Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Een slechte Photoshop naar aanleiding van informatie uit het vervoerplan en van iemand betrokken bij dit vervoerplan: mogelijk worden de dubbelgelede bussen wéér Van Hools, maar dan de 24-meter lange Exquicity. Desalniettemin is natuurlijk niets zeker, zelfs niet of de bouwcontracten al getekend zijn.
Kaartverkoop bij de bestuurder lijkt me met dit materieel vrij lastig, maar het gaat al wel vooruit op de tramverbinding, waar dit natuurlijk ook niet mogelijk is.
Folder over dit materieeltype
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wP1PSHLtKWM[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zrRvPec1Tn8[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zbaJcuCI-_M[/youtube]
Kaartverkoop bij de bestuurder lijkt me met dit materieel vrij lastig, maar het gaat al wel vooruit op de tramverbinding, waar dit natuurlijk ook niet mogelijk is.
Folder over dit materieeltype
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wP1PSHLtKWM[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zrRvPec1Tn8[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zbaJcuCI-_M[/youtube]
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Die bussen lijken best laag op de grond te hangen, of lijkt het maar zo? Als mijn vermoeden klopt, dan maak ik me wel zorgen om de paar hoogteverschillen waar de route van de 12 mee te maken heeft.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Persoonlijk gezien vind ik het meer op een tram zonder rails lijken. Maar het ziet er wel mooi uit die bussen.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
We krijgen een mooi tangentnet doordeweeks overdag. De spitslijnen zijn er nog niet op ingetekend:
https://mapsengine.google.com/map/edit? ... 3YA65TmX88
https://mapsengine.google.com/map/edit? ... 3YA65TmX88
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Nieuwegein gaat er flink op vooruit. Overdags een fatsoenlijke verbinding met de uithof/papendorp en maarssen. Ben benieuwd of er groei plaats gaat vinden tussen p/r Westraven en de uithof.
Ik maak me toch wel steeds meer zorgen over lijn 11, ook het wegvallen van lijn 10/30 op de biltstraat en de frequentieverlaging van lijn 11. Toch al gauw 8 bussen per uur minder tussen wittevrouwen en de uithof.
Ik maak me toch wel steeds meer zorgen over lijn 11, ook het wegvallen van lijn 10/30 op de biltstraat en de frequentieverlaging van lijn 11. Toch al gauw 8 bussen per uur minder tussen wittevrouwen en de uithof.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Op de halte Heidelberglaan willen ze lijn 11 richting Vleuten ook laten vertrekken vanaf de streekbushalte. Misschien dat de vaste reizigers CS-Uithof zo langzaamaan deze lijn minder gaan gebruiken.
Eigenlijk zou niet lijn 12s moeten verdwijnen, maar juist lijn 12.
Eigenlijk zou niet lijn 12s moeten verdwijnen, maar juist lijn 12.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Bij vrijwel alle streeklijnen staat dat ze met 12-meter bussen gereden gaan worden. Maar wanneer worden dan de gelede Citaro's ingezet? Kunnen die op elke lijn worden ingezet als ze nodig zijn of gaan die naar de stadslijnen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Het is al vaker gezegd, maar vergeet eens het huidige onderscheid tussen de nu GVU en nu gele XX-lijnen. Dat wordt allemaal 1.
-------
Met standaardbussen gaan rijden
1 CS - Overvecht
5 CS - Voordorp
10 Uithof - Leidsche Rijn
16 CS - Zuilen
19 CS - Leidsche Rijn
20 Lunetten - Leidsche Rijn
21 CS - Hoograven
22 CS - Kanaleneiland Zuid
24 CS - De Meern Oost
25 CS - Cartesiusweg
26 CS - Vleuterweide
27 CS - Langerak
29 CS - Papendorp
32 Maarssen - Uithof
33 Maarssen - Nieuwegein
34 CS - Maarssen
36 CS - Maarssen
41 CS - Wijk bij Duurstede
43 Odijk - Driebergen
47 CS - Houten
48 Houten - Nieuwegein
51 CS - Driebergen
52 CS - Amersfoort
53 CS - Zeist
58 Hilversum - Zeist
59 Hilversum - Zeist
63 CS - Vianen
65 CS - Vianen
66 CS - Nieuwegein
71 Doorn - Nieuwegein
72 Bilthoven - Nieuwegein
74 Zeist - Nieuwegein
77 Nieuwegein - Bilthoven
126 Maarssen - De Meern
138 CS - Maartensdijk
242/251/252/281/283/287/677
Deze ritten worden gereden met
- de 131 VDL Berkhof Ambassadors die nu bij Connexxion rijden
- Een nog onbekend aantal standaardbussen met 33 zitplaatsen. (Ik vermoed (let wel vermoed) 12-meter Citaro's EURO VI met 1 uitstapdeur). 1 uitstapdeur, omdat dan het verschil tussen de Amba's en 12m-Citaro's kleiner wordt. De 12m-Citaro's hebben dan echter wel meer bagageruimte en staanplaatsen en zullen (vermoed ik) op de drukkere stadslijnen ingezet worden)
-----------------------
Met 18-meter gereden worden gereden alle andere lijnen m.u.v. lijn 2 en 12 (en 8-persoonsbusjeslijnen)
Deze ritten worden gereden met de
- 11 gelede Citaro's die nu bij Connexxion rijden
- Een nog onbekend aantal gelede bussen met 45 zitplaatsen (ik vermoed 18-meter Citaro G's EURO VI), qua inrichting waarschijnlijk gelijk aan de 11 hierboven genoemde Citaro G's.
-------
Met standaardbussen gaan rijden
1 CS - Overvecht
5 CS - Voordorp
10 Uithof - Leidsche Rijn
16 CS - Zuilen
19 CS - Leidsche Rijn
20 Lunetten - Leidsche Rijn
21 CS - Hoograven
22 CS - Kanaleneiland Zuid
24 CS - De Meern Oost
25 CS - Cartesiusweg
26 CS - Vleuterweide
27 CS - Langerak
29 CS - Papendorp
32 Maarssen - Uithof
33 Maarssen - Nieuwegein
34 CS - Maarssen
36 CS - Maarssen
41 CS - Wijk bij Duurstede
43 Odijk - Driebergen
47 CS - Houten
48 Houten - Nieuwegein
51 CS - Driebergen
52 CS - Amersfoort
53 CS - Zeist
58 Hilversum - Zeist
59 Hilversum - Zeist
63 CS - Vianen
65 CS - Vianen
66 CS - Nieuwegein
71 Doorn - Nieuwegein
72 Bilthoven - Nieuwegein
74 Zeist - Nieuwegein
77 Nieuwegein - Bilthoven
126 Maarssen - De Meern
138 CS - Maartensdijk
242/251/252/281/283/287/677
Deze ritten worden gereden met
- de 131 VDL Berkhof Ambassadors die nu bij Connexxion rijden
- Een nog onbekend aantal standaardbussen met 33 zitplaatsen. (Ik vermoed (let wel vermoed) 12-meter Citaro's EURO VI met 1 uitstapdeur). 1 uitstapdeur, omdat dan het verschil tussen de Amba's en 12m-Citaro's kleiner wordt. De 12m-Citaro's hebben dan echter wel meer bagageruimte en staanplaatsen en zullen (vermoed ik) op de drukkere stadslijnen ingezet worden)
-----------------------
Met 18-meter gereden worden gereden alle andere lijnen m.u.v. lijn 2 en 12 (en 8-persoonsbusjeslijnen)
Deze ritten worden gereden met de
- 11 gelede Citaro's die nu bij Connexxion rijden
- Een nog onbekend aantal gelede bussen met 45 zitplaatsen (ik vermoed 18-meter Citaro G's EURO VI), qua inrichting waarschijnlijk gelijk aan de 11 hierboven genoemde Citaro G's.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Waar zijn jouw vermoedens op gebaseerd?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Drie zaken
- fabrikanten met euro6
- aantal zitplaatsen per bussoort (zie vervoerplan net boven lijnoverzicht)
- gesprek met iemand waar ik verder niet over uitweid.
We zullen zien, eerdaags zal er meer bekend over worden neem ik aan.
- fabrikanten met euro6
- aantal zitplaatsen per bussoort (zie vervoerplan net boven lijnoverzicht)
- gesprek met iemand waar ik verder niet over uitweid.
We zullen zien, eerdaags zal er meer bekend over worden neem ik aan.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
In het vervoerplan staat ook dat bij de lijnen die met 12meterbussen rijden, er ook ritten kunnen zijn waar een gelede op wordt ingezet. Andersom kan ook voorkomen, het genoemde materieeltype is dat wat het grootste deel van de ritten rijdt.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Inderdaad, maar het gaat over t grootste deel van de ritten.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
De verhalen die ik gehoord heb zijn juist dat er geen mix van materieel gaat komen tussen stads- en streekvervoer en de bussen die van Connexxion overkomen dus vooral op de streek ingezet worden. Zover dat tenminste in de praktijk ook zo is aangezien Nieuwegein alleen tramvestiging wordt en de bussen naar de Europalaan gaan.
Lijnen als 63, 65 en 66 hebben alleen in de spits een enkele gelede rit, dus tja, dan kom je voor het grootste deel van de ritten op 12 meter inzet zoals de lijst weergeeft. Maar dat wil dus niet zeggen dat de huidige Citaro G's beschikbaar komen voor de volledig met 18-meter rijdende lijnen.
Lijnen als 63, 65 en 66 hebben alleen in de spits een enkele gelede rit, dus tja, dan kom je voor het grootste deel van de ritten op 12 meter inzet zoals de lijst weergeeft. Maar dat wil dus niet zeggen dat de huidige Citaro G's beschikbaar komen voor de volledig met 18-meter rijdende lijnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
We gaan het allemaal zien. Er moet nog wel ergens een stalling bijkomen denk ik, anders gaat het allemaal nooit passen.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Volgens de uploader van dit filmpje op YouTube is deze Optare een testbus van Qbuzz.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Ik neem aan dat dit dan de bussen worden voor lijn 2?
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Hoeveel 24m bussen bestelt Qbuzz eigenlijk? Ik meen me te herinneren dat dit er een stuk meer zouden zijn dan het huidige aantal (richting de 35, i.p.v. de huidige 27), en ik vraag me af hoe dat rijmt met het inzetten op alleen lijn 12. Verder snap ik de logica achter het opheffen van de 12s vanwege de flexibele frequentie niet, als je bussen altijd vol laat vertrekken vanaf CS past er onderweg toch bijna niemand meer bij, en 24x/u stoppen op de tussenliggende haltes levert naar mijn idee alleen maar onnodig veel reistijd en inefficiënte DRU-inzet op.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Als ik me niet vergis zijn die dingen vooral bedoelt voor bussen die 90% van de tijd op vrije baan rijden. Zo'n concepten zoals men in Frankrijk wel eens aanlegt.KM46 schreef:Persoonlijk gezien vind ik het meer op een tram zonder rails lijken. Maar het ziet er wel mooi uit die bussen.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Wijzigingen GVU per 9 december 2012
Zie EBS en Waterland. Eerste jaar ambitieus, daarna krabbelt men van zelf terug bij slechte bezettingscijfers/geld tekort.matje82 schreef:Ik vind het ook erg ambitieuze, creatieve plannen. Wat me wel opvalt is dat het lijkt alsof er alleen maar uitgebreid wordt en niet bezuinigd, maar dat kan zijn omdat ik nog maar een gedeelte heb gelezen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Er wordt wel het een en ander bezuinigd.
- De eerdere bezuinigingen op lijn 1, 6, 14 en 15.
- Een grootschalige lijnwissel in Utrecht-Noord waardoor één complete lijn weg gaat.
- Lijn 11 gaat goedkoper gereden worden met enkelgeleed materieel
- Lijn 12 wordt (nog) beter benut
- De eerdere bezuinigingen op lijn 1, 6, 14 en 15.
- Een grootschalige lijnwissel in Utrecht-Noord waardoor één complete lijn weg gaat.
- Lijn 11 gaat goedkoper gereden worden met enkelgeleed materieel
- Lijn 12 wordt (nog) beter benut
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Kennelijk is de omloop van de 28 weer aangepast, ik zag nu ook al in de middagspits rond 16:00 een dubbelgelede rijden.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
De dienstregeling van buslijn 33 staat op Connexxion.nl, net als alle andere gewijzigde lijnen in het Utrechtse.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Toevallig spotte ik een standaardbus in de 12s.... Leuk dat ze dubbelgeledes op de 28 willen inzetten, zou wel jammer zijn als dat ten koste gaat van de inzet op 11/12testtest schreef:Kennelijk is de omloop van de 28 weer aangepast, ik zag nu ook al in de middagspits rond 16:00 een dubbelgelede rijden.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Het kan ook dat de 31 zijn dubbelgelede(s) kwijt is, die reden daar toch altijd al met maximaal 30 man rond in de middagspits.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Ik heb al sinds lange tijd geen dubbelgeledes op de 31 gezien. Zou wel ns een jaar terug kunnen zijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 66 gasten