Ik lees net dat het de tram van 730 uur wordt Woensdag en Vrijdag. Dat wordt weer lekker staan.hauptbahnhof schreef:Helaas niet. :-(JeffreyMeijer schreef:Heeft een van onze Amsterdamse trammachinisten toevallig Woensdag lijn 13 van ongeveer 1200 uur?
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Uiteindelijk… Die dynamische info op de haltes hoort er al jaren te zijn. We zitten hier in Amsterdam nog in het stenentijdperk wat dat betreft. Als ze nu nog in de enquêtefase zitten kan het nog wel effe duren. Ze zijn er blijkbaar nog niet over uit en geen contracten getekend. Voordat alles rond en geïnstalleerd is zijn weer een poosje verder.hauptbahnhof schreef:Dat probeer ik uit te leggen... Als ik van de trends van die enquêtes uit ga, dan ga ik er een beetje van uit dat die displays ook uiteindelijk komen.
En daarnaast: De gemeente/regio had toch al rond dat er van die zuilen zouden komen op de haltes? Waar blijven die dingen? Zelfde gaat voor de nieuwe abri's.
Had het volgens mij al eerder verteld: Sprak paar maanden terug met een gozer op een feestje die bij het reclamebedrijf werkte dat dat soort dingen verzorgen. Hij wist me te vertellen dat ze al in vergevorderde gesprekken waren met GVB om dergelijke reclamedisplays op de metrostations te installeren. Of ze de huidige/toekomstige lichtkranten vervangen en dus tussen reisinformatie/reclame switchen weet ik niet. Lijkt me niet echt praktisch.Bee schreef:Ik vind het nu al een slecht idee. Als ik op de bus of tram sta te wachten heb ik geen behoefte aan een beeldbuis met allerlei irritante reclames die doordat ze bewegen toch automatisch je aandacht trekken. Gewoon een LED-bord aub :6
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Trambestuurder rijdt met alcohol op
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Trambestuurder rijdt met alcohol op
Uiteraard komt dat voor. Dat stoplicht aan de Koninginneweg/Amstelveenseweg werkte alleen prima. Bestuurder reed gewoon onnodig door rood. Kan er verder ook niks anders van maken.hauptbahnhof schreef:Even over dat door rood rijden: soms moet dat wel omdat het stoplicht speciaal voor de tram niet meewerkt. Zo'n licht is bijv bij Postjesweg/Witte de Withstraat.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Trambestuurder rijdt met alcohol op
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Trambestuurder rijdt met alcohol op
Dat ding stond een minuut ervoor gewoon op wit maar ja er moesten nou eenmaal mensen uitstappen… Hoe duidelijk wil je het verder hebben?hauptbahnhof schreef:Nou, ik weet dat in ieder geval het licht stad uit niet zo prima werkt. Maar goed, lijn 2 is een lijn waar ik amper op zit dus ja...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
@R-Flow: en niet alleen met de dynamische reisinformatie loopt Amsterdam nog achter in het steentijdperk...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Voor de reiziger is de dynamische reizigersinformatie inderdaad nog heel erg uitontwikkeld. Voor het personeel is direct te zien waar de bus zich bevind en hoeveel vertraging deze heeft, ook in de standplaatsen verspreid door de stad.
Bovendien heeft het GVB met de papieren reisinformatie een voorsprong op alle andere vervoerders in Nederland, ze zijn namelijk de enige waarbij je de reiskosten van tevoren kan zien, dat is namelijk opgenomen in de routetabel.
Bovendien heeft het GVB met de papieren reisinformatie een voorsprong op alle andere vervoerders in Nederland, ze zijn namelijk de enige waarbij je de reiskosten van tevoren kan zien, dat is namelijk opgenomen in de routetabel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
En het is weer een doelpunt met lijn 51. Auto dit keer t slachtoffer
Bron: http://rtvnh.nl/nieuws/87743/Tram+en+au ... Amstelveen
Bron: http://rtvnh.nl/nieuws/87743/Tram+en+au ... Amstelveen
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Jij als nederige trambestuurder niet, maar de verkeersleiding kan het wel zien :)hauptbahnhof schreef:Leg even uit? Hoezo OOK in de standplaatsen? Waar kunnen we het nog meer zien dan?Bee schreef:Voor de reiziger is de dynamische reizigersinformatie inderdaad nog heel erg uitontwikkeld. Voor het personeel is direct te zien waar de bus zich bevind en hoeveel vertraging deze heeft, ook in de standplaatsen verspreid door de stad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Vriend en ik kwamen voorbij fietsen en moesten afstappen door alle omstanders. Goed om te lezen dat het bij gewonden zijn gebleven want het zag er erg heftig uit. :?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Tsja, ik snap nog steeds niet waarom ze het vanaf begin af aan niet als metrolijn hebben aangelegd, maar als veredelde tramverbinding... Wellicht had het perron bij De Boelelaan/VU dan wat breder gekund en de ongelijksvloerse kruisingen niet hoeven te bestaan. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Filmpje geplukt van AT5, gemaakt door RTV Amstelveen:JeffreyMeijer schreef:En het is weer een doelpunt met lijn 51. Auto dit keer t slachtoffer
Bron: http://rtvnh.nl/nieuws/87743/Tram+en+au ... Amstelveen
http://www.at5.nl/artikelen/87079/snelt ... amstelveen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Omdat ze in Amsterdam anti-metro zijn. Is ook de reden waarom de Ringlijn tijdens de aanleg een "sneltram" genoemd werd en er van dat knullige sneltrammaterieel voor besteld is. Onzin natuurlijk want de M50 is en blijft natuurlijk gewoon een metrolijn, het mocht alleen vooral niet zo genoemd worden en die uitstraling hebben.VIRM schreef:Tsja, ik snap nog steeds niet waarom ze het vanaf begin af aan niet als metrolijn hebben aangelegd, maar als veredelde tramverbinding... Wellicht had het perron bij De Boelelaan/VU dan wat breder gekund en de ongelijksvloerse kruisingen niet hoeven te bestaan. :)
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik ben bang dat je de dienstregeling van de trams vandaag in Amsterdam tot schroot kan bombarderen. 4 keer lijn 2 tegenkomen in een en dezelfde file is een beetje veel van t goeie.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Lijn 2 zit tegenwoordig weer in een laagconjunctuurtje... Eergisteren ook weer voor de zoveelste keer in korte tijd 25 minuten op een tram staan wachten.JeffreyMeijer schreef:Ik ben bang dat je de dienstregeling van de trams vandaag in Amsterdam tot schroot kan bombarderen. 4 keer lijn 2 tegenkomen in een en dezelfde file is een beetje veel van t goeie.
Tram 2 heeft altijd van die golfbewegingen gehad waarbij het een tijd goed gaat met de lijn en dan weer een tijd lang non-stop de pleuris uitbreekt. De lijn is enorm storingsgevoelig en er is eigenlijk bar weinig dat je er aan kan doen qua verbeteringen.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Want m'n verhaal was uiteraard enkel op vandaag gebaseerd... Heb het in z'n algemeenheid vooral over Hoofddorpplein/Zeilstraat en de gigantische hoeveelheid toeristen op de lijn die nogal voor vertraging zorgen.hauptbahnhof schreef:Ik heb vandaag toevallig op lijn 2 gezeten en het heeft niks met lijn 2 te maken maar met de werkzaamheden op de Nieuwezijds Voorburgwal.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het was een reactie naar beide reacties van jou en JeffreyMeijer.
Trouwens, totaal geen last gehad van wat jij allemaal zei.
Trouwens, totaal geen last gehad van wat jij allemaal zei.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dan heb je een goede dag gehad jongen! Heerlijk toch? Vooral van genieten.hauptbahnhof schreef:Trouwens, totaal geen last gehad van wat jij allemaal zei.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Maar je had in elk geval geen last van de dingen die ik allemaal opnoemde... Stel je voor dat dat er nou ook nog eens allemaal boven op was gekomen!hauptbahnhof schreef:Hahaha, goede dag? met +50 aankomen en dan nog naar de remise moeten en een tram eruit halen? Weet je wel hoe laat ik dan klaar zou zijn? Geen goede dag dus.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dat is wel een faal van bureau Stadsregie. Die moeten dit in de smiezen houden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten