 » Wo 07 Okt 2009, 19:52

De reden voor inschrijvingen:
Arriva schrijft in om toch nog een beetje werk te houden;
Connexxion schrijft in omdat het eigen gebied is;
Syntus schrijft in omdat het grenst aan haar eigen gebied en hierdoor efficiency valt te behalen;
Veolia schrijft niet in omdat Veolia en Transdev/Connexxion de afspraak hebben dat ze elkaar niet meer gaan bevechten.
Qbuzz schrijft niet in omdat men te druk bezig is met de concessie Groningen/Drenthe en daardoor te druk is.

De concessie Midden Overijssel is zodanig ingericht dat deze in de loop van deze concessie, doch uiterlijk volgende aanbesteding, multimodaal kan zijn met de spoorlijnen Zwolle-Almelo en Zwolle- Emmen.
When you're tired of London, you're tired of life

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 678
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor Mikos » Wo 07 Okt 2009, 20:07

Ik wacht vol spanning af wat voor kleur bussen we hier in Raalte en omgeving zullen krijgen. Niks mis met Connexxion, maar ze zouden bijvoorbeeld de dienstregeling van lijn 165 (Raalte Station - Deventer Station v.v.) aan kunnen passen, zodat er vanuit de trein uit Zwolle op de bus in Raalte een goede aansluiting is (ipv: "Het is .22/.52 en de trein is 1 minuut te laat; we gaan!), en er in Deventer een betere aansluiting van trein uit Zutphen op bus komt: Trein 5 minuten te laat? Weg bus.

We zullen zien :pos:

Oud forumgebruiker

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Wo 07 Okt 2009, 20:25

Bee schreef:De aanbesteding is vervroegd omdat de concessie waar Zwolle en Noord-Oost Overijssel bijhoorde doormidden is geknipt. Het deel wat in Drenthe lag gaat namelijk over naar de GD-concessie van Qbuzz.
Het lijkt wel een of andere hobby te zijn van een gestoorde provinciaal :|. Gloedjenieuwebussen? Boejje, we besteden het gewoon alweer aan na 4 jaar!! Puur omdat we weer andere grensjes bedacht hebben :( :neg:.

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor JeePee » Wo 07 Okt 2009, 21:16

Voor de streek mag je anders wel oude bussen gebruiken.

gkw1969
Berichten: 328
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:40

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor gkw1969 » Wo 07 Okt 2009, 21:29

En daar gaan dus de Zwolse stadsbussen naar toe. En er komt dan op Zwolle stad nieuw materiaal. De kans op hybride is daar ook aanwezig. Als het Connexxion wordt althans.
When you're tired of London, you're tired of life

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31486
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor Suus » Wo 07 Okt 2009, 21:41

Als Veolia en Transdev elkaar niet meer bevechten zou ik toch even de mededingingsautoriteit waarschuwen, zulke praktijken hebben we ook gezien bij de Bouwfraude :?
Rame à l'approche

Oud forumgebruiker

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Do 08 Okt 2009, 00:44

gkw1969 schreef:En daar gaan dus de Zwolse stadsbussen naar toe. En er komt dan op Zwolle stad nieuw materiaal. De kans op hybride is daar ook aanwezig. Als het Connexxion wordt althans.
Wacht even... volgens mij snap ik iets niet. Óf ze gaan met stadsbussen op de streek rijden vanaf volgend jaar (wat een comfort...), of er rijden momenteel streekbussen op de stadsdienst (WTF is dat dan voor stadsdienst.... dan is het waarschijnlijk net zon zogenaamde "stadsdienst" als in Alkmaar, Zaandam of Hoorn ofzo :|, wat i.m.o. in godsnaam de naam stadsdienst niet kan hebben)

En wat als Connexxion niet wint? Momenteel rijdt Connexxion overal zo'n beetje lagevloers en tegen de tijd dat die concessie ingaat hebben ze niets ouders dan 2003/2004 (misschien 2002 nog)... dus wat zou je dan moeten vervangen. Vind dit echt pure kapitaalvernietiging.... alleen maar voor een of andere flapdrol in die provincie die zo nodig die gebieden moest herschikken. FAAL.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4438
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor JWM » Do 08 Okt 2009, 00:49

Ja, In Zwolle rijden ambassadors op de stadsdienst...

Oud forumgebruiker

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Do 08 Okt 2009, 00:53

Streekbussen dus. Oké, dan weet ik over wat voor type "stadsdienst" we het hebben... zo belachelijk veel bussen zullen dus niet te dupe zijn. Bedankt.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11132
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor Meltrain » Do 08 Okt 2009, 00:58

Mikos schreef:Ik wacht vol spanning af wat voor kleur bussen we hier in Raalte en omgeving zullen krijgen.

Op busfreaks las ik dat de bussen blauw moeten worden, met het logo van de provincie Overijssel.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9260
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Concessie Midden-Overijssel

Berichtdoor Ardan » Do 08 Okt 2009, 01:04

In Deventer rijden er over het algemeen ook Amba's, in twee verschillende versies, de series 8100 en 8300. Een van beide heeft aan de deurenzijde in het lage stuk enkele stoeltjes ipv dubbele. Ook rijden er hier nog enkele verdwaalde Alliances rond. Maar ja, we hebben ook niet een supergroot stadsnet. alleen de 1, 2, 3 en 5 blijven binnen de stad. 1 op de 4 ritten per uur van de 4 rijdt door naar Raalte, en 2 van de 4 ritten per uur van de 6 rijdt door naar Holten. Lijn 7 is een spitslijn over het industrieterrein Kloosterlanden en de 8 is een bejaardenpendelbusje naar de binnenstad. Voila.
Toch wil ik hier Citaro's :D

Maar blauwe bussen van de provincie? Dan krijg je een soort uiterlijk als die Provincie Noord-Brabant dingen? Waaraan je pas na heel goed kijken kunt zien dat ze van Veolia zijn?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten