Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Maar dat is maar een klein deel van de reizigers, denk dat het grootste deel het wel kan waarderen.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Als er van de 100 reizigers in de tram een 3 mensen iets vragen wat net omgeroepen is, is dat systeem toch niet meteen nutteloos voor de 97 andere reizigers?hauptbahnhof schreef:MAar bedoel dus dat net een halte is omgeroepen, komen mensen vragen of het de betreffende halte is. Of juist dat men elke halte gaat vragen of het de halte is die ze moeten hebben.
Dan denk ik echt van... heeft GVB voor niks in zo'n duur systeem geïnvesteerd als mensen er toch niet naar luisteren?
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Doet me denken aan dit stukje cabaret van Hans Sibbel (trein naar Groningen):hauptbahnhof schreef:MAar bedoel dus dat net een halte is omgeroepen, komen mensen vragen of het de betreffende halte is. Of juist dat men elke halte gaat vragen of het de halte is die ze moeten hebben.
Dan denk ik echt van... heeft GVB voor niks in zo'n duur systeem geïnvesteerd als mensen er toch niet naar luisteren?
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... BIlOY9hEcU
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Volstrekt mee eens. Je kan wel aan de gang blijven: Waarschuwingen voor in/uitchecken, zakkenrollers, druk op het groene knopje naast de deuren om ze te openen, pas op voor het fietspad naast de tramhalte, etc. en alles ook nog tweetalig zeker? Vervolgens krijgen we het argument erbij dat niet iedereen Nederlands of Engels spreekt. ;) De omroepberichten van GVB zijn vaak al veelte lang en het is niet volledig de taak van de vervoerder om de reiziger op te voeden.hauptbahnhof schreef:Maar wat ik vooral bedoel, is dat GVB de afroepen en omroepberichten in de voertuigen probeert in te korten, omdat ze soms veeeeeelste lang zijn. Om nou om te gaan roepen dat er een zakkenrollers actief zijn vind ik onzin om om te roepen. JE moet overal waar je bent op je spullen letten. Niet alleen in de tram maar ook op straat. Al helemaal in zulke grote steden.
Als er al berichten in de voertuigen komen die waarschuwen voor zakkenrollers, doe het dan visueel op de displays. Verder zou je nog verkeersborden bij/op de haltes kunnen plaatsen zoals je nu ook al hebt bij bijvoorbeeld de Hobbemastraat. Verder is bekend op welke lijn veel gerold wordt; dus meer politiecontrole in tram 5.
Er is ook nog zoiets als "eigen verantwoordelijkheid". Dat wordt anno 2012 nog wel eens vergeten. Nog even en Amsterdam wordt omgetoverd tot een grote kindercrèche.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Conducteur is iemand aan boord die een kaartje knipt, nouja, chipkaart scant en reizigersinformatie aan kan vragen. Maar het gebeurt niet omdat ze het niet willen, maar omdat het technisch niet mogelijk is. Waar een wil is, is een weg... -o-
Het is een spectrum.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Alleen de vraag is of het nut heeft?
Wel heel makkelijk om het bekende spreekwoord te noemen... Maar ze leggen juist uit waarom het geen nut heeft.
Bovendien, gun het tuig ook hun gratis tram.
Hoe zou jij het anders oplossen? een cabine in die trams?
Wel heel makkelijk om het bekende spreekwoord te noemen... Maar ze leggen juist uit waarom het geen nut heeft.
Bovendien, gun het tuig ook hun gratis tram.
Hoe zou jij het anders oplossen? een cabine in die trams?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
In Rotterdam heeft de controleur ook geen vaste cabine en loopt die rond, dus weinig technisch aan dit probleem.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Hoe moet een zittende conducteur zakkenrollen dan voorkomen in een volle tram?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Met zijn ogen...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Trams 833 en 918 zijn binnengenomen voor nieuwe deuren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Kwam toevallig die omgebouwde tram tegen. Nieuwe deuren zagen er goed uit.Bee schreef:Trams 833 en 918 zijn binnengenomen voor nieuwe deuren.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Waarom hebben ze er die knop op gezet dan?
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Nou, vast wel iemand lijkt mij.hauptbahnhof schreef:Juist. Niemand die het weet.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Even voor mijn beeldvorming: in welke situatie is het niet gewenst dat de voorste deur van buiten af geopend kan worden op een tramlijn waar geen conducteur op zit?
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Bij gekoppelde Combino's, waarbij er in de achterste tram geen bestuurder en geen conducteur zit, schakelt de software als het goed is niet alleen de deurknoppen van deur 1 en 4 aan de buitenzijde in, maar ook die van deur 2, 3 en 5.hauptbahnhof schreef:Waarom hebben deur 2/3/5 van de Combino's deurknoppen buiten?
Bij conducteurloos bedrijf doen ze het ook niet.
Juist. Niemand die het weet.
Op het moment dat er in de achterste tram wel een conducteur zit, worden de deuren 1, 2, 3 en 5 uitstapdeuren.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Vanmiddag kwam ik de trap op bij Zuid en er stond een CAF'je klaar... Maar waar ging hij naartoe?
- Het display voorop de metro is dus niet echt te zien als hij langs het perron staat.
- Het eerstvolgende digitale display boven het perron hangt 20 meter verderop.
- Geen bandje met 'Deze trein gaat naar Westwijk/Isolatorweg' op het perron.
Welke stumperds hebben hier over nagedacht?
- Het display voorop de metro is dus niet echt te zien als hij langs het perron staat.
- Het eerstvolgende digitale display boven het perron hangt 20 meter verderop.
- Geen bandje met 'Deze trein gaat naar Westwijk/Isolatorweg' op het perron.
Welke stumperds hebben hier over nagedacht?
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten