Mag ik even kwijt #68
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Mag ik even kwijt #68
Een uur gelden belde htm_tram mij telefonisch op met een wel heel bizar verhaal.
Het hele verhaal zou hij later vertellen, ben benieuwd.
Het hele verhaal zou hij later vertellen, ben benieuwd.
For Your Railroad Adventures
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Mag ik even kwijt #67
Kind, wat is het nut van jouw post? :)
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Mag ik even kwijt #67
Kan ik nu ook van jouw post vragen. :)hauptbahnhof schreef:Kind, wat is het nut van jouw post? :)
For Your Railroad Adventures
Re: Mag ik even kwijt #67
Eh, hoe zou je anders moeten bellen dan telefonisch? Ik neem niet aan dat hij met een fietsbel of een koeienbel je probeert te lokken :')find_your_spot schreef:Een uur gelden belde htm_tram mij telefonisch op met een wel heel bizar verhaal..
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt #67
Via Skype bellen bijvoorbeeld
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- AppleMoose
- Berichten: 6053
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Mag ik even kwijt #67
wat is überhaupt het nut van het posten op een forum? :')hauptbahnhof schreef:Kind, wat is het nut van jouw post? :)
Goh.
Re: Mag ik even kwijt #67
Oeh, filosofie met Ronaldussen :D
Nog meer levensvragen, zoals?
Wat was er eerder, de rails of de trein
Nog meer levensvragen, zoals?
Wat was er eerder, de rails of de trein
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- AppleMoose
- Berichten: 6053
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Mag ik even kwijt #67
Tjah, ik dacht, laat ik ook eens mijn intelectuele kant zien op dit forum. (A)
Goh.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Mag ik even kwijt #67
Wat dacht je van Viber?Bee schreef:Eh, hoe zou je anders moeten bellen dan telefonisch?find_your_spot schreef:Een uur gelden belde htm_tram mij telefonisch op met een wel heel bizar verhaal..
For Your Railroad Adventures
Re: Mag ik even kwijt #67
En waarop gebruik je dat? Precies, op een telefoon ja
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt #67
Goedemorgen! Ik heb nog wel een hele intellectuele bijdrage: Ik ga net bijna in een haarbal staan, jak! Gisteren hadden we het er nog over en vroegen we nog aan elkaar of er al haarballen waren gesignaleerd, wat je toch wel zou verwachten bij een langharig ras als de Maine Coone en zeker als je drie stuks van rond hebt lopen.
Tja, ik ga maar eens treintjes rijden. Ik heb een dienst die zo schrikbarend efficiënt in elkaar gedraaid zit dat Vinny er bij zou gaan kwijlen. Overal korte keringen, overal snel-snel-snel door en ik heb op twee-derde van mijn dienst precies 32 minuten (het minimum) om even een boterhammetje te eten en te piesen. Maar de tijd gaat zo ook lekker snel.
Tja, ik ga maar eens treintjes rijden. Ik heb een dienst die zo schrikbarend efficiënt in elkaar gedraaid zit dat Vinny er bij zou gaan kwijlen. Overal korte keringen, overal snel-snel-snel door en ik heb op twee-derde van mijn dienst precies 32 minuten (het minimum) om even een boterhammetje te eten en te piesen. Maar de tijd gaat zo ook lekker snel.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Mag ik even kwijt #67
Precies. Als alle diensten zo in elkaar zouden zitten dan was het spoorvervoer ook een stuk meer rendabel
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Mag ik even kwijt #68
Zowat driekwart van alle diensten zit tegenwoordig zo in elkaar hoor. Daarnaast is het naast inefficiënt ook helemaal niet leuk om tussen twee treinen in 3 uur op je gat te zitten. Je kan beter doorwerken, dan gaat de tijd ook wat sneller.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Mag ik even kwijt #68
Oké, hier mijn verhaal van gister. Ik zou met iemand naar Keulen Gaan. We zoude ici 121 nemen vanaf Utrecht centraal. Met plus 10 vertrokken. Ter hoogte van maarm goederen stilgestaan wegens een spoorloper en een wisselstoring. +30 uit Arnhem vertrokken. Ergens rond Emerich een paar grote flitsen. Later gingen de reserveringenmuit en de info schermen. Verlichtingen gingen ook uit. Alleen noodverlichting bleef aan. Uiteindelijk stonden we stil op Empel Rees. Na een kwartier de omroep dat vanwege kapotte panto's de trein niet verder kon. Ijzel en ice panto's gaan niet samen...
We kregen te horen dat we maar met de RE naar Oberhousen moesten en daar verder met een andere ICE naar keuze. We hadden nog een kleine driekwartier waarvan we een half uur binnen mochten zitten want het was buiten koud. Deuren waren nog vergrendeld. Ik wou ff gaan roken dus ik liep naar de TM om dat te vragen. Hij was nog bezig met omroepen in het Engels enz. Ik wachte dus netjes.
De TM werd toen gebeld dat ice 105 ons zou oppikken. Dus ik rende gelijk terug naar me plek. Dit bericht werd dus omgeroepen dat over een klein kwartiertje de andere ice van een uur later ons zou oppikken. Iedereen tassen en koffers pakken en bij de deur aan het perron kant staan wachten. 5 minuten minstenns... Toen heb ik met de nood ontgrendelaar maar gebruikt om met alle mensen bij onze deur uit te stappen. Vervolgens heb ik van buitenaf alle deuren open gedaan met de noodontgrendelaar. (aan de perron kant, alles ging veilig!!!) de mcn had het niet gelukt ofzo en de TM had het te druk met bellen. Hij knikte wel goedkeurend naar me. Verder heb ik en die andere gast geholpen om de reizigers de trein uit te helpen. Het trapje was niet uitgeklapt door die noodontgrendelaar. Kersten is rustig uitgestapt en als is rustig verlopen.
Via de tunnel naar het andere perron gelopen. Eerst kwamen er 2 cargo's langs. Wij hebben er maar voor gezorgd dat de reizigers veilig stonden. Al snel kwam ICE 105 aan rijden. Iedereen is snel ingestapt en met +75 kwamen we in Keulen aan.
Dit was het verhaal...
We kregen te horen dat we maar met de RE naar Oberhousen moesten en daar verder met een andere ICE naar keuze. We hadden nog een kleine driekwartier waarvan we een half uur binnen mochten zitten want het was buiten koud. Deuren waren nog vergrendeld. Ik wou ff gaan roken dus ik liep naar de TM om dat te vragen. Hij was nog bezig met omroepen in het Engels enz. Ik wachte dus netjes.
De TM werd toen gebeld dat ice 105 ons zou oppikken. Dus ik rende gelijk terug naar me plek. Dit bericht werd dus omgeroepen dat over een klein kwartiertje de andere ice van een uur later ons zou oppikken. Iedereen tassen en koffers pakken en bij de deur aan het perron kant staan wachten. 5 minuten minstenns... Toen heb ik met de nood ontgrendelaar maar gebruikt om met alle mensen bij onze deur uit te stappen. Vervolgens heb ik van buitenaf alle deuren open gedaan met de noodontgrendelaar. (aan de perron kant, alles ging veilig!!!) de mcn had het niet gelukt ofzo en de TM had het te druk met bellen. Hij knikte wel goedkeurend naar me. Verder heb ik en die andere gast geholpen om de reizigers de trein uit te helpen. Het trapje was niet uitgeklapt door die noodontgrendelaar. Kersten is rustig uitgestapt en als is rustig verlopen.
Via de tunnel naar het andere perron gelopen. Eerst kwamen er 2 cargo's langs. Wij hebben er maar voor gezorgd dat de reizigers veilig stonden. Al snel kwam ICE 105 aan rijden. Iedereen is snel ingestapt en met +75 kwamen we in Keulen aan.
Dit was het verhaal...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Mag ik even kwijt #68
Na 300 spelfouten lees ik niet verder he, dat weet je. Dus ik heb maar een kwart gelezen. Kom op nou, ook jij kunt beter dan dit.
Re: Mag ik even kwijt #68
Ik heb moeite met taal, en met een mobiel typen maakt het alleen maart lastiger... Ga jij maar een documantaire maken over bordjes -o-
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Mag ik even kwijt #68
Of je schakelt de hulp in van een gratis browser met spellingscontrole. Een goede telefoon heeft ook een spellingscontrole, of probeert je in ieder geval te helpen :)
Maarre, er gaat toch wel eens vaker een trein kapot?
Maarre, er gaat toch wel eens vaker een trein kapot?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #68
Beide stadslichten voorop defect of zit er tegenwoordig "parkeerlicht" aan de zijkant van de Volvo's?
Ik heb altijd al gedacht dat het een verkooppraatje is dat platte beelschermen energiezuiniger zijn dan de ouderwetse beeldschermen; toen ik vandaag ging nameten welk type monitor het minste energie verbruikt, kwam inderdaad de negen jaar oude ouderwetse monitor als zuinigste uit de bus.
Net zo goed als koelkasten, een poosje geleden een stokoude koelkast vervangen doordat hij wel erg roestig werd maar zijn moderne opvolger verbruikt drie keer zoveel energie!
Ik heb altijd al gedacht dat het een verkooppraatje is dat platte beelschermen energiezuiniger zijn dan de ouderwetse beeldschermen; toen ik vandaag ging nameten welk type monitor het minste energie verbruikt, kwam inderdaad de negen jaar oude ouderwetse monitor als zuinigste uit de bus.
Net zo goed als koelkasten, een poosje geleden een stokoude koelkast vervangen doordat hij wel erg roestig werd maar zijn moderne opvolger verbruikt drie keer zoveel energie!
Re: Mag ik even kwijt #68
LCD-panelen die gebruik maken van LED achtergrondverlichting zijn overigens stukken zuiniger dan oudere CCFL-panelen (soort tl-buis achtige verlichting). Zie ook http://nl.hardware.info/nieuws/21133/mo ... omverbruik
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt #68
Zooo! De reis naar de Baltische staten is overleefd, het eerste college van het tweede semester eveneens. Nu achteroverleunen en morgen weer aan de bak :) Eerst eens even die paar honderd foto's bekijken, er zal in de komende tijd nog wel wat op het forum verschijnen, want er zijn trein- en busreisjes gemaakt :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Mag ik even kwijt #68
Zo, mijn werkgever was weer lekker in het nieuws vandaag, en dan is onze nieuwe baas Jet Bussemaker nog niet eens begonnen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt #68
En bordjes he :Y Anders kan je gewoon nog een keer he, dat weet jetsov schreef:Eerst eens even die paar honderd foto's bekijken, er zal in de komende tijd nog wel wat op het forum verschijnen, want er zijn trein- en busreisjes gemaakt :)
Maar welcome back in ieder geval :)
Re: Mag ik even kwijt #68
Voor de liefhebbers: in NRW rijdt er weer 218+rijtuigen rond op de Voreifelbahn (Bonn - Euskirchen) in een aantal slagen. Omloop/treinnummers: zie hier.
Re: Mag ik even kwijt #68
Zeg, komend weekend wil ik naar Zandvoort. Nou zag ik dat er tussen Asdar en Asd metro genomen moet worden maar ik wil gewoon met de trein, en ik heb geen OV-chipkaart
Ik mag toch ook wel gewoon via Leiden denk ik? Is comfortabeler :Y
Ik mag toch ook wel gewoon via Leiden denk ik? Is comfortabeler :Y
Re: Mag ik even kwijt #68
Had even toestemming gevraagd of minstens even overlegd voordat je de noodknop deurbediening gebruikt, of het treinpersoneel nu druk bezig is of niet. Niet alleen gaan dan mensen ongecontroleerd de trein verlaten - wat voor grote chaos gaat zorgen - het kan ook gevaarlijke situaties opleveren. Een andere reiziger ziet jou dat doen en denkt: "Hee, dat kan ik ook!", ontgrendeld zonder te kijken een deur aan de blinde zijde en loopt zo onder een passerende trein.htm_tram schreef:Toen heb ik met de nood ontgrendelaar maar gebruikt om met alle mensen bij onze deur uit te stappen. Vervolgens heb ik van buitenaf alle deuren open gedaan met de noodontgrendelaar. (aan de perron kant, alles ging veilig!!!) de mcn had het niet gelukt ofzo en de TM had het te druk met bellen. Hij knikte wel goedkeurend naar me...
Vallend blad maakt rails glad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 86 gasten