Dienstregeling 2012
Re: Dienstregeling 2012
Ik zag een aantal ritten van de s1900 met een losse ICMm 3. Was dat ook al gebruikelijk voor deze week?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2012
In de spits in ieder geval niet en in het dagdal eigenlijk ook niet, als dat al met een losse ICM reed zag ik altijd wel een viertje (maar vaker een ICR-stam of twee ICM-stellen).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39295
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2012
@Daantje: dat achterin de s2100 niet werkt is op zich logisch... die krijgt in Dordrecht de volle lading aan overstappers vanaf de MLL en uit de bussen achterin de trein
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2012
's Avonds gebeurd het wel regelmatiger. Is altijd wel een mooi contrast, eerst een ICRm-stam en op de volgende rit een ICMm 3'tje.Geert schreef:In de spits in ieder geval niet en in het dagdal eigenlijk ook niet, als dat al met een losse ICM reed zag ik altijd wel een viertje (maar vaker een ICR-stam of twee ICM-stellen).
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Dienstregeling 2012
Ik ga binnenkort weer regelmatig reizen op de nieuwe lijn Lelystad - Den Haag CS. Hoe is de wachttijd op Leiden Centraal nu? In de vorige dienstregeling stond je heel soms wel eens 10 minuten te wachten op Leiden. Is er nu daar nog lange wachttijd of valt dat nu mee?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Dienstregeling 2012
De s3700 staat afgezien van de rijtijdspeling 2 minuten stil op Leiden.
Re: Dienstregeling 2012
De geplande stop van 4 minuten van de s4500 richting Asd/Amf blijft zowel reizigers als personeel verbazen. Het gebeurt namelijk ongeveer 1 op de 4 treinen dat de machinist belt, waarom het sein maar niet veilig komt en dat ie het lang vindt duren dus maar even belt. Maarja niemand is het natuurlijk gewend om daar lang stil te staan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39295
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2012
Waar is "daar"? In Hoorn?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2012
Amsterdam Sloterdijk.
Re: Dienstregeling 2012
Nu de sneltrein (o.a.) tussen Delft en Rotterdam Blaak een IC is geworden is mij het volgende opgevallen: Sommige sprinters doen over dat traject met een extra stop op Delft Zuid er 18 minuten over en de ICs met die extra stop niet 19 minuten. Was in de vorige dienstregeling de sneltrein ook langzamer als de stoptrein?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Dienstregeling 2012
Ik heb het ook al een aantal malen meegemaakt dat de hc in al zijn enthousiasme al de deuren begon te sluiten. Voorheen was het natuurlijk vrijwel altijd 'inpakken en wegwezen' op Ass.Caspar schreef:De geplande stop van 4 minuten van de s4500 richting Asd/Amf blijft zowel reizigers als personeel verbazen. Het gebeurt namelijk ongeveer 1 op de 4 treinen dat de machinist belt, waarom het sein maar niet veilig komt en dat ie het lang vindt duren dus maar even belt. Maarja niemand is het natuurlijk gewend om daar lang stil te staan.
Vallend blad maakt rails glad.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2012
Dat was eerst niet, de Sprinters zijn een beetje sneller geworden in de nieuwe dienstregeling. Delft-Schiedam is nu voor alle treinen even snel (8 minuten) met of zonder tussenstop en het stukje tussen Rotterdam centraal en Blaak blijkt met een Sprinter nu zelfs in 2 minuten te kunnen (terwijl IC's er nog steeds 3 nodig hebben.Edwin schreef:Nu de sneltrein (o.a.) tussen Delft en Rotterdam Blaak een IC is geworden is mij het volgende opgevallen: Sommige sprinters doen over dat traject met een extra stop op Delft Zuid er 18 minuten over en de ICs met die extra stop niet 19 minuten. Was in de vorige dienstregeling de sneltrein ook langzamer als de stoptrein?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2012
Ze heten natuurlijk niet voor niks zo.
Re: Dienstregeling 2012
Mogelijk omdat de IC een overstap bieden en de SPR niet?reisthijs schreef:Dat was eerst niet, de Sprinters zijn een beetje sneller geworden in de nieuwe dienstregeling. Delft-Schiedam is nu voor alle treinen even snel (8 minuten) met of zonder tussenstop en het stukje tussen Rotterdam centraal en Blaak blijkt met een Sprinter nu zelfs in 2 minuten te kunnen (terwijl IC's er nog steeds 3 nodig hebben.Edwin schreef:Nu de sneltrein (o.a.) tussen Delft en Rotterdam Blaak een IC is geworden is mij het volgende opgevallen: Sommige sprinters doen over dat traject met een extra stop op Delft Zuid er 18 minuten over en de ICs met die extra stop niet 19 minuten. Was in de vorige dienstregeling de sneltrein ook langzamer als de stoptrein?
Wat ook jammer is is dat in de SPR Den Haag Centraal - Almere Oostvaarders na 20:00 uur 's avonds niet naar Den Haag Centraal rijdt maar Leiden Centraal als eindpunt heeft. Op Leiden Centraal is er geen overstap naar Den Haag Centraal, waardoor er doordeweeks, sowieso, na 20:00 maar 2x per uur kan worden gereisd van Almere naar Den Haag en v.v.. Terwijl op het traject Almere - Leiden Centraal nog steeds, na 20:00 uur, 4x per uur kan worden gereisd. En na 20:00 uur zijn er tussen Leiden Centraal en Den Haag Centraal 8 opties per uur. Er kan toch wel één optie aan de sprinter worden "gekoppeld", qua overstap? Vroeger was die overstap er altijd op Leiden Centraal en nu, helaas, niet meer.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Dienstregeling 2012
Na 20:00 is er geen 4x pu meer hoor tussen Almere en leiden? Gewoon 2x pu rechtstreeksEdwin schreef:
Wat ook jammer is is dat in de SPR Den Haag Centraal - Almere Oostvaarders na 20:00 uur 's avonds niet naar Den Haag Centraal rijdt maar Leiden Centraal als eindpunt heeft. Op Leiden Centraal is er geen overstap naar Den Haag Centraal, waardoor er doordeweeks, sowieso, na 20:00 maar 2x per uur kan worden gereisd van Almere naar Den Haag en v.v.. Terwijl op het traject Almere - Leiden Centraal nog steeds, na 20:00 uur, 4x per uur kan worden gereisd. En na 20:00 uur zijn er tussen Leiden Centraal en Den Haag Centraal 8 opties per uur. Er kan toch wel één optie aan de sprinter worden "gekoppeld", qua overstap? Vroeger was die overstap er altijd op Leiden Centraal en nu, helaas, niet meer.
Komt wel goed schatje.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2012
Na 20:00 is er nog een reismogelijkheid met overstappen in Weesp en Schiphol, dat is iets sneller dan de doorgaande sprinterverbinding. Zo kom je op 4x/uur. pas later op de avond (als de s3700 helemaal niet meer rijdt) wordt het minder.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39295
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2012
Ik zat net eens wat grondiger naar de vakantiedienstregelingen te kijken, maar wat is die bij de s5000 eigenlijk bizar... in de spitsuren 2x/uur Dordrecht - Breda v.v., maar in de daluren 1x/uur Dordrecht - Den Haag Centraal v.v. en 1x/uur Dordrecht - Breda v.v. met een halfuur verschil ertussen in Dordrecht
Op die manier staat de pendel Dordrecht - Breda in de daluren alsnog een heel uur te keren in Dordrecht, naast dat je al een erg opmerkelijke situatie krijgt met een drie Sprinters per uur tussen Dordrecht en Den Haag Centraal in de daluren tegen twee per uur in de spits.
Op die manier staat de pendel Dordrecht - Breda in de daluren alsnog een heel uur te keren in Dordrecht, naast dat je al een erg opmerkelijke situatie krijgt met een drie Sprinters per uur tussen Dordrecht en Den Haag Centraal in de daluren tegen twee per uur in de spits.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2012
We leven immers ook in Noord-België.
Laatst gewijzigd door Daniel op vr 23 dec 2011, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd
Reden: Overbodige quote verwijderd
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Dienstregeling 2012
Maarre, als die stoptreinen niet rijden verslechtert toch de verbinding Utrecht-Dordrecht ook aanzienlijk? Niet echt handig dus die vakantiedienstregeling.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 16:54
Re: Dienstregeling 2012
Wat mij opvalt is dat de vertrektijd van de s600 in Gv hetzelfde is als van de s1900. Soms krijgt de s1900 voorrang, maar laatst passeerde de s600 de s1900 in Dt. Nu is die s600 serie wel tijdelijk heb ik begrepen totdat de hsl meer treinen toelaat, maar volgens mij kunnen ze beter de vertrektijd van die s600 een paar minuten later maken.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39295
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2012
Nee... de s5000 rijdt precies op het moment dat die aansluiting (s2800 -> s1900) wel goed isJWM schreef:Maarre, als die stoptreinen niet rijden verslechtert toch de verbinding Utrecht-Dordrecht ook aanzienlijk? Niet echt handig dus die vakantiedienstregeling.
Knullige van de huidige vakantiedienst-situatie is dat je alsnog maar 1x/uur van bv. Zwijndrecht naar Dordrecht Zuid kunt terwijl beide stations twee treinen per uur naar Dordrecht hebben. (Er is nog een tweede verbinding mogelijk, maar daarbij is de overstaptijd in Dordrecht langer dan de tijd die je in een trein zit )
Plus dat je zo je materieel nou niet bepaald efficiënt inzet: een treinstel op de pendel Dordrecht - Breda is bv. in een tijdsblok van 2 uur effectief 44 minuten aan het rijden en staat liefst 76 minuten stil, terwijl je met een doorgaande dienst slechts 40 minuten stilstaat in 3,5 uur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2012
De situatie is nog bizarder dan je zei. Op OHIH had ik het een keertje uitgezocht in de reisplanner en het bleek dit te zijn:
Den Haag richting Dordrecht/Breda:
1x per dag (vertrek Den Haag: 7:43) doorgaand Den Haag Centraal - Breda.
Daarna 1x per uur tussen 8:13 en 13.13 Den Haag - Dordrecht. Niet doorgaand naar Breda, daar rijdt een half uur later de pendel Dordrecht - Breda.
Verder nog twee treinen om 18:13 en 19:13.
Dordrecht/Breda richting Den Haag:
Geen enkele doorgaande rit. Alle ritten uit Breda eindigen in Dordrecht. Alle ritten naar Den Haag beginnen een half uur later in Dordrecht.
2x per uur tussen 4:53 en 5:54 (vertrek Dordrecht).
1x per uur tussen 10:23 en 15:23.
losse rit om 19:23.
Den Haag richting Dordrecht/Breda:
1x per dag (vertrek Den Haag: 7:43) doorgaand Den Haag Centraal - Breda.
Daarna 1x per uur tussen 8:13 en 13.13 Den Haag - Dordrecht. Niet doorgaand naar Breda, daar rijdt een half uur later de pendel Dordrecht - Breda.
Verder nog twee treinen om 18:13 en 19:13.
Dordrecht/Breda richting Den Haag:
Geen enkele doorgaande rit. Alle ritten uit Breda eindigen in Dordrecht. Alle ritten naar Den Haag beginnen een half uur later in Dordrecht.
2x per uur tussen 4:53 en 5:54 (vertrek Dordrecht).
1x per uur tussen 10:23 en 15:23.
losse rit om 19:23.
Re: Dienstregeling 2012
Daarmee kan het als een bijzonder effectieve manier om je efficiënte omloop naar de filistijnen te helpen gezien worden.
Re: Dienstregeling 2012
Nou zeg, en ik moet in de vakantie nogal vaak vanuit Rtd (c.q. Zwd) naar Ddzd :(. Dat wordt maar vastpinnen op de ene s5100 die er wel rijdt :(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Dienstregeling 2012
Je kan zelfs 6x p.u. als je lang wilt wachten op Amsterdam CS.reisthijs schreef:Na 20:00 is er nog een reismogelijkheid met overstappen in Weesp en Schiphol, dat is iets sneller dan de doorgaande sprinterverbinding. Zo kom je op 4x/uur. pas later op de avond (als de s3700 helemaal niet meer rijdt) wordt het minder.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten