CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
De CTA uit Bützow klopt overigens wel. Lang niet alle IC's stoppen in dat fijne gehucht.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
- Vanmorgen rond 11:35 uur kwam VIRM 8642 leeg over spoor 5 door Schiphol. Opzich niks geks aan, maar op de display's stond Chevremont.
- VIRM 9480 reed de IC t3539 met al +23 vanaf Schiphol, maar ook met Heerlen op de display's.
- Volgens deze vertrekstaat bij spoor 1 in Delft gaan de s5100 -en van 7:17 en 8:17 uur niet naar Den Haag Centraal, maar naar Leiden Centraal. :? Ze zijn te zien bij de rode pijlen:
- De stations in Purmerend voor de s4500 worden op de CTA van spoor 3 op Amsterdam Sloterdijk niet al te uitgebreid aangegeven:
- VIRM 9480 reed de IC t3539 met al +23 vanaf Schiphol, maar ook met Heerlen op de display's.
- Volgens deze vertrekstaat bij spoor 1 in Delft gaan de s5100 -en van 7:17 en 8:17 uur niet naar Den Haag Centraal, maar naar Leiden Centraal. :? Ze zijn te zien bij de rode pijlen:
- De stations in Purmerend voor de s4500 worden op de CTA van spoor 3 op Amsterdam Sloterdijk niet al te uitgebreid aangegeven:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Creatief omgaan met ruimtegebrek. Men wilde kennelijk op zijn 'ons ben zunig' manier, maar één flapje aanpassen aan de opening van het nieuwe Purmerendse station. Wat mij betreft zou er komen te staan: Purmerend Wijdev., -Centr., -Overw.; dat past net denk ik. Alleen omdat Purmerend 'gewoon' niet 'Centrum' of 'Centraal' heet, kan dat niet worden toegepast.De stations in Purmerend voor de s4500 worden op de CTA van spoor 3 op Amsterdam Sloterdijk niet al te uitgebreid aangegeven:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Wat is de logica dat de 5000 van .04 wel doorgaat naar Schiphol volgens die vertrekstaat, en die van .34 niet? :?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Het zijn zelfs alleen die van 7.04 en 8.04 waar Schiphol bij staat Wat een zooitje die vertrekstaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Thalys t9350 ging vandaag volgens de ene zijde van de CTA (op Rotterdam Centraal vertrek om 16:26) via Antwerpen, Brussel, Weert, Roermond, Sittard en Geleen Oost naar Parijs, en volgens de Andere Zijde via Antwerpen, Brussel Stopt verder op alle naar Parijs en volgens een Andere CTA vertrok hij om 13:26. Wat een Zootje.
Groet, R nald
Groet, R nald
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Ohjee, daar gaat ie dan weer... Het is dus blijkbaar lange tijd goed gegaan wat betreft die CTA op spoor 4a, nu dus niet meer .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Op heel spoor 4 was het een zootje, want op 4b stond de vertrektijd niet helemaal goed.
Groet, R nald
Groet, R nald
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Vanaf Utrecht Centraal vertrok vanavond een ICE die twee keer in Düsseldorf zou stoppen, volgens de CTA dan...
Het ding vertrok volgens de omroep trouwens van 12b, dus wat de aankondiging dan eigenlijk op de CTA's van 12a doet
Het ding vertrok volgens de omroep trouwens van 12b, dus wat de aankondiging dan eigenlijk op de CTA's van 12a doet
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
In de praktijk gaan ze allemaal door naar Schiphol.Wubbo schreef:Wat is de logica dat de 5000 van .04 wel doorgaat naar Schiphol volgens die vertrekstaat, en die van .34 niet? :?
Maar ik geef toe dat het er wel een beetje vreemd op staat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Trein t5790 vertrok volgens de voorste CTA om 00.39 vanaf Utrecht Centraal, volgens de achterste om 00.40 (wat de juiste tijd is)...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
^^ Dat is de oude boottrein. Er is wat blijven hangen zo te zien...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Nouja, een deel van de oude boottrein... want dat was destijds het achterste deel van een 2400 en niet van een s2600
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
De CTA van spoor 1a in Sittard had tussen 11:30 en 13:30 kuren. Twee variaties die ik gezien heb:
Op de plaats van de treinsoort was een half flapje van de IC+ te zien.
Code: Selecteer alles
Vertrek 40
Amsterdam Bijlmer Landgraaf
Duivendrecht
Code: Selecteer alles
Vertrek 17 Vertraging ongeveer 50 minuten
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Vandaag op Rotterdam Alexander en Utrecht Centraal weer de oude tekst.KM46 schreef:Dit stond ook op Rotterdam Alexander en Utrecht Centraal vandaag, maar dan ook zonder Veolia uiteraard.Marc schreef:In Maastricht had Prorail weer een nieuwe tekst bedacht voor op de borden: "Wij heten u van harte welkom op dit station. Prorail, NS en Veolia."
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Dat is ook alweer jaren geleden dat de intercity's via Duivendrecht reden. Ik kan me het flapje 'Voor Schiphol overstappen in Duivendrecht' wel nog goed herinneren.Marc schreef:De CTA van spoor 1a in Sittard had tussen 11:30 en 13:30 kuren. Twee variaties die ik gezien heb:
Op de plaats van de treinsoort was een half flapje van de IC+ te zien.Code: Selecteer alles
Vertrek 40 Amsterdam Bijlmer Landgraaf Duivendrecht
En ja, Landgraaf zul je op de CTA's in Sittard ook nooit meer zien staan. Een rechtstreekse verbinding tussen Sittard en Kerkrade Centrum is er al sinds eind 2006 niet meer. Alhoewel, met de nieuwe intercityverbinding naar Aachen... ;)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Dat was ik nog vergeten, maar in Maastricht staat sinds het begin van de week ook weer "Welkom op station Maastricht" op het bord. De nieuwe tekst beviel zeker niet .
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Vorige week was de CTA op spoor 5 zuidzijde in Eindhoven al doorgedraaid: het flapje met de treinsoorten wou niet meer stoppen. Daarna deed ie het weer, maar nu is ie weer kapot: het onderste flapje was op Alkmaar blijven staan, rest was leeg. Op de overige CTA's stond netjes de trein naar Schiphol aangekondigd.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
De stoptrein van 22.24 uur uit Elst naar Arnhem stopte volgens de CTA van Elst niet in Tilburg Reeshof.
In 's-Hertogenbosch ben ik maar in de trein naar Niet Instappen gestapt, die gelukkig naar Utrecht en Amsterdam bleek te gaan.
In 's-Hertogenbosch ben ik maar in de trein naar Niet Instappen gestapt, die gelukkig naar Utrecht en Amsterdam bleek te gaan.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6496
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
In Bilthoven mist station Den Dolder op het flapje van de stoptrein naar Zwolle, het eerstvolgende station wat wordt aangegeven is Amersfoort.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Normaal gaat het ding van spoor 1 (Asdz), maar als het dan toch eens van spoor 2 vertrekt komen gelijk fouten aan de oppervlakte:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten