Kun je deze afko's ook nader verklaren?Ardan schreef:PID
MDW
OVer je reiservaringen in november 2010
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Vanmiddag op Amsterdam Amstel, weer wat vertraging: de trein naar Maastricht/Heerlen verscheen niet op de treinaanwijzer, deze bleef blanco en de trein kwam inderdaad ook niet. Vijf minuten na vertrektijd werd er eindelijk wat omgeroepen: de ze trein zou niet meer rijden. 10 minuten later kwam deze trein dus toch wél, hij was dus alleen maar vertraagd. Deze vertraging bleek uiteindelijk te zijn gekomen doordat de trein was omgeleid via Haarlem.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
PID: Passagiers Informatie Display (bij de spoorwegen een CTA).
MDW: De afkorting van metrohalte van der Madeweg.
MDW: De afkorting van metrohalte van der Madeweg.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Op Amsterdam Amstel regende het inderdaad vertraging richting Utrecht, heb zelfs 20 minuten voorbij horen komen om half zes :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Zonet lees ik op SBS6-Teletext dit bericht:
Het zal wel weer eens een SLT geweest zijn :XTreinpassagiers op het traject tussen Amsterdam en Gouda hebben dinsdag de engste treinrit uit hun leven gehad.
De machinist van de trein waarin zij zaten had in Amsterdam opdracht gekregen om in één ruk door te rijden naar Rotterdam, voor een noodzakelijke reparatie. Toen een conducteur de mensen via de omroepinstallatie vriendelijk verzocht de trein te verlaten ging het mis. In het tweede treinstel bleek de installatie echter kapot, waardoor enkele passagiers bleven zitten. Toen de trein vervolgens met hoge snelheid alle stations voorbij denderde, raakten zij in grote paniek. Meerdere keren werd 112 gebeld en aan de noodrem getrokken, niets bleek te helpen. Uiteindelijk kreeg de machinist in Gouda door wat er aan de hand was, waarna hij de trein tot stilstand bracht.
Hart van Nederland is op zoek naar deze treinpassagiers. Kent u één van hen? Bel dan snel met de redactie: 020-8007-7777. Of mail naar hart@sbs.nl
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Och jee, sensatienieuws ook altijd. Nou ja, nieuws... het is Hart van Nederland :X
Vandaag beetje verwarring... Ik ging met m'n vriend naar Totem, en aangezien we met de bus net op Asd aan zouden komen als de s4000 naar Asb was vertrokken, gingen we met de metro. Oftewel, lijn 54... Alleen gingen we na V.d. Madeweg linksonder naar Venserpolder i.p.v. Strandvliet... En ja, het was wel lijn 54 waar ik in zat, aangezien dat vanaf CS wel aangekondigd stond, en ook op de lijnfilter... Blijkbaar is het onderweg veranderd... en we waren niet de enigen die op via Venserpolder terug mochten... :\ ....
Verder wilde een Arriva bus in Dordrecht nog als lijn 747 naar de Vliegbasis, en vertrok lijn 11 naar Zwijndrecht weer eens met +9 (persoonlijk puntje... kan dat ding niet gewoon structureel om xx.25-xx.28 vertrekken i.p.v. xx.18...)
Vandaag beetje verwarring... Ik ging met m'n vriend naar Totem, en aangezien we met de bus net op Asd aan zouden komen als de s4000 naar Asb was vertrokken, gingen we met de metro. Oftewel, lijn 54... Alleen gingen we na V.d. Madeweg linksonder naar Venserpolder i.p.v. Strandvliet... En ja, het was wel lijn 54 waar ik in zat, aangezien dat vanaf CS wel aangekondigd stond, en ook op de lijnfilter... Blijkbaar is het onderweg veranderd... en we waren niet de enigen die op via Venserpolder terug mochten... :\ ....
Verder wilde een Arriva bus in Dordrecht nog als lijn 747 naar de Vliegbasis, en vertrok lijn 11 naar Zwijndrecht weer eens met +9 (persoonlijk puntje... kan dat ding niet gewoon structureel om xx.25-xx.28 vertrekken i.p.v. xx.18...)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
De metro komt op het centraal station aan als lijn 54 en vertrekt als lijn 53 dus het oude nummer stond er waarschijnlijk nog op of stond het ook op het display boven het perron?
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Nou nou. Dat was best wel eng. :?Pijnackerbus schreef:Zonet lees ik op SBS6-Teletext dit bericht:
Treinpassagiers op het traject tussen Amsterdam en Gouda hebben dinsdag de engste treinrit uit hun leven gehad.
[knip]
Stelletje gasdebielen die aan de noodrem gaan hangen omdat hun station voorbij gereden wordt :N
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Stond ook nog op de display boven het perron....STF schreef:De metro komt op het centraal station aan als lijn 54 en vertrekt als lijn 53 dus het oude nummer stond er waarschijnlijk nog op of stond het ook op het display boven het perron?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Dan denk ik toch haast dat er een wissel verkeerd lag, vlak voor Duivendrecht...
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Ik kon mijn lachen met moeite onderdrukken toen ik dat SBS-berichtje las... puur door de standaardwoordjes en zinskeuzes Zelfs al stond er niet boven dat het van SBS kwam, of Hart van Nederland, dan had ik het nóg geraden
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Dat ook ja... Hart van Nederland is just too easy...
Um, we stonden ook al lang stil bij de Spaklerweg omdat de 51 er voorlangs moest... misschien heeft dat ook wat roet in het eten gezorgd... Nou ja ach...
Kan natuurlijk ook zo zijn dat ie onderweg veranderd is, no idea...
Um, we stonden ook al lang stil bij de Spaklerweg omdat de 51 er voorlangs moest... misschien heeft dat ook wat roet in het eten gezorgd... Nou ja ach...
Kan natuurlijk ook zo zijn dat ie onderweg veranderd is, no idea...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Gisteravond reed er eerst 2xDDAR in de s4800 en wat later in de avond 2xSLT :pos:
Toen de SLT stopte op Hlms viel me iets op: de perronrand was 10 tot 20 centimeter hoger dan de vloer van de SLT :N Je moest echt een traptrede omhoog om uit te stappen. Lijkt me toch niet de bedoeling, of wel?
Toen de SLT stopte op Hlms viel me iets op: de perronrand was 10 tot 20 centimeter hoger dan de vloer van de SLT :N Je moest echt een traptrede omhoog om uit te stappen. Lijkt me toch niet de bedoeling, of wel?
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Op het busplatform is het een drukte van jeweltste met allerlei vervangende bussen, vanwege de eerdere aanrijding bij Ztmo. Er rijden geen sprinters tussen Gvc en Gd en IC's rijden niet tussen Gvc en Ut.
Tevens zijn er ook nog logistieke redenen, waardoor minder treinen tussen Schiphol - Utrecht/Nijmegen en Schiphol - Lelystad. En ook nog logistieke redenen tussen Leiden - Dordrecht.
Tevens zijn er ook nog logistieke redenen, waardoor minder treinen tussen Schiphol - Utrecht/Nijmegen en Schiphol - Lelystad. En ook nog logistieke redenen tussen Leiden - Dordrecht.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Het gaat goed deze week alweer iemand voor de trein, zondag zijn er al 3 voor de trein gesprongenPijnackerbus schreef:Op het busplatform is het een drukte van jeweltste met allerlei vervangende bussen, vanwege de eerdere aanrijding bij Ztmo. Er rijden geen sprinters tussen Gvc en Gd en IC's rijden niet tussen Gvc en Ut.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
2xV in t5018 is niet echt prettig =( Kwam door de drukte met +5 in Rtd aan.
Gelukkig vertrok trein t2827 met +10 en kwam met +20 aan in Amf...
Gelukkig vertrok trein t2827 met +10 en kwam met +20 aan in Amf...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Op Hlms is het altijd al geweest dat het perron vrij hoog lag t.o.v het spoor, met een DDM had je een gelijkvloerse opstap. Maar zo zijn er meer locaties waar de treinvloer lager ligt als het perron, Ze zullen hier en daar het spoor even flink moeten opkrikken met die SLTM57 schreef:Gisteravond reed er eerst 2xDDAR in de s4800 en wat later in de avond 2xSLT :pos:
Toen de SLT stopte op Hlms viel me iets op: de perronrand was 10 tot 20 centimeter hoger dan de vloer van de SLT :N Je moest echt een traptrede omhoog om uit te stappen. Lijkt me toch niet de bedoeling, of wel?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Op Rtd spoor 6/7 in een DD-AR stappen was nooit een pretje bijvoorbeeld...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
In Alphen aan den Rijn op het middenperron helemaal aan het einde in een VIRM stappen was bijna onmogelijk. Weet eigenlijk niet of het volledige perron verhoogd is met de verbouwing van het station.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
In Zaandam zijn ze al een tijdje bezig met de perrons te veranderen in hoogte. Er is daar een keer een treeplank vast komen te zitten.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Op lijn 50 rijden planmatig Zilvermeeuwen.Jurre schreef:Ook vandaag had ik trein t1626 van Hilversum naar Duivendrecht, ditmaal met 10 minuten vertraging. Op Duivendrecht miste ik hierdoor trein t4026 naar Amsterdam Amstel waardoor ik op de metro was aangewezen. Na een minuutje kwam er een setje van drie ''Zilvermeeuwen'' aanrijden, ik dacht lijn 54 die een extra stelletje had. Ik dus instappen, komen we bij halte Van der Madeweg op het middenspoor... hmm, voor de zekerheid maar even uitstappen. Gelukkig maar, het bleek lijn 50 naar Isolatorweg te zijn met dus afwijkend materieel :).
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
De perrons op Hlms zijn voorzien van een proefconstructie, die zorgt dat het perron hoger is en dichterbij de treeplanken van de trein, voor een zo klein mogelijke spleet. Ik zou er daar mijn vinger niet tussen durven steken.Ennes schreef:Op Hlms is het altijd al geweest dat het perron vrij hoog lag t.o.v het spoor, met een DDM had je een gelijkvloerse opstap. Maar zo zijn er meer locaties waar de treinvloer lager ligt als het perron, Ze zullen hier en daar het spoor even flink moeten opkrikken met die SLTM57 schreef:Gisteravond reed er eerst 2xDDAR in de s4800 en wat later in de avond 2xSLT :pos:
Toen de SLT stopte op Hlms viel me iets op: de perronrand was 10 tot 20 centimeter hoger dan de vloer van de SLT :N Je moest echt een traptrede omhoog om uit te stappen. Lijkt me toch niet de bedoeling, of wel?
Overigens is het de bedoeling dat de perrons zoveel mogelijk op de nieuwe standaardhoogte van 76 cm boven de kop van de spoorstaven worden gebracht, wat ook in bv. Duitsland de standaardhoogte is. SLT is qua vloerhoogte hierop aangepast.
Vroeger was de standaardhoogte 84 cm, zodat je bij het instappen in een SLT een stapje omlaag moet doen, zoals in bv. Rtb en Rlb het geval is.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Gisteren in precies een uur tijd van Amsterdam Centraal naar de Postjesweg gekomen. We kwamen met lijn 17 op de Westermarkt vast te staan achter een tram van lijn 14 die een aanrijding had gehad. Het kon nog wel even duren, dus we besloten om maar naar Elandsgracht te lopen en daar de 7 weer te pakken naar Postjesweg...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Gisterenochtend moest ik passagieren van Rsd naar Ddr met een vertraagde s9200 die +35 had. Toen we vertrokken vanaf spoor 3b reed de trein onverwachts ri. Essen dus meteen heel de trein in rep en roer. We reden stapvoets door het wissel naar spoor 2, toen kwam de trein na een paar honderd meter weer tot stilstand en vertrok via spoor 2 ri. Ddr.
Achteraf bleek dat het uitrijwissel van spoor 3b in de storing lag en dat ze daarom moesten terugsteken naar spoor 2. Een omroepberichtje was wel op zijn plaats geweest. In Ddr had de trein bij vertrek inmiddels een goede +53 opgelopen.
Achteraf bleek dat het uitrijwissel van spoor 3b in de storing lag en dat ze daarom moesten terugsteken naar spoor 2. Een omroepberichtje was wel op zijn plaats geweest. In Ddr had de trein bij vertrek inmiddels een goede +53 opgelopen.
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
De afgelopen dagen is me al meerdere keren opgevallen dat de s12500 / s12700 bij vertrek uit Amersfoort niet meer van spoor 4a doorwisselt naar 2c maar dat 'ie naar 3c gaat. Via beide sporen kom je op hetzelfde spoor richting Amersfoort-aansluiting terecht, alleen gaat dat via 3c over een iets sneller wissel.
Maar of dat 't nu is... lijkt me dat je weinig verschil tussen een 60 of 80 km/u-wissel merkt als je net 300 meter daarvoor nog door een 40 km/u-wissel gekomen bent, dan is de achterkant van de trein daar nog maar amper uit.
Kan natuurlijk dat men de s500 / s700 verder naar voren wil kunnen laten rijden.
Maar of dat 't nu is... lijkt me dat je weinig verschil tussen een 60 of 80 km/u-wissel merkt als je net 300 meter daarvoor nog door een 40 km/u-wissel gekomen bent, dan is de achterkant van de trein daar nog maar amper uit.
Kan natuurlijk dat men de s500 / s700 verder naar voren wil kunnen laten rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Maandag wilde ik de trein van 07:29 nemen van Zaandam naar Wormerveer. Ik kom om 07:25 het perron op lopen, heeft hij +10 vertraging.
Er komt een trein naar Hoorn aan en op het TBP (is dat de afkorting) staat nog steeds dat het de trein naar Uitgeest is. Eerder zoiets meegemaakt dat er Uitgeest staat, terwijl het de trein naar Hoorn is. Hoezo communicatie?
Even later wordt er omgeroepen dat de trein van 07:29 niet rijdt. Staat ook op de TBP.
Volgende optie was de trein van 07:45. Even later staat op de TBP dat hij niet rijdt. Er wordt dan niet eens de moeite gedaan om het om te roepen.
Dus dan maar de trein van 07:59, die gelukkig wel reed. Al met al een half uur vertraging. En als de dienstregeling faalt, faalt de communicatie ook weer. :s
Overigens ben ik dinsdag met de trein van Naarden-Bussum naar Zaandam gegaan. Tussen Naarden-Bussum en Amsterdam CS kreeg de trein, uitgevoerd door Plan V, 10 minuten vertraging omdat in het achterste treinstel alleen 2 deuren konden worden gebruikt, compleet met NS-personeel die hielpen bij het in- en uitstappen.
De aansluitende IC naar Den Helder kreeg uiteindelijk ook +10. Reden? De machinist was zoek...
Er komt een trein naar Hoorn aan en op het TBP (is dat de afkorting) staat nog steeds dat het de trein naar Uitgeest is. Eerder zoiets meegemaakt dat er Uitgeest staat, terwijl het de trein naar Hoorn is. Hoezo communicatie?
Even later wordt er omgeroepen dat de trein van 07:29 niet rijdt. Staat ook op de TBP.
Volgende optie was de trein van 07:45. Even later staat op de TBP dat hij niet rijdt. Er wordt dan niet eens de moeite gedaan om het om te roepen.
Dus dan maar de trein van 07:59, die gelukkig wel reed. Al met al een half uur vertraging. En als de dienstregeling faalt, faalt de communicatie ook weer. :s
Overigens ben ik dinsdag met de trein van Naarden-Bussum naar Zaandam gegaan. Tussen Naarden-Bussum en Amsterdam CS kreeg de trein, uitgevoerd door Plan V, 10 minuten vertraging omdat in het achterste treinstel alleen 2 deuren konden worden gebruikt, compleet met NS-personeel die hielpen bij het in- en uitstappen.
De aansluitende IC naar Den Helder kreeg uiteindelijk ook +10. Reden? De machinist was zoek...
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten