Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Ik heb een paar wijzigingen erin voor je.
3 leek-lewenborg
4 roden-beijum
15 kardinge veranderd in zernike
Lijn 2: Station Noord - Korrewegwijk - Grote Markt - Centraal Station - De Wijert (- Martini Ziekenhuis - Eelde - De Punt)
Lijn 3: Leek - P+R Hoogkerk - Centraal Station - Grote Markt - P+R Kardinge - Lewenborg
Lijn 4: Roden - P+R Hoogkerk - Centraal Station - Grote Markt - P+R Kardinge - Beijum
Lijn 5: (Annen - Zuidlaren -) P+R Haren - Centraal Station - Grote Markt - UMCG - P+R Euroborg - Station Europapark
Lijn 6: (Station Noord -) Vinkhuizen - Aa-Kerk - Centraal Station - Corpus den Hoorn - Martini Ziekenhuis - Hoornsemeer
Lijn 7: Station Noord - Paddepoel (zonder lus) - Aa-Kerk - Centraal Station - Coendersborg - De Wijert - Martini Ziekenhuis
Lijn 8: <ongewijzigd>
Lijn 9: Selwerd - Paddepoel (inclusief lus) - Aa-Kerk - Centraal Station
Lijn 11: <ongewijzigd>
Lijn 12: <ongewijzigd>
Lijn 13: <ongewijzigd> (of eventueel omnummering in 16?)
Lijn 15: Centraal Station - Zernike
3 leek-lewenborg
4 roden-beijum
15 kardinge veranderd in zernike
Lijn 2: Station Noord - Korrewegwijk - Grote Markt - Centraal Station - De Wijert (- Martini Ziekenhuis - Eelde - De Punt)
Lijn 3: Leek - P+R Hoogkerk - Centraal Station - Grote Markt - P+R Kardinge - Lewenborg
Lijn 4: Roden - P+R Hoogkerk - Centraal Station - Grote Markt - P+R Kardinge - Beijum
Lijn 5: (Annen - Zuidlaren -) P+R Haren - Centraal Station - Grote Markt - UMCG - P+R Euroborg - Station Europapark
Lijn 6: (Station Noord -) Vinkhuizen - Aa-Kerk - Centraal Station - Corpus den Hoorn - Martini Ziekenhuis - Hoornsemeer
Lijn 7: Station Noord - Paddepoel (zonder lus) - Aa-Kerk - Centraal Station - Coendersborg - De Wijert - Martini Ziekenhuis
Lijn 8: <ongewijzigd>
Lijn 9: Selwerd - Paddepoel (inclusief lus) - Aa-Kerk - Centraal Station
Lijn 11: <ongewijzigd>
Lijn 12: <ongewijzigd>
Lijn 13: <ongewijzigd> (of eventueel omnummering in 16?)
Lijn 15: Centraal Station - Zernike
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Leuk om te lezen!rener schreef:Ik heb een paar wijzigingen erin voor je.
3 leek-lewenborg
4 roden-beijum
15 kardinge veranderd in zernike
Lijn 2: Station Noord - Korrewegwijk - Grote Markt - Centraal Station - De Wijert (- Martini Ziekenhuis - Eelde - De Punt)
Lijn 3: Leek - P+R Hoogkerk - Centraal Station - Grote Markt - P+R Kardinge - Lewenborg
Lijn 4: Roden - P+R Hoogkerk - Centraal Station - Grote Markt - P+R Kardinge - Beijum
Lijn 5: (Annen - Zuidlaren -) P+R Haren - Centraal Station - Grote Markt - UMCG - P+R Euroborg - Station Europapark
Lijn 6: (Station Noord -) Vinkhuizen - Aa-Kerk - Centraal Station - Corpus den Hoorn - Martini Ziekenhuis - Hoornsemeer
Lijn 7: Station Noord - Paddepoel (zonder lus) - Aa-Kerk - Centraal Station - Coendersborg - De Wijert - Martini Ziekenhuis
Lijn 8: <ongewijzigd>
Lijn 9: Selwerd - Paddepoel (inclusief lus) - Aa-Kerk - Centraal Station
Lijn 11: <ongewijzigd>
Lijn 12: <ongewijzigd>
Lijn 13: <ongewijzigd> (of eventueel omnummering in 16?)
Lijn 15: Centraal Station - Zernike
Weet iemand al frequenties?
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
- Lijn 2 overdag in ieder geval 2x per uur tussen de Wijert en het Martini ZKH, dus ik verwacht dat het gedeelte station Noord - de Wijert elk kwartier wordt gereden.
- Lijn 3 en 4 vier tot zes keer per uur tussen P+R Hoogkerk en P+R Kardinge. Deze bussen gaan om en om rijden, waardoor er een groot gedeelte van de dag in ieder geval elke 5 minuten een bus rijdt tussen deze twee plekken.
- Lijn 5 maximaal zes keer per uur tussen P+R Haren en station Europapark
- Lijn 6 overdag vier keer per uur
- Lijn 7 twee keer per uur
- Lijn 9 twee keer per uur (op het traject CS - Paddepoel rijden 7 en 9 om en om, waardoor hier een kwartiersdienst ontstaat)
- Lijn 11 krijgt een aantal vaste versterkingsritten
- Lijn 15 acht tot twaalf keer per uur
- Lijn 3 en 4 vier tot zes keer per uur tussen P+R Hoogkerk en P+R Kardinge. Deze bussen gaan om en om rijden, waardoor er een groot gedeelte van de dag in ieder geval elke 5 minuten een bus rijdt tussen deze twee plekken.
- Lijn 5 maximaal zes keer per uur tussen P+R Haren en station Europapark
- Lijn 6 overdag vier keer per uur
- Lijn 7 twee keer per uur
- Lijn 9 twee keer per uur (op het traject CS - Paddepoel rijden 7 en 9 om en om, waardoor hier een kwartiersdienst ontstaat)
- Lijn 11 krijgt een aantal vaste versterkingsritten
- Lijn 15 acht tot twaalf keer per uur
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
hoop wel dat ze alle stadslijnen weer een lijnkleur bij het lijnnummer gaan geven. Dit is bij lijn 13 en 115 nu namelijk niet zo.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Rijdt lijn 9 ook nog door naar Station Noord? Dat zou wel logisch zijn.
En als lijn 7 niet de lus door Paddepoel rijdt, rijdt hij dan wel de lus door Selwerd?
En als lijn 7 niet de lus door Paddepoel rijdt, rijdt hij dan wel de lus door Selwerd?
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Lijn 9 zal als het goed is de lus door Selwerd maken en doorrijden naar Station Noord. Lijn 7 gaat vanaf Noord direct de Eikenlaan op richting Paddepoel en rijdt zo de korte route.The best schreef:Rijdt lijn 9 ook nog door naar Station Noord? Dat zou wel logisch zijn.
En als lijn 7 niet de lus door Paddepoel rijdt, rijdt hij dan wel de lus door Selwerd?
Wel vreemd dat de huidige lijn 5 omgedoopt wordt in lijn 9, terwijl een groot deel van de route behouden blijft.
Denk dat het beter was geweest om lijn 22 in lijn 9 om te dopen.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Dat denk ik niet. Ze willen dat de eerste lijnen de Qlink-lijnen zijn. Ik weet het, 2 is dat ook niet, maar in de toekomst staat er wellicht nog een doortrekking van lijn 6 naar Eelde gepland en je voelt hem misschien al aankomen... het is dezelfde operatie als in Assen plaats gaat vinden, daar worden de lijnen 4, 7 en 8 ook 1, 2 en 3. Waarvan die eerste (de oude lijn 4) niet meer naar Kloosterveen gaat rijden.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
hoe willen ze met de opheffing van lijn 2 de korrewegwijk en de scholen in De Weijert gaan bedienen dan? ik denk dat helemaal opheffen niet gaat lukken dan.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Zoals ik het begrepen heb verdwijnt lijn 1 en wordt lijn 2 hernummerd. Maar er blijft sowieso 4x per uur een bus rijden van Station Noord via de Korrewegwijk naar de Wijert.Soortvanhenk schreef:hoe willen ze met de opheffing van lijn 2 de korrewegwijk en de scholen in De Weijert gaan bedienen dan? ik denk dat helemaal opheffen niet gaat lukken dan.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Ik had eigenlijk verwacht dat de Qlink-lijnen nummers in de 20 zouden krijgen. Dus de lijnen Roden/Leek - Beijum/Lewenborg als lijn 20/21 en de lijn Annen - Europapark 'gewoon' als lijn 22.Kevster schreef:Dat denk ik niet. Ze willen dat de eerste lijnen de Qlink-lijnen zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Vult wel weer mooi de "gaten' die er in de lijnnummering vallen bij de stadsbussen op om het zo te doen.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Vandaag de 3062 (met "slim" erop) op lijn 39. Viel me wel op dat er nu ook bussen met dezelfde tekst zijn, want er staat ook "slim" op de 3051.
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Er komen inderdaad dezelfde teksten op meerdere bussen. De volgende bussen worden waarschijnlijk verbouwd met de juiste teksten: (als men het huidige patroon aanhoudt.)
3050 Slim
3051 Snel
3052 Vaak
3056 Direct
3057 Online
3058 Gemak
3062 Slim
3063 Snel
3064 Vaak
3068 Direct
3069 Online
3070 Gemak
3071
3050 Slim
3051 Snel
3052 Vaak
3056 Direct
3057 Online
3058 Gemak
3062 Slim
3063 Snel
3064 Vaak
3068 Direct
3069 Online
3070 Gemak
3071
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
3071 vandaag gezien met online erop
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Ze worden ook niet op volgorde verbouwd. En (dat zal rener beter weten dan ik) ik vermoed dat ze hier ook pas gestickerd worden in Groningen, want ze komen kaal terug uit Nijkerk.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
jep bestickering gebeurd in groningen. en bij de nieuwe dienstregeling gaat de huidige bestickering er weer af en wordt vervangen door difinitieve naam etc.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Ik begrijp niet zo goed waarom er nu nog steeds bussen bestickerd worden, als deze volgend jaar alweer vervangen wordt voor wat anders. Beter houden ze het hierbij, en laten ze de overige omgebouwde Citaro's voorlopig gewoon zwart met grijs zonder al die 'graffiti'. (Ik vind de huidige bestickering inderdaad erg lelijk.. ;))
Enne.. waarschijnlijk vraag ik naar de bekende weg, maar is er al wat voor informatie beschikbaar over de nieuwe citaro's en capacity's? Vooral het design ben ik erg nieuwsgierig naar.
Enne.. waarschijnlijk vraag ik naar de bekende weg, maar is er al wat voor informatie beschikbaar over de nieuwe citaro's en capacity's? Vooral het design ben ik erg nieuwsgierig naar.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Er zijn er nog maar weinig die omgebouwd moeten worden. Die 2 bussen die nog moeten is ook niet zo'n probleem lijkt mij.
Nieuwe bussen zijn er nog niet en nog niks over bekend. Denk dat in december daar meer over bekend wordt als ze hierheen komen.(misschien ook pas in januari dat ze komen maar ik gok op december.)
Nieuwe bussen zijn er nog niet en nog niks over bekend. Denk dat in december daar meer over bekend wordt als ze hierheen komen.(misschien ook pas in januari dat ze komen maar ik gok op december.)
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Wat gaat er gebeuren met de citybussen dan? Of zijn die ook al (gedeeltelijk) omgebouwd?
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
ze zijn niet omgebouwd. Ik hoorde van iemand dat ze die weg gaan doen maar het kan net zo goed niet waar zijn.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Ik heb vandaag de eerste omgestickerde bus met nieuwe lijnnummerkleuren gezien. Reed op lijn 3, met een groene achtergrond en wit getal.
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Kreeg net door van iemand van het Ov-bureau GD dat eind deze maand de bussen al moeten komen.
@ Kevin,dit is een ex-Emmen bus en daarom nog met deze kleur actief (Meen de 3063..)
@ Kevin,dit is een ex-Emmen bus en daarom nog met deze kleur actief (Meen de 3063..)
-
- Berichten: 860
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Is de 3063 inderdaad
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen Universiteit Hasselt
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Zijn er nieuwe lijnnummerkleuren? Weet iemand waar ik een overzichtjen daar van kan vinden?Kevster schreef:Ik heb vandaag de eerste omgestickerde bus met nieuwe lijnnummerkleuren gezien. Reed op lijn 3, met een groene achtergrond en wit getal.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Nou ze zullen er ongetwijfeld worden maar in dit geval bleek het te gaan om een ex-Emmen bus, waar andere kleuren worden gevoerd dan in Groningen. Kon het nummer van de 3063 alleen niet van afstand zien, daardoor de verwarring.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten