Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Goedenavond,
In het kader van de HBO opleiding Verkeerskunde/Mobiliteit aan NHTV doen wij in het kader van een opdracht onderzoek naar de mate van interesse onder treinreizigers voor een nieuw soort service. Het gaat dan onder andere om de mogelijkheid om te kunnen reserveren voor een zitplaats in de trein, waarbij bijvoorbeeld advies wordt gegeven voor de beste plek in verband met overstappen.
Daarvoor hebben we de volgende enquête opgesteld:
http://www.surveymonkey.com/s/XSG2J5G
Duurt zo'n 5 minuten om in te vullen en het zou super zijn als jullie het willen invullen! Het is wel puur gericht op mensen die zelden tot vaak gebruik maken van de trein.
In het kader van de HBO opleiding Verkeerskunde/Mobiliteit aan NHTV doen wij in het kader van een opdracht onderzoek naar de mate van interesse onder treinreizigers voor een nieuw soort service. Het gaat dan onder andere om de mogelijkheid om te kunnen reserveren voor een zitplaats in de trein, waarbij bijvoorbeeld advies wordt gegeven voor de beste plek in verband met overstappen.
Daarvoor hebben we de volgende enquête opgesteld:
http://www.surveymonkey.com/s/XSG2J5G
Duurt zo'n 5 minuten om in te vullen en het zou super zijn als jullie het willen invullen! Het is wel puur gericht op mensen die zelden tot vaak gebruik maken van de trein.
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Niks tussen "heel vaak" en "een beetje"?
En wat is een aansluiting? 1 minuut? 20 minuten? Elke overstap?
En wat is een aansluiting? 1 minuut? 20 minuten? Elke overstap?
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Ik maak geen overstappen, toch maar ingevuld ;)
Wel een andere vraag, is dit voor een project wat jullie moeten doen? Hoeveelste jaars zijn jullie? Ben zelf namelijk ook student verkeerskunde/mobiliteit aan de HvA ;)
Wel een andere vraag, is dit voor een project wat jullie moeten doen? Hoeveelste jaars zijn jullie? Ben zelf namelijk ook student verkeerskunde/mobiliteit aan de HvA ;)
Komt wel goed schatje.
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
:XHet is wel puur gericht op mensen die zelden tot vaak gebruik maken van de trein.
Het is een spectrum.
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Wat is dit voor onzin joh.
Een extra soort service? Het is alsof je een holbewoner vraagt wat hij van Traction Control zou vinden terwijl het wiel nog uitgevonden moet worden.
Een extra soort service? Het is alsof je een holbewoner vraagt wat hij van Traction Control zou vinden terwijl het wiel nog uitgevonden moet worden.
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Krijg je bij die reservering een knokploeg gratis om je plekje daadwerkelijk vrij te maken?
En hulp bij het zoeken naar vrije zitplaatsen, tja... Reizigers blijven nu al liever op een klutje bij de deur het dichtst bij de trap staan, zelfs als je b.v. omroept dat er op een bepaalde plek nog voldoende zitplaatsen zijn.
Dit zijn dingen wat volgens mij niet gaat werken hier.
En hulp bij het zoeken naar vrije zitplaatsen, tja... Reizigers blijven nu al liever op een klutje bij de deur het dichtst bij de trap staan, zelfs als je b.v. omroept dat er op een bepaalde plek nog voldoende zitplaatsen zijn.
Dit zijn dingen wat volgens mij niet gaat werken hier.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Nou wil dat nog weleens mis gaan hoor. Vaak zat een omroep gehoord dat op plek X nog voldoende plaats was waarbij ik zelf op die plek zat en zag dat het er allesbehalve rustig was.Ennes schreef:zelfs als je b.v. omroept dat er op een bepaalde plek nog voldoende zitplaatsen zijn
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
een website of app die aangeeft waar in die trein het rustig is? :') Man dat is informatie die per seconde wijzigt. Als heel Utrecht centraal plat ligt weten ze dat nog niet binnen ook maar een KWARTIER op een website te zetten.
En dat noemt zich HBO? De tranen springen toch in je schoenen zeg, man man man -o-
Okee wie durft het hier NIET mee eens te zijn?Flexibele dienstregeling, bij drukte meerdere, of langere treinen;
En dat noemt zich HBO? De tranen springen toch in je schoenen zeg, man man man -o-
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Niet zo zeuren, als niet spoorkenner zou de gemiddelde HBO'er dit kunnen bedenken.
Komt wel goed schatje.
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Tussen de regels door lezend zijn we het dus roerend eens :DThom91 schreef:Niet zo zeuren, als niet spoorkenner zou de gemiddelde HBO'er dit kunnen bedenken.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Daar heb ik ook zo een schijthekel aan. Haal ik de trein net waardoor ik wel in moet stappen bij de eerste deur die ik tegenkom en dan kan ik ook nog eens bijna vrijwel niet verder lopen omdat er een massa vlees met tassen staat. Meestal lukt het me nog wel om me er doorheen te slaan en in de meeste gevallen vind ik ook nog een zitplek. Er is altijd wel zo een l*l die zijn tas op de bank laat staan en veel mensen durven er dan niet te gaan zitten al dan niet van te voren gevraagd te hebben of de persoon de tas even op zijn schoot kan nemen.Ennes schreef:En hulp bij het zoeken naar vrije zitplaatsen, tja... Reizigers blijven nu al liever op een klutje bij de deur het dichtst bij de trap staan
"Een touringcar is geen bus"
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Ik vraag me echt af waarom er nooit eens aardig gereageerd kan worden in dergelijke topics.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Eens. Als iemand een onderzoekje heeft staan de pek en veren al klaar, alleen omdat "IK" denk dat het op geen enkele manier kans van slagen heeft.
Dat terwijl problemen die hier aangestipt worden veel met onwetendheid en psychologische blokkades op het moment van handelen te maken hebben. Ik weet zeker dat er kanttekeningen en vraagtekens te plaatsen zijn in dit onderzoekje maar laat de pek en veren in het rommelschuurtje staan. :pos:
Dat terwijl problemen die hier aangestipt worden veel met onwetendheid en psychologische blokkades op het moment van handelen te maken hebben. Ik weet zeker dat er kanttekeningen en vraagtekens te plaatsen zijn in dit onderzoekje maar laat de pek en veren in het rommelschuurtje staan. :pos:
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
En als je nu al kijkt hoe lang het instappen vaak duurt, bij de internationale treinen welke een zitplaats reservering kennen.
Dan denk ik dus echt niet dat zoiets hier ooit bij binnenlandse treinen zou kunnen gaan werken.
Nederlanders willen immers flexibel kunnen reizen, kijk ook naar het gesteggel om de reserveringen voor de Fyra.
Dan denk ik dus echt niet dat zoiets hier ooit bij binnenlandse treinen zou kunnen gaan werken.
Nederlanders willen immers flexibel kunnen reizen, kijk ook naar het gesteggel om de reserveringen voor de Fyra.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Ik denk het een stuk sneller zou werken als ze de "wagenstandanzeigers" duidelijker plaatsen. Ik kan me herrineren dat op Asdz deze beneden aan de glazen wand van Tickets & Service hing i.p.v. boven op het perron. Mensen weten niet waar ze moeten wachten dus dat wordt zoeken op het moment dat de trein er is.
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
En om op Ennes in te haken, hoe ga je om met verstoringen en verstoorde omlopen waardoor minder capaciteit geboden wordt dan wordt gevraagd door gereserveerde gebruikers?
Komt wel goed schatje.
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Ook daar creeer je idd een extra probleem, doordat de inzet van ander materieel veel minder flexibel gaat worden.Thom91 schreef:En om op Ennes in te haken, hoe ga je om met verstoringen en verstoorde omlopen waardoor minder capaciteit geboden wordt dan wordt gevraagd door gereserveerde gebruikers?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
En wat te denken van berichten over omgekeerde rijtuigvolgorde waarmee het niet altijd goed gaat. De nieuwe grote schermen op het perron waarop ook de treinsamenstelling wordt vertoond, zoals die bv. op perron 11/12 te Ut staan, zijn wat dat betreft al een verbetering. Mits men de letterbordjes op perron 11/12 nog een keer goed hangt want in ieder geval aan de kant van spoor 11 hangt elke letter dubbel.hauptbahnhof schreef:Ik denk het een stuk sneller zou werken als ze de "wagenstandanzeigers" duidelijker plaatsen. Ik kan me herrineren dat op Asdz deze beneden aan de glazen wand van Tickets & Service hing i.p.v. boven op het perron. Mensen weten niet waar ze moeten wachten dus dat wordt zoeken op het moment dat de trein er is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Er is tot op treinstelnummer in de systemen bekend welke treinstellen in welke trein rijden. Ook bij verstoorde omlopen. Dat gaat namelijk automatisch. Dat is dus geen enkel probleem.Thom91 schreef:En om op Ennes in te haken, hoe ga je om met verstoringen en verstoorde omlopen waardoor minder capaciteit geboden wordt dan wordt gevraagd door gereserveerde gebruikers?
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Probleem is alleen dat die treinsamenstelling tot op het allerlaatste moment kan wijzigen, als jij 300 reserveringen hebt, en door b.v. een defect treinstel / inzet ander mat, heb je nog maar 250 zitplaatsen, dan heb je een probleem. of de treinsamenstelling dan bekend is of niet.Klaasje schreef:Er is tot op treinstelnummer in de systemen bekend welke treinstellen in welke trein rijden. Ook bij verstoorde omlopen. Dat gaat namelijk automatisch. Dat is dus geen enkel probleem.Thom91 schreef:En om op Ennes in te haken, hoe ga je om met verstoringen en verstoorde omlopen waardoor minder capaciteit geboden wordt dan wordt gevraagd door gereserveerde gebruikers?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Hoe vaak ik wel niet mee maak dat er 10 bakken VIRM gepland is en er zes bakken voor komen rijden. Danwel door verstoring of door gewoon fouten. Daar doelde ik meer op ;).Klaasje schreef:Er is tot op treinstelnummer in de systemen bekend welke treinstellen in welke trein rijden. Ook bij verstoorde omlopen. Dat gaat namelijk automatisch. Dat is dus geen enkel probleem.Thom91 schreef:En om op Ennes in te haken, hoe ga je om met verstoringen en verstoorde omlopen waardoor minder capaciteit geboden wordt dan wordt gevraagd door gereserveerde gebruikers?
Komt wel goed schatje.
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
Bij de Pimpel komt het ook vrij vaak voor dat er een rijtuig ontbreekt. Ik kan me ook nog die keer herinneren dat Meltrain en ik naar Berlijn gingen en hij gereserveerd had in rijtuig 5 (2e wagon), maar rijtuig 4 ontbrak dus was het ineens de voorste wagen. Meltrain had dat al door toen hij in Amf instapte dus belde hij me even dat ik voorin moest wezen toen ik in Dv erbij kwam. En anders had ik toch alleen maar een rugzak als bagage dus wurmen was geen probleem geweest.
Bredere instapdeuren zou ik wel bijzonder prettig vinden want deze enkele deuren zijn waardeloos met al dat kofferklootjesvolk.
En het ontbrekende fietsrijtuig is onderhand meer regel dan uitzondering..
Bredere instapdeuren zou ik wel bijzonder prettig vinden want deze enkele deuren zijn waardeloos met al dat kofferklootjesvolk.
En het ontbrekende fietsrijtuig is onderhand meer regel dan uitzondering..
Ik doe ook maar wat
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
De fietsrijtuigen zijn in onderhoud tot april. Is al twee jaar zo.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Enquête interesse nieuwe service treinreizigers
De 140/240 is een gesloten omloop, er zullen er hooguit 10 zijn of zo. Je gaat me niet vertellen dat ze twee keer een half jaar of zo nodig hebben voor onderhoud/revisie.
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 21 gasten