Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Er viel zojuist een brief van Connexxion op de mat. Het ging over mijn klacht naar aanleiding van de, wederom, puinhoop op Hemelvaartsdag op lijn 99. Het schijnt inderdaad niet zo makkelijk te zijn bij Connexxion om snel nog even een aanpassing in het systeem te maken. Er was een zondagsdienst ingeladen omdat de rest van Breng wel zondagdienst reed en tegen de tijd dat men dit constateerde, kon men dus niet meer een zaterdagsdienst voor lijn 99 laden. Er is beloofd nu meteen in december al een zaterdagsdienst voor lijn 99 op Hemelvaartsdag te laten. Hopelijk gaat het dan volgend jaar wel goed. Drie maal is scheepsrecht zullen we maar zeggen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Overigens wordt er in Elst een nieuwe halte aangelegd. Het wordt de halte Sportpark "De Pas'' voor lijn 14 naar Arnhem. Persoonlijk vind ik de halte onnodig. Hij ligt veel te dicht op halte De Griend.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Grens voor de Dalurenproducten zijn de oude zonegrenzen van 6035 (Grave/Velp) en 6045 (Reek/Reekse Hei). DNB is geldig van Uden, Busstation t/m Reek, Rijksweg, DO van Nijmegen CS t/m Velp, Heijtmorgen. Je kunt dus zelfs niet eens legaal op twee chipkaarten reizen. Je zou dan vanaf Uden immers bij de Rijksweg moeten uitchecken en pas bij Heijtmorgen weer in moeten checken (anders betaal je volledig vol tarief) en reis je tussen Rijksweg en Heijtmorgen dus zwart.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Mensen zijn tegenwoordig te lui om 150 meter extra te lopen...BrengMe schreef:Overigens wordt er in Elst een nieuwe halte aangelegd. Het wordt de halte Sportpark "De Pas'' voor lijn 14 naar Arnhem. Persoonlijk vind ik de halte onnodig. Hij ligt veel te dicht op halte De Griend.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
...of zijn gewoon moe na het sporten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Ik denk het allebei niet. De halte ligt aan de rand van het dorp. Voor zo'n beetje alle inwoners uit de buurt is De Griend sneller te bereiken. Bovendien komen de bezoekers van het sportpark ook allemaal uit de buurt en pakken ze meestal de fiets. Overigens wordt de halte naar Nijmegen al amper gebruikt.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Zoals het was, was het natuurlijk ook een beetje raar. Lijn 14 rijdt daar in twee richtingen precies dezelfde route en er ligt aan maar één kant een bushalte. Van mij had 'ie wel weg gemogen, maar dit is misschien ook niet zo gek. Er rijdt al een snelbus en als er toch niemand in- en uitstapt kost 't ook bijna nooit extra reistijd.
Zo hier en daar mag er nog wel gekeken worden naar haltes die heel dicht bij elkaar liggen. Ik herinner me twee haltes in de Laar Oost (Arnhem) die in één richting wel heel dicht bij elkaar liggen. Ben de namen vergeten; nu de bussen er niet meer komen, kom ik er ook niet meer. Uiteraard stapte er altijd bij elke halte precies één persoon in.
Zo hier en daar mag er nog wel gekeken worden naar haltes die heel dicht bij elkaar liggen. Ik herinner me twee haltes in de Laar Oost (Arnhem) die in één richting wel heel dicht bij elkaar liggen. Ben de namen vergeten; nu de bussen er niet meer komen, kom ik er ook niet meer. Uiteraard stapte er altijd bij elke halte precies één persoon in.
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Ja, de haltes Sittardstraat en Altweertstraat liggen in noordelijke richting heel dicht op elkaar. Heb dat ook altijd een beetje merkwaardig gevonden, doorgaans bevinden de instappers zich bij de Sittardstraat. Die noordelijke halte Altweertstraat opheffen zou geen overbodige luxe zijn.
Het heeft even geduurd, maar ze hebben bij 'mijn' halte Graaf Lodewijkstraat na een half jaar eindelijk de vertrekstaat van de oude lijnen 3 en 21 weggehaald. De nieuwe vertrekstaten bevonden zich al netjes in de infozuil in de abri, maar al die tijd vergaten ze de vertrekstaten op de haltepaal de verwijderen. Ik had dit al eens aangekaart, maar hier is al die tijd verder niks mee gedaan....lijkt erop dat men toch wakker is geworden. En dat zo vlak voor mijn verhuizing naar Nijmegen :)
Het heeft even geduurd, maar ze hebben bij 'mijn' halte Graaf Lodewijkstraat na een half jaar eindelijk de vertrekstaat van de oude lijnen 3 en 21 weggehaald. De nieuwe vertrekstaten bevonden zich al netjes in de infozuil in de abri, maar al die tijd vergaten ze de vertrekstaten op de haltepaal de verwijderen. Ik had dit al eens aangekaart, maar hier is al die tijd verder niks mee gedaan....lijkt erop dat men toch wakker is geworden. En dat zo vlak voor mijn verhuizing naar Nijmegen :)
Laatst gewijzigd door Srananbloke op do 13 jun 2013, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do 16 mei 2013, 20:26
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Kijk ook hier eens best veel info in het archief gedeelte: http://www.trolleyclub.nl/index.htmj-ason schreef:Leuke foto's op de Facebookpage van Oud Arnhem. Interessant voor de trolleybus liefhebber.
Ook als je op een bustype(foto's in de hoeken bijv. Hess ) klikt, krijg je allerlei gegevens over die bus te zien. wagenparknummers en kentekenplaten.
ook een leuk stukje: http://www.trolleyclub.nl/nl-leven%20on ... ng%201.htm
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Hee ik wist niet dat de NTV een nieuwe site had. Leuk!
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do 16 mei 2013, 20:26
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
ja, kwam er net toevallig voorbij. Wel leuk opgezet zo.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Zijn er al kentekens bekend van de nieuwe hess trolleybussen en wanneer komen ze in dienst.
Hoelang duurt het nog voor ze alle oude hess trolleys in de nieuwe kleurstelling hebben gebracht.
Worden de berkhof trolleys 5212-5221 en 5222-5231 ook in de nieuwe kleurstelling gebracht of blijven deze gewoon helemaal blauw.
Hoelang duurt het nog voor ze alle oude hess trolleys in de nieuwe kleurstelling hebben gebracht.
Worden de berkhof trolleys 5212-5221 en 5222-5231 ook in de nieuwe kleurstelling gebracht of blijven deze gewoon helemaal blauw.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Nee en z.s.m.Trolley0144 schreef:Zijn er al kentekens bekend van de nieuwe hess trolleybussen en wanneer komen ze in dienst.
Met de snelheid waarmee het nu gaat... 2 weken?Trolley0144 schreef: Hoelang duurt het nog voor ze alle oude hess trolleys in de nieuwe kleurstelling hebben gebracht.
Deze blijven zoals ze zijn.Trolley0144 schreef:Worden de berkhof trolleys 5212-5221 en 5222-5231 ook in de nieuwe kleurstelling gebracht of blijven deze gewoon helemaal blauw.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Ik heb begrepen dat de laatste Berkhof bussen in 2017 het veld moeten ruimen als alle bestelde HESS-bussen dan zijn afgeleverd, dus ik kan me voorstellen dat men voor die paar jaar de Berkhof's niet meer over gaat spuiten.Trolley0144 schreef: Worden de berkhof trolleys 5212-5221 en 5222-5231 ook in de nieuwe kleurstelling gebracht of blijven deze gewoon helemaal blauw.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Dat zou inderdaad geld weggooien zijn.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Koekje, had je woensdagochtend trouwens een dienstje met een blauwe MAN op de spitstoevoegers van lijn 10? Meende je gezien te hebben rond 8.15/30 op Nijmegen CS.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Lijn 15 blijft een raadsel. Zojuist rit mee gemaakt. Reed zoals oude 25.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: za 05 jan 2013, 22:08
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Volgens mij rijden nu de Hess trolleys 5235 en 5237 in de nieuwe kleuren. De derde komt binnenkort uit de spuitcabine. De volgende die aan de beurt is, de 5234, heeft inmiddels geen Breng stickers meer.
Wie weet hoeveel nieuwe Hess trolleys zijn afgeleverd in Arnhem? De laatste is volgens mij de 5247. Ze staan in de garage en hebben nog geen kentekenplaten. In tegenstelling tot de eerste 9 Hess trolleys uit 2009 hebben de bestelde wagens één electromotor die de derde as aandrijft (in plaats van twee elektromotoren die de tweede en derde as, bij de eerste serie). Het zou zomaar kunnen gebeuren dat over een paar maanden de zondagse trolleydienst (20 wagens) uitsluitend met Hess trolleys wordt gereden.
Wie weet hoeveel nieuwe Hess trolleys zijn afgeleverd in Arnhem? De laatste is volgens mij de 5247. Ze staan in de garage en hebben nog geen kentekenplaten. In tegenstelling tot de eerste 9 Hess trolleys uit 2009 hebben de bestelde wagens één electromotor die de derde as aandrijft (in plaats van twee elektromotoren die de tweede en derde as, bij de eerste serie). Het zou zomaar kunnen gebeuren dat over een paar maanden de zondagse trolleydienst (20 wagens) uitsluitend met Hess trolleys wordt gereden.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
de 5240 rijdt ook al in de nieuwe kleuren rond deze week gezien
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: za 05 jan 2013, 22:08
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
@trolley0144. Als ik er een zag rijden dan was dat de 5234 of 5237. Maar de 5240 is ook weer op de weg. De derde dus.
Neemt niet weg dat ik het jammer vind dat ze dit project niet zijn gestart nadat de nieuwe serie in dienst waren genomen. Al die onnodige amba's en aardgasbussen onder de draad. Dat zou in de tramsteden nooit gebeuren.
Neemt niet weg dat ik het jammer vind dat ze dit project niet zijn gestart nadat de nieuwe serie in dienst waren genomen. Al die onnodige amba's en aardgasbussen onder de draad. Dat zou in de tramsteden nooit gebeuren.
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Ach ja, non-trolleys op trolleylijnen, je kunt er onderhand een boek over schrijven
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
@trolley 2000. Capaciteitsverschil tussen tram en trolleybus is ook zon 100 man.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: za 05 jan 2013, 22:08
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
De Hess trolleys van de eerste serie met de oorspronkelijke blauwe kleur is op zijn retour. Naast de 5235-5237-5240 is ook de 5242 in de nieuwe layout weer in dienst. Daarnaast is nu ook 5251 in Arnhem. Geen van de nieuwe trolleys hebben een kentekenplaat. Volgens Breng zouden ze binnenkort in dienst komen. Degene die nog de Van Hools willen zien rijden moeten wel haast maken.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
volgens mij is de tweede Van Hool Trolley de 5208 nu ook opgelegd sinds zaterdag 15-6-2011 want hij heeft de hele middag bij poli zuid gestaan en het leek erop dat hij afgesleept moest worden.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12
Sinds 2011 Dat is wel een hele tijd geleden.Trolley0144 schreef:volgens mij is de tweede Van Hool Trolley de 5208 nu ook opgelegd sinds zaterdag 15-6-2011 want hij heeft de hele middag bij poli zuid gestaan en het leek erop dat hij afgesleept moest worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten