Fyra in 2014
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Fyra in 2014
Maar even een nieuw topic voor het nieuws over Fyra in 2014.
Vorige week heeft NS Hispeed een adviesaanvraag (pdf) ingediend bij LOCOV voor dienstregeling 2014. Twee nieuwtjes:
- NS Hispeed wil de toeslag tussen Breda en Rotterdam al met ingang van 15 december afschaffen.
- Vanaf 15 december wil men nieuwe 'toeslagzuilen' in gebruik nemen (de paaltjes staan er al volgens mij): even chippen langs de toeslagzuil en je hebt een Fyra-upgrade tussen Rotterdam en Schiphol.
Vorige week heeft NS Hispeed een adviesaanvraag (pdf) ingediend bij LOCOV voor dienstregeling 2014. Twee nieuwtjes:
- NS Hispeed wil de toeslag tussen Breda en Rotterdam al met ingang van 15 december afschaffen.
- Vanaf 15 december wil men nieuwe 'toeslagzuilen' in gebruik nemen (de paaltjes staan er al volgens mij): even chippen langs de toeslagzuil en je hebt een Fyra-upgrade tussen Rotterdam en Schiphol.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fyra in 2014
Heeft iemand nu al enig idee hoe ze die trein in 2014 gaan noemen?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Fyra in 2014
Treinreiziger.nl: * De naam Fyra gaat verdwijnen, onze redactie verwacht dat dit mogelijk al per 15 december gebeurd.
Verder :X, misschien weet gebruiker IC140 het - die werkte toch bij Hispeed?
Verder :X, misschien weet gebruiker IC140 het - die werkte toch bij Hispeed?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Fyra in 2014
Wij hadden al gegrapt vijfbee (na Fyra/4a), maar dat is 't geloof ik niet geworden
Re: Fyra in 2014
Zodat je bij voortdurend blunderen voort kunt tot negenentwintigzet?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Fyra in 2014
Fairy TaleGeert schreef:Fary? Fayr?
Re: Fyra in 2014
Maar dus nog steeds een toeslag tussen Schiphol and Rotterdam? Toch jammer, Ik ben eens voor een toeslag voor een high-speed trein maar het huidige fyra rijdt alleen maar 160KM/H...
Re: Fyra in 2014
Fy(ach)ra
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Fyra in 2014
Opzich wel bizar, want je betaalt ook al toeslag doordat de route via Den Haag wordt berekend ivm kilometers. Of is dat veranderd?
Het is een spectrum.
Re: Fyra in 2014
Als het goed is kan je op de kaartautomaat gewoon aangeven dat je met de Fyra reist. Althans dat was in Breda wel het geval als ik een kaartje Breda --> Rotterdam kocht. Dan gaf die de mogelijkheid om te kiezen voor het Fyra traject of via Dordrecht.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fyra in 2014
Ja, maar qua prijs betaal je dan gewoon kaartje (via oude route) + toeslag. Voor de HSL Rotterdam-Schiphol betaal je dus voor de omweg via Den Haag/Leiden (meer kilometers) en ook de prijs van de HSL-toeslag.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39302
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Fyra in 2014
Tussen Breda en Rotterdam is de HSL-route toch ook korter in kilometers? Het normale spoor maakt immers een slinger via Dordrecht terwijl de HSL gewoon soort van rechtdoor loopt via de Hoekse Waard.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Fyra in 2014
De redenering van NS is dat reizigers tussen Shl en Rtd kunnen kiezen en [a op het vervolgtraject niet.
Ik vermoed overigens dat de km berekening op Asd- Hlm - Rtd is gebaseerd, wat de langste van de vier verbindingen is
Ik vermoed overigens dat de km berekening op Asd- Hlm - Rtd is gebaseerd, wat de langste van de vier verbindingen is
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Fyra in 2014
Maar Amsterdam-Breda is weer via Den Bosch...
Re: Fyra in 2014
Die weet het wel, maar mag het nog niet zeggen ;-).webguy schreef: Verder :X, misschien weet gebruiker IC140 het - die werkte toch bij Hispeed?
Re: Fyra in 2014
Ik weet ondertussen wel wie bij NS de HSL-kar verder gaat trekken en kan niets anders zeggen dan dat deze persoon de juiste man daarvoor is. Hij zal node worden gemist bij zijn oude afdeling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra in 2014
Maar ook de juiste (of onjuiste) persoon loopt tegen restricties van het management of de politiek op, toch?
Het is een spectrum.
Re: Fyra in 2014
Het betreft hier iemand die de juiste connecties al heeft en ook een politiek beest is :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Fyra in 2014
Maar eh, hij bleef z'n oude functie ook doen toch?
Re: Fyra in 2014
Dat heeft er mede mee te maken dat er nog een cruciaal traject loopt wat niet overgedragen kan worden. Maar uiteindelijk zal hij in zijn oude functie vervangen worden door iemand anders.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra in 2014
Soms is het beter wijsheid om dingen niet te zeggen, nu loopt het halve forum te gissen en zijn de mensen van Bee's stagebedrijf lekker met elkaar aan het praten. Ik stel voor dit voortaan niet meer te doen, wel zo eerlijk richting iedereen die het nog niet weet.
Re: Fyra in 2014
Hmm, ik vraag me af waarom de Thalys niet toegankelijk wordt gemaakt voor binnenlands gebruik tussen Rotterdam en Amsterdam (eventueel met een toeslag). Als je nu een kaartje wilt kopen ben je al snel 25 euro (of meer) kwijt voor een enkele reis. En dat kaartje kun je alleen kopen via een omslagtige reservering.
Re: Fyra in 2014
Omdat Thalys een marktproduct is voor de verbinding Nederland-Parijs en België-Parijs. Het is de bedoeling dat deze treinen volgeboekt worden voor de hele rit naar Parijs. Voor binnenlands vervoer is deze trein dus niet bedoeld. Ook niet voor een rit Nederland-België trouwens, die tickets zijn ook extreem duur (€ 58,00 voor een enkele reis Rotterdam-Antwerpen bijvoorbeeld).
Re: Fyra in 2014
Alleen is het dan wel vreemd dat er in de huidige aanvraag van NS Hispeed aan LOCOV staat dat Thalys 11x per dag gaat rijden, waarvan 2x per dag tot Brussel...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 28 gasten