Dat zijn de echte die-hards ;)Karl schreef:Had net om half tien de trein in Rotterdam en toen stonden er nog twee...
OVer je reiservaringen in juni 2012
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Zag net een trein, met passagiers, over spoor 1 van Gv rijden (richting Gvc), vond dat vreemd, daarna reden we als we een slak Moerwijk voorbij en daarna even stilgestaan bij de wissels na rijswijk (hoe heet dat punt eigenlijk?) vanwege een wisdelstoring. Ben benieuwd.
Het is een spectrum.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Een man reist van Den Haag naar Utrecht met Dal Vrij met trein van 18.23 uur en moet deels betaald reizen. In Gouda moet hij uit- en weer inchecken. De poortjes staan niet op het perron, dus moest hij naar het stationsgebouw rennen. Uiteindelijk heeft hij niet meer ingecheckt, omdat tussen in- en uitcheck minimaal 3 minuten moet zitten. Op het nippertje had hij de trein weer kunnen halen. Ik weet ook niet hoe hij het anders had kunnen doen. Iemand een idee?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Niet, dat is het nadeel van het in/uitchecken en nieuwe kortingsproducten. Soms heb je voordeel (voor 16:00 inchecken heb je je hele reis met korting), en soms nadeel zoals dit geval. Het idee is geloof ik dat dat netto op 0 uitkomt...
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Volgens mij wordt spoor 1 daar gebruikt als er 2 ICs (o.a. 1 naar België) op spoor 3 en 4 staan.Karl schreef:Zag net een trein, met passagiers, over spoor 1 van Gv rijden (richting Gvc), vond dat vreemd, daarna reden we als we een slak Moerwijk voorbij en daarna even stilgestaan bij de wissels na rijswijk (hoe heet dat punt eigenlijk?) vanwege een wisdelstoring. Ben benieuwd.
Je bedoelt die spoorwegovergang na Rijswijk? Dat is 't Haantje.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Dat punt heet Delft Aansluiting.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
In dit geval had deze man denk ik in de visie van NS de volle mep moeten betalen of een trein later moeten nemen in Gouda. Het incheckmoment is bepalend, dus dat vereist zorgvuldig plannen of voortaan een trein later nemen.visgraat schreef:Een man reist van Den Haag naar Utrecht met Dal Vrij met trein van 18.23 uur en moet deels betaald reizen. In Gouda moet hij uit- en weer inchecken. De poortjes staan niet op het perron, dus moest hij naar het stationsgebouw rennen. Uiteindelijk heeft hij niet meer ingecheckt, omdat tussen in- en uitcheck minimaal 3 minuten moet zitten. Op het nippertje had hij de trein weer kunnen halen. Ik weet ook niet hoe hij het anders had kunnen doen. Iemand een idee?
Overigens snap ik die drie minuten niet zo goed, 3 minuten is best een lange tijd. 30 seconden was ook prima geweest om mensen ervan te weerhouden snel achter elkaar in- en uit te checken, maar in dit soort situaties (of bij overstappen met een omweg) is drie minuten bijzonder onpraktisch en tijdrovend. Dat moet toch gemakkelijk aan te passen zijn.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Dat snap ik niet zo goed. De trein op spoor 1 reed vanuit ri. Rijswijk richting Gvc/Laa.Edwin schreef: Volgens mij wordt spoor 1 daar gebruikt als er 2 ICs (o.a. 1 naar België) op spoor 3 en 4 staan.
Je bedoelt die spoorwegovergang na Rijswijk? Dat is 't Haantje.
Het is een spectrum.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Visgraat heeft het over poortjes. Bij poortjes zit geen tijdlimiet tussen het in en uit checken. Alleen paaltjes kennen dit.
Wat staat er nou in Gouda?
Wat staat er nou in Gouda?
For Your Railroad Adventures
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
In Gouda staan Paaltjes .
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Nog wel, het zou mij niet verbazen als deze na de verbouwing vervangen worden door poortjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Sowieso zou het naar mijn idee al voldoende zijn als die tijdslimiet alleen geldt voor transacties bij hetzelfde paaltje, om per ongeluk snel in- en uitchecken te voorkomen. Overstappers kunnen dan snel naar een ander paaltje (vaak enkele meters verder) lopen.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Wat was het gisterenavond trouwens toch stil op Metrostation Weesperplein in Amsterdam. Ik kon eveneens zitten in de Metro.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Je kan bijna altijd zitten in de Amsterdamse metro, waarom denk je dat ik die langsbanken en overload aan deuren in de nieuwe metro's zo'n onzin vind? Met die nieuwe metro's had je iedere reiziger een zitplek kunnen bieden, ook in de spits :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Ja als jij dat zegt. Ik zal het qua drukte waarschijnlijk vergeleken hebben met de Underground in Londen. Maar zoals jij aangeeft zal het wel een hele erge capaciteit-overschot genereren.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Uitgezonderd lijn 50 in de spitsrichting ;)Bee schreef:Je kan bijna altijd zitten in de Amsterdamse metro, waarom denk je dat ik die langsbanken en overload aan deuren in de nieuwe metro's zo'n onzin vind? Met die nieuwe metro's had je iedere reiziger een zitplek kunnen bieden, ook in de spits :)
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Vanmiddag stuiven we rechtdoor over een kruispunt met de bus, huh moeten we hier niet links? Hmm deze chauffeur doet de lusroute zeker andersom, laat ik maar niks zeggen, dacht ik.
Tweehonderd meter na de kruising trapt de chauffeur de rem ineens stevig in "VERDORIE WE HADDEN DAAR LINKSAF GEMOETEN!"
Keren kun je de bus daar niet, maar achteruit terug is eigenlijk ook geen optie omdat je als chauffeur die kruising niet kunt overzien (beetje vreemd aangelegd daar). Met mij helemaal achterin de bus als opzichter zijn we de kruising weer over gemanoevreerd tussen het andere verkeer door, daarna de route weer vervolgd. Amper een kwartier later slaan we na het rijden van de volgende lusroute rechtsaf, terwijl we linksaf moesten (rechtsaf is de ochtendroute)... Deze keer maar wel direct alarm geslagen, ik heb de chauffeur er echt van moeten overtuigen dat we daar niet in moesten, hij was zich er totaal niet van bewust dat je in de middag linksaf moet. De chauffeur de bus in een klein doodlopend straatje achteruit ingestoken, gekeerd en de route weer vervolgd, hij liep na die tweede keer wel te zuchten van "waar ben ik vandaag mee bezig..."
Tweehonderd meter na de kruising trapt de chauffeur de rem ineens stevig in "VERDORIE WE HADDEN DAAR LINKSAF GEMOETEN!"
Keren kun je de bus daar niet, maar achteruit terug is eigenlijk ook geen optie omdat je als chauffeur die kruising niet kunt overzien (beetje vreemd aangelegd daar). Met mij helemaal achterin de bus als opzichter zijn we de kruising weer over gemanoevreerd tussen het andere verkeer door, daarna de route weer vervolgd. Amper een kwartier later slaan we na het rijden van de volgende lusroute rechtsaf, terwijl we linksaf moesten (rechtsaf is de ochtendroute)... Deze keer maar wel direct alarm geslagen, ik heb de chauffeur er echt van moeten overtuigen dat we daar niet in moesten, hij was zich er totaal niet van bewust dat je in de middag linksaf moet. De chauffeur de bus in een klein doodlopend straatje achteruit ingestoken, gekeerd en de route weer vervolgd, hij liep na die tweede keer wel te zuchten van "waar ben ik vandaag mee bezig..."
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Sinds wanneer heeft lijn 50 een spitsrichting?Thom91 schreef:Uitgezonderd lijn 50 in de spitsrichting ;)Bee schreef:Je kan bijna altijd zitten in de Amsterdamse metro, waarom denk je dat ik die langsbanken en overload aan deuren in de nieuwe metro's zo'n onzin vind? Met die nieuwe metro's had je iedere reiziger een zitplek kunnen bieden, ook in de spits :)
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Ofcourse, wil ik de s9200 vanuit Antwerpen-Centraal naar Dordrecht pakken, is tie weer eens afgeschaft/opgeheven. Dit is nu al de derde keer op rij voor mij :'). Gelukkig zag ik dit keer dit RUIM 3 uur op tijd, en mocht van m'n baas derhalve een uur eerder weg met de trein...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Tja na al die berichten uit het Luxemburgse denken wij ook wel eens van waar zijn die Luxemburgers mee bezig, het begint een beetje een soort "reserve-belgen mop" te worden naar mijn idee.STF schreef:... hij liep na die tweede keer wel te zuchten van "waar ben ik vandaag mee bezig..."
Lijkt me toch eens tijd worden voor een speciaal "Luxemburgs-blunder topic" want van bus tot grasmaaier, er lijkt daar weinig goed te gaan! Maar misschien een optie om daar een grasmaaier te introduceren die ook reizigers vervoert, of een bus die ook gelijk het gras maait natuurlijk!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Alsjeblieft zeg, de bussen en de grasmaaierts hebben het afzonderlijk al moeilijk genoeg, moeten ze nou ook al taken gaan combineren? Dat kan nooit goed gaan
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Tussen Sloterdijk en Isolatorweg kun je wel altijd zitten is mijn ervaring. Al kom dat doordat er 2 scholen en een stuk of 20 kantoorgebouwen daar staan en overstappen op ander ov daar geen enkele nut heeft.Thom91 schreef:Uitgezonderd lijn 50 in de spitsrichting ;)Bee schreef:Je kan bijna altijd zitten in de Amsterdamse metro, waarom denk je dat ik die langsbanken en overload aan deuren in de nieuwe metro's zo'n onzin vind? Met die nieuwe metro's had je iedere reiziger een zitplek kunnen bieden, ook in de spits :)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Hmm ik ken alleen het gedeelte Ass - Asdz, en daar is volgens mij wel degelijk een spitsrichting ;)hauptbahnhof schreef:Sinds wanneer heeft lijn 50 een spitsrichting?Thom91 schreef:Uitgezonderd lijn 50 in de spitsrichting ;)Bee schreef:Je kan bijna altijd zitten in de Amsterdamse metro, waarom denk je dat ik die langsbanken en overload aan deuren in de nieuwe metro's zo'n onzin vind? Met die nieuwe metro's had je iedere reiziger een zitplek kunnen bieden, ook in de spits :)
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2012
Tussen Bijlmer Arena en Gein zal er vast ook wel een behoorlijk prominente spitsrichting zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten