Korte vragen #4
Re: Korte vragen #4
Biedt Syntus dus gewoon niet. Je kan het proberen om met 9292 routes te plannen, als ze de nieuwe dienstregeling hebben. Anders misschien Syntus Maps (goed zoeken op de site) of via de Connexxionsite (maar dat ligt er dus aan of je de nieuwe of huidige drgl wil).
Succes!
Succes!
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Re: Korte vragen #4
Moet je de dienstregelingen per lijn opzoeken op de site, daar staan ze wel allemaal genoemd.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #4
Ikmoet de nieuwe dienstregeling hebben. Gelukkig staat over het algemeen in de wijzizingen op de site alle route veranderingen (behalve dat lijn 508 niet meer rijdt en dat lijn 594 doorrijdt naar Nijveldal Centrum). Niet alle wijzigingen vindt Syntus blijkbaar de moeite waard om te melden.Xanland schreef:Biedt Syntus dus gewoon niet. Je kan het proberen om met 9292 routes te plannen, als ze de nieuwe dienstregeling hebben. Anders misschien Syntus Maps (goed zoeken op de site) of via de Connexxionsite (maar dat ligt er dus aan of je de nieuwe of huidige drgl wil).
Succes!
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #4
We moeten nog maar eens bij OVNL een online busboekje maken in samenwerking met sohomt en skinkie :)
Re: Korte vragen #4
Als dat vanwege werkzaamheden is, wordt dit vaak gecombineerd met werkzaamheden in Duitsland. Leid je tenminste niet voor niks om :)Ardan schreef:Als Arnhem eruit ligt, wordt de ICE meteen helemaal via Eindhoven en Mönchengladbach omgeleid. Waarom kan die niet bij Meteren de Betuweroute op en bij Zevenaar de gewone route weer op? Is dat puur regeltjes-mag-niet-geneuzel of kan het technisch niet?
Die bogen van de Betuweroute bij Elst zijn volgens mij ook al een hele tijd niet bereden, daar zal eerst wel wat roest weggehaald moeten worden voor je daar een trein overheen kan rijden.
Re: Korte vragen #4
Ja dat snap ik, maar waarom niet? Dat was dus mijn vraag. Puur 'vanwege de Regeltjes' of is er ook nog een goede reden?Thom91 schreef:Je mag met een reizigerstrein de BR niet op.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #4
Tunnelveiligheid, je kan niet een hele trein vol lui evacueren in een tunnel op de BR.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #4
Er zijn toch helemaal geen tunnels tussen de aansluiting bij Meteren en de aansluiting bij Elst?
Re: Korte vragen #4
Tussen Meteren en Elst niet, maar wel tussen Zevenaar en Meteren waar Ardan het over had ;)Wubbo schreef:Er zijn toch helemaal geen tunnels tussen de aansluiting bij Meteren en de aansluiting bij Elst?
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #4
Maar een ICE zou dus wel over de Betuweroute kunnen rijden tussen Meteren en Elst? Of is er nog een regel die dat tegenhoudt (afgezien van de roest op de bogen)?
Re: Korte vragen #4
Dat het gewoon niet mag, ik ken als reden voornamelijk de tunnelveiligheid maar als die niet aanwezig is zal er vast wel een andere reden zijn. En die reden zal waarschijnlijk eindigen met 'veiligheid van reizigers komt in het geding'.
Komt wel goed schatje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #4
Telt het aantal vluchtwegen in de geluidsschermen niet ook gewoon mee? Da's immers net zo "onveilig" als een tunnel met te weinig vluchtwegen. En daarnaast zijn ICE's met ETCS ook nog niet erg talrijk als ik me niet vergis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #4
Een brand in een tunnel is wel iets anders dan brand in de buitenlucht, kan me voorstellen dat je in een geluidscherm minder nooduitgangen nodig hebt dan in een tunnel.
Re: Korte vragen #4
Bij branden komen de meeste mensen niet om door verbranding maar door het inademen van rook. En laat de rook nu net niet zo'n goede uitweg hebben in een tunnel.
Re: Korte vragen #4
Hier even een heel ander vraagje. Ik wil solliciteren als Treindienstleider bij Prorail, heeft iemand ingangen of zou ik een keer met iemand kunnen meeten om is op de werkvloer te komen kijken? Na 10 jaar ondernemen toch behoefte aan vastigheid. Heb een verkeerskundige achtergrond.
Re: Korte vragen #4
http://werkenbijprorail.nl/vacature/tre ... t-in-2014/
Dit niks voor jou? Heb je in ieder geval wat meer informatie.
Dit niks voor jou? Heb je in ieder geval wat meer informatie.
Re: Korte vragen #4
Yep, al gezien en ook mee bezig, maar dacht als het via een 'netwerk' kan, altijd beter natuurlijk. Maar wie weet, zit hier nog iemand die me op weg kan helpen.
Re: Korte vragen #4
Waarom zou je als verkeerskundige aan de slag gaan als TRDL? Het werk als TRDL is vooral volgen van scenario's en absoluut weinig op eigen inzicht.Citaro schreef:Hier even een heel ander vraagje. Ik wil solliciteren als Treindienstleider bij Prorail, heeft iemand ingangen of zou ik een keer met iemand kunnen meeten om is op de werkvloer te komen kijken? Na 10 jaar ondernemen toch behoefte aan vastigheid. Heb een verkeerskundige achtergrond.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #4
Ja, daar zitten ze juist niet te wachten op mensen die met creatieve oplossingen komen, vrees ik. Deels terecht, want dat brengt ook gevaar met zich mee.
Re: Korte vragen #4
Thx voor jullie feedback. Het probleem is dat ik geen werkervaring heb in de verkeerskunde en dat banen niet voor het oprapen liggen. Ben dan weliswaar opgeleid als verkeerskundige aan de NHTV, maar na m'n studie in een totaal andere hoek terecht gekomen. Merk dat het zonder die werkervaring toch lastig solliciteren is in deze tijd. Kwam tijdens m'n zoektocht naar vastigheid de TRDL vacature tegen en het sluit enigszins aan bij m'n liefhebberij en eindelijk eens geen... werkervaring.
Re: Korte vragen #4
Geen werk in de verkeerskunde? Volgens mij is er zat te vinden hoor..
Maar goed, ik zou vooral zeggen, doe waar je zin in hebt, jij moet het leuk vinden en misschien de rest van je leven doen.
Weet wel, er zitten vooraf twee zware testen die je moet doorkomen maar volgens mij ben je daarna free to go!
Maar goed, ik zou vooral zeggen, doe waar je zin in hebt, jij moet het leuk vinden en misschien de rest van je leven doen.
Weet wel, er zitten vooraf twee zware testen die je moet doorkomen maar volgens mij ben je daarna free to go!
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen #4
Ik heb een vraagje. Hoe zet je het studentenreisproduct stop? Ik heb al zitten prutsen bij een automaat, maar het is me niet gelukt. Hoe moet je SOV stopzetten? Het gaat om de automaten in de Achterhoek.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen #4
Bij duo aangeven dat je stopt, vervolgens het product laden dat er voorzorgt dat je studentenproduct blokkeert.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen #4
Dat hoeft dus kennelijk niet meer.
http://www.studentenreisproduct.nl/stud ... etten.aspx
http://www.studentenreisproduct.nl/stud ... etten.aspx
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten