Mr-W schreef:
Heb voor lijn 24 €2,90 compensatie gehad dus 2,74 teveel ( 2,90-0,16 = 2,74)
voor lijn 52 heb ik maar €4 compensatie gehad terwijl ik recht heb op €4,26 dus te weinig (1x instap tarief + 0,26 voor die halte verder)
Netto heb ik teveel compensatie gehad dus ik ga niet verder klagen over die 0,26 van lijn 52.
ritje met de buurtbus staat nog steeds niets in mijn overzicht.
Herkenbaar. Omdat ik er nog altijd niet mee eens ben dat de sterabonnementen in oude vorm afgeschaft zijn, check ik in het gebied waar mijn oude sterabonnement geldig was NIET in. Ik reis ook af en toe met GVU lijn 11 en dan stap ik achter in zonder in te checken. Laatst kon dat een keer niet omdat de chauffeur de achterdeuren niet openzette, dus moest ik ook voorin instappen. Toen heb ik wel ingecheckt, maar ben doorgelopen naar achteren om daar vervolgens weer direct uit te checken. Een paar haltes later kwam er controle binnen en begonnen vooraan met controleren. Ondertussen, toen die controleurs in de bus dus al bezig waren, heb ik even heel gauw ingecheckt. Toen de controleurs bij mij aankwamen en hun plicht deden, was alles oké en wensten ze mij nog een fijne dag
Ik vind nog steeds dat ik niet extra behoor te betalen in het gebied waar voorheen mijn sterabonnement geldig is, dus eenmaal thuis aangekomen, heb ik voor deze situatie een restitutieverzoek ingediend.
Enkele dagen later kreeg ik bericht dat er € 1,72 klaar zou staan. Dit was echter € 0,14 lager dan waarvoor ik restitutie heb aangevraagd. Weer een dag later kreeg ik nogmaals een bericht dat er € 1,72 klaar zou staan. De volgende dag heb ik het saldo ook opgehaald en bleek er inderdaad 2 x € 1,72 te zijn bijgeschreven.
Conclusie: restitutie bij Connexxion verloopt automatisch via een bot, waarschijnlijk hetzelfde systeem dat ook 'Lisa' aanstuurt; Doordat bovenstaand trucje mogelijk is, is het aantal zwartrijders in de administratie eventueel wel gedaald, maar blijkt dat in de praktijk niet het geval te zijn.