Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
EINDHOVEN - Vanaf 3 november kan in bussen in Brabant geen gebruik meer worden gemaakt van de strippenkaart. Dit zegt een woordvoerster van het SRE, het Samenwerkingsverband Regio Eindhoven.
Lees verder op: http://www.omroepbrabant.nl/?news/15516 ... abant.aspx
EINDHOVEN - Vanaf 3 november kan in bussen in Brabant geen gebruik meer worden gemaakt van de strippenkaart. Dit zegt een woordvoerster van het SRE, het Samenwerkingsverband Regio Eindhoven.
Lees verder op: http://www.omroepbrabant.nl/?news/15516 ... abant.aspx
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
haha, duh.... dat zeggen ze al twee jaar.
Er is serieus nog grote problemen met de producten.
Laatste probleem schijnt te zijn dat je geen twee verschillende kortingsproducten kan gebruiken op een chipkaart die op het zelfde systeem werken. Connexxion heeft een systeem, en Veolia/Arriva hebben een systeem.
M.a.w. de Breng producten (KAN) en een Hermes product gaan vloeken....
Daabij speelt in Brabant het probleem nog eens dat daar dus twee systemen zijn. Die van Arriva/Veolia en het systeem van Connexxion. 1 der systemen moet worden omgebouwd.... waarvoor 2 ton is uitgetrokken.
Er is serieus nog grote problemen met de producten.
Laatste probleem schijnt te zijn dat je geen twee verschillende kortingsproducten kan gebruiken op een chipkaart die op het zelfde systeem werken. Connexxion heeft een systeem, en Veolia/Arriva hebben een systeem.
M.a.w. de Breng producten (KAN) en een Hermes product gaan vloeken....
Daabij speelt in Brabant het probleem nog eens dat daar dus twee systemen zijn. Die van Arriva/Veolia en het systeem van Connexxion. 1 der systemen moet worden omgebouwd.... waarvoor 2 ton is uitgetrokken.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
Waarom is het in Brabant een probleem dat er twee systemen zijn, terwijl de dalkorting Oost-Nederland probleemloos bij Arriva, Connexxion en Syntus werkt?!
Het echte probleemsysteem zal trouwens het Connexxion-systeem zijn. Die herkent namelijk bv. nu al werkelijk overal het dalkortingsproduct Oost-Nederland terwijl dat bij Arriva en Syntus alleen wordt herkend daar waar het ook werkelijk geldig is.
Het echte probleemsysteem zal trouwens het Connexxion-systeem zijn. Die herkent namelijk bv. nu al werkelijk overal het dalkortingsproduct Oost-Nederland terwijl dat bij Arriva en Syntus alleen wordt herkend daar waar het ook werkelijk geldig is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
Ik vind het Arriva en Veolia systeem eerder het probleemsysteem, aangezien die je OV-Jaarkaart (ja OV-Jaarkaart, dus niet de OV-studentenkaart!) niet herkend. Eenmaal inchecken gaat, maar je wordt dan gezien als saldoreiziger. Na de eerste rit sta je negatief en kom je er bij Arriva en Veolia niet meer in.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
Ehm, ik heb anders probleemloos ingecheckt met een OV-Jaarkaart bij Arriva hoor. Zonder dat er ook maar een cent afgeschreven werd.
De herkenning van het zonesupplement van een jaartrajectkaart bij Connexxion daarentegen... da's pas een drama.
De herkenning van het zonesupplement van een jaartrajectkaart bij Connexxion daarentegen... da's pas een drama.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
Als het goe dis kun je ook gewoon bij Veolia met je OV-Jaarkaart inchecken althans volgens de website wel:
Ook met de OV Jaarkaart op uw OV-chipkaart kunt u reizen bij Veolia Transport Nederland.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
Maar is dat ook zo of zeggen ze dat het zo is? Ik heb gehoord dat tariefintegratie en producten op lijn 85 prima werkt bij Arriva Rivierenland en Novio. Maar op lijn 99 van Arriva Brabant zijn de tarieven nog steeds afwijkend van de Novio tarieven, dus vraag ik me ook af of Arriva het dalurenproduct wel herkend. Ik heb het zelf nog niet getest omdat mijn ritten met de Arriva bussen altijd voordeliger zijn met de strippenkaart.Daniel schreef:Waarom is het in Brabant een probleem dat er twee systemen zijn, terwijl de dalkorting Oost-Nederland probleemloos bij Arriva, Connexxion en Syntus werkt?!
Wanneer verdwijnt het dalurendagkaartje eigenlijk? Ook per 2 november of al eerder? Ik vernam toevallig vandaag van een chauffeur die met een klant sprak dat het "na de vakantie" afgelopen zou zijn, dus dat zou aan het einde van de zomer zijn. Ik heb het gesprek niet helemaal gevolgd, dus het kan zijn dat ik wat verkeerd gehoord heb.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
Ik weet alleen dat de dagkaartjes vanaf 1 juni 2011 nog maar geldig zijn tot einde reguliere dienstregeling en niet meer tot 5.00 volgend op de afgestempelde dag. Dat betekent dus ook dat de dalurendagkaartjes niet meer geldig zijn in het nachtvervoer
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
Het dalurenkaartje gaat pas weg als de chip VERPLICHT is ingevoerd !fogeltje schreef: Wanneer verdwijnt het dalurendagkaartje eigenlijk? Ook per 2 november of al eerder? Ik vernam toevallig vandaag van een chauffeur die met een klant sprak dat het "na de vakantie" afgelopen zou zijn, dus dat zou aan het einde van de zomer zijn. Ik heb het gesprek niet helemaal gevolgd, dus het kan zijn dat ik wat verkeerd gehoord heb.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
Dat klopt, mij viel een tijd terug al op dat de kaartjes van de Provincie opeens anders waren (onder andere de tekst "dalurendagkaart" was geel ipv wit) en zag het achterop. De SRE kaarten zijn vooralsnog niet aangepast (ook achterkant niet).Michael schreef:Ik weet alleen dat de dagkaartjes vanaf 1 juni 2011 nog maar geldig zijn tot einde reguliere dienstregeling en niet meer tot 5.00 volgend op de afgestempelde dag. Dat betekent dus ook dat de dalurendagkaartjes niet meer geldig zijn in het nachtvervoer
Bedankt voor de info Huib!huibf schreef:Het dalurenkaartje gaat pas weg als de chip VERPLICHT is ingevoerd !
Als we toch al bezig zijn met vragen, weet jij wanneer de SRE chipkaartproducten er gaan komen? Pas bij de verplichte invoering of al eerder?
"Een touringcar is geen bus"
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
Ligt dat aan het systeem of hebben de vervoerders het product nog niet aangemaakt in hun systeem? Klinkt eerder als het laatste eerlijk gezegd.BR628 schreef:Ik vind het Arriva en Veolia systeem eerder het probleemsysteem, aangezien die je OV-Jaarkaart (ja OV-Jaarkaart, dus niet de OV-studentenkaart!) niet herkend. Eenmaal inchecken gaat, maar je wordt dan gezien als saldoreiziger. Na de eerste rit sta je negatief en kom je er bij Arriva en Veolia niet meer in.
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
eerder zeker niet.... Er is ook een scenario in de maak als het ontwikkelen van de producten in Brabant+SRE langer gaat duren. De strippenkaart is hoe dan ook in 2012 verleden tijd. Alle contracten zijn opgezegd om de strippenkaart te verkopen. Kortweg is er dan geen distributienetwerk meer en kan men dus geen stippenkaart meer kopen.fogeltje schreef:
Als we toch al bezig zijn met vragen, weet jij wanneer de SRE chipkaartproducten er gaan komen? Pas bij de verplichte invoering of al eerder?
Wat dat senario in houdt ? Ik denk dat het huidige systeem wordt voortgezet (voor SRE).
Dus 10,1 cent/km tarief. Daarbij IMPULSkaartje van 3 euro. Zoneabonnement blijft geldig.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
Volstrekt logisch... lijn 85/42 komt nergens buiten het geldigheidsgebied van de dalurenkorting Oost. 99 daarentegen is gewoon een lijn van Brabant die dus Brabantse producten herkend. Ik kan bv. ook met Syntus binnen Amersfoort met dalurenkorting Oost reizen, da's een soortgelijk geval.fogeltje schreef:Ik heb gehoord dat tariefintegratie en producten op lijn 85 prima werkt bij Arriva Rivierenland en Novio. Maar op lijn 99 van Arriva Brabant zijn de tarieven nog steeds afwijkend van de Novio tarieven, dus vraag ik me ook af of Arriva het dalurenproduct wel herkend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
Met lijn 85/42 waren er bij invoering ook problemen zover ik begrepen had. Dat is daar inmiddels opgelost. Lijn 99 is verder een gedeelde lijn en op het stuk Grave - Nijmegen zou gewoon het tarief van de Stadsregio moeten gelden en ook het dalurenproduct moeten werken.
"Een touringcar is geen bus"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
Volgens mij hadden die problemen op 85/42 niks met het kortingsproduct te maken, maar was dat dat de Breng bussen het hele traject het SAN-tarief rekenden en de Arriva-bussen het hele traject het Rivierenland-tarief.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
Daar ging het mij in wezen ook om. Want dat probleem is op lijn 99 dus nog steeds, tenminste volgens 9292OV (de prijs die voor een Breng bus staat werd ook een keer afgerekend voor mij, heb nog geen met Arriva op OVC gedaan). Breng bussen rekenen de hele rit Stadsregio tarief, Arriva bussen de hele rit tarief van de provincie Brabant. Op een ritje Grave Busstation - Nijmegen Brabantse Poort scheelt dat gewoon bijna 30 cent. Overigens zijn de ritten met Arriva bussen goedkoper terwijl meen ik vorig de situatie of andersom was of in ieder geval niet zo sterk uiteenlopend.Daniel schreef:Volgens mij hadden die problemen op 85/42 niks met het kortingsproduct te maken, maar was dat dat de Breng bussen het hele traject het SAN-tarief rekenden en de Arriva-bussen het hele traject het Rivierenland-tarief.
Dat het kortingsproduct wellicht bij Arriva bussen niet geldt komt daar nog eens bij.
"Een touringcar is geen bus"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
Da's geen "probleem" in het geval van lijn 99 maar gewoon normaal voor uitlopers van een andere concessie. 42 en 85 zijn verschillende lijnen die toevallig gekoppeld zijn, daar is 't dus weer niet de bedoeling.
Het fenomeen met uitlopers zie je in het hele land, zo heb je tussen Vianen Lekbrug en Utrecht Centraal maarliefst vier verschillende tarieven per kilometer en afhankelijk welke lijn je neemt maarliefst zeven verschillende ritprijzen
Het fenomeen met uitlopers zie je in het hele land, zo heb je tussen Vianen Lekbrug en Utrecht Centraal maarliefst vier verschillende tarieven per kilometer en afhankelijk welke lijn je neemt maarliefst zeven verschillende ritprijzen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
Dat is zeer zeker een probleem. Een reiziger verwacht gewoon 1 tarief, ongeacht of er nu Arriva of Breng op de bus staat.Daniel schreef:Da's geen "probleem" in het geval van lijn 99 maar gewoon normaal voor uitlopers van een andere concessie. 42 en 85 zijn verschillende lijnen die toevallig gekoppeld zijn, daar is 't dus weer niet de bedoeling.
Het fenomeen met uitlopers zie je in het hele land, zo heb je tussen Vianen Lekbrug en Utrecht Centraal maarliefst vier verschillende tarieven per kilometer en afhankelijk welke lijn je neemt maarliefst zeven verschillende ritprijzen
Ik vind dit ook echt geen uitloper meer, de helft van de lijn ligt notabene in vreemd gebied. De lijn wordt daarbij ook nog eens gedeeld tussen de twee vervoerders. Daarbij heeft de Stadsregio zelf aangegeven dat het wenselijk is om 1 tarief te hebben op de lijn en zou men er mee bezig, alleen is het ze nog steeds niet gelukt schijnbaar. Je voorbeeld vind ik in dit geval geen goed voorbeeld omdat het daar gaat om verschillende lijnen. Hier hebben we het over 1 lijn waarop afhankelijk van of de bus rood of roze is het tarief anders is.
Als ik verder kijk naar het feit dat tegenwoordig alles met informatiesystemen gaat, dan lijkt het me ook gewoon mogelijk om te zorgen dat beide vervoerders op 1 lijn twee tarieven kunnen bereken en op de grens gewoon omspringen. Ik kan me nog een tariefsysteem herinneren waarbij dat wel kon.
"Een touringcar is geen bus"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
Hmm, ik had de situatie even verkeerd begrepen (meende dat de 99 volledig door Arriva gereden werd)... maargoed, heeft er hier iemand ervaring met de tariefberekening op lijn 141 toen die Rotterdam Kralingse Zoom - Zwijndrecht Nederhoven reed? Daar ging het in ieder geval met de papieren kaartjes fout: Arriva-dalkaarten waren binnen het DAV-gebied niet in de Qbuzz-bus verkrijgbaar, maar heb er zelf nooit mee op saldo gereisd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
Grofweg kan gezegd worden dat er geen verschil is tussen de 42/85 en 99. lijn 99 valt onder Breng en Arriva Brabant. Lijn 42/85 onder Arriva Rivierenland en Breng. Beide lijnen worden door 2 vervoerders bediend. Tussen de Stadsregio Arnhem-Nijmegen en respectievelijk de provincie Brabant en Gelderland is afgesproken dat ongeacht de vervoerder het tarief hetzelfde moet zijn. Daartoe moeten de systemen worden aangepast waardoor het provinciale tarief op het provinciale gedeelte van de lijn geldig is en het stadsregionale tarief op het deel van de lijn dat onder de stadsregio valt.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
Sorry Daniel, dan ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Ik denk dat Freek het inmiddels zo compleet mogelijk heeft uitgelegd.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
*Schopje*
Ik lees net dat er vanaf 3 november in Brabant (excl. SRE) ook geen sterabonnementen meer verkocht worden.
Dat vind ik wel zeer kwalijk en bovendien ook heel apart, aangezien dát nog nergens anders is ingevoerd.
Verder vind ik het jammer dat ook de DalurenDagkaart vervalt. :( Zijn Groningen/Drenthe, de RET, de HTM en het GVB nou echt de enige regio's/vervoerders waar er nog een makkelijk kaartje mét overstaprecht in het voertuig gekocht kan worden? :?
Ik lees net dat er vanaf 3 november in Brabant (excl. SRE) ook geen sterabonnementen meer verkocht worden.
Dat vind ik wel zeer kwalijk en bovendien ook heel apart, aangezien dát nog nergens anders is ingevoerd.
Verder vind ik het jammer dat ook de DalurenDagkaart vervalt. :( Zijn Groningen/Drenthe, de RET, de HTM en het GVB nou echt de enige regio's/vervoerders waar er nog een makkelijk kaartje mét overstaprecht in het voertuig gekocht kan worden? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
De papieren sterabonnementen gaan er ook bij HTM uit binnenkort. Die komen met een verchipte variant, Brabant niet?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
Hoe vreemd Meltrain het ook vind, het sterabonnement is geen landelijk product meer. Overal waar de OVC definitief is ingevoerd is het een regionaal product. Brabant heeft er blijkbaar voor gekozen dit regionale product niet in te voeren. Zal onder andere komen dat op 1 februari de producent van de sterabo's niet meer bestaat. Daarmee zijn de regionale overheden/vervoerder verantwoordelijk voor de uitgifte. Een aantal overheden (veel al met CXX als vervoerder) hebben er voor gekozen de sterabo's 1 op 1 te verchippen. Een aantal andere overheden kiezen voor een tijdelijke papierenvariant. Omdat er een jaar na uitschakeling van het NVB er sprake moet zijn van tariefrust kan in deze gebieden namelijk het sterabonnement niet worden afschaft. Veel van deze overheden echter plannen om vanaf het moment dat het jaar tariefrust voorbij is de sterabo's te vervangen door een ander regionaal product.
Vind je het bovenstaande lezende nog steeds vreemd dat Brabant de sterabo's afschaft?
Vind je het bovenstaande lezende nog steeds vreemd dat Brabant de sterabo's afschaft?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Strippenkaart na 2 november niet meer geldig in Brabant
Het is wel raar om iets af te schaffen zonder met een concreet alternatief te komen... Voor mensen die elke dag met de bus gaan (geloof dat de grens ongeveer ligt bij 18 dagen met de bus per maand), wordt het flink duurder.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten