InterCity Brussel wordt verlengd
InterCity Brussel wordt verlengd
vrijdag 10 december 2010
NS Hispeed zet vanaf eind 2010 langere treinen in op de druk bezette InterCity Brussel (Amsterdam - Brussel). Dat meldt het spoorbedrijf in een nieuwsbrief.
Vanaf eind december zullen er langere treinen beschikbaar zijn. Dat betekent meer zitplaatsen en minder volle treinen.
Ook meldt het bedrijf dat er enkele verbeteringen in de stroomvoorziening zijn doorgevoerd. "U zult minder vaak geconfronteerd worden met rijtuigen waarvan de verlichting of verwarming het niet doen" schrijft het bedrijf.
NS Hispeed zet vanaf eind 2010 langere treinen in op de druk bezette InterCity Brussel (Amsterdam - Brussel). Dat meldt het spoorbedrijf in een nieuwsbrief.
Vanaf eind december zullen er langere treinen beschikbaar zijn. Dat betekent meer zitplaatsen en minder volle treinen.
Ook meldt het bedrijf dat er enkele verbeteringen in de stroomvoorziening zijn doorgevoerd. "U zult minder vaak geconfronteerd worden met rijtuigen waarvan de verlichting of verwarming het niet doen" schrijft het bedrijf.
Re: InterCity Brussel wordt verlengd
He ja, laten we het als een geweldige verbetering brengen dat we de Beneluxen weer verlengen naar de lengte die ze tot een half jaar geleden hadden (toen zijn de Beneluxstammen een rijtuig ingekort omdat er extra Fyra-stammen gevormd moesten worden) :neg:
Re: InterCity Brussel wordt verlengd
Lange_Dre schreef:Dat betekent meer zitplaatsen en minder volle treinen.
Nee. En op die laatste bewering gaan we maar helemaal niet in.
Re: InterCity Brussel wordt verlengd
Ik had dat stuk op internet gevonden, gelukkig is men er achter gekomen dat er tog meer wagons ingezet moeten worden. liever laat als nooit...
Waar ze die wagons vandaag gaan halen is de vraag... Ik gok dat men de Nederlandse wagons van de huidige benalux treinen gaat combineren. Waardoor er langere treinen ontstaan, en dat er extra wagons uit belgië op de lijn komen te rijden. En of we daar nou zo blij mee moeten zijn? :? Langere treinen van Nederlandse wagons is hard nodig, maar de wagons uit belgië die de laatste maanden al vaker op de benalux rijden zijn nou niet echt luxe (vergeleken met de wagons van de NS hispeed... :?
Waar ze die wagons vandaag gaan halen is de vraag... Ik gok dat men de Nederlandse wagons van de huidige benalux treinen gaat combineren. Waardoor er langere treinen ontstaan, en dat er extra wagons uit belgië op de lijn komen te rijden. En of we daar nou zo blij mee moeten zijn? :? Langere treinen van Nederlandse wagons is hard nodig, maar de wagons uit belgië die de laatste maanden al vaker op de benalux rijden zijn nou niet echt luxe (vergeleken met de wagons van de NS hispeed... :?
Re: InterCity Brussel wordt verlengd
Die rijtuigen staan al enkele maanden klaar op de Watergraafsmeer, zijn omgestickerde "overbodige" ICR-rijtuigen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: InterCity Brussel wordt verlengd
Dan mogen ze dat voor binnenlandse treinen ook wel doen.
Kom net uit de IC uit Gvc met minsten 12 bakken om in Amf over te stappen op de IC naar Es met een drietje...
Ben bijstuurder geweest, dus ik weet wel, dat de oplossing niet voor eenvoudig is, maar de verbazing blijft...
Kom net uit de IC uit Gvc met minsten 12 bakken om in Amf over te stappen op de IC naar Es met een drietje...
Ben bijstuurder geweest, dus ik weet wel, dat de oplossing niet voor eenvoudig is, maar de verbazing blijft...
Re: InterCity Brussel wordt verlengd
Jammer dat het bericht niet wat specifieker is. Een verlenging naar 10 bakken zou zoden aan de dijk zetten, maar ik vrees dat er hooguit 1 bak extra bijkomt, zoals Wubbo zegt.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: InterCity Brussel wordt verlengd
Ze zouden gewoon de frequentie moeten verdubbelen. Die trein puilt, helemaal in de zomermaanden, al uit sinds dat ik voor het eerst met mijn vader een hele dag ging treinen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: InterCity Brussel wordt verlengd
De frequentie is al bijna zo goed als verdubbeld, alleen heet de verdubbeling 'Thalys'. Maar je kan van een echte verdubbeling niet spreken vanwege het eigen tijdpad en route. En als de Thalys niet zo exclusief zou zijn vanwege de ingewikkelde (en soms prijzige) tariefstructuur en de reserveringsplicht, zou deze binnen de kortste keren ook uitpuilen.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: InterCity Brussel wordt verlengd
Ik vind de Thalys reteduur en daarom niet aantrekkelijk. Er moet in Nederland €130,- per afgelegde km door Thalys aan HSA betaald worden las ik op treinreigizer.nl Dat is €100,- meer dan in België en in Frankrijk hoeft er slechts €18,- per km betaald te worden.Dexter schreef:De frequentie is al bijna zo goed als verdubbeld, alleen heet de verdubbeling 'Thalys'. Maar je kan van een echte verdubbeling niet spreken vanwege het eigen tijdpad en route. En als de Thalys niet zo exclusief zou zijn vanwege de ingewikkelde (en soms prijzige) tariefstructuur en de reserveringsplicht, zou deze binnen de kortste keren ook uitpuilen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: InterCity Brussel wordt verlengd
En waarom doet Thalys dat dan? Internationaal vervoer mag tegenwoordig toch worden uitgevoerd zonder toestemming van de concessiehouder hoofdrailnet?
Het is een spectrum.
Re: InterCity Brussel wordt verlengd
Maar niet over de HSL-Zuid, die zit nog lekker in een concessie van HSA
Re: InterCity Brussel wordt verlengd
Wat dacht je van een ''fyra'' van 3 rijtuigen.
En er werd laatst toch iets geroddeld over HLE 11 weer op de bnl?
En er werd laatst toch iets geroddeld over HLE 11 weer op de bnl?
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Re: InterCity Brussel wordt verlengd
HLE 11?? Wat bedoel je daar mee?lamar schreef:Wat dacht je van een ''fyra'' van 3 rijtuigen.
En er werd laatst toch iets geroddeld over HLE 11 weer op de bnl?
Re: InterCity Brussel wordt verlengd
Is gelijk een leuk raadplaatje voor de fotoquiz.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: InterCity Brussel wordt verlengd
Oh ik zou niet weten waar het is... dit was het eerste het beste plaatje van Google
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: InterCity Brussel wordt verlengd
Ik weet het wel, maar ik zal maar niks zeggen voor het geval je het plaatje inderdaad wil gebruiken.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: InterCity Brussel wordt verlengd
Heb zomaar het idee dat het ergens in Rotterdam Zuid is, vanwege de bovenleidingconstructie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: InterCity Brussel wordt verlengd
Lijkt verdacht veel op Zwijndrecht
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: InterCity Brussel wordt verlengd
Klopt, kijk maar naar het verlichtingsarmatuur linksboven. Dus jij mag niet meer raden. Daar gaat je raadplaatje Mark.
En het was juist zo'n goeie geweest, want de karakteristieke gebogen bovenleidingportalen staan niet op de foto.
En het was juist zo'n goeie geweest, want de karakteristieke gebogen bovenleidingportalen staan niet op de foto.
Vallend blad maakt rails glad.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6496
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: InterCity Brussel wordt verlengd
Waarom komen ze hier nu ineens mee? Het is toch geen nieuws dat die trein uitpuilt? Dat is al jaren zo, was al zo toen ik er in 2004 nog wekelijks mee reisde.
Re: InterCity Brussel wordt verlengd
Laat ze de Fyra maar inkorten. De laatste keer dat ik met Fyra reed was een maandje geleden op een doordeweekse ochtend.
Toen was het beeld tussen Schiphol en Rotterdam dit:
Ik was de enige reiziger in dit rijtuig. Het rijtuig voor me zat niemand. In de eerste klas zat 1 iemand, en in het achterste rijtuig ook 2 mensen. Verbazingwekkend genoeg zaten er in het stilte rijtuig 10 mensen. Terwijl het bij mij toch echt stiller was in mijn eentje
Toen was het beeld tussen Schiphol en Rotterdam dit:
Ik was de enige reiziger in dit rijtuig. Het rijtuig voor me zat niemand. In de eerste klas zat 1 iemand, en in het achterste rijtuig ook 2 mensen. Verbazingwekkend genoeg zaten er in het stilte rijtuig 10 mensen. Terwijl het bij mij toch echt stiller was in mijn eentje
Re: InterCity Brussel wordt verlengd
14 mensen. Dat kan slechter. Je hebt de trein na de ochtendspits genomen waarschijnlijk?
In de spits is de Fyra wel drukker, ik denk zelfs dat het de meest verspitste treinserie van Nederland is eigenlijk...
In de spits is de Fyra wel drukker, ik denk zelfs dat het de meest verspitste treinserie van Nederland is eigenlijk...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten