Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Wat is dat nou weer voor een verzamelingetje ongeregeld geworden?
Bedoel die één met een vrouw erin die een knobbeltje in d'r borst vindt, 2 weken moet wachten, maar door Menzis eerder terecht kan.
Daarin zit dus een tram die ik nog niet helemaal heb kunnen plaatsen, zoiets als de Berlijnse:
En dat staat dan voor een GVB halte, in een stad die absoluut niet Amsterdam is.
Mijn eerste ingeving (en na goed bekijken) was toch inderdaad ook deze trams van het Berlijnse type. Gefilmd is in elk geval in Duitsland, die 'afzettingen' bij de wegwerkzaamheden zijn typisch Duits. Zo'n haltebordje op de achtergrond is natuurlijk gewoon een kwestie van Photoshop...
Volgens mij is 't ook Berlijn ja, nu ik het filmpje zie. Kwestie van op de details letten... de ramen komen overeen, de deuren ook en zelfs het lettertype van het tramnummer Ook de stempelautomaat die heel even te zien is in de tram ziet er aardig Berlijns uit zover ik me van een weekje terug herinner.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Maar: dat zijn accesoires die vrij gemakkelijk in te vliegen zijn.
Ik houd het, o.a. gezien de positie van het rooster dat zichtbaar is achter de deur, het type deuren, de stempelautomaat etc. etc. op Berlijnse ?KT4Dt mod. De 7079.
NS-Reiziger schreef:Moet je ook zien hoe lelijk er een Nederlands nummerbord is van gemaakt, op de witte vuilnisauto bovenaan.
Alle computer animaties zijn lelijk... Kijk ook eens naar de witte lampen voorop de tram. Daar zitten eigenlijk de achterlichten, namelijk... De tram 'rijdt' achteruit. Het 'GVB haltebord' is dus gewoon meegenomen en bovenop een groen (!!) bushokje gezet.
Die lampen vielen mij ook al op, het lijken wel gewoon witte platen. En als dat de voorkant voor moet stellen, dan zitten de deuren aan de verkeerde kant...
Maar waarom eigenlijk een reclame voor een Nederlandse maatschappij in Berlijn opnemen? :?
Tsja, zo'n reclame opnemen is best lastig. Je zit met vergunningen, een vervoerbedrijf dat mee moet werken etc. Dan is het wellicht makkelijker om een kilometer of 500 verderop op te nemen. Zo ver is het immers niet. Iemand uit Aachen kijkt toch ook niet op van een reclame opgenomen in Berlin? Waarom zou iemand uit Vaals dat dan wel raar vinden?
Je ziet bvolens mij juist vaker, zo zie ik ook een reclame van Grolsch(dacht ik) met 'life is life' waarbij ik iets van een Ikarus beken volgens mij. Of een reclame met een bus die alles behalve Nederlands is.
Volgens mij kan je die reclamespotjes gewoon kopen en dan je eigen muziek / tekst en doel eraan geven. Ik verdenk sommige CB reclames er ook wel eens van, zoals die met die leeuw op het dak van de auto. Dat was ook opgenomen in het buitenland, waar CB helemaal geen verzekeringen verkoopt.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Dat is toch gewoon een kwestie van een opdracht aan een reclamebureau geven, die dan de opname regelt? Dan maakt het dus meer uit waar dat reclamebureau zit (of heen gaat voor de reclamespot) dan waar de opdrachtgever zit. Maar misschien zie ik dit niet goed hoor, het is slechts mijn logica.
Ik heb het idee dat het vaak om off-the-shelf products gaat, ipv tailor-made. Goedkoper reclames inkopen door een buitenlandse reclame te hergebruiken.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Nu gaat dat voor de Menzis reclame natuurlijk niet op. Waarom zou een off-the-shelf productie dan een nederlands verkeerslichtknopje hebben, en een GVB-kubus op de halte geplaatst zijn?
Jurjen schreef:Nu gaat dat voor de Menzis reclame natuurlijk niet op. Waarom zou een off-the-shelf productie dan een nederlands verkeerslichtknopje hebben, en een GVB-kubus op de halte geplaatst zijn?
Dat moet sowieso photoshop zijn geweest, blijft het nog steeds voor een gedeelte off-the-shelf.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.