OVer je reiservaringen in april 2013
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Ennes: het ging mij er meer om dat de telefoniste A zegt/afspreekt en B doorgeeft aan de medewerker ter plaatse. Dan gaat er toch iets mis binnen de organisatie.
Vanochtend was er op de Zaanlijn een 'aanrijding met een persoon', waardoor het treinverkeer een tikkeltje in de soep liep. De enige omroepinformatie was een standaardberichtje, waarbij het volume overigens wat hoger kon. Ik wilde de s4700 van 11:14 nemen, maar ik heb geen idee waar die is gebleven. De s800 van 10:50 stond aangekondigd, maar die is stilletjes opgeheven en was de VIRM4 die klaar stond op spoor 4 opeens de s800 van 11:20. Tsja, zo kan ik mijn punctualiteitscijfer ook nog een beetje redden. :)
Later vanmiddag uit Leiden Centraal de t2246 richting Sloterdijk genomen, die met +10 het station binnen kwam rijden. Tussen Leiden en Haarlem moest er driemaal flink worden afgeremd: "op zicht rijden van de treindienstleiding" was de reden (ik heb zo'n vermoeden dat er wat mis was met de overwegen, aangezien we die stapvoets passeerden). Vlak voor Haarlem werd er omgeroepen dat we +15 hadden omdat de trein te laat uit Dordrecht was vertrokken, ze tot Rotterdam achter een stoptrein bungelden en net 'op zicht' moesten rijden van de treindienstleiding. Beetje wazig, die eerste en laatste redenen...
Vanochtend was er op de Zaanlijn een 'aanrijding met een persoon', waardoor het treinverkeer een tikkeltje in de soep liep. De enige omroepinformatie was een standaardberichtje, waarbij het volume overigens wat hoger kon. Ik wilde de s4700 van 11:14 nemen, maar ik heb geen idee waar die is gebleven. De s800 van 10:50 stond aangekondigd, maar die is stilletjes opgeheven en was de VIRM4 die klaar stond op spoor 4 opeens de s800 van 11:20. Tsja, zo kan ik mijn punctualiteitscijfer ook nog een beetje redden. :)
Later vanmiddag uit Leiden Centraal de t2246 richting Sloterdijk genomen, die met +10 het station binnen kwam rijden. Tussen Leiden en Haarlem moest er driemaal flink worden afgeremd: "op zicht rijden van de treindienstleiding" was de reden (ik heb zo'n vermoeden dat er wat mis was met de overwegen, aangezien we die stapvoets passeerden). Vlak voor Haarlem werd er omgeroepen dat we +15 hadden omdat de trein te laat uit Dordrecht was vertrokken, ze tot Rotterdam achter een stoptrein bungelden en net 'op zicht' moesten rijden van de treindienstleiding. Beetje wazig, die eerste en laatste redenen...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Ik zie de lijn eigenlijk alleen rondom station Hilversum en dan hebben ze in de tegenspits slechts 2/3 reizigers over de hele rit verspreid.Milco1995 schreef:Zeker wel 2/3 van de zitplaatsen was bezet van die rit. Wel was er na de halte Arenapark in Hilversum geen instapper meer...
Vanochtend had ik de rit van 8.55 uur vanaf Almere Centrum (vanaf Veluwsekant) en die rit was nog wat drukker: zéker 3/4 deel van zitplaatsen bezet en volgens mij waren zelfs bijna alle zitplaatsen bezet.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
De grote meute is bij station Hilversum meestal allang uitgestapt. Er rijden een paar ritten per dag structureel met staplaatsen over de A27.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Achterlichtaansluitingen moeten inderdaad zoveel mogelijk voorkomen worden. Maar ey welkom in Nederland - sommige dienstregelingsplanners maken er een sport van om aansluitingen alleen mogelijk te laten zijn als je door een wormgat heen stapt.Daniel schreef:Ligt er maar net aan wat voor situatie het betreft: bij een laagfrequente verbinding vindt ik een kwartier overstaptijd helemaal niet zo'n probleem. Maar er zitten in het Nederlandse spoorwegnet diverse gevallen waarin je een kwartier overstaptijd hebt van de ene kwartiersdienst op de andere. En dat zijn lang niet altijd onlogische verbindingen ofzo. Probeer bijvoorbeeld eens van Amersfoort naar Houten te reizen, dan bestaat notabene 38% van je reistijd uit wachten op een aansluiting. Het is tegenwoordig verbetert, maar in de vorige dienstregeling stond je als je die reis 's avonds maakte langer in Utrecht te wachten dan de reistijd op beide deeltrajecten opgeteld.Vinny schreef:Ik zie zelf niet zo'n problemen met overstappen van ongeveer een kwartier. Kun je even de benen strekken en een broodje halen of naar de WC. Maar sommige mensen gaan paars-groen aanlopen als je zulks voorstelt
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Mijn sarcasmemeter ging zojuist door het dak heen, staat hij juist afgesteld?
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Het valt me op dat de InfoXX steeds slechter werkt rondom Hilversum. Veel A4'tjes achter de ruit met het lijnnummer, want een 320 was vanmorgen '999 Geen Dienst' en zondag toonde een bus op diezelfde lijn '999 Muiden via Huizen'. Ook laatst '108 Kerkelanden' i.p.v. 'Huizen via Laren'.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Wat mij deze maand vooral opvalt is dat ik al opvallend vaak gecontroleerd ben. Ik denk dat ik nu al drie dagen achter elkaar zowel op de heen als de terugreis gecontroleerd ben tussen Rotterdam en Delft. Zo vaak ben ik het afgelopen half jaar niet eens gecontroleerd in totaal
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Hmm, ja bij de RET (zowel in de tram als de metro) ben ik ook al drie dagen in april gecontroleerd, terwijl ik in het eerste kwartaal van dit jaar geen controle gehad heb (bij de RET dan).
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Sommige reizigers zijn écht om op te vreten. :D Vanmiddag kwamen er een paar vrouwen van middelbare leeftijd naast mijn cabine om een vraag te stellen.
- Eentje ervan vroeg: "Meneer, bent u dié trein?" (En wijst naar het TBP-scherm verderop)
- Ik: "Ja mevrouw, ik zie dan wel niet geel en blauw, maar ik ben inderdaad dié trein!"
- Eentje ervan vroeg: "Meneer, bent u dié trein?" (En wijst naar het TBP-scherm verderop)
- Ik: "Ja mevrouw, ik zie dan wel niet geel en blauw, maar ik ben inderdaad dié trein!"
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Ik ben vandaag voor het eerst dit jaar niet gecontroleerd bij de NS op traject Kampen-Zwolle. Daar wordt alleen tijdens de spits maar één van de twee treinstellen gecontroleerd, en buiten de spits met één treinstel wordt er volop gecontroleerd. Dus je loopt gauw tegen de lamp daarzo.Daantje schreef:Wat mij deze maand vooral opvalt is dat ik al opvallend vaak gecontroleerd ben. Ik denk dat ik nu al drie dagen achter elkaar zowel op de heen als de terugreis gecontroleerd ben tussen Rotterdam en Delft. Zo vaak ben ik het afgelopen half jaar niet eens gecontroleerd in totaal
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Niet echt een reiservaring, maar wel opvallend. Toen ik vanmiddag weer aankwam in Oss, was de gemeente alle fietsen aan het verwijderen die buiten de rekken stonden. Een vrachtwagen met eigen kraan was druk bezig met hijsen en laden. En het waren echt een hoop fietsen.
Edit: dit gebeurde bij het station aan de achterzijde/ MSD kant.
Edit: dit gebeurde bij het station aan de achterzijde/ MSD kant.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Gister in Almere lijn 10 richting Almere Poort zien rijden tussen Stedenwijk Zuid en Stedenwijk Midden. Vergeten linksaf te slaan naar Spanningsveld. Waarschijnlijk is ie via station Muziekwijk in Poort gekomen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
De boordcomputer van de bus bleefd vanochtend op een bepaalde halte hangen terwijl ik er toch pas 7 haltes verder uitging. Scheelde me zo'n 50 cent
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Vanochtend in de stadsbus van het GVB richting het Bijlmerstation. De bus ging van de Dolingadreef de Bijlmerdreef op toen de chauffeur zag dat er een bus van Connexxion bij de halte Bijlmerplein stonden. De chauffeur reed om de bus (de 153) heen en zag toen dat er nog een andere bus (de 202) van Connexxion voor stond. De chauffeur had zoiets van "/care" en gooide midden op de weg de deuren open, dit tot frustratie van de chauffeur van de 153 die voor zijn bus opeens een hele meute op straat had lopen. Er kon bovendien geen auto meer langs dus het verkeer op de kruising liep ook meteen in het honderd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Een beetje een naargeestig tafereeltje op de bovenverdieping van DDZ m7503 vorige week:
De pasfoto van een mevrouw met een viertal kaarsjes. Het leek wel een beetje op een altaartje of een gedenkteken. Weet iemand hier toevallig wat het zou kunnen zijn?
Op de benedenverdieping van hetzelfde stel was er gelukkig ook wat vrolijkers te zien:
Na de 1e klas, 2e klas, stiltezone en loungehoek is er nu dus ook de SocialCoupé! Zo te zien een soort sociaal experiment, maar in ieder geval geen NS-initiatief. Ben benieuwd of er al veel mensen aan hebben meegedaan... :Y
De pasfoto van een mevrouw met een viertal kaarsjes. Het leek wel een beetje op een altaartje of een gedenkteken. Weet iemand hier toevallig wat het zou kunnen zijn?
Op de benedenverdieping van hetzelfde stel was er gelukkig ook wat vrolijkers te zien:
Na de 1e klas, 2e klas, stiltezone en loungehoek is er nu dus ook de SocialCoupé! Zo te zien een soort sociaal experiment, maar in ieder geval geen NS-initiatief. Ben benieuwd of er al veel mensen aan hebben meegedaan... :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Volgens mij heb je een carriére als buschauffeur bij het GVB gemist..Dexter schreef:Sommige reizigers zijn écht om op te vreten. :D Vanmiddag kwamen er een paar vrouwen van middelbare leeftijd naast mijn cabine om een vraag te stellen.
- Eentje ervan vroeg: "Meneer, bent u dié trein?" (En wijst naar het TBP-scherm verderop)
- Ik: "Ja mevrouw, ik zie dan wel niet geel en blauw, maar ik ben inderdaad dié trein!"
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Ik zal je een geheimpje verklappen: Vroeger wilde ik ook eigenlijk buschauffeur worden, maar ik vond treinen toch leuker.
Vallend blad maakt rails glad.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Grote vertragingen vanavond tussen Zwolle en Amersfoort.Maar niet voor alle reizigers evenveel volgens de omroep in de trein: "Voor wie net is ingestapt een vertraging van een kwartier. Voor reizigers die al in de trein zaten inmiddels 45 minuten"
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
De Social Coupé is wel degelijk een initiatief van NS; in de achterste coupé van de trein (in dit geval DDZ, omdat daar dit jaar voor gekozen is), buiten de spits, worden reizigers aangespoord door onder andere dit soort posters om met elkaar in gesprek te raken. Het oorspronkelijke initiatief kwam van twee studenten vorig jaar, NS zet dat dit jaar door.Dexter schreef:Na de 1e klas, 2e klas, stiltezone en loungehoek is er nu dus ook de SocialCoupé! Zo te zien een soort sociaal experiment, maar in ieder geval geen NS-initiatief.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
@Mikos: Thnx! Dat wist ik helemaal niet. Omdat het er zo geknutseld uitzag, dacht ik aan een soort studentenproject.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Zo was het oorspronkelijk wel bedoeld, ja :) Vorig jaar zelfs met inzet van Dolf Jansen.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Het verschil is dat het vorig jaar een week lang was en maar op een traject per dag was. Dit jaar komt het verspreid over verschillende momenten in het jaar terug en is het op meerdere trajecten tegelijkertijd. Maar de beste gesprekken heb je nog altijd bij de koffieautomaat op een kantoor
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Vanmiddag een reisje Zaandam-Houten gemaakt.
Op de heenweg wilde ik de s800 nemen van 12:50. Op het station aangekomen bleek hij doodleuk met +15 te rijden. Niemand bood zijn excuses aan en bij de omroepen werd ook geen redenatie gegeven; tsja... Bij binnenkomst in Utrecht Centraal werd doodleuk omgeroepen dat de trein niet verder reed wegens een versperring (dit had ook al veel eerder gekund, aangezien de verstoring al minimaal drie kwartier 'aan de gang' was).
De eerstvolgende Sprinter naar Tiel reed niet, dus maar gekard naar Busstation Zuid. Opvallend pluspuntje was dat de buschauffeur het omroepvolume om max had gezet, aangezien er wat visueel beperkten in de bus zaten (wegens een beurs in de Expo Houten) :pos:.
Op de terugweg kwam de s800 van 17:25 Utrecht Centraal binnenrijden, terwijl er de ICE van 17:02 nog stond aangegeven met +60. Dit werd een paar minuten later (even voor vertrektijd) rechtgezet. Maar weer typisch dat niemand even de moeite neemt om dit even om te roepen. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Op de heenweg wilde ik de s800 nemen van 12:50. Op het station aangekomen bleek hij doodleuk met +15 te rijden. Niemand bood zijn excuses aan en bij de omroepen werd ook geen redenatie gegeven; tsja... Bij binnenkomst in Utrecht Centraal werd doodleuk omgeroepen dat de trein niet verder reed wegens een versperring (dit had ook al veel eerder gekund, aangezien de verstoring al minimaal drie kwartier 'aan de gang' was).
De eerstvolgende Sprinter naar Tiel reed niet, dus maar gekard naar Busstation Zuid. Opvallend pluspuntje was dat de buschauffeur het omroepvolume om max had gezet, aangezien er wat visueel beperkten in de bus zaten (wegens een beurs in de Expo Houten) :pos:.
Op de terugweg kwam de s800 van 17:25 Utrecht Centraal binnenrijden, terwijl er de ICE van 17:02 nog stond aangegeven met +60. Dit werd een paar minuten later (even voor vertrektijd) rechtgezet. Maar weer typisch dat niemand even de moeite neemt om dit even om te roepen. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in april 2013
Het initiatief was dus niet van NSMikos schreef:De Social Coupé is wel degelijk een initiatief van NS...Het oorspronkelijke initiatief kwam van twee studenten vorig jaar
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten