De 5309 wordt binnenkort in het Twents rood gebracht en blijft dus in dat gebied rijden.MdJ schreef:Blauwe veluwe optare (5309) op lijn 92 Almelo-Neede.
OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
Nader bericht: alle MAN's uit 't Gooi worden geëxporteerd naar horen zeggen Rusland. Ambassadors slaan niet aan op de exportmarkt vanwege de moeilijke beschikbaarheid van onderdelen over de grens.tsov schreef:En als ik het goed begrepen heb vervangen ze de Lion's City's. Die zijn namelijk net zo oud als de Amba's, maar MAN's brengen meer op op de exportmarkt.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
Vandaag reed Arriva 7725, een gloednieuwe Volvo 8900 in Qliner-huisstijl, op streeklijn 187 van Oegstgeest via Leiden naar Gouda.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
Vanmiddag reed RET Citaro 242 op lijn 146 tussen het Zuidplein en Ridderkerk in plaats van een Lion's City.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
In Sittard kwam ik vanmiddag een Ambassador in Brabantse huisstijl tegen (althans, met rode kop want de rest zat reclame op), die heeft kennelijk de Citea-instroom nog overleefd. Weet niet welke 't was, hij passeerde me terwijl ik terug naar het station liep maar was toen ik daar aankwam alweer vertrokken.
(Overigens hadden die Limburgse Citea's kennelijk wat tegen mij, ze passeerden vooral vol tegen de zon in of sloegen net één straat voor het punt waar ik stond af enzo. En in de andere richting kwamen er dan steeds maar Amba's terug )
(Overigens hadden die Limburgse Citea's kennelijk wat tegen mij, ze passeerden vooral vol tegen de zon in of sloegen net één straat voor het punt waar ik stond af enzo. En in de andere richting kwamen er dan steeds maar Amba's terug )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
Je hebt de 5142 gezien. Die heeft een aantal jaar terug een tijdje in Breda gereden. Heeft de Brabantse huisstijl gekregen en is vervolgens weer terug naar Limburg gegaan.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
Er rijdt in Zuid-Limburg ook minstens één Ambassador rond met dezelfde stoelen die ook in de ex-Brabantliners zitten.
Is dat een ex-Brabantliner of zijn er destijds in Limburg ook bussen met luxere stoelen geleverd (bijvoorbeeld voor lijn 50)?
Er zijn overigens nog steeds Volvo' 8700's aanwezig in Zuid-Limburg: gisteren zag ik er eentje op lijn 51 (Maastricht - Valkenburg - Hoensbroek) rijden, in combinatie met Ambassadors en Citea's.
Is dat een ex-Brabantliner of zijn er destijds in Limburg ook bussen met luxere stoelen geleverd (bijvoorbeeld voor lijn 50)?
Er zijn overigens nog steeds Volvo' 8700's aanwezig in Zuid-Limburg: gisteren zag ik er eentje op lijn 51 (Maastricht - Valkenburg - Hoensbroek) rijden, in combinatie met Ambassadors en Citea's.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
Die bussen zijn inderdaad ex-Brabantliners. Daarvan rijden er een aantal in Zuid-Limburg.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
Ik zag gisteren in Wageningen een ex-Arriva MAN op de valleilijn 88.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
Stond toch wel enigzins versteld van de lengte van de trein waar ik vanavond op Amersfoort uitstapte. Nog redelijk normaal dat de t2865 met een los viertje uit Rotterdam vertrok (en dat was zelfs al aan de ruime kant vandaag), maar in Gouda bleken er maarliefst 7 bakken uit Den Haag bij te zijn gekomen. 11 bakken ICMm is voor de t11763 in de zondagse dienst toch wel behoorlijk ruim bemeten.
De t1663 reed echter slechts met een losse ICMm-IV.
De t1663 reed echter slechts met een losse ICMm-IV.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
En ik kan op mijn eerste reis met het OV van 2013 meteen deze eerste afwijkende materieelinzet melden. Er rijdt namelijk een DDAR in de s2600. Dat kon ik althans opmaken uit de bestemmingsdisplays van de betreffende stam in Lelystad. Eerst stond er nog Lelystad en even later stond er Vlissingen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
Had gisteravond een volle bak van Utrecht naar Rotterdam, ICM3 terwijl er naar Den Haag 8 bakken gingen... beetje maf, gebeurde vorig jaar ook vaak tijdens de spits waarbij korte treinen bomvol uit rotterdam kwamen en lege langere treinen uit Den Haag.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
Ik weet niet in hoeverre dit nog afwijking is, maar ik heb vanochtend weer twee blauwe MAN-bussen op Nijmeegse stadslijnen gezien, lijn 9 en 13. Dat binnen Nijmegen Citaro en MAN volledig door elkaar loopt was te verwachten, dat deed het eerst ook al (toen nog met de Amba's en Volvo's natuurlijk) en dat er blauwe bussen vanuit Arnhem in Nijmegen komen was natuurlijk ook te verwachten, er zijn immers drie streeklijnen uit Arnhem die in Nijmegen komen, waarvan twee doorrijden naar wijken in Nijmegen, maar die bussen zouden niet op andere stadslijnen (of streeklijnen) van Nijmegen terecht moeten komen lijkt me.
Zijn er gewoon te weinig meisjes dat ze wat jongetjes in Nijmegen moeten inzetten? Volgens mij kunnen ze niet uit omlopen van 14 en 31 komen, want die keren op hun eindpunt terug naar Arnhem (en niet het alternatieve eindpunt station) en zouden derhalve niet in de stadsdienst Nijmegen terecht moeten komen. Het gebeurde in de oude concessie overigens ook soms met blauwe Amba's, maar naar mijn gevoel minder vaak dan de afgelopen weken.
Het wordt pas echt gek als een Citaro op een Arnhemse stadslijn zou gaan rijden (of een trolley in Nijmegen :') )
Zijn er gewoon te weinig meisjes dat ze wat jongetjes in Nijmegen moeten inzetten? Volgens mij kunnen ze niet uit omlopen van 14 en 31 komen, want die keren op hun eindpunt terug naar Arnhem (en niet het alternatieve eindpunt station) en zouden derhalve niet in de stadsdienst Nijmegen terecht moeten komen. Het gebeurde in de oude concessie overigens ook soms met blauwe Amba's, maar naar mijn gevoel minder vaak dan de afgelopen weken.
Het wordt pas echt gek als een Citaro op een Arnhemse stadslijn zou gaan rijden (of een trolley in Nijmegen :') )
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
Vier lijnen zelfs (14, 31, 33 en 300).fogeltje schreef:er zijn immers drie streeklijnen uit Arnhem die in Nijmegen komen, waarvan twee doorrijden naar wijken in Nijmegen,
Maar als het goed is rijden op 31 en 300 de BrengDirect bussen, dus niet zouden sowieso niet op stadslijen moeten rijden.
Het zou me overigens niet verbazen als er eens een Citaro op lijn 14 belandt en dat die daarna in Arnhem blijft. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
Vier, klopt, had me even vergist ;) Ik heb zelfs al Breng direct bussen op Nijmeegse stadslijnen gezien, jongetje en meisje, en gewone MAN op 14/31/300 (ritten naar Arnhem). Heb vooralsnog alleen Citaro's op ritten binnen Nm van lijn 14 gezien. Maar ik zou er niet van op kijken als een Citaro via lijn 14 inderdaad naar Arnhem verdwaalt :')
"Een touringcar is geen bus"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
Tja, vorige week reed er nog een Breng Direct-bus met roze dak op een trolleylijn in Arnhem
In Leiden reden vandaag enkele nogal hoogwaardige stadslijnen: op de lijnen 3, 4, 5 en 6 heb minstens drie tot vier verschillende Volvo 8900's zien rijden. Qliners als stadsbus dus, niet de meest handige inzet wat ook wel uit de vertragingen van de bewuste ritten bleek. Inzet van een Citea, wat op een beperkt aantal ritten gebeurde, was dan wel een logischer vervanging en daar zouden er in de kerstvakantie toch ook nog wel voldoende van beschikbaar moeten zijn?
Het was overigens ook niet zo dat er maar weinig hybrides reden, daarvan was al best een redelijk aantal omgebouwd en wel actief (alleen de 4832 - 4839 heb ik nog niet rijdend gezien)
In Leiden reden vandaag enkele nogal hoogwaardige stadslijnen: op de lijnen 3, 4, 5 en 6 heb minstens drie tot vier verschillende Volvo 8900's zien rijden. Qliners als stadsbus dus, niet de meest handige inzet wat ook wel uit de vertragingen van de bewuste ritten bleek. Inzet van een Citea, wat op een beperkt aantal ritten gebeurde, was dan wel een logischer vervanging en daar zouden er in de kerstvakantie toch ook nog wel voldoende van beschikbaar moeten zijn?
Het was overigens ook niet zo dat er maar weinig hybrides reden, daarvan was al best een redelijk aantal omgebouwd en wel actief (alleen de 4832 - 4839 heb ik nog niet rijdend gezien)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
Zowel een DD-AR als een VIRM-4 in de s2100.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
Ik heb vandaag drie blauwtjes op puur Nijmeegse lijnen gezien, waaronder ook een blauwe Breng Direct op lijn 13. Het wachten is op de eerste verdwaalde trolley in Nijmegen
Ik vind eerlijk gezegd geen enkele bus in het KAN-gebied geschikt voor stadsvervoer. De Citaro's, die echt als stadsbussen zijn aangeschaft, beschikken maar over één uitstapdeur en dat merk je echt wel. Doorstroming is stukken lager en de capaciteit van het voertuig wordt niet vol benut (regel 1 in het OV: reizigers lopen uit zichzelf niet verder door dan de laatste uitstapdeur) wat in de spits echt te merken is en als gevolg heeft dat er wel eens mensen op drukke haltes moeten achterblijven.Daniel schreef:Qliners als stadsbus dus, niet de meest handige inzet wat ook wel uit de vertragingen van de bewuste ritten bleek.
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
Dan zat je zeker precies verkeerd bij het uitstappen in Amersfoort?Daniel schreef:Stond toch wel enigzins versteld van de lengte van de trein waar ik vanavond op Amersfoort uitstapte. Nog redelijk normaal dat de t2865 met een los viertje uit Rotterdam vertrok (en dat was zelfs al aan de ruime kant vandaag), maar in Gouda bleken er maarliefst 7 bakken uit Den Haag bij te zijn gekomen. 11 bakken ICMm is voor de t11763 in de zondagse dienst toch wel behoorlijk ruim bemeten.
Tsja dan is het een eindje lopen naar de trappen. Dat had ik vorige week ook bij het overstappen. Op de terugreis ging het beter.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
Je zit met deze trein als je uit Rotterdam komt altijd een eind van de trappen in Amersfoort, daar is niet veel aan te doen (maar dat was met de oude 2800 niet heel anders gezien het keren op 4a).
Gelukkig heb ik doorgaans niet heel veel haast in Amersfoort, hoef geen bus te halen. Maar met een trein van 12 bakken VIRM is de wandeling over het perron wel zo'n beetje even lang als die van het station naar huis
Het voordeel van een rustiger trein is wel een beetje weggevallen omdat men in Gouda nog niet heel gewend is aan treinen die combineren, da's immers jaren niet voorgekomen. Als je dan achterin zit (is in Rotterdam C. leger als de trein zoals gebruikelijk helemaal achteraan het perron staat) stapt er zodoende nog het nodige in dat niet op het deel uit Den Haag wacht.
Gelukkig heb ik doorgaans niet heel veel haast in Amersfoort, hoef geen bus te halen. Maar met een trein van 12 bakken VIRM is de wandeling over het perron wel zo'n beetje even lang als die van het station naar huis
Het voordeel van een rustiger trein is wel een beetje weggevallen omdat men in Gouda nog niet heel gewend is aan treinen die combineren, da's immers jaren niet voorgekomen. Als je dan achterin zit (is in Rotterdam C. leger als de trein zoals gebruikelijk helemaal achteraan het perron staat) stapt er zodoende nog het nodige in dat niet op het deel uit Den Haag wacht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
Net de grijze CXX 3546 op lijn 159 ri Harderwijk met LEDfilm. Zag niet zo snel nog Interlinerstickers op staan.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
Zit op dit moment in een CAF-combi op lijn 54.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
Zag gisteren ook wat CAF bij Kraaiennest rijden. Geen idee of het toen in dienst was.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #20
Het ging trouwens lekker snel. Waar ik met een container 6 min over doe, lukt het met CAF iets minder dan 5. Het sneller optrekken maar ook afremmen merk je al.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten