GA er maar vanuit dat het via Centraal is. Daarmee houdt het noordoosten met een omweg een rechtstreekse verbinding met Schiphol en A'dam Zuid is in de daluren vooralsnog geen reizigerstrekker.Daniel schreef: - de 2600 wordt IC Vlissingen - Rotterdam - Schiphol - Lelystad (niet duidelijk of die via Amsterdam Centraal of Zuid rijdt uit de lijst)
Dienstregeling 2013 #2
Re: Dienstregeling 2013
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39295
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013
Het noordoosten krijgt z'n verbinding met Schiphol toch wel via de Hanzelijn-IC's. Inderdaad is het wel het meest logisch als 'ie via Amsterdam C. gaat gezien die verbinding dan nog altijd per IC mogelijk blijft voor overstappers uit de Hanzelijn-treinen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2013
Vlissingen-Groningen. Net als de 2 ritten Den Helder - Maastricht, dat zijn dé echte treinen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Dienstregeling 2013
Dan wordt het waarschijnlijk dit patroon:Daniel schreef:Het noordoosten krijgt z'n verbinding met Schiphol toch wel via de Hanzelijn-IC's. Inderdaad is het wel het meest logisch als 'ie via Amsterdam C. gaat gezien die verbinding dan nog altijd per IC mogelijk blijft voor overstappers uit de Hanzelijn-treinen.
Overdag ICs Vlissingen-Rotterdam-Schiphol-Amsterdam CS-Lelystad en Den Haag-Amsterdam Zuid-Lelystad-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.
Superdal Vlissingen-Rotterdam-Schiphol-Amsterdam C-lelystad-Dronten-Kampen Zuid-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.
Maar we zullen het binnenkort wel zien.
Re: Dienstregeling 2013
Wat moet ik mij trouwens bij superdal voorstellen?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Dienstregeling 2013
De treinen 2550+ worden inderdaad ma-vr de L-trein Puurs - Roosendaal, in het weekend houdt je dan de 2700 als L-trein Antwerpen - Roosendaal.Bee schreef:Het kan zijn dat de stoptrein op spoorlijn 12 doordeweeks hernummerd wordt, hij wordt namelijk gekoppeld aan de stoptrein Antwerpen - Puurs via -2 in Antwerpen, maar in het weekend niet aangezien spoorlijn 52 dan niet-bediend is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39295
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013
Trouwens even reistijden opgeteld: de superdalserie 12600 verslaat met gemak de huidige langste IC (ochtendspits-800 Hdr - Mt: 3 u 46 m). Totale reistijd komt grofweg uit op 4 uur en 58 minuten waarbij eventuele langere stationnementen nog niet zijn meegenomen.
@JeffreyMeijer: 's avonds laat en zondags.
@JeffreyMeijer: 's avonds laat en zondags.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2013
Op welke manier zijn dergelijke lange treinseries te rijmen met de "robuuste" dienstregeling en het corridordenken?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39295
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013
Corridors lijken aardig losgelaten als je ziet dat er Gvc / Gv - Hlm / Shl alternerend gereden gaat worden. Is ook wel gelijk het probleem met de suboptimale overstaps in Leiden opgelost trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013
In het "superdal" is het veel rustiger op het spoor en is het blijkbaar niet zo erg als het wat minder "robuust" is. Zo valt het ook op dat er in 2013 overdag nergens meer sprake is van splitsten of combineren gebeurt dat in het superdal toch weer wel.
Op de Westtak tijdt de nieuwe 2600 dan in het pad van de huidige s3200 en de verlengde s5800 komt op Hfd - Asd in plaats van de huidige s2600.
Nog wat opvallends wat nummertjes betreft, ik zie in de lijst nog de s3800 en s8000 bij Arriva (aangevuld met een nieuwe 13800 Zl - Co ), normaal krijgen de regionale vervoerders toch alleen nummers in de 30000-serie?
Het moet ook wel omdat er anders maar één binnenlandse treinserie over zou blijven op de Westtak.Daniel schreef:Inderdaad is het wel het meest logisch als 'ie via Amsterdam C. gaat
Op de Westtak tijdt de nieuwe 2600 dan in het pad van de huidige s3200 en de verlengde s5800 komt op Hfd - Asd in plaats van de huidige s2600.
Nog wat opvallends wat nummertjes betreft, ik zie in de lijst nog de s3800 en s8000 bij Arriva (aangevuld met een nieuwe 13800 Zl - Co ), normaal krijgen de regionale vervoerders toch alleen nummers in de 30000-serie?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2013
Een mooi plan om Groningen en Vlissingen op het nachtnet aan te sluiten. :')Daniel schreef:Trouwens even reistijden opgeteld: de superdalserie 12600 verslaat met gemak de huidige langste IC (ochtendspits-800 Hdr - Mt: 3 u 46 m). Totale reistijd komt grofweg uit op 4 uur en 58 minuten waarbij eventuele langere stationnementen nog niet zijn meegenomen.
@JeffreyMeijer: 's avonds laat en zondags.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2013
Welke conducteur zou het in zijn hoofd halen om alle tussenstops op het beginstation om te roepen? Zeker als je er vanuit gaat dat die trein 's avonds ook nog stoptreinen vervangt op Zwolle - Lelystad en het mij niet vreemd lijkt als die 's avonds ook stoptreinen op Zwolle-Groningen gaat vervangen.. (A)
Re: Dienstregeling 2013
Zie pagina 17 van deze pdf. Dit komt omdat de "veiligheid" is afgekeurd.Daniel schreef:Corridors lijken aardig losgelaten als je ziet dat er Gvc / Gv - Hlm / Shl alternerend gereden gaat worden. Is ook wel gelijk het probleem met de suboptimale overstaps in Leiden opgelost trouwens.
Re: Dienstregeling 2013
Zijn superdaltreinen in de vroege ochtend, waar een afwijkend nummer is gekozen omdat ze afwijken van de standaard 5800-en.Daniel schreef:- 15800 wordt een aanvullende sprinter Den Haag Centraal - Schiphol - Amsterdam Centraal én Hoofddorp - Amsterdam Centraal - Amersfoort. Lijkt spitsversterking gezien de lijst expliciet meldt dat deze in Weesp geen aansluiting biedt op de 4300
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39295
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013
Ah, het zit dus in de corridors die hier zo gekozen waren dat ze elkaar 4x/uur moeten kruisen. Dat dat niet erg handig is lijkt toch vrij duidelijk, wel 'n mooie oplossing voor de reizigers zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8794
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013
Staan er voor de rest nog opvallende treinnummers in de treinnummerlijst? Ik kan 'm niet openen :( M'n pc loopt dan bijna vast...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2013
Niet naar mijn mening..
Re: Dienstregeling 2013
Niet echt. Alleen dat de NS 5000 reizigers in Purmerend misloopt door niet de verbinding Purmerend-Amsterdam te maken maar dat gekloot is al sinds 2007.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Dienstregeling 2013
Het past in het corridordenken omdat een trein die niet keert niet in de weg kan staan..Chauf21 schreef: Op welke manier zijn dergelijke lange treinseries te rijmen met de "robuuste" dienstregeling en het corridordenken?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013
Ik dacht dat Purmerenders massaal met de bus naar Amsterdam gingen? Waarom heb je dan nog een trein nodig. Er is ook geen dramatische daling in reizigersaantallen geweest sinds die rechtstreekse verbinding is verbroken.JeffreyMeijer schreef:Niet echt. Alleen dat de NS 5000 reizigers in Purmerend misloopt door niet de verbinding Purmerend-Amsterdam te maken maar dat gekloot is al sinds 2007.
Logsich dat NS daar dus niks aan wijzigt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2013
Nou laat ik het zo zeggen. Die 5000 reken ik over 2 stations ( Purmerend en Purmerend Overwhere. ) Purmerenders gaan inderdaad veel met de bus. Maar de trein had ook een redelijk aandeel. Nou is het vanaf de treinstations nooit ver lopen naar een bus naar Amsterdam maar de reizigers die de NS had naar Amsterdam Centraal zijn ze kwijt. Mijn voorstel zou zijn om Purmerend Weidevenne een IC-station te maken. Op station Weidevenne stappen de meeste passagiers op. Er zijn eveneens een hoop mensen die nu de bus naar Amsterdam nemen en daar op de trein stappen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Dienstregeling 2013
Ik zie nu al leuke TBP taferelen komen met die 12600 straks.
Opvallend overigens dat zowel de tak naar Leeuwarden als de tak naar Groningen het nummer 12600 krijgt. Nu zijn de lengtes van die twee takken weinig ten opzichte van de totale lengte, maar je hebt nu wel een treinserie die niet altijd hetzelfde rijdt.
Opvallend overigens dat zowel de tak naar Leeuwarden als de tak naar Groningen het nummer 12600 krijgt. Nu zijn de lengtes van die twee takken weinig ten opzichte van de totale lengte, maar je hebt nu wel een treinserie die niet altijd hetzelfde rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013
Ze kunnen de trein ook gewoon in Zwolle van nummer laten wisselen. Dan is Zl - Gn 12600 en Zl - Lw 12700. Op twee verschillende routes moet je toch echt twee verschillende series hebben.
Zo vreselijk slecht is de huidige verbinding met overstap in Zaandam nu ook weer niet.
Kijk gewoon eens een keer naar de reizigerstellingen en je ziet dat het allemaal wel meevalt. NS is helemaal niet 5000 reizigers kwijtgeraakt, maar hooguit een paar honderd.JeffreyMeijer schreef:Nou laat ik het zo zeggen. Die 5000 reken ik over 2 stations ( Purmerend en Purmerend Overwhere. ) Purmerenders gaan inderdaad veel met de bus. Maar de trein had ook een redelijk aandeel. Nou is het vanaf de treinstations nooit ver lopen naar een bus naar Amsterdam maar de reizigers die de NS had naar Amsterdam Centraal zijn ze kwijt.
Zo vreselijk slecht is de huidige verbinding met overstap in Zaandam nu ook weer niet.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2013
NS zit waarschijnlijk helemaal niet zit te wachten op het vervoeren van lege stoelen tussen Enkhuizen en Weidevenne, om Purmerenders die naar Amsterdam willen, uit de bus te halen. Ik denk dat de huidige situatie, met veel lange-afstandsreizigers op de Hoornlijn, voor NS rendabeler is dan die 5.000 extras reizigers op het laatste korte stukje.JeffreyMeijer schreef:Nou laat ik het zo zeggen. Die 5000 reken ik over 2 stations ( Purmerend en Purmerend Overwhere. ) Purmerenders gaan inderdaad veel met de bus. Maar de trein had ook een redelijk aandeel. Nou is het vanaf de treinstations nooit ver lopen naar een bus naar Amsterdam maar de reizigers die de NS had naar Amsterdam Centraal zijn ze kwijt. Mijn voorstel zou zijn om Purmerend Weidevenne een IC-station te maken. Op station Weidevenne stappen de meeste passagiers op. Er zijn eveneens een hoop mensen die nu de bus naar Amsterdam nemen en daar op de trein stappen.
Re: Dienstregeling 2013
Ik vind NS juist erg slim bezig met Purmerend. De reizigers tussen Purmerend en Amsterdam pakken toch grotendeels de bus, vanwege het enorme aanbod en de aantrekkelijkheid daarvan. Dus daar win je het niet van. Maar, de reizigers die naar Schiphol moeten krijgen wel een mooie rechtstreekse trein en daarvoor creëer je een alternatief voor de auto. Slim bekeken dus.JeffreyMeijer schreef:Nou laat ik het zo zeggen. Die 5000 reken ik over 2 stations ( Purmerend en Purmerend Overwhere. ) Purmerenders gaan inderdaad veel met de bus. Maar de trein had ook een redelijk aandeel. Nou is het vanaf de treinstations nooit ver lopen naar een bus naar Amsterdam maar de reizigers die de NS had naar Amsterdam Centraal zijn ze kwijt. Mijn voorstel zou zijn om Purmerend Weidevenne een IC-station te maken. Op station Weidevenne stappen de meeste passagiers op. Er zijn eveneens een hoop mensen die nu de bus naar Amsterdam nemen en daar op de trein stappen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten