Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Geplaatst op: woensdag 23 maart 2011 12:47
Laatst bijgewerkt: woensdag 23 maart 2011 12:48
Vandaag, donderdag 23 maart 2011, hebben de provincies Flevoland en Fryslân en het OV-bureau Groningen besloten de concessie Hoogwaardig Openbaar Vervoerverbinding Groningen – Heerenveen – Lelystad (beter bekend als de Qliner 315 concessie) te gunnen aan Arriva. Arriva is blij met deze beslissing.
Korte concessieduur
De HOV-verbinding kent een concessieduur van 1,5 jaar. De concessie start 1 juli 2011 en loopt af in december 2012. Dit komt omdat eind 2012 de treinverbinding Lelystad – Zwolle – Groningen (de Hanzelijn) in gebruik wordt genomen, waardoor een snelle treinverbinding tussen Lelystad en het noorden wordt gerealiseerd. De HOV-verbinding zal vanaf dat moment anders worden georganiseerd.
Snel van start
De opdrachtgevers hebben bekend gemaakt dat Arriva de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft weten aan te brengen in haar aanbieding. De komende periode wordt verder invulling gegeven aan de uitvoering van de HOV-verbinding. De contractwaarde van de concessie is circa 6,5 miljoen euro.
Algemeen directeur Arriva Nederland, Anne Hettinga: “Deze beslissing is natuurlijk erg positief en een mooie toevoeging aan onze orderportefeuille”.
Lees verder
Geplaatst op: woensdag 23 maart 2011 12:47
Laatst bijgewerkt: woensdag 23 maart 2011 12:48
Vandaag, donderdag 23 maart 2011, hebben de provincies Flevoland en Fryslân en het OV-bureau Groningen besloten de concessie Hoogwaardig Openbaar Vervoerverbinding Groningen – Heerenveen – Lelystad (beter bekend als de Qliner 315 concessie) te gunnen aan Arriva. Arriva is blij met deze beslissing.
Korte concessieduur
De HOV-verbinding kent een concessieduur van 1,5 jaar. De concessie start 1 juli 2011 en loopt af in december 2012. Dit komt omdat eind 2012 de treinverbinding Lelystad – Zwolle – Groningen (de Hanzelijn) in gebruik wordt genomen, waardoor een snelle treinverbinding tussen Lelystad en het noorden wordt gerealiseerd. De HOV-verbinding zal vanaf dat moment anders worden georganiseerd.
Snel van start
De opdrachtgevers hebben bekend gemaakt dat Arriva de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft weten aan te brengen in haar aanbieding. De komende periode wordt verder invulling gegeven aan de uitvoering van de HOV-verbinding. De contractwaarde van de concessie is circa 6,5 miljoen euro.
Algemeen directeur Arriva Nederland, Anne Hettinga: “Deze beslissing is natuurlijk erg positief en een mooie toevoeging aan onze orderportefeuille”.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Ok, verrassend... had toch verwacht dat Connexxion de laatste 1,5 jaar ook wel uit zou zitten. Maar goed, dhr Hettinga heeft straks weer Arriva bussen door Heerenveen rijden ;)
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Nu ook als officiël persbericht ;)
Snelle Qliner Lelystad- Groningen naar Arriva
FLEVOLAND - De Qliner 315 gaat per 1 juli over in handen van busmaatschappij Arriva. Vanaf de start, zes jaar geleden, was de snelle luxe bus tussen Lelystad en Gronningen in handen aan Connexxion. De provincies Flevoland en Fryslân en het OV-bureau Groningen-Drenthe hebben dat besloten.
Van de aanbiedingen was -bij de voorgeschreven kwaliteit- de aanbieding van Arriva de meest gunstige. Twee partijen deden een bod om de buslijn te mogen rijden: Connexxion en Arriva.
De dienstregeling wordt per 1 juli iets aangepast. Verder zal de reiziger weinig merken van de verandering. "Aan de kwaliteit van het vervoer verandert niets. Die blijft precies hetzelfde'', zegt Gert Veringa van het OV-bureau Groningen-Drenthe. De vergunning voor Arriva is in eerste instantie geldig tot eind 2012. Daarna gaat de Hanzelijn Lelystad-Zwolle rijden en ontstaat er een nieuwe snelle verbinding met het noorden. Er blijft dan ook een Qliner rijden, maar de opzet zal anders zijn.
(bron: De Stentor)
Snelle Qliner Lelystad- Groningen naar Arriva
FLEVOLAND - De Qliner 315 gaat per 1 juli over in handen van busmaatschappij Arriva. Vanaf de start, zes jaar geleden, was de snelle luxe bus tussen Lelystad en Gronningen in handen aan Connexxion. De provincies Flevoland en Fryslân en het OV-bureau Groningen-Drenthe hebben dat besloten.
Van de aanbiedingen was -bij de voorgeschreven kwaliteit- de aanbieding van Arriva de meest gunstige. Twee partijen deden een bod om de buslijn te mogen rijden: Connexxion en Arriva.
De dienstregeling wordt per 1 juli iets aangepast. Verder zal de reiziger weinig merken van de verandering. "Aan de kwaliteit van het vervoer verandert niets. Die blijft precies hetzelfde'', zegt Gert Veringa van het OV-bureau Groningen-Drenthe. De vergunning voor Arriva is in eerste instantie geldig tot eind 2012. Daarna gaat de Hanzelijn Lelystad-Zwolle rijden en ontstaat er een nieuwe snelle verbinding met het noorden. Er blijft dan ook een Qliner rijden, maar de opzet zal anders zijn.
(bron: De Stentor)
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Tsja, wel een beetje flauwekul om dat nog voor 1,5 jaar opnieuw aan te besteden...
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Ben eigenlijk wel benieuwd waarom Qbuzz hier niet op ingetekend heeft?
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Omdat het maar over 1,5 jaar is? Dus oud materieel ergens vandaan plukken is makkelijker, lijkt mij. Arriva heeft nog een aantal Intergo's van de concessie Groningen/Drenthe en connexxion heeft materieel er nu nog rijden...
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Het gaat vooral om het geld en dat laten ze nog duidelijk weten ook. De klant lijkt daarin ondergeschikt.Ruben schreef: Algemeen directeur Arriva Nederland, Anne Hettinga: “Deze beslissing is natuurlijk erg positief en een mooie toevoeging aan onze orderportefeuille”.
Lees verder
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Als het goed is gaan er 'oude' 14,5 meter ex-Connexxion Volvo's op de 315 rijden.MdJ schreef:Omdat het maar over 1,5 jaar is? Dus oud materieel ergens vandaan plukken is makkelijker, lijkt mij. Arriva heeft nog een aantal Intergo's van de concessie Groningen/Drenthe en connexxion heeft materieel er nu nog rijden...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Er komen ook nog wat Integro's van Touring naar die lijn en las ook nog wat over een Setra van Drenthe Tours.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Die ex-Almere/Voorne-Putten dingen? Die kunnen bijna allemaal 120 km/h door een defecte begrenzer. :YStefan schreef:Als het goed is gaan er 'oude' 14,5 meter ex-Connexxion Volvo's op de 315 rijden.MdJ schreef:Omdat het maar over 1,5 jaar is? Dus oud materieel ergens vandaan plukken is makkelijker, lijkt mij. Arriva heeft nog een aantal Intergo's van de concessie Groningen/Drenthe en connexxion heeft materieel er nu nog rijden...
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Correct. En ja.. Die dingen gaan nogal hard als de begrenzer niet werkt.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
De transmissie maakt alleen best wel een hoop herrie bij die bakken. De stilste plekken in die bus zitten ter hoogte van de achterassen.
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Ja, Arriva is een commercieel bedrijf en moet zwarte cijfers schrijven. Welkom in de echte wereldvisgraat schreef:Het gaat vooral om het geld en dat laten ze nog duidelijk weten ook. De klant lijkt daarin ondergeschikt.Ruben schreef: Algemeen directeur Arriva Nederland, Anne Hettinga: “Deze beslissing is natuurlijk erg positief en een mooie toevoeging aan onze orderportefeuille”.
Lees verder
immer kwaliteits posts
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Elk merk en type bus gaat hard als de begrenzer niet werkt (of niet aanwezig is zoals in Luxemburg).Stefan schreef:Correct. En ja.. Die dingen gaan nogal hard als de begrenzer niet werkt.
Om een voorbeeldje te noemen: een Mercedes Citaro gelede loopt zonder begrenzer gewoon 140 km/u.
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Dit is een serieus gevaar voor de volksgezondheid en moet direct aangepakt worden door de RWD!
(Veiligheidsjihad-niveau hoog genoeg zo?)
Even serieus, zou mij stug lijken dat ze die begrenzer niet gaan repareren, die bussen hebben toch een aardig tijdje aan de kant gestaan dus moeten sowieso gecontroleerd worden.
(Veiligheidsjihad-niveau hoog genoeg zo?)
Even serieus, zou mij stug lijken dat ze die begrenzer niet gaan repareren, die bussen hebben toch een aardig tijdje aan de kant gestaan dus moeten sowieso gecontroleerd worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Connexxion heeft ooit bij het IVW een proef voorgesteld om 120 te rijden op de A6/A7 tussen Emmeloord en Groningen. Gaat Arriva dat overdoen? *O*
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Voor die paar maanden dat ze die lijn rijden?
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Tuurlijk niet.
Ingangsdatum 315
Is de ingangsdatum nu 1-7-2011 of 3-7-2011.
Als je op de site van Arriva kijkt staat er als ingangsdatum 3-7-2011.
Als je op de site van het OV-Bureau GD kijkt staat er als ingangsdatum 1-7-2011.
Sterker nog bij Connexxion kan je zelfs nog een reis plannen in december 2011!
Bij de wijzigingen in de XX dienstregeling per 3-7-2011 wordt er niets over het verlies van de 315 en bijbehorende lijnen vermeld?!?!
Als je op de site van Arriva kijkt staat er als ingangsdatum 3-7-2011.
Als je op de site van het OV-Bureau GD kijkt staat er als ingangsdatum 1-7-2011.
Sterker nog bij Connexxion kan je zelfs nog een reis plannen in december 2011!
Bij de wijzigingen in de XX dienstregeling per 3-7-2011 wordt er niets over het verlies van de 315 en bijbehorende lijnen vermeld?!?!
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Arriva neemt per 3-7-2011 het stokje over van Connexxion.
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 20:41
- Locatie: Almere
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Ik denk dat dit aardig in de buurt komt van de nieuwe bussen van Arriva:
http://openbaarvervoerinboskoop.nl/deze ... G_2496.jpg
Vooral als je hiernaar kijkt:
http://openbaarvervoerinboskoop.nl/deze ... G_2498.jpg
Banken zijn er uit, waarschijnlijk voor het opnieuw bekleden en er hangt OV chipkaart apparatuur van Arriva in.
http://openbaarvervoerinboskoop.nl/deze ... G_2496.jpg
Vooral als je hiernaar kijkt:
http://openbaarvervoerinboskoop.nl/deze ... G_2498.jpg
Banken zijn er uit, waarschijnlijk voor het opnieuw bekleden en er hangt OV chipkaart apparatuur van Arriva in.
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Ik denk voor meer dan alleen opnieuw bekleden. De bussen moesten 100 kunnen rijden. Dan moeten er dus ook gordels in.
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Behoort de 345 nu ook toe aan Arriva of blijft die bij XX.
Ik zie bij geen van beide de 345 meer staan. Denk dat die toch wel gereden moet worden?!?
Ik zie bij geen van beide de 345 meer staan. Denk dat die toch wel gereden moet worden?!?
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
345 is ook naar Arriva. Als ie er niet bij staat, zal ie wel opgeheven zijn.
Re: Arriva wint concessie Groningen – Heerenveen - Lelystad
Bijna alle ritten van de 345 zijn ivm de kosten geschrapt. Die paar ritten die overgebleven zijn, zijn geintegreerd in de 315.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten