OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Nog 2 foto's van het vergissinkje in Amersfoort van afgelopen week:
De voorste deur van het echterste ICM stel op spoor 6b, de perronwand is die van 5b. Hier viel dus niet uit te stappen, want dat moest aan de andere kant, de andere kant was dan ook ontgrendeld, maar daar was ruim 3 meter ballast en wissel voor de perronwand.
En zo zag het euvel aan de voorkant van de trein eruit:
14 bakken icm past niet op 6B
De voorste deur van het echterste ICM stel op spoor 6b, de perronwand is die van 5b. Hier viel dus niet uit te stappen, want dat moest aan de andere kant, de andere kant was dan ook ontgrendeld, maar daar was ruim 3 meter ballast en wissel voor de perronwand.
En zo zag het euvel aan de voorkant van de trein eruit:
14 bakken icm past niet op 6B
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
@KM46: hmm, da's een leuke bug in het systeem dan... gebruikelijk is immers de omroep "Het volgende station is Rotterdam Centraal, eindbestemming van deze trein. U kunt hier overstappen naar Dordrecht, Schiedam en Delft." (Kan 'm dromen, zit tegenwoordig dagelijks in SGMm)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Nog wat bugs:
Met de wisselstoring bij Asb gister reed de t4000 maar tot Dvd. Dit stond dan ook keurig in de disply, maar de automatische omroep van de sprinters doet het dan niet meer :?
Wat ik ook suf vind is dat zelfs in de laatste sprinter naar Alkmaar na 1 uur snachts nog wordt omgeroepen in Utg dat je daar kan overstappen naar Beverwijk en Haarlem.
(ja als je 4 uur op het station bivakkeert).
Met de wisselstoring bij Asb gister reed de t4000 maar tot Dvd. Dit stond dan ook keurig in de disply, maar de automatische omroep van de sprinters doet het dan niet meer :?
Wat ik ook suf vind is dat zelfs in de laatste sprinter naar Alkmaar na 1 uur snachts nog wordt omgeroepen in Utg dat je daar kan overstappen naar Beverwijk en Haarlem.
(ja als je 4 uur op het station bivakkeert).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Tja, er zitten wat dingen in dat systeem... in de s4100/s4200 bij Schiedam Centrum de omroep "deze sprinter rijdt naar Rotterdam Centraal". 'tis dan wel een knooppuntstation, maar dat de sprinter naar Rotterdam Centraal naar Rotterdam Centraal rijdt lijkt me desondanks wel erg logisch
Als er nou nog stations tussen zouden zitten zou zoiets nuttiger zijn.
Als er nou nog stations tussen zouden zitten zou zoiets nuttiger zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
@ Reiziger Ddrs: Een computer kan ook fouten maken uhh... verkeert ingestelt staan.
Groet, R nald
Groet, R nald
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Vroeger toen ik dagelijks die trein had, zat die overstap-info er rond die tijd niet in, de rest van de dag wel. Kennelijk is er met een nieuwe dienstregeling iets mis gegaan.Caspar schreef:Nog wat bugs:
Wat ik ook suf vind is dat zelfs in de laatste sprinter naar Alkmaar na 1 uur snachts nog wordt omgeroepen in Utg dat je daar kan overstappen naar Beverwijk en Haarlem.
(ja als je 4 uur op het station bivakkeert).
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Afgelopen dinsdag trof ik dit verschil aan in Asdz:
en
Hoe kan dat? En nee: het waren niet een oud en een nieuw stel die voor en na de naamsverandering afgeleverd zijn... het waren twee net afgeleverde SGMm-II-stellen ;)
en
Hoe kan dat? En nee: het waren niet een oud en een nieuw stel die voor en na de naamsverandering afgeleverd zijn... het waren twee net afgeleverde SGMm-II-stellen ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Neem wel aan dat het twee verschillende stellen waren? Denk dat er eentje een oudere softwareversie heeft gekregen :)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Vanmiddag stonden bij Deventer de koersrollen van alledrie de Plan V's die samen de t3763 reden op "Abcoude"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Vanavond had ik voor het eerst meer aan prorail amersfoort dan aan het treinpersoneel. Zat in een t1600 die 3 stellen had, voorste de 4201. Op asdz ging voorste stel naar es, het middelste stel naar amf en achterste dv. Tijdens hun controleronde stuurden de conducteurs alles wat verder dan amersfoort moest door naar het voorste stel. Ik was dus al sceptisch dat alles straks in een stel zou door moeten want het was redelijk gevuld. Op amf aangekomen ging de rangeerder echter het achterste stel in... En toen zag ik op de cta dat achterste eraf ging en midden tot deventer was. Dus kon ik in een rustig deventerdeel zitten. ;-) machinist riep vervolgens om dat achterste stel rustiger was voor de mensen die nu in harington 4201 stonden. Zucht.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Sinds wanneer hangen er mini overzichtjes van de vertrekkende treinen bovenaan de trappen op de loopbrug van Rtd? Viel me dinsdag pas op...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Vertrekt de Schothorst-Express (2800) niet van spoor 12/13? Zo ja, dan is dit schema niet helemaal correct.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Dat valt te betwijfelen, achter Amf staat immers een blokje met "Verder RICHTING Zwolle (...)"...
Het is een spectrum.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Waarom staan spoor 12 en 13 samen op één bord terwijl die sporen niet aan hetzelfde perron liggen?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Tja, vaag bord... Onder 12/13 zit ook nog een stickertje met 14... :?
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6496
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Wellicht omdat het bord hangt tussen spoor 12 en spoor 13? Het tussen spoor 11 en spoor 12 hangen is vrij lastig omdat daar een trap zit ;)
Ik weet het overigens niet zeker, kom nooit op die loopbrug.
Ik weet het overigens niet zeker, kom nooit op die loopbrug.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Het bord hangt pal naast de trap en recht boven het perron zo te zien ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Iemand trouwens enig idee wat die '14' moet betekenen?
Het is een spectrum.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Spoor 14 misschien?
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Spoor 14 ja.
Bord hangt boven 11/12, op de lantaarnpaal van de roltrap bovenaan. Een kopie is er bij 13/14
Idem staan er bordjes bij 8/9, 6/7 en 1. NIET bij 3/4 dus! Bij 15/16 heb ik niet gekeken.
Bord hangt boven 11/12, op de lantaarnpaal van de roltrap bovenaan. Een kopie is er bij 13/14
Idem staan er bordjes bij 8/9, 6/7 en 1. NIET bij 3/4 dus! Bij 15/16 heb ik niet gekeken.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
De t2223 leek vanmorgen defect geraakt te zijn op Rotterdam Centraal: zag 'm op Lombardijen nog met +5 aangekondigd staan, maar 20 minuten na vertrektijd stond dat ding nog altijd op Rotterdam Centraal...
Dezelfde DDM-1 compositie kwam ik vanmiddag weer tegen, dus 'n groot probleem was het blijkbaar niet.
Dezelfde DDM-1 compositie kwam ik vanmiddag weer tegen, dus 'n groot probleem was het blijkbaar niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Nog even terugkomend op de bordjes op de loopbrug van Rotterdam Centraal. Bij spoor 15/16 hangt er net als spoor 3/4 geen bordje.
Wel is er weer wat nieuws bijgekomen op de loopbrug. Er hangen mini-vertrekstaten tussen de trap naar spoor 11/12 en die naar spoor 13/14:
Alle richtingen staan er als het goed is bij. Eentje van dichterbij (met een schaduw... ):
En op spoor 17 van Rotterdam Centraal staat SGM-II 2010. Omdat het misschien wel eens de laatste keer kan zijn om een SGM zo te zien, een foto ervan:
Verder hield de t9233 met Traxx-loc 121 voorop de reputatie van de s9200 in stand. Hij had +30 op Schiedam Centrum. Omdat hij voor de t2152 en de t5152 gegooid werd, moest de 2152 in de wacht op spoor 5 van Schiedam Centrum en had uiteindelijk +12. Hierdoor had ook de t5152 vertraging (+8 uiteindelijk) en omdat de 2152 spoor 5 bezet hield ging de 5152 naar spoor 2. Normaal dus het spoor wat bijna altijd voor de Hoekse Lijn bestemd is. Nadat de t2263 naar Breda binnen was gekomen kon de 5152 de oversteek maken en ging hij verder naar Den Haag.
Wel is er weer wat nieuws bijgekomen op de loopbrug. Er hangen mini-vertrekstaten tussen de trap naar spoor 11/12 en die naar spoor 13/14:
Alle richtingen staan er als het goed is bij. Eentje van dichterbij (met een schaduw... ):
En op spoor 17 van Rotterdam Centraal staat SGM-II 2010. Omdat het misschien wel eens de laatste keer kan zijn om een SGM zo te zien, een foto ervan:
Verder hield de t9233 met Traxx-loc 121 voorop de reputatie van de s9200 in stand. Hij had +30 op Schiedam Centrum. Omdat hij voor de t2152 en de t5152 gegooid werd, moest de 2152 in de wacht op spoor 5 van Schiedam Centrum en had uiteindelijk +12. Hierdoor had ook de t5152 vertraging (+8 uiteindelijk) en omdat de 2152 spoor 5 bezet hield ging de 5152 naar spoor 2. Normaal dus het spoor wat bijna altijd voor de Hoekse Lijn bestemd is. Nadat de t2263 naar Breda binnen was gekomen kon de 5152 de oversteek maken en ging hij verder naar Den Haag.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Die bordjes op de loopbrug op Rotterdam Centraal zijn eigenlijk net te klein om goed te kunnen lezen. Ouderen hebben, nadat ze die trappen eindelijk overwonnen hebben, ook nog een leesbril nodig om die bordjes te kunnen lezen. Het idee is mooi, maar dan zouden ze op meer plaatsen op de loopbrug geplaatst moeten worden (niet iedereen reist van/naar Gouda/Utrecht/...) en op normaal formaat.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Die houders zijn al enkele tijd aanwezig op de loopbrug en volgens mij is er ergens nog een aantal aanwezig. De grootte zal wel te maken hebben met de invloed die de wind op de loopbrug kan hebben.
Het is een spectrum.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008
Storender dan het tekstformaat (ouderen hebben doorgaans een reisadviesprintje bij zich) zijn de onleesbare uurcijfers!
En zie ik nou goed, dat Rotterdam C een ongebruikt perronspoor heeft? =')
En zie ik nou goed, dat Rotterdam C een ongebruikt perronspoor heeft? =')
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten