Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
GELDROP-MIERLO - Buurtbussen die vanuit Mierlo onder andere via het centrum en Hof van Bethanië naar het Geldropse centrum, ziekenhuis en station rijden. En vice versa.
Lees verder: http://www.ed.nl/regio/geldrop-mierlo/g ... -1.3821839
Lees verder: http://www.ed.nl/regio/geldrop-mierlo/g ... -1.3821839
Laatst gewijzigd door Chauf21 op do 23 mei 2013, 07:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht ingekort i.v.m. auteursrechten
Reden: Bericht ingekort i.v.m. auteursrechten
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
Ben benieuwd of er iets van de grond komt. Volgens mij was een optie van Buurtbus Laarbeek (voordat tot de huidige vorm is besloten) om deze vanuit Helmond via Nuenen en Eeneind naar Geldrop te laten rijden. Dat zou dan meteen een alternatief voor de zwakke lijn 22 tussen Helmond en Nuenen kunnen vormen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
Er waren volgensmij 14 opties wat betreft touren. De duurste varaint zou 5 busjes kosten en een ontelbaar aantal vrijwilligers, maar ze zagen in Mierlo - Geldrop ook wel in dat dat niet haalbaar was.
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
Nu zouden ze de buurtbusjes ook kunnen koppelen door vanaf helmond ziekenhuis via het station naar mierlo te rijden met de route van [wiki]http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... en_Station[/wiki] alleen gaat die buurtbus dan niet langs Nuenen en industrie terrein Eeneind. de frequentie van lijn 24 gaat waarschijnlijk toch omlaag als de buurtbus gaat rijden. dus voor reizigers tussen Helmond en Geldrop maakt het weinig uit
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
Dan zou het meer voor de hand liggen de bus via Nuenen en Stiphout te laten rijden zodat je de 22 helemaal kunt uitsparen. 21 1x per uur vanaf Gerwen en je hebt samen met de rit uit Beek en Donk nog steeds een halfuursdienst (als je dat wil, wellicht volstaat 1x per uur ook op het traject Gerwen - Eindhoven, zeker nu Gerwen aangesloten is op de 121/122).
"Een touringcar is geen bus"
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
ja maar dan wordt de kern van Mierlo niet aangedaan. wat eigenlijk de bedoeling is van het buurtbus project Geldrop-Mierlo. eventueel zou die buurtbus vanaf Geldrop door kunnen rijden naar Mierlo. Dat is op zich ook wel een logische route. vind het trouwens belachelijk dat wij in de regio geen fatsoenlijk verbinding hebben met Nijmegen. Volgens mijn moeder zijn er een aantal studenten die vaak met lijn 23 naar boxmeer gaan en daar de trein nemen. toen ik nog heel jong was reed er nog een interliner tussen eindhoven en nijmegen. In gemert staat volgens mij nog een interliner Abri.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
Mijn geografie van de regio is niet al te best, dus ik weet niet precies hoe je Geldrop in komt als je vanuit Nuenen komt, maar dan kun je toch gewoon verder naar Mierlo?Mr_W schreef:ja maar dan wordt de kern van Mierlo niet aangedaan. wat eigenlijk de bedoeling is van het buurtbus project Geldrop-Mierlo. eventueel zou die buurtbus vanaf Geldrop door kunnen rijden naar Mierlo. Dat is op zich ook wel een logische route. vind het trouwens belachelijk dat wij in de regio geen fatsoenlijk verbinding hebben met Nijmegen. Volgens mijn moeder zijn er een aantal studenten die vaak met lijn 23 naar boxmeer gaan en daar de trein nemen. toen ik nog heel jong was reed er nog een interliner tussen eindhoven en nijmegen. In gemert staat volgens mij nog een interliner Abri.
De Interlinerzuil bestaat nog bij het Carrousel in Gemert. In Beek en Donk heeft hij die ook nog lang gestaan.
De verbinding naar Nijmegen bestaat nog steeds, je moet overstappen in Uden en je hebt geen sneldiensten meer. Lijn 121 voert wel het predicaat sneldienst, maar die verdient dat op het traject Uden - Gemert niet in mijn ogen. Tussen Uden en Nijmegen rijdt lijn 99. Voor mensen uit de regio Mierlo/Geldrop is de route via Helmond en Boxmeer waarschijnlijk sneller. Reizigers vanuit Eindhoven zijn sneller af met de trein via 's-Hertogenbosch. Een busje Mierlo/Geldrop dat eventueel doorrijdt naar Nuenen en verder zou natuurlijk in Nuenen kunnen aansluiten op de 121.
Maar graaf eens in andere topics op dit sub-forums, er zijn plannen om daar verandering in te brengen. Even kort samengevat uit mijn geheugen: de bus vanuit Boxmeer voortaan naar Gemert en vandaar naar Helmond (al dan niet als sneldienst), waardoor 2x per uur een verbinding Gemert - Boxmeer geboden wordt met aansluiting op de trein naar Nijmegen. Hierdoor frequentie 121 omlaag naar 1x per uur op Uden - Gemert (23 rijdt maar 1x per uur, de DRU van lijn 23 gebruiken voor Boxmeer - Gemert - Helmond en vrijgekomen DRUs van lijn 121 voor een rit Gemert - Boxmer). Frequentie Gemert - Eindhoven minimaal 4x per uur houden (121/122 samen). De 26 uit Meijel vanuit Deurne zou door kunnen rijden naar Helmond en verder naar Bakel en Milheeze. Eventueel zouden ook delen verbuurtbus kunnen gaan worden.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
lijn 26 aan een andere lijn koppelen is wel slim. zat om 19:00 tussen Liessel en Deurne in die bus zaten maar 3 reizigers in .
En ik denk dat mensen in Bakel meer gericht zijn op Helmond en Deurne dan op Boxmeer. maar ik twijfel of het slim is om gemert boxmeer te doen want de maaslijn zit in de spits al propvol [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fJvHbWdg4mE[/youtube].
En ik denk dat mensen in Bakel meer gericht zijn op Helmond en Deurne dan op Boxmeer. maar ik twijfel of het slim is om gemert boxmeer te doen want de maaslijn zit in de spits al propvol [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fJvHbWdg4mE[/youtube].
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
Dat is ook al geopperd. Maar technisch gezien is dat niet de zorg van Hermes. De reistijd van Gemert naar Nijmegen zou op deze manier wel flink bekort kunnen worden (mits men in de trein past).
Wat betreft lijn 26, volgens mij was het plan om lijn 26 naar Bakel te laten rijden en Milheeze met een buurtbus te doen, maar pin me daar niet op vast.
Wat betreft lijn 26, volgens mij was het plan om lijn 26 naar Bakel te laten rijden en Milheeze met een buurtbus te doen, maar pin me daar niet op vast.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
GELDROP-MIERLO - In Geldrop en Mierlo gaan buurtbussen rijden. De fracties in de gemeenteraad zijn enthousiast over het voorstel van burgemeester en wethouders om er twee in te zetten tussen de beide kernen.
http://www.ed.nl/regio/geldrop-mierlo/g ... -1.3849644
http://www.ed.nl/regio/geldrop-mierlo/g ... -1.3849644
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ObQNcn2F8iA[/youtube]
Er worden vrijwilligers gezocht voor de buurtbus,dus het project gaat door.
zou zelf wel vrijwilliger willen worden ,maar heb geen rijbewijs en ik kan alleen in het weekend of s'avonds.
dit stond trouwens in t'contact van week 32
digitale versie http://www.hetcontactmierlo.nl/uitgaven ... dex.html#8
Buurtbus Geldrop-Mierlo Een verontruste burger uit Mierlo, de heer A. Teunisse, heeft in zijn schrijven van 2 augustus aan het College van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Geldrop-Mierlo een aantal vragen voorgelegd. De vragen hebben betrekking op de bemensing van de Buurtbus Geldrop-Mierlo. Het college geeft hij ter overweging om voor het rijden van de buurtbus Geldrop-Mierlo inwoners in te zetten, die een uitkering genieten. Ongeveer vierhonderd inwoners ontvangen een w.w.- uitkering. Verder vraagt hij zich af waarom gerenommeerde busvervoersondernemingen b.v. Bergerhof Mierlo niet tegen een vergoeding mogen rijden. In de media is een foto geplaatst van de Buurtbus Geldrop-Mierlo met voertuigreclame van een van de supermarkten. In de gemeente Geldrop-Mierlo zijn ongeveer negen supermarkten aanwezig. Zijn de andere ondernemingen ook benaderd voor het voeren van hun bedrijfsreclame? Is dit of komt er nog een openbare inschrijving, waarop iedere onderneming kan intekenen?
weet iemand het antwoord op die vragen ?
Alleen die vraag waarom een busbedrijf het niet mag rijden, heeft waarschijnlijk te maken met de concessiewetgeving en het budget.
Er worden vrijwilligers gezocht voor de buurtbus,dus het project gaat door.
zou zelf wel vrijwilliger willen worden ,maar heb geen rijbewijs en ik kan alleen in het weekend of s'avonds.
dit stond trouwens in t'contact van week 32
digitale versie http://www.hetcontactmierlo.nl/uitgaven ... dex.html#8
Buurtbus Geldrop-Mierlo Een verontruste burger uit Mierlo, de heer A. Teunisse, heeft in zijn schrijven van 2 augustus aan het College van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Geldrop-Mierlo een aantal vragen voorgelegd. De vragen hebben betrekking op de bemensing van de Buurtbus Geldrop-Mierlo. Het college geeft hij ter overweging om voor het rijden van de buurtbus Geldrop-Mierlo inwoners in te zetten, die een uitkering genieten. Ongeveer vierhonderd inwoners ontvangen een w.w.- uitkering. Verder vraagt hij zich af waarom gerenommeerde busvervoersondernemingen b.v. Bergerhof Mierlo niet tegen een vergoeding mogen rijden. In de media is een foto geplaatst van de Buurtbus Geldrop-Mierlo met voertuigreclame van een van de supermarkten. In de gemeente Geldrop-Mierlo zijn ongeveer negen supermarkten aanwezig. Zijn de andere ondernemingen ook benaderd voor het voeren van hun bedrijfsreclame? Is dit of komt er nog een openbare inschrijving, waarop iedere onderneming kan intekenen?
weet iemand het antwoord op die vragen ?
Alleen die vraag waarom een busbedrijf het niet mag rijden, heeft waarschijnlijk te maken met de concessiewetgeving en het budget.
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
Laat dat waarschijnlijk maar weg. Alleen de concessiehouder heeft het recht om OPENBAAR VERVOER aan te bieden.Mr-W schreef: Alleen die vraag waarom een busbedrijf het niet mag rijden, heeft waarschijnlijk te maken met de concessiewetgeving en het budget.
Volgensmij mag je als gemeente/overheid niemand dwingen om vrijwillgerswerk te gaan doen. Persoonlijk ben ik van mening dat 'algehele werkweigeraars' verplciht zijn te "schoffelen" in de gemeente o.i.d. en andere gekort moeten worden.
Over die reklame. Hoe ziet de beste man zich dat voor ? Moet je dan elk bedrijf gaan aanschrijven ? Een voetbalvereniging of elk andere stichting zoekt toch ook zelf haar sponsors ?
Je gaat als eerste de 'grote' jongens benaderen, daar heb je de meeste kans logischerwijs. Daarbij is het al voldoende in het nieuws geweest. Bedrijven kunnen zich gewoon melden.
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
Buurtbus Geldrop-Mierlo gaat binnenkort van start en heeft nu een eigen website
http://buurtbusgm.nl/
(kaartje met de routes van OVeindhoven is duidelijker)
Binnenkort ga ik eens een ritje maken met buurtbus 463 naar Gp en dan met lijn 20 naar huis.
http://buurtbusgm.nl/
(kaartje met de routes van OVeindhoven is duidelijker)
Binnenkort ga ik eens een ritje maken met buurtbus 463 naar Gp en dan met lijn 20 naar huis.
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
Het zal mij benieuwen of dit gaat werken. De lijnen 463 t/m 465 rijden voor zo ver ik kan zien grotendeels hetzelfde/parallel aan de 10 en 24.
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
Andersom ook gereden ? Dan zitten er tussen de 10 en 30 man in.....Mr-W schreef:lijn 26 aan een andere lijn koppelen is wel slim. zat om 19:00 tussen Liessel en Deurne in die bus zaten maar 3 reizigers in .
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
Nee,heb hem niet andersom gereden.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
Ze geve fijnmazige ontsluiting maar stoppen vooral bij station en ziekenhuis.Yanaike schreef:Het zal mij benieuwen of dit gaat werken. De lijnen 463 t/m 465 rijden voor zo ver ik kan zien grotendeels hetzelfde/parallel aan de 10 en 24.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
Ja, dat snap ik. Maar de bus gaat uiteindelijk eigenlijk nergens naar toe. Als je bijvoorbeeld naar Eindhoven wil, moet je alsnog overstappen op de sprinter, waarom zou je dan niet meteen lijn 10/24 nemen?fogeltje schreef:Ze geve fijnmazige ontsluiting maar stoppen vooral bij station en ziekenhuis.
Het idee doet me een beetje denken aan een stadsbus, maar Geldrop lijkt me daar te klein voor. Is het niet een idee om de bestaande buurtbussen door te trekken vanuit het ziekenhuis of misschien een extra stadsbuslijn vanuit Eindhoven naar Geldrop toe te trekken?
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
Het is trouwens nog een heel gepuzzel met die dienstregeling!
Klopt het dat er twee voertuigen rijden?
464a - 465a - 463b - 463a - 464b - 465b zou dan één volledige ronde moeten zijn?
Klopt het dat er twee voertuigen rijden?
464a - 465a - 463b - 463a - 464b - 465b zou dan één volledige ronde moeten zijn?
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
dat klopt helemaal !Plutona schreef:Het is trouwens nog een heel gepuzzel met die dienstregeling!
Klopt het dat er twee voertuigen rijden?
464a - 465a - 463b - 463a - 464b - 465b zou dan één volledige ronde moeten zijn?
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
Grote bussen hebben in het Geldrop moeilijk. Ze stopten vroeger oa bij het ziekenhuis en station maar Geldrop is steeds busonvriendelijker gemaakt door de gemeente (overigens hebben daar meer gemeentes een handje van: vragen om busdiensten, vervolgens de infra zodanig maken dat de bus er niet meer in past en dan moord en brand schreeuwen als de bus daarom verdwijnt). De buurtbus is dus ook niet bedoelt om Geldrop/Mierlo met Eindhoven te verbinden maar de ouderen (dacht ik) vooral een reismogelijkheid geven omdat de 10/24 niet in de wijken komen en niet bij de voorzieningen. Of het gaat werken, dat zullen we zien.Yanaike schreef:Ja, dat snap ik. Maar de bus gaat uiteindelijk eigenlijk nergens naar toe. Als je bijvoorbeeld naar Eindhoven wil, moet je alsnog overstappen op de sprinter, waarom zou je dan niet meteen lijn 10/24 nemen?fogeltje schreef:Ze geve fijnmazige ontsluiting maar stoppen vooral bij station en ziekenhuis.
Het idee doet me een beetje denken aan een stadsbus, maar Geldrop lijkt me daar te klein voor. Is het niet een idee om de bestaande buurtbussen door te trekken vanuit het ziekenhuis of misschien een extra stadsbuslijn vanuit Eindhoven naar Geldrop toe te trekken?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
Lijn 24 bedient toch aardig de wijken in Mierlo,zeker in combinatie met lijn 20,het enige nadeel voor ouderen is dat ze naar Geldrop moeten voor het ziekenhuis en tegenwoordig ook voor gemeentehuis naar Geldrop.fogeltje schreef:Grote bussen hebben in het Geldrop moeilijk. Ze stopten vroeger oa bij het ziekenhuis en station maar Geldrop is steeds busonvriendelijker gemaakt door de gemeente (overigens hebben daar meer gemeentes een handje van: vragen om busdiensten, vervolgens de infra zodanig maken dat de bus er niet meer in past en dan moord en brand schreeuwen als de bus daarom verdwijnt). De buurtbus is dus ook niet bedoelt om Geldrop/Mierlo met Eindhoven te verbinden maar de ouderen (dacht ik) vooral een reismogelijkheid geven omdat de 10/24 niet in de wijken komen en niet bij de voorzieningen. Of het gaat werken, dat zullen we zien.Yanaike schreef:Ja, dat snap ik. Maar de bus gaat uiteindelijk eigenlijk nergens naar toe. Als je bijvoorbeeld naar Eindhoven wil, moet je alsnog overstappen op de sprinter, waarom zou je dan niet meteen lijn 10/24 nemen?fogeltje schreef:Ze geve fijnmazige ontsluiting maar stoppen vooral bij station en ziekenhuis.
Het idee doet me een beetje denken aan een stadsbus, maar Geldrop lijkt me daar te klein voor. Is het niet een idee om de bestaande buurtbussen door te trekken vanuit het ziekenhuis of misschien een extra stadsbuslijn vanuit Eindhoven naar Geldrop toe te trekken?
Buurtbus kan niet de verbindende functie richting Ehv overnemen van lijn 20&24 en lijn 10.Niemand gaat extra betalen voor de trein en extra reistijd.
Lijn 10 heeft meer last van de infrastructuur ,eigenlijk is de infrastructuur in Coevering ook niet meer ideaal voor een lijnbus,veel versmallingen en drempels.
Centrum van Geldrop is helemaal niet meer te doen met een bus,zeker als er een vrachtwagen laad/lost kun je er met geen mogelijkheid een bus doorheen sturen.
ED.nl
De buurtbus moet het volgens mij gewoon hebben van Ouderen,alleen heeft hij daar concurrentie van de taxbus.
Enig gebied waar hij in geldrop-mierlo meerwaarde zou kunnen hebben is in de buurt van de Gulberg.Maar dit heeft alleen zin als alle plannen voor dat gebied doorgaan en de bus naar Nuenen rijdt (Skihal,uitbreiding dierentuin,evenemententerrein,vakantiewoningen(ongeveer 100)
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
Is dat requoten wel de bedoeling? Een ander forum waar ik op zit doet daar nog al moeilijk over...Mr-W schreef:Lijn 24 bedient toch aardig de wijken in Mierlo,zeker in combinatie met lijn 20,het enige nadeel voor ouderen is dat ze naar Geldrop moeten voor het ziekenhuis en tegenwoordig ook voor gemeentehuis naar Geldrop.fogeltje schreef:Grote bussen hebben in het Geldrop moeilijk. Ze stopten vroeger oa bij het ziekenhuis en station maar Geldrop is steeds busonvriendelijker gemaakt door de gemeente (overigens hebben daar meer gemeentes een handje van: vragen om busdiensten, vervolgens de infra zodanig maken dat de bus er niet meer in past en dan moord en brand schreeuwen als de bus daarom verdwijnt). De buurtbus is dus ook niet bedoelt om Geldrop/Mierlo met Eindhoven te verbinden maar de ouderen (dacht ik) vooral een reismogelijkheid geven omdat de 10/24 niet in de wijken komen en niet bij de voorzieningen. Of het gaat werken, dat zullen we zien.Yanaike schreef:Ja, dat snap ik. Maar de bus gaat uiteindelijk eigenlijk nergens naar toe. Als je bijvoorbeeld naar Eindhoven wil, moet je alsnog overstappen op de sprinter, waarom zou je dan niet meteen lijn 10/24 nemen?fogeltje schreef:Ze geve fijnmazige ontsluiting maar stoppen vooral bij station en ziekenhuis.
Het idee doet me een beetje denken aan een stadsbus, maar Geldrop lijkt me daar te klein voor. Is het niet een idee om de bestaande buurtbussen door te trekken vanuit het ziekenhuis of misschien een extra stadsbuslijn vanuit Eindhoven naar Geldrop toe te trekken?
Buurtbus kan niet de verbindende functie richting Ehv overnemen van lijn 20&24 en lijn 10.Niemand gaat extra betalen voor de trein en extra reistijd.
Lijn 10 heeft meer last van de infrastructuur ,eigenlijk is de infrastructuur in Coevering ook niet meer ideaal voor een lijnbus,veel versmallingen en drempels.
Centrum van Geldrop is helemaal niet meer te doen met een bus,zeker als er een vrachtwagen laad/lost kun je er met geen mogelijkheid een bus doorheen sturen.
ED.nl
De buurtbus moet het volgens mij gewoon hebben van Ouderen,alleen heeft hij daar concurrentie van de taxbus.
Enig gebied waar hij in geldrop-mierlo meerwaarde zou kunnen hebben is in de buurt van de Gulberg.Maar dit heeft alleen zin als alle plannen voor dat gebied doorgaan en de bus naar Nuenen rijdt (Skihal,uitbreiding dierentuin,evenemententerrein,vakantiewoningen(ongeveer 100)
Hoe dan ook. Ik ken Gulberg niet echt, maar verder denk ik als ik zo naar de kaart kijk dat de wijken in Geldrop en Mierlo wel redelijk ontsloten zijn door bus en spoor. Ik denk dat andere dorpen met een omvang als Geldrop/Mierlo best jaloers mogen zijn? Het enige wat nog mist is een lijn Geldrop-Nuenen. Als Geldrop echt zo graag buurtbussen wil misschien nog net een lijn station-ziekenhuis-coevering-mierlo, maar dat lijkt me al behoorlijk overbodig.
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
Buurtbus is zonde van het geld en de voorbereidingstijd. Geldrop heeft ook een taxbus en wil en,en,en.
Vervolgens wordt lijn 26 op zondagen opgeheven en na 20.00 uur, door toedoen van de overheden. Gemeente Deurne heeft daarbij geen taxbus en is er dus geen alternatief.
Maarja iedereen wijst naar elkaar en iedereen heeft het gedaan, behalve zijzelf.
Vervolgens wordt lijn 26 op zondagen opgeheven en na 20.00 uur, door toedoen van de overheden. Gemeente Deurne heeft daarbij geen taxbus en is er dus geen alternatief.
Maarja iedereen wijst naar elkaar en iedereen heeft het gedaan, behalve zijzelf.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Proef buurtbus Geldrop-Mierlo
Lijn 26 de nek omdraaien is toch een hobby binnen het SRE? En wat te denken dan de buurtbusvereniging Waalre die het voor elkaar krijgt dat een beter lopende stadslijn wordt beperkt omdat de stadslijn meer reizigers trekt dan de buurtbus?
"Een touringcar is geen bus"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten