Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Ik heb al 2x meegemaakt dat een chauffeur de route kwijt was in Huizen, een keer voor lijn 101 en een keer voor 102. Ik ben er 3x geweest.
Overigens, mocht je dat nog nooit gedaan hebben: Maak voordat de nieuwe concessie ingaat eens een ritje met lijn 106 van Weesp naar Hilversum of andersom. Het is een landschappelijk erg leuke lijn om te doen :)
Overigens, mocht je dat nog nooit gedaan hebben: Maak voordat de nieuwe concessie ingaat eens een ritje met lijn 106 van Weesp naar Hilversum of andersom. Het is een landschappelijk erg leuke lijn om te doen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Als je kijkt naar de rijtijden op papier is dit inderdaad 52 minuten, maar dat is over het algemeen wat aan de ruime kant. Laatst was er een kwartier vertraging door defecte spoorbomen, maar dat werd binnen een omloop al ingehaald zei de chauffeur.Bluearrow schreef:Qua tijd kan dat dus niet, of je moet een extra (taxi)busje inzetten. De huidige rijtijd is ongeveer 52 minuten (van Soest via Eemnes terug naar Soest). Het kost meer dan 8 minuten om 'even naar Laren te rijden en weer terug'. Straks in juli word lijn 109 opgeheven en krijgt men er lijn 119 voor terug, met net zoals lijn 73 een rondje door Eemnes. Het zou voor de meeste reizigers wellicht handiger geweest zijn als de nieuwe lijn 119 van Hilversum via Laren naar Eemnes zou rijden, maar ja, dan zit Eemeroord weer zonder busverbinding.visgraat schreef:Wat wel handig zou zijn als lijn Soestdijk Noord - Baarn - Eemnes even doorrijdt naar Laren. Dat moet qua tijd wel kunnen. Alleen provincies doen moeilijk omdat de lijn dan de provincie- en ook de concessiegrens overschrijdt. Als je hier wel voor zou kiezen kan je de verbinding Eemnes - Laren behouden met minder materieel. Laren wordt dan een knooppunt met de verbinding naar Bussum en de doorgaande lijn Hilversum - Laren - Huizen.
Het zou qua rijtijd wellicht wel kunnen om lijn 73 even via Eemeroord te laten pendelen (zoals een tiental jaren geleden het geval was met lijn 72).
Als je bij het ziekenhuis in Baarn bijvoorbeeld gaat werken met een drukpaal, kan je de halte in principe overslaan. De meeste onderdelen zijn overgegaan naar Amersfoort. Het is namelijk een heel gedoe als die bus steeds daar door het bos moet en vaak staat er niemand. Op die manier kan je op een retourrit al gauw 3 minuten uitsparen.
Met al die minuten moet dat stukje naar Laren wel haalbaar zijn denk ik. Het lijkt misschien ver, maar het is maar 3,8 km extra om via het Kermisterrein in Laren te rijden. En het is wel een heel stuk extra wat je de mensen biedt, zeker als je anders van Eemnes naar Laren via Hilversum moet reizen.
Op en neer pendelen naar Eemeroord is net zover, alleen zal net wat sneller zijn, omdat het snellere wegen zijn, maar met een kering bij Eemeroord is het verschil hooguit 3 minuten met de variant 73 naar Laren. Bovendien wil je in geval van 73 via Eemeroord eigenlijk Eemeroord op de heen- en terugweg aandoen.
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
By the way, er is in dit topic al eens eerder over gesproken, is het nu al bekend welke bussen er gaan rijden?
Wat komt er op de MRA-lijn 320 te rijden? Heb nog niks vernomen over nieuwe bussen. En dat terwijl het nog slechts een week of vijf is voordat het allemaal van start moet gaan.
Zoals het er nu naar uitziet blijven de MAN's gewoon rondrijden. Zouden er een aantal rood gemaakt worden? Of...worden de rode duivels straks gewoon door Almere gereden? Zou ook een verklaring kunnen zijn dat er zoveel pijlen zijn opgehangen........? Wie het weet mag het zeggen !
Wat komt er op de MRA-lijn 320 te rijden? Heb nog niks vernomen over nieuwe bussen. En dat terwijl het nog slechts een week of vijf is voordat het allemaal van start moet gaan.
Zoals het er nu naar uitziet blijven de MAN's gewoon rondrijden. Zouden er een aantal rood gemaakt worden? Of...worden de rode duivels straks gewoon door Almere gereden? Zou ook een verklaring kunnen zijn dat er zoveel pijlen zijn opgehangen........? Wie het weet mag het zeggen !
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Ik weet het niet. Maar ik denk wel dat meer mensen druk maken over dat hun verbinding verdwijnt, dan dat hun bus een ander kleurtje of stijltje heeft gekregen. Maar we zullen zien...Bluearrow schreef: Zoals het er nu naar uitziet blijven de MAN's gewoon rondrijden. Zouden er een aantal rood gemaakt worden? Of...worden de rode duivels straks gewoon door Almere gereden? Zou ook een verklaring kunnen zijn dat er zoveel pijlen zijn opgehangen........? Wie het weet mag het zeggen !
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Wat materieel betreft: er zijn rode Citea's gesignaleerd bij VDL Berkhof in Heerenveen. Met de nieuwe kopvorm trouwens!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Wat het materieel betreft; 17 Procity's, 22 VDL Citea 13,7m (in MRAnet utvoering) en 22 MAN's worden schadevrij gemaakt en opgepoetst. 7 (van de 22) Citea's zullen gekocht en bestuurd worden door de firma Pouw. Het zou hier en daar een busje kunnen schelen, maar dit zijn zo ongeveer de aantallen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8788
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Ik neem aan dat de MAN's en de Procity's de al rijdende bussen zijn (Procity o.a. in Friesland)?
En waar gaan de andere MAN's naartoe dan? De huidige concessie telt nu volgens mij 58 MAN's (daar heb ik de drie afgebrandde bussen al vanaf gehaald). De rest zal wel worden verdeeld onder andere concessies.
Maar als ik het goed begrijp blijft het (ondanks die enkele Amba's) een concessie zonder Amba's?! (Zonder VDL lukt niet, maar zonder Amba's dus wel... :Y )
En waar gaan de andere MAN's naartoe dan? De huidige concessie telt nu volgens mij 58 MAN's (daar heb ik de drie afgebrandde bussen al vanaf gehaald). De rest zal wel worden verdeeld onder andere concessies.
Maar als ik het goed begrijp blijft het (ondanks die enkele Amba's) een concessie zonder Amba's?! (Zonder VDL lukt niet, maar zonder Amba's dus wel... :Y )
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8788
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Weet iemand toevallig welke wagenparknummers de nieuwe bussen krijgen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Doornummeren op Zaanstreek? En anders verder in de 57xx serie?
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Gaan we weer met het "onderaanbesteden" naar busbedrijven met een goedkopere chauffeurs-CAO. Is dit nu een maas in de aanbestedingswet waar door vervoerders dankbaar gebruik van wordt gemaakt, of zie ik het verkeerd?ejm301 schreef:7 (van de 22) Citea's zullen gekocht en bestuurd worden door de firma Pouw. Het zou hier en daar een busje kunnen schelen, maar dit zijn zo ongeveer de aantallen.
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Het gebeurt al jaren. In de Provincie Utrecht is Pouw ook al lange tijd actief, o.a. lijn 106 wordt daar volledig door hun gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
In iedere sector is dat de gewoonste zaak van de wereld. Zelfs in de ov-wereld gebeurd het al jaren. Een groot gedeelte van de spitsbussen in bijvoorbeeld Almere waren ruim voor het aanbestedingscircus uitbesteed aan Cxx/midnet-tours.Ronald schreef:Gaan we weer met het "onderaanbesteden" naar busbedrijven met een goedkopere chauffeurs-CAO. Is dit nu een maas in de aanbestedingswet waar door vervoerders dankbaar gebruik van wordt gemaakt, of zie ik het verkeerd?ejm301 schreef:7 (van de 22) Citea's zullen gekocht en bestuurd worden door de firma Pouw. Het zou hier en daar een busje kunnen schelen, maar dit zijn zo ongeveer de aantallen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
276 en 296 ook. Of nouja, volledig door anderen dan Connexxion want Kassing en Betuwe Express rijden er ook op. Een situatie die overigens al jaren bestond voor de huidige concessie inging.Bee schreef:Het gebeurt al jaren. In de Provincie Utrecht is Pouw ook al lange tijd actief, o.a. lijn 106 wordt daar volledig door hun gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Als ik mij niet vergis, is Pouw verplicht om zijn chauffeurs die voor Connexxion rijden te betalen volgens CAO OV.
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Milco1995 schreef:Ik neem aan dat de MAN's en de Procity's de al rijdende bussen zijn (Procity o.a. in Friesland)?
En waar gaan de andere MAN's naartoe dan? De huidige concessie telt nu volgens mij 58 MAN's (daar heb ik de drie afgebrandde bussen al vanaf gehaald). De rest zal wel worden verdeeld onder andere concessies.
Maar als ik het goed begrijp blijft het (ondanks die enkele Amba's) een concessie zonder Amba's?! (Zonder VDL lukt niet, maar zonder Amba's dus wel... :Y )
Van de 3 afgebrande bussen zijn er volgens mij 2 weer opgebouwd tot rijdende exemplaren. Er is vast wel iemand die weet welke nummers in de fik hebben gestaan. Maar i.i.g. de 8790 of 8791 de betreffende bus rijdt gewoon weer zijn rondjes.
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Ok, dat wist ik niet, ik heb namelijk wel eens andere geruchten gehoord. Maar wat is dan het voordeel om het vervoer uit te besteden? Voor spits- en scholierenlijnen kan ik het me wel voorstellen, dit zijn voor een vervoerder vaak erg inefficiënte ritten. Maar ik zie nu ook dat complete lijnennetten worden uitbesteed (bijvoorbeeld rond Schiphol rijdt TCR diverse reguliere lijnen). Hoe kan het dan goedkoper zijn om de lijnen uit te besteden in plaats van in eigen beheer te rijden?ejm301 schreef:Als ik mij niet vergis, is Pouw verplicht om zijn chauffeurs die voor Connexxion rijden te betalen volgens CAO OV.
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Jawel, de 8776 en 8791 sowiso en nog een andere (ik meende de 8748). 8776 en 8748 stonden in februari nog bij Wielsma in Deventer en de 8791 stond bij TSN in Apeldoorn.ejm301 schreef:Milco1995 schreef:Ik neem aan dat de MAN's en de Procity's de al rijdende bussen zijn (Procity o.a. in Friesland)?
En waar gaan de andere MAN's naartoe dan? De huidige concessie telt nu volgens mij 58 MAN's (daar heb ik de drie afgebrandde bussen al vanaf gehaald). De rest zal wel worden verdeeld onder andere concessies.
Maar als ik het goed begrijp blijft het (ondanks die enkele Amba's) een concessie zonder Amba's?! (Zonder VDL lukt niet, maar zonder Amba's dus wel... :Y )
Van de 3 afgebrande bussen zijn er volgens mij 2 weer opgebouwd tot rijdende exemplaren. Er is vast wel iemand die weet welke nummers in de fik hebben gestaan. Maar i.i.g. de 8790 of 8791 de betreffende bus rijdt gewoon weer zijn rondjes.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Tot op heden kan ook niemand mij vertellen waar de winst zit. Zal wel iets met premies te maken hebben.Ronald schreef:Ok, dat wist ik niet, ik heb namelijk wel eens andere geruchten gehoord. Maar wat is dan het voordeel om het vervoer uit te besteden? Voor spits- en scholierenlijnen kan ik het me wel voorstellen, dit zijn voor een vervoerder vaak erg inefficiënte ritten. Maar ik zie nu ook dat complete lijnennetten worden uitbesteed (bijvoorbeeld rond Schiphol rijdt TCR diverse reguliere lijnen). Hoe kan het dan goedkoper zijn om de lijnen uit te besteden in plaats van in eigen beheer te rijden?ejm301 schreef:Als ik mij niet vergis, is Pouw verplicht om zijn chauffeurs die voor Connexxion rijden te betalen volgens CAO OV.
De bussen die Pouw koopt mogen ook alleen op lijn 320 gebruikt worden, dus ze kunnen er ook geen andere ritten mee rijden.
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Mij viel daarnaast op dat in een aantal MAN's extra camera's zijn geplaatst en/of voorbereidingen zijn getroffen voor een camere en een scherm iets voor de verhoging. Ik ga er vanuit dat deze extra voorzieningen voortkomen uit de nieuwe eisen en dat dit dan ook de bussen zijn die meegaan.ejm301 schreef:Wat het materieel betreft; 17 Procity's, 22 VDL Citea 13,7m (in MRAnet utvoering) en 22 MAN's worden schadevrij gemaakt en opgepoetst. 7 (van de 22) Citea's zullen gekocht en bestuurd worden door de firma Pouw. Het zou hier en daar een busje kunnen schelen, maar dit zijn zo ongeveer de aantallen.
immer kwaliteits posts
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Dit zal zijn voor de extra schermen die de provincie eist. En als het goed is, is strak iedere bus uitgerust met een camerasysteem.willy84 schreef:Mij viel daarnaast op dat in een aantal MAN's extra camera's zijn geplaatst en/of voorbereidingen zijn getroffen voor een camere en een scherm iets voor de verhoging. Ik ga er vanuit dat deze extra voorzieningen voortkomen uit de nieuwe eisen en dat dit dan ook de bussen zijn die meegaan.ejm301 schreef:Wat het materieel betreft; 17 Procity's, 22 VDL Citea 13,7m (in MRAnet utvoering) en 22 MAN's worden schadevrij gemaakt en opgepoetst. 7 (van de 22) Citea's zullen gekocht en bestuurd worden door de firma Pouw. Het zou hier en daar een busje kunnen schelen, maar dit zijn zo ongeveer de aantallen.
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Het Gooi is nou niet het gevaarlijkste gebied van Nederland. Sterker nog ik heb nog nooit wat meegemaakt in al die tijd.
immer kwaliteits posts
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Almere schijnt wel gevaarlijk te zijn, ik heb ook nog nooit iets meegemaakt. Volgens jouw betoog is het OV in Almere op basis van mijn ervaringen ook geweldig veilig. Overigens is het altijd een goed idee om beelden van alle kanten te hebben als er gevaarlijke mensen in de bus komen.
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
De eerste VDL Citea is gearriveerd in Hilversum. De 5764, de nummer freaks zullen mij wel kunnen vertellen of ze aan het doornummeren zijn. Hele mooie wagen van binnen en van buiten. Die nieuwe neus is echt een hele stoere.
Voorlopig gaat deze gebruikt worden voor het rijden van instructie ritten t.b.v. de chauffeurs.
Voorlopig gaat deze gebruikt worden voor het rijden van instructie ritten t.b.v. de chauffeurs.
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Doornummering op Volvo 8700. Die serie begon bij 5612 en eindigt ergens bij Breng in het 57xx gebied.
De eerste inzetgebieden per busserie:
5612 t/m 5615 Afsluitdijk
5616 t/m 5637 Voorne Putten
5638 t/m 5665 Almere-streek
5666 t/m 5669 Westerscheldetunnel (lijn 20)
5670 t/m 5698 IJsselmond (tot en met hier allemaal 14,5 meter)
5699 t/m 5728 Almere-streek (vanaf hier 12,8 meter)
5729 t/m 57xx Breng (voormalig Womy-verhuur aan Qbuzz voor ZO-friesland.)
Wat betreft die Citea XLE: Ik heb wel eens een proefritje in een VDL-demonstratiemodel gemaakt en het was een behoorlijk soepel en comfortabel rijdende bus. Absoluut een vooruitgang op de huidige MAN's en Amba's voor reizigers. *O*
De eerste inzetgebieden per busserie:
5612 t/m 5615 Afsluitdijk
5616 t/m 5637 Voorne Putten
5638 t/m 5665 Almere-streek
5666 t/m 5669 Westerscheldetunnel (lijn 20)
5670 t/m 5698 IJsselmond (tot en met hier allemaal 14,5 meter)
5699 t/m 5728 Almere-streek (vanaf hier 12,8 meter)
5729 t/m 57xx Breng (voormalig Womy-verhuur aan Qbuzz voor ZO-friesland.)
Wat betreft die Citea XLE: Ik heb wel eens een proefritje in een VDL-demonstratiemodel gemaakt en het was een behoorlijk soepel en comfortabel rijdende bus. Absoluut een vooruitgang op de huidige MAN's en Amba's voor reizigers. *O*
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Rijden er Volvo's door de Westerscheldetunnel? Ik dacht er gelede Citaro's reden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten