Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Ik zou toch alles op alles zetten om een uursdienst naar Brussel te krijgen, de verbindingen op Brussel-Zuid zijn veel talrijker (eurostar, TGV Lyon/Marseille) dan Antwerpen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
De Thalys hoort in een ander prijssegment. Een exclusieve trein. De IC-Brussel hoort gewoon open access te zijn. Geen reserveringen en geen treinbinding. Daarnaast is(was) er middels een crossplatform overstap nog steeds ieder uur een directe verbinding.iljitsch schreef:Naar mijn idee heeft de reiziger meer aan een verbinding elk uur met overstap dan aan elke twee uur zonder.
Uiteraard is elk uur zonder overstap het beste. Maar de kans dat niet de volledige orders voor V250s geleverd gaan worden is levensgroot. Dan zie ik liever die die er wel zijn wanneer ze eindelijk fatsoenlijk spoorwaardig zijn over de HSL rijden dan HS-materieel te verspillen door het over het langzame spoor tussen Antwerpen en Brussel te laten rijden.
Overigens is die rechtstreekse verbinding elke twee uur er al: de thalys.
Je plan is dus gewoon kolder. Je verbindt naar aanleiding van vervoersvraag en dat is hier dus duidelijk tussen de twee grootste steden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Belgisch spoorbedrijf stelt vervangende verbinding in
AMSTERDAM - Het Belgische spoorbedrijf NMBS voert vanaf komend weekeinde een directe treinverbinding in tussen Antwerpen en Roosendaal ter vervanging van de Fyra.
Dat heeft NMBS maandag bekendgemaakt op een persconferentie.
Ook de NS wil een structurele intercityverbinding opzetten om een alternatief te bieden voor de Fyra. De NS heeft al aan Prorail gevraagd ruimte te maken voor de intercity in de planning.
(...)
De Italiaanse fabrikant krijgt 3 maanden de tijd om ''alle problemen'' op te lossen, anders verbreekt de NMBS het contract met AnsaldoBreda, meldde het Belgische spoorbedrijf op de persconferentie.
De topman van de Belgische spoorwegen Marc Descheemaecker sprak van een catastrofale situatie. "Het is onze verdomde plicht te zorgen dat de treinen goed, stipt en veilig rijden", aldus Descheemaecker.
Bron en meer
Edit: even het hele artikel gelezen en gigantisch veel nieuwswaarde heeft het niet echt, maar toch.
AMSTERDAM - Het Belgische spoorbedrijf NMBS voert vanaf komend weekeinde een directe treinverbinding in tussen Antwerpen en Roosendaal ter vervanging van de Fyra.
Dat heeft NMBS maandag bekendgemaakt op een persconferentie.
Ook de NS wil een structurele intercityverbinding opzetten om een alternatief te bieden voor de Fyra. De NS heeft al aan Prorail gevraagd ruimte te maken voor de intercity in de planning.
(...)
De Italiaanse fabrikant krijgt 3 maanden de tijd om ''alle problemen'' op te lossen, anders verbreekt de NMBS het contract met AnsaldoBreda, meldde het Belgische spoorbedrijf op de persconferentie.
De topman van de Belgische spoorwegen Marc Descheemaecker sprak van een catastrofale situatie. "Het is onze verdomde plicht te zorgen dat de treinen goed, stipt en veilig rijden", aldus Descheemaecker.
Bron en meer
Edit: even het hele artikel gelezen en gigantisch veel nieuwswaarde heeft het niet echt, maar toch.
Ik doe ook maar wat
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Die Descheemaecker doet wel een mooie uitspraak trouwens: "Ik denk dat de Fyra als een fenix uit zijn as moet herrijzen, maar ik zie wel heel veel as op het moment."
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Degebakkenluchtmaecker
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Volgens mij zit de NS nu wel zo diep in het Ansaldo Breda moeras dat ze er zonder baron Von Munchhausen-technieken niet meer uitkomen, maar de Belgen lijken voor te sorteren op afbestellen van de V250s en dan met opgevoerde varkensneuzen ofzo naar Noorderkempen rijden.
Ofwel: die deal over de dienst Breda - Antwerpen horen we nooit meer wat van.
Ik zag trouwens op teletekst een vaag verhaal over een Belgische intercity Antwerpen - Roosendaal vanaf het weekeinde waardoor er weer intercity's tussen Amsterdam en Antwerpen rijden, maar een stoptrein verder naar Brussel.
Het allerminst vind ik toch wel een tijdelijke oplossing waarbij je het hele eind met een intercity kan doen met maximaal één overstap van niet meer dan een kwartier. Tussen Antwerpen en Brussel is een pad vrij dus een intercity Brussel - Roosendaal moet te doen zijn, Amsterdam - Antwerpen zal lastiger zijn.
Ofwel: die deal over de dienst Breda - Antwerpen horen we nooit meer wat van.
Ik zag trouwens op teletekst een vaag verhaal over een Belgische intercity Antwerpen - Roosendaal vanaf het weekeinde waardoor er weer intercity's tussen Amsterdam en Antwerpen rijden, maar een stoptrein verder naar Brussel.
Het allerminst vind ik toch wel een tijdelijke oplossing waarbij je het hele eind met een intercity kan doen met maximaal één overstap van niet meer dan een kwartier. Tussen Antwerpen en Brussel is een pad vrij dus een intercity Brussel - Roosendaal moet te doen zijn, Amsterdam - Antwerpen zal lastiger zijn.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Het is een publiek geheim dat er een IC Roosendaal - Antwerpen komt. EN het is een publiek geheim dat die 1 keer per 2 uur gaat rijden. En de politiek accepteert dat.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Dat is helaas toch iets te simpel gedacht. Het vrije pad Brussel-Antwerpen blijkt nogal slecht aan te sluiten op het vrije pad Antwerpen-Roosendaal: dat ligt een half uur later omdat anders de stopper in de weg zit.iljitsch schreef:Tussen Antwerpen en Brussel is een pad vrij dus een intercity Brussel - Roosendaal moet te doen zijn,
Tenzij de NMBS alle tijden ten noorden van Antwerpen een half uur opschuift zul je de stoptrein onderweg ergens in moeten zien te halen, wil je in België het Fyra-pad kunnen gebruiken.
Anders misschien een IR-trein Brussel-Antwerpen doortrekken, sluit goed aan in Antwerpen en rijdt met Breaks dus wat materieel betreft ook geen probleem.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Is dat veranderd met de nieuwe dienstregeling dan?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
De stoptrein Antwerpen-Roosendaal is in december met een kwartier verschoven om beter aan te sluiten op de IC Amsterdam-Vlissingen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Hm, als je 'm een half uur verschuift sluit-ie ook goed aan.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Volgens AnsaldoBreda zijn de problemen met de V250's binnen een week opgelost. Of dat is omdat het dan gaat dooien of omdat ze dan echt alle schroefjes aangedraaid hebben durf ik niet te zeggen.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Tuurlijk. Ze zijn al jaren aan het testen en nu zijn álle problemen binnen een week opgelost
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Mooi!
Ofwel ze hebben gelijk en dan is iedereen blij.
Ofwel ze hebben ongelijk en dan is het contract des te sneller ontbonden wegens wanprestatie.
Ofwel ze hebben gelijk en dan is iedereen blij.
Ofwel ze hebben ongelijk en dan is het contract des te sneller ontbonden wegens wanprestatie.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Ik zit nu te denken. Hoeveel problemen had de SLT eigenlijk? Meer of minder dan de Fyra?
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Vroeger kon je op de achterkant van een bierviltje alles uitrekenen wat je nodig had om een trein te bouwen. Tegenwoordig moet alles veel preciezer (zeker met meer dan 200 km/u), met meer electronica en vooral ook meer software. Geen wonder dat het langer duurt om de spullen goed werkend te krijgen.
Maar als je dan verhalen hoort over 45 minuten om de software opnieuw op te starten dan krijg je toch wel het idee dat er serieus dingen niet kloppen.
Ik vind al het gehuil over de treinen op dit moment wat voorbarig. Het echte probleem is dat de oude lijn eruit geknikkerd is voordat het nieuwe spul er klaar voor was. Dat laatste moet nu snel teruggedraaid worden, dan ontstaat er ook weer wat lucht om aan die V250s te knutselen.
Maar als je dan verhalen hoort over 45 minuten om de software opnieuw op te starten dan krijg je toch wel het idee dat er serieus dingen niet kloppen.
Ik vind al het gehuil over de treinen op dit moment wat voorbarig. Het echte probleem is dat de oude lijn eruit geknikkerd is voordat het nieuwe spul er klaar voor was. Dat laatste moet nu snel teruggedraaid worden, dan ontstaat er ook weer wat lucht om aan die V250s te knutselen.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Ik denk dat het in de 19e eeuw ook nog best een heel gepruts was om "The Rocket" te bouwen. Je zou toch zeggen dat het juist door de software en alle hulpmiddelen makkelijker zou zijn geworden?iljitsch schreef:Geen wonder dat het langer duurt om de spullen goed werkend te krijgen.
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Nou, ze hadden best wat problemen twee winters terug. Dat was de eerste winter die ze reden. Ze konden niet op tegen de winter, en Plan-V en de DD-AR bewezen dat zij dat wel konden toen. Verder kan ik eigenlijk niet echt iets bedenken. Het zijn er in ieder geval veel minder dan de Fyra. Die verzamelt ze per dag terwijl de SLT daar langer over deed.Michael 1988 schreef:Ik zit nu te denken. Hoeveel problemen had de SLT eigenlijk? Meer of minder dan de Fyra?
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Echt een heel goed gevoel kreeg ik er niet van toen ik een keer 10 minuten voor vertrek ofzo in in SLT gestapt was en toen even later het licht uit ging en de deuren niet meer open wilden. Sowieso vreemd dat zelfs in de zomer die deuren vrij snel automatisch dicht gaan (gingen?).
(Overigens kan je veel mensen totaal in de war maken bij andere treinen door zelf een deur te sluiten. Wat ik standaard doe als ik op het balkon zit in de buurt van een rookpaal op het perron cq rokers die zich niks van palen aantrekken.)
(Overigens kan je veel mensen totaal in de war maken bij andere treinen door zelf een deur te sluiten. Wat ik standaard doe als ik op het balkon zit in de buurt van een rookpaal op het perron cq rokers die zich niks van palen aantrekken.)
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
SLT heeft een slootlading aan problemen gehad. De viertjes en zesjes werden elk door een andere fabrikant gebouwd en hadden zeker in het begin problemen met de software, een van de problemen die daardoor ontstonden was dat viertjes en zesjes niet gekoppeld konden worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Zojuist NOS Journaal op gezet. Ik weet niet of het hier al is vermeld maar AnsaldoBreda beweert dat er GEEN technische en mechanische problemen zijn met de treinen. Maar hebben wel enkele dagen nodig om de problemen te verhelpen.
1) Erg contraversieel er zijn geen problemen, maar hebben wel een paar dagen nodig om de problemen te verhelpen.
2) Wat zijn de problemen dan wel? De machinisten? Het spoor? Het weer?
1) Erg contraversieel er zijn geen problemen, maar hebben wel een paar dagen nodig om de problemen te verhelpen.
2) Wat zijn de problemen dan wel? De machinisten? Het spoor? Het weer?
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Als ik de berichten lees op HGBTF over hoe de NMBS omgaat met hun klanten die vervoersbewijzen voor de Fyra bezitten worden de klanten van NS Hispeed bijna vorstelijk behandeld .
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
maarja zolang niemand daar een brandbom naar binnen gooit heet het "men accepteert het blijkbaar"Bee schreef:Als ik de berichten lees op HGBTF over hoe de NMBS omgaat met hun klanten die vervoersbewijzen voor de Fyra bezitten worden de klanten van NS Hispeed bijna vorstelijk behandeld .
Re: Fyra mag niet meer rijden op Belgisch spoor
Het is echt triest inderdaad. Een bedrijf dat hun klanten zo stelselmatig schoffeert verdient die klanten niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten