Syntus wint concessie Midden-Overijssel
Syntus wint concessie Midden-Overijssel
Op dit moment wordt deze concessie aanbesteed. Syntus, Connexxion en Arriva hebben een offerte ingeleverd, en in november moet de winnaar bekend worden.
De ingangsdatum is ergens in het derde kwartaal volgend jaar als ik mij niet vergis.
De ingangsdatum is ergens in het derde kwartaal volgend jaar als ik mij niet vergis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Midden-Overijssel
Goh, Veolia had geen interesse meer in nieuwe concessies? :) Ben benieuwd of ze Veluwe wel willen houden volgend jaar.En ben ook benieuwd wat Syntus dán doet, aangezien ze de gedoodverfde winnaar is voor de Gelderland Railconcessie waar Zutphen - Apeldoorn straks onder valt. Niet dat die lijn nu zoveel aanvoerroutes kent, maar wat niet is kan komen natuurlijk.
Hier zie ik ook geen Qbuzz, gezien NS in zowel dat als Syntus belang heeft, wordt e.e.a. op elkaar afgestemd kennelijk?
Hier zie ik ook geen Qbuzz, gezien NS in zowel dat als Syntus belang heeft, wordt e.e.a. op elkaar afgestemd kennelijk?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Concessie Midden-Overijssel
Ik geloof dat het moederbedrijf niet blij is met de Nederlandse tak, zowat alle concessiegebieden van hun rijden met een flink verlies.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Midden-Overijssel
Dan moeten ze vooral de indruk gaan wekken Connexxion in te willen lijven, al zit daar misschien meer winst in.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Concessie Midden-Overijssel
Misschien heeft Veolia juist niet ingeschreven op deze concessie, omdat ze binnekort toch eigenaar zijn van Connexxion?
Het is immers niet slim om de prijs op te drijven door met twee dochters te bieden.
Over Qbuzz: andere bronnen zeggen dat Qbuzz zich wel heeft ingeschreven. Misschien kan JeePee daarop een antwoord geven? :)
Het is immers niet slim om de prijs op te drijven door met twee dochters te bieden.
Over Qbuzz: andere bronnen zeggen dat Qbuzz zich wel heeft ingeschreven. Misschien kan JeePee daarop een antwoord geven? :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Midden-Overijssel
Nee, Qbuzz heeft zich niet heeft ingeschreven. Dit is uit meerdere mediaberichten vandaag bekend geworden.
Re: Concessie Midden-Overijssel
Heeft er iemand een link? Een zoektocht op Google Nieuws levert alleen iets op RTV Oost op, waar je wel uit op zou kunnen maken dat alleen Arriva, Connexxion en Syntus nog in de race zijn maar niet of Qbuzz zich ooit ingeschreven heeft of niet.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden-Overijssel
Qbuzz heeft inderdaad niet ingeschreven. De bronnen van Meltrain zullen wel weer de bekende kantinefabels zijn.
Re: Concessie Midden-Overijssel
Puur speculatief: maar misschien heeft Veolia wel bewust niet ingeschreven. Achterhoek/rivierenland is natuurlijk op de markt, dat mooi aansluit op concessie Veluwe die bovendien ook op markt komt. Een tender kost natuurlijk ook geld, misschien dat Veolia met betere biedingen wil komen in deze concessies en daarom het geld uitspaart.
Re: Concessie Midden-Overijssel
Midden-Overijssel... gaat het hierbij om het gebied rond Nijverdal, Rijssen, Delden, Goor en Holten? Nu in handen van Syntus-Twents?
Overigens hoorde ik wel in de wandelgangen dat het concessiegebied Deventer-Salland misschien per december Veolia wordt ipv Goneksjon. (ja, ik vang nog wel eens wat op van gesprekken tussen chauffeurs. En 'De Directeur' natuurlijk.)
Ik ben erg benieuwd wat het allemaal gaat worden...
Overigens liep de Achterhoek toch ook af dit jaar? Als Syntus dat verliest, kan ze het schudden... zonde! (Syntus 4 life! )
Overigens hoorde ik wel in de wandelgangen dat het concessiegebied Deventer-Salland misschien per december Veolia wordt ipv Goneksjon. (ja, ik vang nog wel eens wat op van gesprekken tussen chauffeurs. En 'De Directeur' natuurlijk.)
Ik ben erg benieuwd wat het allemaal gaat worden...
Overigens liep de Achterhoek toch ook af dit jaar? Als Syntus dat verliest, kan ze het schudden... zonde! (Syntus 4 life! )
Ik doe ook maar wat
Re: Concessie Midden-Overijssel
Volgens Wiki:
Midden-Overijssel
NO Overijssel, Zwolle en Salland Bus provincie Overijssel ..-..-2010 01-01-2019 8 jaar
Belachelijk eigenlijk van Zwolle.... Daar rijden bussen van nog nieteens 4 jaar oud.
Midden-Overijssel
NO Overijssel, Zwolle en Salland Bus provincie Overijssel ..-..-2010 01-01-2019 8 jaar
Belachelijk eigenlijk van Zwolle.... Daar rijden bussen van nog nieteens 4 jaar oud.
Re: Concessie Midden-Overijssel
De aanbesteding is vervroegd omdat de concessie waar Zwolle en Noord-Oost Overijssel bijhoorde doormidden is geknipt. Het deel wat in Drenthe lag gaat namelijk over naar de GD-concessie van Qbuzz.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Midden-Overijssel
Apart dat de NS de Syntus troefkaart hier speelt terwijl het toch alleen maar om bussen gaat? Ik neem aan dat de inschrijving van Syntus dé reden is dat QBuzz niet meedoet?
Re: Concessie Midden-Overijssel
Maar omdat het geen multimodale concessie is, zou je als NS redenerende, toch juist verwachten dat Qbuzz wel inschrijft en Syntus niet. Aan de andere kant, kan me zeer goed voorstellen dat Qbuzz niet te snel wil groeien om geen misstappen te maken. GGD lijkt me, gezien de omvang, een behoorlijke klus.
Het is een spectrum.
Re: Concessie Midden-Overijssel
De reden voor inschrijvingen:
Arriva schrijft in om toch nog een beetje werk te houden;
Connexxion schrijft in omdat het eigen gebied is;
Syntus schrijft in omdat het grenst aan haar eigen gebied en hierdoor efficiency valt te behalen;
Veolia schrijft niet in omdat Veolia en Transdev/Connexxion de afspraak hebben dat ze elkaar niet meer gaan bevechten.
Qbuzz schrijft niet in omdat men te druk bezig is met de concessie Groningen/Drenthe en daardoor te druk is.
De concessie Midden Overijssel is zodanig ingericht dat deze in de loop van deze concessie, doch uiterlijk volgende aanbesteding, multimodaal kan zijn met de spoorlijnen Zwolle-Almelo en Zwolle- Emmen.
Arriva schrijft in om toch nog een beetje werk te houden;
Connexxion schrijft in omdat het eigen gebied is;
Syntus schrijft in omdat het grenst aan haar eigen gebied en hierdoor efficiency valt te behalen;
Veolia schrijft niet in omdat Veolia en Transdev/Connexxion de afspraak hebben dat ze elkaar niet meer gaan bevechten.
Qbuzz schrijft niet in omdat men te druk bezig is met de concessie Groningen/Drenthe en daardoor te druk is.
De concessie Midden Overijssel is zodanig ingericht dat deze in de loop van deze concessie, doch uiterlijk volgende aanbesteding, multimodaal kan zijn met de spoorlijnen Zwolle-Almelo en Zwolle- Emmen.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Midden-Overijssel
Ik wacht vol spanning af wat voor kleur bussen we hier in Raalte en omgeving zullen krijgen. Niks mis met Connexxion, maar ze zouden bijvoorbeeld de dienstregeling van lijn 165 (Raalte Station - Deventer Station v.v.) aan kunnen passen, zodat er vanuit de trein uit Zwolle op de bus in Raalte een goede aansluiting is (ipv: "Het is .22/.52 en de trein is 1 minuut te laat; we gaan!), en er in Deventer een betere aansluiting van trein uit Zutphen op bus komt: Trein 5 minuten te laat? Weg bus.
We zullen zien :pos:
We zullen zien :pos:
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Concessie Midden-Overijssel
Het lijkt wel een of andere hobby te zijn van een gestoorde provinciaal . Gloedjenieuwebussen? Boejje, we besteden het gewoon alweer aan na 4 jaar!! Puur omdat we weer andere grensjes bedacht hebben :( :neg:.Bee schreef:De aanbesteding is vervroegd omdat de concessie waar Zwolle en Noord-Oost Overijssel bijhoorde doormidden is geknipt. Het deel wat in Drenthe lag gaat namelijk over naar de GD-concessie van Qbuzz.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden-Overijssel
Voor de streek mag je anders wel oude bussen gebruiken.
Re: Concessie Midden-Overijssel
En daar gaan dus de Zwolse stadsbussen naar toe. En er komt dan op Zwolle stad nieuw materiaal. De kans op hybride is daar ook aanwezig. Als het Connexxion wordt althans.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Midden-Overijssel
Als Veolia en Transdev elkaar niet meer bevechten zou ik toch even de mededingingsautoriteit waarschuwen, zulke praktijken hebben we ook gezien bij de Bouwfraude :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Midden-Overijssel
Wacht even... volgens mij snap ik iets niet. Óf ze gaan met stadsbussen op de streek rijden vanaf volgend jaar (wat een comfort...), of er rijden momenteel streekbussen op de stadsdienst (WTF is dat dan voor stadsdienst.... dan is het waarschijnlijk net zon zogenaamde "stadsdienst" als in Alkmaar, Zaandam of Hoorn ofzo , wat i.m.o. in godsnaam de naam stadsdienst niet kan hebben)gkw1969 schreef:En daar gaan dus de Zwolse stadsbussen naar toe. En er komt dan op Zwolle stad nieuw materiaal. De kans op hybride is daar ook aanwezig. Als het Connexxion wordt althans.
En wat als Connexxion niet wint? Momenteel rijdt Connexxion overal zo'n beetje lagevloers en tegen de tijd dat die concessie ingaat hebben ze niets ouders dan 2003/2004 (misschien 2002 nog)... dus wat zou je dan moeten vervangen. Vind dit echt pure kapitaalvernietiging.... alleen maar voor een of andere flapdrol in die provincie die zo nodig die gebieden moest herschikken. FAAL.
Re: Concessie Midden-Overijssel
Ja, In Zwolle rijden ambassadors op de stadsdienst...
Re: Concessie Midden-Overijssel
Streekbussen dus. Oké, dan weet ik over wat voor type "stadsdienst" we het hebben... zo belachelijk veel bussen zullen dus niet te dupe zijn. Bedankt.
Re: Concessie Midden-Overijssel
Op busfreaks las ik dat de bussen blauw moeten worden, met het logo van de provincie Overijssel.Mikos schreef:Ik wacht vol spanning af wat voor kleur bussen we hier in Raalte en omgeving zullen krijgen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Midden-Overijssel
In Deventer rijden er over het algemeen ook Amba's, in twee verschillende versies, de series 8100 en 8300. Een van beide heeft aan de deurenzijde in het lage stuk enkele stoeltjes ipv dubbele. Ook rijden er hier nog enkele verdwaalde Alliances rond. Maar ja, we hebben ook niet een supergroot stadsnet. alleen de 1, 2, 3 en 5 blijven binnen de stad. 1 op de 4 ritten per uur van de 4 rijdt door naar Raalte, en 2 van de 4 ritten per uur van de 6 rijdt door naar Holten. Lijn 7 is een spitslijn over het industrieterrein Kloosterlanden en de 8 is een bejaardenpendelbusje naar de binnenstad. Voila.
Toch wil ik hier Citaro's :D
Maar blauwe bussen van de provincie? Dan krijg je een soort uiterlijk als die Provincie Noord-Brabant dingen? Waaraan je pas na heel goed kijken kunt zien dat ze van Veolia zijn?
Toch wil ik hier Citaro's :D
Maar blauwe bussen van de provincie? Dan krijg je een soort uiterlijk als die Provincie Noord-Brabant dingen? Waaraan je pas na heel goed kijken kunt zien dat ze van Veolia zijn?
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten