Schiphol en Rijkswaterstaat zenden nu geen spotjes uit de ze klaar zijn voor de winter. Dat is nogal een verschil in de beeldvorming denk ik...Freek schreef:met het risco de knuppel in het hoenderhok te gooien:
Waarom spreken we wel van problemen op het spoor, incl spoeddebatten?
Waarom spreken we niet van problemen in de lucht bij Schiphol/KLM die ook al flink hebben moeten annuleren (zelfs eerder dan NS/ProRail)?
Waarom spreken we niet van problmen op de weg, terwijl men daar veel eerder de boel verstopt zag?
Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw #1
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Maar wat ik ook probeer te zeggen is dat sneeuw en vervoer dus blijkbaar niet samen gaan. Dan kan heel Nederland zich druk maken over de situatie op het spoor. Maar in vergelijking met andere modaliteiten doet spoor het dus helemaal niet slecht. Wat natuurlijk weer niet wil zeggen dat de situatie niet beter moet.
Volgens mij moeten we nu eerst maar eens berusten in het feit dat sneeuw en vervoer blijkbaar niet samen gaan. Er is blijkbaar ook geen oplossing die in een jaartijd geïmplementeerd kan worden. Dus nu eerst maar eens goede oplossingen bedenken en uitwerken. Tot die tijd niet roepen dat we klaar zijn voor de winter en berusten in het feit dat sneeuw vertraging geeft
Volgens mij moeten we nu eerst maar eens berusten in het feit dat sneeuw en vervoer blijkbaar niet samen gaan. Er is blijkbaar ook geen oplossing die in een jaartijd geïmplementeerd kan worden. Dus nu eerst maar eens goede oplossingen bedenken en uitwerken. Tot die tijd niet roepen dat we klaar zijn voor de winter en berusten in het feit dat sneeuw vertraging geeft
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Het vervelendste vond ik nog dat de omroep beloofde vertrekkende treinen te zullen omroepen. Helaas heb ik in een half uur drie treinen zien vertrekken zonder dat ze omgeroepen zijn. De trein waarin ik uiteindelijk vertrok, werd omgeroepen terwijl de deuren net dicht gingen.Geert schreef:Het klinkt alsof het weer enorm chaotisch is gegaan.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Ik had misschien niet het woordje ''storingsvrij'' moeten gebruiken inderdaad. Vinny wil echter hogesnelheidswissels in Nederland weghalen omdat ze niet goed zouden werken. De LGV Atlantique is rond 1990 opengegaan, dus rijdt men al 20 jaar over die wissels. Ik neem aan dat als ze niet goed zouden werken de Fransen ze intussen hadden weggehaald.Caspar schreef:Uit jou bericht kan ik niet opmaken dat het daar ook echt storingsvrij is. Waar heb je dat gelezen? Misschien hebben die wissels wel vaker last van storingen dan hier.
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Mijn excuses, ik haalde de hoek en het aantal kilometers per uur door elkaar... :@Caspar schreef:Ja want met dat laaste punt had je gister bijna geen enkele trein meer kunnen rijden. Als je dan net 1 van de weinig over gebleven wissels ermee ophoudt, dan moet je ineens 40 kilometer linkerspoor gaan rijden. Behalve dat het seinstelsel daar vaak niet op ingericht is met linkerspoor beveiliging schiet het voor geen meter op.
Wat is een 1:40 exemplaar? Ik weet een 1:34 wissel te liggen, wat een hogesnelheidswissel is. Maar 1:40 is nog iets hoger. Daar zou je met 145 km/u doorheen kunnen.zoals het slopen van hogesnelheidswissels, en ze vervangen door een gangbaar 1:40 exemplaar
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Nou ik had mijn opmerking een beetje bedoeld als de spreekwoordelijke knuppel in het hoenderhok ;)Reiziger Delft schreef:Ik had misschien niet het woordje ''storingsvrij'' moeten gebruiken inderdaad. Vinny wil echter hogesnelheidswissels in Nederland weghalen omdat ze niet goed zouden werken. De LGV Atlantique is rond 1990 opengegaan, dus rijdt men al 20 jaar over die wissels. Ik neem aan dat als ze niet goed zouden werken de Fransen ze intussen hadden weggehaald.Caspar schreef:Uit jou bericht kan ik niet opmaken dat het daar ook echt storingsvrij is. Waar heb je dat gelezen? Misschien hebben die wissels wel vaker last van storingen dan hier.
Ik constateer dat hogesnelheidswissels veel meer gestoord zijn als conventionele 1:9 wissels (Caspar, blij? :)). Ik merk dat ze in Nederland bij wat kritieke spoorwegknooppunten liggen, terwijl ze in mijn ogen helemaal geen meerwaarde hebben omdat ze op letterlijk 2 minuten rijden van een intercitystation liggen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Bij Woerden Overloop (in de sporen naar Gouda) liggen ook hogesnelheidswissels, maar dan is het toch nog wel een eindje rijden naar het volgende IC-station. Roepen dat alle hogesnelheidswissels vlakbij IC-stations liggen is dus onzin.
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Laten we van Woerden dan ook een IC-station maken...
Het is een spectrum.
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Sterker nog: Woerden *is* een IC station, alleen niet voor alle intercity's die het station passeren...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
En de IC's die er stoppen komen nieteens over die hogesnelheidswissels... de IC's die er doorrijden trouwens ook alleen in de rechtdoorgaande stand, ze hebben dus vooral meerwaarde als men een stoptrein voor een IC gegooid heeft die zo sneller kan uitvoegen.
Laat ProRail in dat laatste nu net erg goed zijn, dus zo zinloos zijn ze niet
Laat ProRail in dat laatste nu net erg goed zijn, dus zo zinloos zijn ze niet
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Nee. Woerden is een stoptreinstation. Dat één of andere zwakzinnige gasdebiel die veenboemel die er stopt "Intercity" noemt zegt over het station niks natuurlijk.Vinny schreef:Sterker nog: Woerden *is* een IC station, alleen niet voor alle intercity's die het station passeren...
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Daniel schreef:En de IC's die er stoppen komen nieteens over die hogesnelheidswissels... de IC's die er doorrijden trouwens ook alleen in de rechtdoorgaande stand,
Hee maar wacht eens. Was het niet zo dat "hogesnelheidswissels" juist als kenmerkende eigenschap hebben dat ze geen rechtdoorgaande of afbuigende stand hebben, maar alleen twee heel licht afbuigende standen? :Y
Or else: Wat noemen ze in dit achtergebleven kneuterland "hoge snelheid"?
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Boeiend, die hogesnelheidswissels zijn niet nodig daar en dus kunnen ze weg.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Die zijn wel nodig, want die liggen ruim twee kilometer voor station Woerden, dus dan moeten stoptreinen dus al meer dan twee kilometer voor het station gaan afremmen, door de wissel heen, en dan nog maar een beetje doorpruttelen naar het station. Heeft dit verder iets te maken met sneeuw trouwens?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
NS ontkent chaos door sneeuwval
NS ontkent chaos door sneeuwval
Geplaatst op: dinsdag 7 december 2010 08:16
Laatst bijgewerkt: dinsdag 7 december 2010 08:18
De sneeuwval van afgelopen zaterdag heeft allerminst tot chaos op het spoor geleid. Door over te schakelen op de winterdienstregeling bleef de overlast beperkt, zegt NS-topman Bert Meerstadt dinsdag in het AD.
De overlast bleef volgens hem beperkt tot de regio rond Utrecht. Meerstadt wijst erop dat de chaos zich vorig jaar in soortgelijke situaties nog over het hele land verspreidde en tot drie dagen aanhield. "Nu was het twee tot drie uur rondom Utrecht. Een hele verbetering."
Lees verder
Geplaatst op: dinsdag 7 december 2010 08:16
Laatst bijgewerkt: dinsdag 7 december 2010 08:18
De sneeuwval van afgelopen zaterdag heeft allerminst tot chaos op het spoor geleid. Door over te schakelen op de winterdienstregeling bleef de overlast beperkt, zegt NS-topman Bert Meerstadt dinsdag in het AD.
De overlast bleef volgens hem beperkt tot de regio rond Utrecht. Meerstadt wijst erop dat de chaos zich vorig jaar in soortgelijke situaties nog over het hele land verspreidde en tot drie dagen aanhield. "Nu was het twee tot drie uur rondom Utrecht. Een hele verbetering."
Lees verder
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Is vast een fijn gevoel, je kop in het zand steken.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
De definitie van chaos van NS is kennelijk anders dan voor de gemiddelde reiziger...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Zaterdag was ik naar Nightmare in Rotterdam geweest (zoals sommige hadden gelezen)
Ik ben om 20:15 vanuit Amstelveen vertrokken, alle snelwegen veilig links gereden met de zomerbandjes en ik arriveerde iets over 21:05 in Rotterdam Zuid.
Als ik met de NS was gegaan was ik op Schiphol al vast komen te zitten... :Y
Ik ben om 20:15 vanuit Amstelveen vertrokken, alle snelwegen veilig links gereden met de zomerbandjes en ik arriveerde iets over 21:05 in Rotterdam Zuid.
Als ik met de NS was gegaan was ik op Schiphol al vast komen te zitten... :Y
For Your Railroad Adventures
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Je suggereert een verband met de sneeuwperikelen, gezien het topic waarin je post. Schiphol - Leiden was alleen gestremd vanwege geplande werkzaamheden, dat heeft weinig met sneeuw te maken.
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Zolang we met ATB-EG + NS54 seinen blijven werken zijn er veel hogesnelheidswissels nodig voor de capaciteit. Dat wordt pas anders wanneer ERTMS (wel zoals het bedoeld is natuurlijk!) wordt ingevoerd. Dan kunnen daarbovenop de inhaalsporen ook spontaan een stuk korterVinny schreef:Boeiend, die hogesnelheidswissels zijn niet nodig daar en dus kunnen ze weg.
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
In Noord Holland staat het nu anders helemaal vast boven het Noordzeekanaal. 3uur over Hoorn- Amsterdam per weg hoorde ik van een vriend, omdat de A7 dicht is, is het aanschuiven via Edam etc. Ook naar Alkmaar stond 16km file op de regionale weg uit Hoorn. De auto is nu zeker niet zaligmakend. Ik had ook het idee dat de trein extra druk was vanochtend. Die kwam met -2 aan in Sloterdijk, wat de HC dan ook feestelijk in de omroep vermeldde.find_your_spot schreef:Zaterdag was ik naar Nightmare in Rotterdam geweest (zoals sommige hadden gelezen)
Ik ben om 20:15 vanuit Amstelveen vertrokken, alle snelwegen veilig links gereden met de zomerbandjes en ik arriveerde iets over 21:05 in Rotterdam Zuid.
Als ik met de NS was gegaan was ik op Schiphol al vast komen te zitten... :Y
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Dat is ook maar gedeeltelijk waar natuurlijk. Je zal altijd lange inhaalsporen nodig hebben m lange goederentreinen aan de kant te kunnen nemen.Klaasje schreef: Dan kunnen daarbovenop de inhaalsporen ook spontaan een stuk korter
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
In de huidige situatie heb je voor een inhaalspoor langs spoor wat met 140 km/h wordt bereden eigenlijk al een lengte van dat spoor van ruim 2 kilometer nodig wil je die optimaal kunnen gebruiken in de dienstregeling. Dat betekend dus dat je een stoptrein bij het inhalen niet extra lang laat wachten of de intercity laat afremmen voor de uitvoegende stopper. Nou heb je in theorie ook bij een goederentrein wel genoeg aan een goede 800 meter inhaalspoor maar daar wordt de goederentrein inderdaad niet erg snel van. Waardoor dat inhaalspoor dus toch lang wordt om te kunnen gebruiken (iets met optrekken en op snelheid invoegen). Je hebt gelijk Fles, Scherp :pos:
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Volgens mij wordt Woerden - Utrecht tot viersporig baanvak uitgebouwd... -o-
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw
Volgens mij is Woerden - Utrecht al bijna volledig viersporig, maar dan heb je nog altijd hogesnelheidswissels bij Harmelen aansluiting nodig, en ook op het punt waar de viersporigheid stopt en het baanvak tweesporig verder gaat naar Gouda Goverwelle.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten